Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten omituisuudet kaupan kassajonossa.

Vierailija
19.03.2018 |

Eilen viimeeksi oli edessäni nainen, joka oli jo saanut mätettyä ostoksensa hihnalle ja myös minä olin saanut noukittua kapulan hänen ostostensa ja minun parin pikkutuoteostoksen perään. Ja mitä tekee tämä edessäni oleva nainen? Odottelee kolmen metrin päässä kun häntä edellinen on maksamassa ostoksiaan, eikä liiku eteenpäin, että takanani oleva rouva olisi päässyt latomaan omat ostoksensa valmiiksi hihnalle. Edessäni seisoneella naisella eivät hälytyskellot soineet vaikka jouduin hieman tungettelevasti nappaamaan kapulan minun ostosteni perään, hihnalla oli jo yli metri tyhjää tilaa ja tämä vaan tapittaa eikä älyä liikkua eteenpäin, että muutkin pääsisivät mättämään kamansa hihnalle.

Mietin, että onko tuo akka ihan idiootti vai tekeekö hän tuon tahallaan... Oli kyllä lähellä jo, että minä introvertti mies meinasin kysyä, että miksi et liiku eteenpäin kuten normaalit ihmiset kaupassa. En sitten kuitenkaan saanut tuota ulostuloa tehtyä.

Kommentit (385)

Vierailija
261/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että Lidlin kassajono on se kaikista kamalin, ihan joka kerta totean tämän kun siellä käynyt. Aina siinä jonossa pukkaa joku iholle hönkijä perään joka ei millään malta antaa asiointirauhaa edelläolevalle. Muissa kaupoissa ei sama ongelma ilmene niin selkeästi.

Vierailija
262/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen Stockalla jonotin kassalle, jossa venäläinen nainen oli maksamassa ostoksiaan. Yhtäkkiä sivulta koko jonon sivuuttaen pyyhälsi venäläisen ystävätär, joka runttasi ostoksensa kassalle koko jonon ohitse, ja alkoi toimittaa monimutkaiseksi muuttunutta ostotapahtumaansa koko jonon katsellessa ihmetellen tämän leidin pokkaa ja röyhkeyttä.

Näin meillä naapurissa toimitaan. Kansanluonne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheet joiden pennut juoksevat ja hyppivät miten sattuvat ja joskus pomppivat minussa kiinni, vanhempansa eivät sano mitään.

Minulla on yleensä korkkarit jalassa niin voi tulla pahaa jälkeä jos satun astumaan heidän koivilleen. Miksi minun pitäisi varoa toisten pentuja, eikö ne perheen vanhemmat voisi käskeä pentujaan varomaan minua ja kenkiäni?

Vierailija
264/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa että Lidlin kassajono on se kaikista kamalin, ihan joka kerta totean tämän kun siellä käynyt. Aina siinä jonossa pukkaa joku iholle hönkijä perään joka ei millään malta antaa asiointirauhaa edelläolevalle. Muissa kaupoissa ei sama ongelma ilmene niin selkeästi.

Minusta Lidlin kassahihnat on ainoat jossa ei tunne olevansa ahdistuneena monen ihmisen välissä, ja kassahenkilöt ovat yleensä tosi nopeita ja tehokkaita niin ei tarvitse seistä siinä turhan pitkään.

Vierailija
265/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tulee jonossa liian lähelle ja ihan iholle niin kääntykää heihin päin ja yskäiskää. Ihan varmasti väistävät :DDD

Vierailija
266/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta Lidlin kassahihnat on ainoat jossa ei tunne olevansa ahdistuneena monen ihmisen välissä, ja kassahenkilöt ovat yleensä tosi nopeita ja tehokkaita niin ei tarvitse seistä siinä turhan pitkään.

No sulla on sitten käynyt hyvä tuuri. Ei täälläkään henkilökunnassa ole mitään vikaa, asiakkaissa vaan. Ehkäpä tämä on Lidl -kohtaista ja ongelma vaan mun lähi-Lidlissä..

Vierailija
267/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä yhtään miksi Suomessa kaupassa asioidessani ja maksamisen jälkeen kassa kysyy, että "tarvitsetteko kuitin?" Kassan pitää antaa kuitti asiakkaalle KYSELEMÄTTÄ, sillä itse haluan saada AINA ostoksistani kuitin. Se on itsestäänselvyys, ja vertaan aina kaikki kuitit tilitapahtumiin, että on mennyt oikein. Ilman kuittia on myös hankala palauttaa tai muuten tehdä reklamaatio, jos on aihetta.

Vierailija
268/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä muista koska viimeksi olisin nähnyt kaupassa tai kassajonossa jotakin ihmeellistä tai ajattelemisen arvoista. seison siinä jonossa pari minuuttia. ihan yks lysti mitä joku edessäni tai takanani sen parin minuutin aikana tekee. en oikeesti ymmärrä tällaisten ihmisten ajatusten juoksua, jotka saavat slaagin jostain mitättömistä asioista, ja puhisevat ja kihisevät niin että pitää ihan tehdä aiheesta aloitus palstalle. taidatte olla aikamoisia riivinrautoja.. purentakiskot varmaan käytössä päivisinkin ettei hampaat murene siitä kiristelystä.

Vierailija
269/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein vasta eilen suurinpiirtein noin. Oikein ärsytti kun takana tukeva eukko meinasi ensinnäkin kiilata mun ohi jonoon ja sitten hiillosti ihan persiissä kiinni. Koitin omalla toiminnallani päinvastoin valistaa että " näin annan tilaa edessäolevalle asioida rauhassa ". Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin hätäilijät. Jokaisella on oikeus siihen pieneen hetkeen kassalla ja jonossakin on hyvä huomioida pieni hajurako.

Vierailija
270/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos huomaan, että joku ei viitsi laittaa kapulaa ostostensa jälkeen niin nappaan kassalta milloin purkkaa, karkkia tai kondomeja, tulitikkuja ja sujautan vaivihkaa jonkun ylimääräisen hankinnan edellisen asiakkaan ostoksiin. Sitten ihmetellään, että mistähän se siihen on tullut kun ei ole sitten minunkaan ostoksia. Yleensä ne ei edes huomaa kun vasta pakatessa, että mitähän tämä Sultan tässä tekee. Sitten kun kysytään, että onko tämä teidän niin sanon pokkana ettei ole koska mulla on kierukka. Tai joskus sanon että oho joo toi purkka olis ollut mun mutta en mä nyt sitä enää voi ottaa kun sinä olet siihen koskenut ja nyt on flunssa-aika. Vähän vaan kapulaa rattaisiin.

Tolleen kun teet, saat sen kapulan perseeseesi ja syvälle. Kannattaa katsoa, kenen kanssa rupee kisaamaan. Voi olla että talosi palaa.

Vierailija
271/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakaan ei  ärsytä mikään kaupan kassalla. Mielenkiintoista seurata ihmisten käyttäytymistä.

Yksinkertaiset käyttäytyvät yksinkertaisesti ja fiksummat fiksusti.

Usein näkee jo päältä ja tyypin katseesta kumpaan kategoriaan kuuluu. Eipä ole tämä huomio koskaan pettänyt tai ollut virhearviota. 

Ainoastaan viihdyttävää seurata joidenkin sekoilua ja sen aiheuttamaa reaktiota muissa.

Vierailija
272/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oudoimpia on ehkä ne, jotka menee heti pakkaamaan kun kassa alkaa lappaa tavaroita eivätkä tule maksamaan ennen kuin ovat pakanneet valmiiksi. Siinähän sitten odotat kun tämä järjen riemuvoitto pakkaa viikon ostokset tajuamatta että voisi käydä välissä maksamassa ja jatkaa sitä pakkaamista sen jälkeen.

Nämä ovat ehkä asuneet ulkomailla, eivätkä tajua, että Suomessa systeemi on toinen. Tai sitten he ovat vain hölmöjä.

Monessa maassa kassapöytä on niin pieni, että tavarat on pakko pakata saman tien kasseihin. Kassan jälkeen on vain yksi kaukalo, johon kassa ostokset pistää. Kassan jälkeen ei ole edes mitään pöytiä, joihin voisi siirtyä pakkaamaan ostokset. Kyse ei ole edes asiakkaiden osaamattomuudesta, sillä kassa ei edes pyydä maksua ennen kuin ostokset on pakattu.

Ne lyhyet pakkauskaukalot ovat itse asiassa aika kätevä systeemi. Pääsee heti pakkaamaan vaikka olisi yksin kaupassa, eikä hihna vie tavaroitasi kilometrin päähän pois käsien ulottuvilta.

Vierailija
273/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tulee kassajonossa mäyräkoirineen tappituntumaan huohottamaan, naiset onneksi osaavat hyvät tavat ja jättävät riitävästi väliä muihin.

Vierailija
274/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Hessburgerin jonossa tapahtui tämä pari päivää sitten, ei siis kaupan kassalla.

Hesessä oli 1 kassa käytössä ja pitkä jono. Jonossa joutui seisoskelemaan vajaa 10 minuuttia. Sitten tuli sellaisen neljän hengen porukan vuoro päästä tilaamaan ja he siinä kassalla sitten alkoivat vasta pohtia, mitä tilaisivat!! Olisiko ollut hyvää aikaa siinä jonottaessa pohtia tilauksen sisältöä..Törkeää ja hidastivat jonon etenemistä vielä entisestään, mur.

Vierailija
275/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos huomaan, että joku ei viitsi laittaa kapulaa ostostensa jälkeen niin nappaan kassalta milloin purkkaa, karkkia tai kondomeja, tulitikkuja ja sujautan vaivihkaa jonkun ylimääräisen hankinnan edellisen asiakkaan ostoksiin. Sitten ihmetellään, että mistähän se siihen on tullut kun ei ole sitten minunkaan ostoksia. Yleensä ne ei edes huomaa kun vasta pakatessa, että mitähän tämä Sultan tässä tekee. Sitten kun kysytään, että onko tämä teidän niin sanon pokkana ettei ole koska mulla on kierukka. Tai joskus sanon että oho joo toi purkka olis ollut mun mutta en mä nyt sitä enää voi ottaa kun sinä olet siihen koskenut ja nyt on flunssa-aika. Vähän vaan kapulaa rattaisiin.

Tolleen kun teet, saat sen kapulan perseeseesi ja syvälle. Kannattaa katsoa, kenen kanssa rupee kisaamaan. Voi olla että talosi palaa.

Minä kisaan kenen kanssa vaan, olen silleen leikkisä. Mulla on valtaa mä koulutan muita

ja sun turha on huutaa ja mahdotonta valittaa.

Vierailija
276/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kisaan kenen kanssa vaan, olen silleen leikkisä. Mulla on valtaa mä koulutan muita

ja sun turha on huutaa ja mahdotonta valittaa.

Tunge Maija Vilkkumaa hanuriisi. Mene tekemään läksysi ja nukkumaan, koulu alkaa klo 8.

Vierailija
277/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkaa on hauskaa ujuttaa seuraavan asiakkaan, sen kapulattoman asiakkaan, ostoksiin. Sain idean kun joku pariskunta siinä laitteli ostoksiaan kasaan ja heidän takana oli nainen, joka osti tupakkaa. Pari askia oli sotkeutunut sen pariskunnan ostoksiin ja tupakoiva nainen oli ottanut uudet askit kun ne pari askia olivat "hukassa". Sotkua selvitettiin, nimeä kuittihyvityksiin, happamia ilmeitä, jono seisoo ja sekaannusta selvitetään, kassa selittää. Ja tämä vain siksi ettei kumpikaan näistä viitsinyt laittaa sitä kapulaa.

Ja jos alkaa kapulattomat ottamaan kupoliin niin pari ostosta hihnalle kärryistä, paina pari askia tupakkaa, vielä lisäksi yksi kondomipakkaus, älä itsekään laita kapulaa, anna tupakka-askien ja kortsujen sekoittua edellisen ostoksiin, kerää pari ostostasi veke ja vaihda kassaa kas tuolla on lyhempi jono. Niitä vahinkoja kun sattuu. Piristää mukavasti kauppareissua. Valitse mielellään pilan kohteeksi joku yrmeä rottweilerin näköinen asiakas tai pariskunta.

Vierailija
278/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein eniten ärsyttää se, että kapulaa ei voi laittaa ostosten väliin. Olen siis kassalla töissä ja jotkut ei vaan osaa yksinkertasesti laittaa sitä kapulaa. Sitten kun olen jonkun asiakkaan ostoksia vedelly toisen ostoksiin mukaan ni sitten ihmetellään ja ollaan silleen ":OOOOOOO noi on mun ostoksia!!!! Laitoit vaa sen ton ostosten sekaan!!!!!!" No voi kyynel, oisit hemmetti laittanut sen kapulan väliin niin tiedän koska sun ostokset alkaa ja toisen loppuu. Ei ole iso työ laittaa sitä kapulaa.

Vierailija
279/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein eniten ärsyttää se, että kapulaa ei voi laittaa ostosten väliin. Olen siis kassalla töissä ja jotkut ei vaan osaa yksinkertasesti laittaa sitä kapulaa. Sitten kun olen jonkun asiakkaan ostoksia vedelly toisen ostoksiin mukaan ni sitten ihmetellään ja ollaan silleen ":OOOOOOO noi on mun ostoksia!!!! Laitoit vaa sen ton ostosten sekaan!!!!!!" No voi kyynel, oisit hemmetti laittanut sen kapulan väliin niin tiedän koska sun ostokset alkaa ja toisen loppuu. Ei ole iso työ laittaa sitä kapulaa.

Kapuloiden laittaminen on homojen hommaa.

Vierailija
280/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskinta on lisätä kärrynsä silmälläpidon unohtaneiden kärryyn erilaisia tavaroita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän