Rahaa 1,50e,mitä ostan?
Huominen pitäisi vielä pärjätä, tälle päivälle on yksi annos keittoa. Kaapissa on makaroonia ja ketsuppia ja jauhoja. Makarooni alkaa tulla jo korvista ulos.
Kauppana Prisma.
Kommentit (19)
Uunimakkara 0,89 euroa ja muutama peruna, pari porkkanaa. Jos sulla on maitoa niin voit tehdä muusia ja vielä porkkanaraasteen. Saat tosta pari annosta, tosi hyvää.
Jos sulla on kotona öljyä, niin ostaisin sinun asemassasi ehkä perunoita. Saa tosi hyviä lohkoperunoita, kun pesee perunat hyvin (ei kuorita), lohkoo ne halutunlaisiksi siivuiksi, laittaa kippoon öljyä ja mausteita (ihan suola ja pippurikin jo toimii), sitten pyörittelee perunalohkot siellä öljyssä ja paistaa uunissa 200 asteessa noin 30min. Sulla on ketsuppia, joten voisit syödä sen kanssa.
Tämä nyt ei ole mikään ravitsevin ruoka, mutta kyllä päivän pärjää. Peruna on niin halpaa, että sitä pystyt ostamaan aika paljon ja ainakin maha tulee täyteen. Saattaa jopa olla, että jää vielä rahaa jonkin pienen kananmunapaketin tms. ostamiseen, niin saat perunoiden kylkeen jotain. Onko sulla yhtään pulloja palautettavaksi että saisit vaikka muutaman kymmenen senttiä lisää? Silloin saisi jo perunat ja kananmunat.
En edes viitsisi mennä kauppaan, jos ei tuon enempää ole rahaa.
Litra bensaa. Kaada jossain syrjässä bensa päällesi ja tuikkaa tuleen. Pääset rahavaikeuksistasi. Ja me muut sinun ainaisista vaikerruksistasi.
Osta myötätuulta. En mä muuta keksi. Tai anna kirkon kolehtiin.
Olen niin hyväosainen, että mulle menee ruokaa aina pyhien jälkeen roskiin, kun ostetaan ihan liikaa kaikkea hyvää. Eikä edes ole huono omatunto. Ei minun ympärillään ole ketään, jolla olis rahaa vain jäljellä 1,50. Siksikin en osaa mitenkään antaa vinkkiä, miten pitäis menetellä.
Puurohiutaleita! Pärjäät huomisen ja paketista jää vielä syötävää jos loppukuusta on taas tiukkaa.
Turha elvistellä niiden joilla on rahaa ihmiselle jolla on kukkarossa 1,50e . Olen ollut itse usein samassa tilanteessa, vieläpä kolmen lapsen kanssa. Ihmeesti on aina saatu syötyä. Hyvällä mielikuvituksella pärjää kaikissa tilanteissa. Mielestäni meidät sämplää ja mixaa- tyypit pitäisi nostaa kunniaan! Olemme oikeita arjen sankareita.
Osta kaalikerä ja pari porkkanaa, teet siitä kaalikeiton. Onks sulla kasvisliemikuutioo ja suolaa?
Mitä muuta löytyy kaapista?
Onko mahdollisuutta leipoa sämpylöitä? Aineiksi riittää vesi, jauhot, (kuiva)hiiva, suola, sokeri/siirappi ja öljy.
Mitäh ? kirjoitti:
Osta myötätuulta. En mä muuta keksi. Tai anna kirkon kolehtiin.
Olen niin hyväosainen, että mulle menee ruokaa aina pyhien jälkeen roskiin, kun ostetaan ihan liikaa kaikkea hyvää. Eikä edes ole huono omatunto. Ei minun ympärillään ole ketään, jolla olis rahaa vain jäljellä 1,50. Siksikin en osaa mitenkään antaa vinkkiä, miten pitäis menetellä.
Terveisiä sinne hyväosaisten kuplaan.
Kymmenen tyhjää tölkkiä - ne kolisevat enemmän!
Ymmärrän tosi hyvin ap:tä jolla rahaa 1,50 e. Näin on todella monella ihmisellä nyky suomessa, turha ihmetellä hyväosaisten täällä, ei sitä ymmärrä jos ei itse ole sitä kokenut. Olen keski-ikäinen yksin asuva nainen, ulosotto vie palkasta 600e /kk ja vuokra 600/kk, eipä siinä hirveesti jää muutenkin pienestä palkasta ruokaan, laskuihin ja elämiseen. Elän joka kuukausi kädestä suuhun, ja viimeinen viikko ennen tiliä on yhtä tuskaa kun on matti kukkarossa. Hyvät ideat on tosiaankin tarpeen mitä ostaa vähistä rahoista. Syitä u.ottoon en ala tässä kertomaan, se on pitkä juttu, avioero, kahden omistus asunnon loukot jne jne, pikavipeistä en ole joutunut u.ottoon. Kukaan meistä ei tiedä milloin joutuu tiukille!!
Kasvissosekeitto. Riisipuuro, puuroriisiä (saa syötyä monesti) ja maitoa.
Kalapuikkoja