Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinhuoltaja siskollani todettiin haimasyöpä. Saanko lasten huoltajuuden sitten, kun siskoni kuolee?

Vierailija
01.04.2018 |

Siskoni siis esitti minulle toiveen, että otan lapset, kun hän ei ole enää siinä kunnossa, että voisi hoitaa heitä. Pitääkö siskon tehdä lapsista jonkinlainen testamentti vai miten asia hoidetaan? Kai sukulaisuus ja läheinen suhde lapseen painaa asiassa?

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltajuushan ei tässä ole oleellisin asia vaan se, että saat lapset luoksesi. Ja hyvinkin todennäköisesti pääset heidän sijaisvanhemmaksi.

Vierailija
22/95 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoltajuushan ei tässä ole oleellisin asia vaan se, että saat lapset luoksesi. Ja hyvinkin todennäköisesti pääset heidän sijaisvanhemmaksi.

Se on minulle tärkeintä tässä. Haluan antaa lapsille turvallisen kodin. Mielestäni olisi erittäin tärkeää, että pääsevät läheisen sukulaisen luo, koska isästäkään ei ole tukemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisijaisesti yritetään kaikin voimin sukulaissijoitusta joten uskon että saat lapset luoksesi.

Kauhea tilanne, sydän murtuu lasten takia. Onneksi sinä haluat heidät.

Vierailija
24/95 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sisko ei itse huolehdi lapsistaan.

Vierailija
25/95 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todettiinko syöpä Porvoon syöpäklinikalla?

Ei vittu!

Toivotaan, et olet samassa jamassa joskus!

Ei ap

Vierailija
26/95 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sisko ei itse huolehdi lapsistaan.

Voiko noin tyhmää olla?

Vierailija
27/95 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa järjestää siskon asiat nopeasti yhdessä jos vielä pystyy. Tuttavan haimasyöpä vei 6 viikossa...

Äidin toive varman painaa, mutta tietysti selvitetään laajasti. Lasten hyvinvointi tärkeintä. 

Vierailija
28/95 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös kehotan hoitamaan asian kuntoon nopeasti ja virallisesti, varsinkin jos isä on väkivaltainen päihdeongelmainen. Nimittäin ei voi koskaan tietää mitä tuollainen henkilö voi saada päähänsä, voi esim. kuvitella saavansa lapsista paljon tukirahoja tms.

Vierailija
29/95 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös kehotan hoitamaan asian kuntoon nopeasti ja virallisesti, varsinkin jos isä on väkivaltainen päihdeongelmainen. Nimittäin ei voi koskaan tietää mitä tuollainen henkilö voi saada päähänsä, voi esim. kuvitella saavansa lapsista paljon tukirahoja tms.

Alamme järjestämään asioita pian. Tärkeintä on, että lapset eivät päädy isälle ja myös se, että sisko uskoo lapsien olevan turvassa.

Vierailija
30/95 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi hommaa asianajajan ja lähtee viemään asiaa eteenpäin mahdollisimman pian. 

Vierailija
31/95 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
32/95 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskosi hommaa asianajajan ja lähtee viemään asiaa eteenpäin mahdollisimman pian. 

Joo siis ihan ensimmäisenä nyt sulle oheishuoltajuus lapsiin, se vie asioita jo tosi paljon eteenpäin.

Vierailija
33/95 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen se oli itsestäänselvää, että lähisukulainen on huoltaja. Kummiuden yksi alkuperäisideoista oli alunperin se, että kummi huolehtii lapsesta, jos vanhemmille sattuu jotain. Tästä syystä kummitkin on ensisijaisesti lähisukulaisia. Mummokin muuten voi olla kummi, tiesittekö tämän? Eräs tuttu päätyi tähän ratkaisuun, kun muuten ei oikein tarpeeksi läheistä oikeaan kirkkoon kuuluvaa kummia löytynyt.

Itse tunnen yhden ihmisen, joka on kasvattanut kolarissa kuolleiden vanhempien lapsen. Lapsikin oli kolarissa, mutta selvisi vammoitta. En muista, oliko siskon vai veljen lapsi, mutta jompi kumpi. Puhui usein tyttärestään ja sitten joskus kertoi, että on kasvattitytär, mutta omahan se on kun niin pienenä tuli. Jopa niin, että ei itse ollut enää hankkinut lapsia jo ollutta enempää, koska lapsen traumojen käsittely vei niin paljon voimia.

Vierailija
34/95 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ole mahdollista tehdä jonkinlainen huoltajuus sopimus jo etukäteen, tai ainakin suunnnitelma? Suosittelen, että otatte yhteyttä lastenvalvojaan tai sosiaaliviranomaisiin ja kysytte heiltä, miten asiaa pitää alkaa hoitamaan.

Vierailija
35/95 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset menee isälle.

Vierailija
36/95 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se brittinäyttelijäkin vielä elossa vaikka terminaalivaiheen keuhkosyöpään lakkasi tavallinen hoito tehoamasta jo pari vuotta sitten.Katsokaa vaihtoehtohoidot,esim. antioksidanttiklinikka josta moni on saanut ison avun.

Tosiasia kuitenkin on, että ennuste on huono ja aina parempi varautua pahimpaan lastenkin edun nimissä eikä alkaa elää toivon varassa.

Luontaishoidot haimasyövässä taitaa olla toiveajattelua.

Vierailija
37/95 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu läpiä päähäsi. Mitään sellaista virallista etukäteispäätöstä ei tulla tekemään, joka veisi toiselta vanhemmalta oikeuden lapsiin jos toiselle käy jotain. Tuskin on edes laillista. Toki tuossa tilanteessa lapsi todennäköisesti sijoitetaan siskolle, mutta mikäli isä myöhemmin pystyy osoittamaan päihteettömyytensä ja sopivuutensa vanhemmaksi, niin sijoituspäätös tullaan perumaan ja lapsi sijoitetaan isälleen.

Vierailija
38/95 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä juttelemassa sosiaalityöntekijän kanssa kuten joku jo aikaisemmin mainitsikin. Voi auttaa asiaan jos sisar tuo asian esille eläessään. Kun sisaresi kuolee sinulla ei ole pääsyä tämän salassapidettäviin tietoihin jos niitä johonkin tarvitset.

Vierailija
39/95 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apus moottoripyörä, jos on.

Vierailija
40/95 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alamme järjestämään asioita pian. Tärkeintä on, että lapset eivät päädy isälle ja myös se, että sisko uskoo lapsien olevan turvassa.

Tehkää niin ja sitten muistakaa että isälläkin voi olla sisaruksia vaatimassa? Järjestäkää jo nyt, virallisesti myös. Sairaalassa olon ajankin lapset tarvitsee hoitoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme