Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläke tulee olemaan n.900e/kk, muita kohtalotovereita

Vierailija
01.04.2018 |

Kevan työeläkeotteen mukaan näin.

Kommentit (274)

Vierailija
161/274 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa takuueläke ja kansaneläke ja asumistuki

Noista kaikista luovutaan kun suuret ikäluokat on kuolleet.

Vierailija
162/274 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleva eläkeläinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaahan kaikki pienestä eläkkeestä valittajat, että teillä on ollut koko elämänne aikaa tehdä valintoja. Tai sitten vaan toistelette itsellenne, ettei käärinliinoissa ole taskuja.

Valintojen tekemiseen on tosiaan ollut aikaa, mutta pienen eläkkeen taustalla on usein myös paljon sellaista, johon ei itse ole voinut vaikuttaa tai varautua. Vaikka monella on syytä katsoa peiliin, moni muu on tilanteeseensa täysin syytön.

Työkyvyttömyyseläkeläisiä käy sääliksi, mutta moni on ihan itse valinnut pienipalkkaisen tai huonosti työllistävän alan. Puhumattakaan monenlaisista down-shiftaajista: Kotiäideistä, kausityöntekijöistä (esim. asfalttimiehet), opiskelujaan venyttäneet maailmanmatkaajat jne...

Olen 44. Olen ollut töissä 23 -vuotiaasta asti keskeytyksettä miinus yhden lapsen vuoksi 3 vuotta kotona. Olen akateeminen ja koulutustani vastaavassa työssä, jossa tulee töitä riittämään loistavasti. Eläkkeeni tulee olemaan 1000 euroa mikäli jään eläkkeelle 70 -vuotiaana. Miten musta tuntuu, että vihtaani on kustu?

Mainittakoon vielä, että takuueläke on 775 euroa kuussa. Kullä kannattaa opiskella itselleen hyvä ammatti ja tehdä keskiluokkaista työtä muutama vuosikymmen.

Tuossa laskelamassa on joku virhe tai sitten tämä akateeminen tekee töitä muutamalla satasella kuukaudessa. Tai unohtanut sovitellun kansaneläkkeen, johon ei uskoisi akateemisen sortuvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/274 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuin minun tulee olemaan. Olen nyt toimeentulotuella ja hyvin pärjää kun tekee itse ruokaa, poimii marjoja ja sieniä ja ei omista autoa.

Ihmiset tottuneet vain liikaan rahaan. Ei koskaan aijemmin ole täällä ihmiset eläneet näin leveästi ja materiaalisesti tuhlaten.

Kaikille olisi hyvä saada vähemmän rahaa. Luonnon saastuttaminen, turha ajelu ja ostelu vähenisi.

Vierailija
164/274 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissani naukuu öisin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaahan kaikki pienestä eläkkeestä valittajat, että teillä on ollut koko elämänne aikaa tehdä valintoja. Tai sitten vaan toistelette itsellenne, ettei käärinliinoissa ole taskuja.

Taas näitä.  Työpaikkakiusaajien työaika ainakin kului joskus 50 % juoruamiseen, ainiin kyllä hekin silti väittivät voivansa valita hyvänkin tavan tehdä töitä.

Perusasiat kuntoon - työrauha, sitten vasta voi valita.

Miten tämä liittyi eläkkeeseen?

Koska kaikista ei voi tulla lääkäreitä ja juristeja. Jonkun on myös tehtävä ns. huonompi palkkaiset työt, joista ei eläkettä kerry samalla tavalla.

Vierailija
165/274 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mulla tuonkaan vertaa tulossa toistaiseksi? Ikää nyt 45v.  No, en jaksa stressata pätkän vertaa :)

Vierailija
166/274 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 47v. kävin Kevan sivuilla, eläkettä on kertynyt 456e kuukaudessa. Taitaa olla vielä alle kansaneläkkeen. Nykyisillä tuloilla arvoituna jos jään eläkkeelle 65v 10kk vanhana on eläkkeeni 1125e kuukaudessa. Sillä tulolla pärjään jos asun velattomasti ja saan pääomatuloja hitusen. Suunnitelmissa on myydä talo pois, muuttaa itse pieneen asuntoon vuokralle ja ostaa myyntivoitolla pieniä vuokra-asuntoja joista tulee pääomatuloja 500-1000e kuukaudessa.

Vierailija
167/274 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut aina pienipalkkainen ja hoidin esikoisen hautaan. Ei siitä eläkettä juuri kerry.

Pitäisikö elämän vastoinkäymisistä maksaa eläkettä? Haluatko hinnoitella esikoisen kuoleman? Minusta se on hyvin vastenmielinen ajatus.

Vierailija
168/274 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piensijoittaja kirjoitti:

Piti oikein katsoa eläkeotteesta netistä. Nyt eläkettä on kertynyt 1313€/kk. Olisi jo 1501€, ellei sitä olisi leikattu elinaikakertoimella 12,5% joitain vuosia sitten.

Alin eläkeikä 65v.9kk, jolloin eläke nykyisellä peruspalkalla olisi 2379€/kk ja tavoite-eläkeiässä 67v.10kk. eläke olisi 2728€/kk. 2 vuoden ja 1 kuukauden jatko siis nostaisi eläkettä 349€/kk, mikä on verojenkin jälkeen varmaan 200€/kk. Luulen kuitenkin, että pistän pillit pussiin 65-vuotissyntymäpäivänäni. Sitten saan karenssin ja ansiosidonnaista puoli vuotta.

Onneksi on sijoituksia sen verran, ettei nälkä yllätä.

Usko huviksesi, että nälkä on pienin ongelmasi siinä vaiheessa kun olet vanha. Mutta kaikki se minkä olet siihen mennessä itsellesi haalinut, voidaan realisoida kattamaan ympärivuorokautisen palveluasumisen kulut.

Miten niin? Mä olen ilmoittanut jokaiselle sukulaiselle, että lähden tästä talosta ainoastaan jalat edellä ulos. Tämä on kotini loppuun saakka. Mitään monikansallisia veronkiertofirmoja ei mun rahoilla elätetä.

No se vasta kalliiksi tulee, kun kotonasi käy 3-4 kertaa kotihoito heittämässä tabletit suuhun ja katsomaan ettet ole kakkinut vaippoihisi.  Tai tarvitaan kallista geroteknologiaa vahtimaan ettet kävele ulos ovesta omine lupinesi. Muistisairauteen sairastuminen on kyllä edessä lähes jokaisella joka elää vanhaksi. Eli et ole turvassa kotonasikaan. Varsinkin kun nuoremmat sukulaiset kokevat, että olet pienempi riesa johonkin laitokseen suljettuna kuin kotona.

Ei olla pitkäikäistä sukua, kukaan ei ole koskaan ollut missään laitoksessa ja saappaat jalassa on lähdetty. Kotoa. Nuoremmilla sukulaisilla ei ole sitäpaitsi mitään sanomista asioihini niin kauan kuin henki pihisee.

Vierailija
169/274 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissani naukuu öisin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä.  Työpaikkakiusaajien työaika ainakin kului joskus 50 % juoruamiseen, ainiin kyllä hekin silti väittivät voivansa valita hyvänkin tavan tehdä töitä.

Perusasiat kuntoon - työrauha, sitten vasta voi valita.

Miten tämä liittyi eläkkeeseen?

Kun nuori miettii tulevaa ammattiaan, niin hän tuskin samalla pohtii, että koska pääsee eläkkeelle ja kuinka suuri se eläke tulee olemaan. Monelle tulee suurena yllätyksenä eläkkeen määrä.

Vierailija
170/274 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä peloiteltiin vuosikymmeniä, että eläkepommi paukahtaa, kun suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle. No ei paukahtanut, vaikka kaikki(pl jotkut poliitikot) ovat jo olleet eläkkeellä pitkän aikaa ja heitä on enää jäljellä reilu 300.000. Päin vastoin eläkerahastot pullistelevat.

Itsellä eläkeikään on 10 vuotta, tällaisesta tavan noin 3.500 euron palkkatulosta eläke-ennuste lupaa vähän yli 2000 euron eläkettä ja jos jatkan 68 vuotiaaksi, niin voin päästä 2.500 euron eläkkeeseen.

Vierailija
171/274 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti oikein katsoa eläkeotteesta netistä. Nyt eläkettä on kertynyt 1313€/kk. Olisi jo 1501€, ellei sitä olisi leikattu elinaikakertoimella 12,5% joitain vuosia sitten.

Alin eläkeikä 65v.9kk, jolloin eläke nykyisellä peruspalkalla olisi 2379€/kk ja tavoite-eläkeiässä 67v.10kk. eläke olisi 2728€/kk. 2 vuoden ja 1 kuukauden jatko siis nostaisi eläkettä 349€/kk, mikä on verojenkin jälkeen varmaan 200€/kk. Luulen kuitenkin, että pistän pillit pussiin 65-vuotissyntymäpäivänäni. Sitten saan karenssin ja ansiosidonnaista puoli vuotta.

Usko huviksesi, että nälkä on pienin ongelmasi siinä vaiheessa kun olet vanha. Mutta kaikki se minkä olet siihen mennessä itsellesi haalinut, voidaan realisoida kattamaan ympärivuorokautisen palveluasumisen kulut.

Näin toki tulee olemaan. Jää siitä tietysti muutaman kympin suojaosuus per kuukausi, jos ei ennen sitä järjestele omaisuuttaan. Vaikka miljoonalla tai parilla joku todennäköisesti lusikoi sopan suuhuni ja vahtaa vaippani aika pitkään. Sitä vartenhan minä olen aikuisikäni säästänyyt ja sijoittanut.

Vierailija
172/274 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau, tähän mennessä kertynyt 409 euroa/kk ja täytän just 50 v. Opiskelin kaksi akateemista tutkintoa ja olin 6 vuotta lasten kanssa kotona, siinä syyt.

Mutta olen ihan varma, ettei mitään eläkkeitä ole tarjolla enää 20 vuoden päästä, joten ihan sama.

Vierailija
173/274 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ikää 25 vuotta ja eläkettä on kertynyt tähän mennessä 81€. Töitä tuli tehtyä lukion ohessa ja sen jälkeen kaupan kassalla kolme vuotta ennen kun lähdin opiskelemaan. Opintojen ohella olen töissä viikonloput ja lomat. Opiskelusta eläkettä tulisi laskurin mukaan kertyä vähän päälle 40/kk mikäli en ihan väärin katsonut.

Eiköhän tuota ehdi kerryttää mikäli sitä koskaan eläkkeelle saakka kerkeää. Tämän hetkisen arvion mukaan pääsisin eläkkeelle 68 vuotiaana. Tosin, jos teen ns. oman alan töitä valmistumisen jälkeen joudun lähes 100% varmuudella toimimaan yrittäjänä. Sehän muuttaakin näitä eläkeasioita paljon mutkikkaampaan suuntaan. Olen seurannut läheisen kamppailua eläkeasioiden kanssa yrityksen lopettamisen ja eläkkeelle jäämisen jälkeen. Ei ole herkkua se.

Parempi siis keskittyä töiden saamiseen valmistumisen jälkeen ja ahdistua näistä asioista sitten tulevaisuudessa. :)

Vierailija
174/274 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla nyt 1200e. Sama mikä vanhuuseläke. Olen työkyvytön.

Mulla vähän päälle tonni.

Palkka oli 2800 €/kk ja kuvittelin että eläke olis ainakin puolet siitä. No ei ollut.

Eipä paljon naurata.

Pakko tehdä osa-aikatyötä että pärjää.

T. Toinen työkyvytön

Miten työkyvyttömyyseläkkeellä oleva voi tehdä töitä?

Minulla on hyvä kaveri, joka on kuntoutunut sen verran, että pystyisi tekemään ainakin osapäivätöitä, mutta pelkää eläkkeensä menetystä. 

Suurkiitokset, jos osaat vastata.

Vierailija
175/274 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke 3200-1000veroja. Sijoitan naisiin ja wiinaan. Laskujen jälkeen loput tuhlaan

Vierailija
176/274 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule saamaan isoa eläkettä, mutta kaksi sijoitusasuntoa raksuttaa tuloja jo nyt.

Ja vanhemmat ovat edelleen hyvissä voimissa, ja heiltäkin joskus jotakin perin.

Jos elämä olisi eläkkeellä suht samanlaista kuin nykyään, muuttaisin johonkin halpaan ja lämpimään kunnes täytän 85. Sitten tulisin takaisin, ja alkaisin "syödä" pesämunaani ja tekisin sitä niin pitkään kuin ehtisin.

Vierailija
177/274 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkkeellä 4kk. ollut kirjoitti:

kokonaiseläke 1250e. käteen jää veron jälkeen 1050e. Lämpö, sähkö, vesimaksu puhtaasta ja jätevedestä, tienhoitokulut, vakuutusmaksut, lääkkeet, terveydenhoito, sairauskulut, matkakulut, (lähimpään kauppaan 14km). Kiinteitönhoito- ja korjauskulut, kiinte istövero, lainaosuus vesiosuuskunnassa ja konkin verran vaatteisiin ja henkilökohtaissiin menoihin, Säästöön kuukaudessa 130e.  Miehellä pienempi eläke ja paljon sairaus- ja lääkekuluja. Jotenkin vaan pärjätään

Teitä on kuitenkin kaksi jakamassa noita menoja. Jos olisit yksin, olisikin jo tiukkaa.

Vierailija
178/274 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä peloiteltiin vuosikymmeniä, että eläkepommi paukahtaa, kun suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle. No ei paukahtanut, vaikka kaikki(pl jotkut poliitikot) ovat jo olleet eläkkeellä pitkän aikaa ja heitä on enää jäljellä reilu 300.000. Päin vastoin eläkerahastot pullistelevat.

Itsellä eläkeikään on 10 vuotta, tällaisesta tavan noin 3.500 euron palkkatulosta eläke-ennuste lupaa vähän yli 2000 euron eläkettä ja jos jatkan 68 vuotiaaksi, niin voin päästä 2.500 euron eläkkeeseen.

Eläkkeellä on suomalaisista lähes 1.5 miljoonaa! Joista 160000 eläke yli 2600 euroa. Eli otapa huomioon vanhan järjestelyn mukaisesti 60-vuotiaana eläkkeelle päässeet opettajat, hyväpalkkaiset virkamiehet ym jotka nostavat hyvää eläkettään 25 vuotta. (Töitähän ovat tehneet n. 35 vuotta ja ilkeävät vielä väittää maksaneensa omat eläkkeensä kun elökemaksu oli vielä 90-luvun alussa vain 4 prossaa)

Vierailija
179/274 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Mä olen ilmoittanut jokaiselle sukulaiselle, että lähden tästä talosta ainoastaan jalat edellä ulos. Tämä on kotini loppuun saakka. Mitään monikansallisia veronkiertofirmoja ei mun rahoilla elätetä.

Loppu olisi helppo, jos kaikki vain nukkuisivat pois. Mutta entäs jos esimerkiksi halvaanut? Luulisi janoon kuolemisen omien ulosteiden ympäröimänä olevan aika epämiellyttävää...

Vierailija
180/274 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loppu olisi helppo, jos kaikki vain nukkuisivat pois. Mutta entäs jos esimerkiksi halvaanut? Luulisi janoon kuolemisen omien ulosteiden ympäröimänä olevan aika epämiellyttävää...

Kyllä ne sukulaiset perinnön toivossa käyvät säännöllisesti vilkaisemassa. Ja jos eivät käy, niin samapa se sitten miten kuolee. Kuollaan kuitenkin kaikki jotenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme