Ihmisten omituisuudet kaupan kassajonossa.
Eilen viimeeksi oli edessäni nainen, joka oli jo saanut mätettyä ostoksensa hihnalle ja myös minä olin saanut noukittua kapulan hänen ostostensa ja minun parin pikkutuoteostoksen perään. Ja mitä tekee tämä edessäni oleva nainen? Odottelee kolmen metrin päässä kun häntä edellinen on maksamassa ostoksiaan, eikä liiku eteenpäin, että takanani oleva rouva olisi päässyt latomaan omat ostoksensa valmiiksi hihnalle. Edessäni seisoneella naisella eivät hälytyskellot soineet vaikka jouduin hieman tungettelevasti nappaamaan kapulan minun ostosteni perään, hihnalla oli jo yli metri tyhjää tilaa ja tämä vaan tapittaa eikä älyä liikkua eteenpäin, että muutkin pääsisivät mättämään kamansa hihnalle.
Mietin, että onko tuo akka ihan idiootti vai tekeekö hän tuon tahallaan... Oli kyllä lähellä jo, että minä introvertti mies meinasin kysyä, että miksi et liiku eteenpäin kuten normaalit ihmiset kaupassa. En sitten kuitenkaan saanut tuota ulostuloa tehtyä.
Kommentit (385)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan laita kapulaa omien ostosteni perään. Laitan sen tarvittaessa ostosteni eteen. Palstamammat saa öyhöttää. Jos se on palstamammoille ongelma niin voi voi. Kyllä pitää ihmisen elämä olla tyhjää, kun kassajonokäytöksestä pitää päteä.
Tyypillinen itsekäs pässi. Ajattele itseään, ei muita. Tämähän on niin suomalaista juntturointia. Kapula tulee eteen koska ei haluta olla muille kohteliaita. Jos sen kapulan laittaisi taakse niin silloinhan sitä ajattelisi muita ihmisiä. Minä yleensä laitan sen kapulan ostosteni eteen ja taakse koska asioin suomalaisten junttien marketeissa mutta ajattelen muita ihmisiä.
Kerrohan nyt mitä helvettiä sillä on kohteliaisuuden kanssa tekemistä, laitetaanko kapula eteen vai taakse? Mitä ihmeen väliä sillä on, kunhan se - tarvittaessa - laitetaan. Miksi takana tuleva ei voi laittaa sitä kapulaa kun alkaa latomaan ostoksiaan siinä missä edessä olevakin?
AV-mammojen logiikka on joskus aivan käsittämätöntä. Kapulavaahtoajissa on varmaan kyse niistä mammoista, joiden päivän ehdoton kohokohta on se kassajono. Täysurpoja.
Eräs vanhempi mies seisoi takanani aivan kiinni minussa. Olin maksamassa ja siirryin kauemmaksi samalla kääntäen kortinlukijaa. Tämä ukkeli seurasi perässä. Hämmennyin niin, etten edes tajunnut sanoa hänelle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan laita kapulaa omien ostosteni perään. Laitan sen tarvittaessa ostosteni eteen. Palstamammat saa öyhöttää. Jos se on palstamammoille ongelma niin voi voi. Kyllä pitää ihmisen elämä olla tyhjää, kun kassajonokäytöksestä pitää päteä.
Tyypillinen itsekäs pässi. Ajattele itseään, ei muita. Tämähän on niin suomalaista juntturointia. Kapula tulee eteen koska ei haluta olla muille kohteliaita. Jos sen kapulan laittaisi taakse niin silloinhan sitä ajattelisi muita ihmisiä. Minä yleensä laitan sen kapulan ostosteni eteen ja taakse koska asioin suomalaisten junttien marketeissa mutta ajattelen muita ihmisiä.
Eli jos laittaa kapulan eteen, ei ajattele sitä edessä olevaa ihmistä :D? Oletkohan sä oikeasti tyhmä vai ihan pelkkä pässi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan nyt mitä helvettiä sillä on kohteliaisuuden kanssa tekemistä, laitetaanko kapula eteen vai taakse? Mitä ihmeen väliä sillä on, kunhan se - tarvittaessa - laitetaan. Miksi takana tuleva ei voi laittaa sitä kapulaa kun alkaa latomaan ostoksiaan siinä missä edessä olevakin?
AV-mammojen logiikka on joskus aivan käsittämätöntä. Kapulavaahtoajissa on varmaan kyse niistä mammoista, joiden päivän ehdoton kohokohta on se kassajono. Täysurpoja.
Kerron mielelläni. Jos jokainen asiakas laittaa kapulan merkiksi mihin hänen ostoksensa päättyy niin homma toimii kuten vetoketjuliikenne. Niin, sekään ei muuten toimi pässinpäiden maassa. (Kapulaa ei tarvitse laittaa jos takana ei ole ketään, kuten ei tarvitse antaa tilaa liittyä liikenteeseen jos ei ole tulossa autoa.) Jos tämä olisi vakiintunut tapa niin se sujuvoittaisi elämää kassahihnalla. Ja jos olet tulet kassalle missä ei ole muita jonossa niin kapulaa ei tarvitse laittaa ostosten eteen, ja todennäköisyys, että joku tulee sinun eteesi omien ostosten kanssa on pienempi kuin että joku tulee sinun taaksesi kassajonoon. Siksi.
Ja helppo päätellä kapulakäytöksestä, että tyyppi varmistaa etteivät hänen hänen hänen ostokset sekoitu edellä olijan ostoksiin = kapula eteen ja hoitakoon muut omat ostoksensa, ei ole minun murheeni. Itsekäs pässi. Ei yhtään ihmettele, ettet sinä tajua, olet tyypillinen pässi vailla tunneälykkyyttä, käytöstapoja ja logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron mielelläni. Jos jokainen asiakas laittaa kapulan merkiksi mihin hänen ostoksensa päättyy niin homma toimii kuten vetoketjuliikenne. Niin, sekään ei muuten toimi pässinpäiden maassa. (Kapulaa ei tarvitse laittaa jos takana ei ole ketään, kuten ei tarvitse antaa tilaa liittyä liikenteeseen jos ei ole tulossa autoa.) Jos tämä olisi vakiintunut tapa niin se sujuvoittaisi elämää kassahihnalla. Ja jos olet tulet kassalle missä ei ole muita jonossa niin kapulaa ei tarvitse laittaa ostosten eteen, ja todennäköisyys, että joku tulee sinun eteesi omien ostosten kanssa on pienempi kuin että joku tulee sinun taaksesi kassajonoon. Siksi.
Ja helppo päätellä kapulakäytöksestä, että tyyppi varmistaa etteivät hänen hänen hänen ostokset sekoitu edellä olijan ostoksiin = kapula eteen ja hoitakoon muut omat ostoksensa, ei ole minun murheeni. Itsekäs pässi. Ei yhtään ihmettele, ettet sinä tajua, olet tyypillinen pässi vailla tunneälykkyyttä, käytöstapoja ja logiikkaa.
Kuulutat käytöstapoja mutta itse kutsut muita hokemalla pässiksi?
Minä yritän aivastella ja yskiä kassajonossa ilman, että suojaan kädellä kasvoja, yleensä sillä saa mukavasti tilaa kassajonossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulutat käytöstapoja mutta itse kutsut muita hokemalla pässiksi?
Pässi on hieno eläin, se oli kehu ellet ymmärtänyt. Tolvana.
Vierailija kirjoitti:
Mä täällä nauran näille pullistelijoille. Nää pahimmat av vouhkaajat jotka sanoo tekevänsä tietyllä tapaa jos joku ei tee kuten heidän omat sääntönsä sanoo on oikeasti ne pelkureimmat. Kehittää mahtipontisia tapoja joilla haluaisivat lyödä luun kurkkuun jollekkin mielessään mutta sinne ajatuksiin se jää ja seisovat hiljaa uikuttaen paikallaan.
Totta. Puolet tähänkin keskusteluun osallistuneista sanoo että kun tilanne tulee kohdalle niin hämmentyvät niin etteivät saa sanaa suustaan tai mitään muutakaan reaktiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä täällä nauran näille pullistelijoille. Nää pahimmat av vouhkaajat jotka sanoo tekevänsä tietyllä tapaa jos joku ei tee kuten heidän omat sääntönsä sanoo on oikeasti ne pelkureimmat. Kehittää mahtipontisia tapoja joilla haluaisivat lyödä luun kurkkuun jollekkin mielessään mutta sinne ajatuksiin se jää ja seisovat hiljaa uikuttaen paikallaan.
Totta. Puolet tähänkin keskusteluun osallistuneista sanoo että kun tilanne tulee kohdalle niin hämmentyvät niin etteivät saa sanaa suustaan tai mitään muutakaan reaktiota.
Siksikö on mielestäsi oikein, että öykkärit kyykyttävät muita ihmisiä? Etuilevat ja luottavat etteivät muut sano mitään? Täyttävät kassan pakkaustilan, tuuppivat selkään, tunkevat maksupäätteelle koska voivat? Osa voi olla ajattelematonta käytöstä, osa on satavarma öykkäröintiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksikö on mielestäsi oikein, että öykkärit kyykyttävät muita ihmisiä? Etuilevat ja luottavat etteivät muut sano mitään? Täyttävät kassan pakkaustilan, tuuppivat selkään, tunkevat maksupäätteelle koska voivat? Osa voi olla ajattelematonta käytöstä, osa on satavarma öykkäröintiä.
Onko mielestäsi ok että ihmiset kehittävät omassa päässään mitä eriskummallisempia sääntöjä yksinkertaisiin tilanteisiin ja raivoavat kuin mielipuolet jos koko maailma ei noudata heidän sääntöjään?
Olen huomannut, että hätähousut laittavat kapulan ostostensa eteen. He katsovat silmä kovana milloin edellinen asiakas on latonut ostoksensa kassahihnalle ja teputtavat jonossa joko se ottaa muovikassin ja laittaa korin pois TSÄDÄM laittavat itse kapulan ja alkavat latoa ostoksiaan hihnalle, sitten he teputtaa milloin pääsevät maksamaan ja pakkaamaan.
Rauhallisemmat tyypit laittaa sen kapulan ostostensa jälkeen (jos ehtivät).
Katsokaapa vain :)
Minua ei ärsytä elämässä mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein eniten ärsyttää se, että kapulaa ei voi laittaa ostosten väliin. Olen siis kassalla töissä ja jotkut ei vaan osaa yksinkertasesti laittaa sitä kapulaa. Sitten kun olen jonkun asiakkaan ostoksia vedelly toisen ostoksiin mukaan ni sitten ihmetellään ja ollaan silleen ":OOOOOOO noi on mun ostoksia!!!! Laitoit vaa sen ton ostosten sekaan!!!!!!" No voi kyynel, oisit hemmetti laittanut sen kapulan väliin niin tiedän koska sun ostokset alkaa ja toisen loppuu. Ei ole iso työ laittaa sitä kapulaa.
Kapuloiden laittaminen on homojen hommaa.
Aivan huikea ketju! Minäkin ujutan edellä olevan ostoksiin jotain extraa jos tampio ei ole osannut laittaa kapulaa. Eikä mulla yleensä kiire ole, hiljaa naureskellu kun ääliö huomaa pakatessaan että mitä vttua :D
Mä luin tän aloituksen ja naureskelin itsekseni että kaikenlaisia pässejä sitä onkin olemassa. Sitten huomasin, että moni on samaa mieltä AP:n kanssa!
Mä pidän aina parin metrin etäisyyden maksajaan, koska haluan antaa ja saada itsekin maksurauhan. Jos joku rupeaa puskemaan ohi, pysähdyn paikoilleni ja nojailen hihnaan kunnes tulee minun vuoroni maksaa. Kenelläkään ei ole niin kiire kotiin, ja sitäpaitsi tuo hätiköinti ei säästä yhtään aikaa, kun minun ostoksiani ei ole vielä edes ruvettu käsittelemään! Kerran joku kiireinen mamma puski kylkeen kun olin menossa maksupäätteelle, joten totesin kassalle että "hän ilmeisesti maksaa minunkin ostokseni", ja menin pakkaamaan. Kummasti mamma löysikin takaisin paikoilleen ja pääsin maksamaan rauhassa.
Olen ollut myös itse kassana, ja tuollaiset hätähousut ovat kaikista pahimpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua taas ärsyttää tää ettei voida sanoa ääneen vaan kyräillään. Aina toljotetaan hapan ilme naamalla.
Haluaisitko itse kuulla raivoa ja kiroilua.
Jaa. Sekö on ainoa vaihtoehto?
Kyllä haluan kuulla ihan asiallista sanomista. Se riittää. Voi sa no a.
Ei tarvi kirota tai raivota, että ihminen ymmärtäisi....
paremmin menee perille, kun kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti niitä kapuloita tuntuu häviävän jonnekin. Jos sinä et laita kapulaa ostostesi perään, minä joudun laittamaan sen ja kurottelemaan sen sieltä kaukaa. Pahoittelut, jos vahingossa tönäisen sinua, mutta ei minulla ole teleskooppikäsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun keski-ikäisillä aivoilla laitan kapulan taakse merkiksi seuraavalle, että olen kaikki tavarani latonut. Silloin seuraavan ei tarvitse arpoa milloin voi aloittaa oman latomisensa. Laitan kapulan taakse myös silloin kun olen yksin jonossa, koska se kapula pysäyttää liukuhihnan tavaroiden loputtua. Jos minulla on vaikka pelkkä pullokuitti laitan silloinkin kapukan. Eli jää pieni tyhjä alue kapuloiden väliin. Kassa tajuaa että siinä on yksi asiakas, eikä ala takana olevan tavaroita piippaamaan.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein loogisinta se on laittaa ostosten perään. Ja useimmat niin tekevät. Sehän tarkoittaa, että sinulle on kapula laitettu, mutta sinä et laita kapulaa ollenkaan. Silloin joku tekee myös sinun työn.
Toiset ihmiset ja heidän toimintatapansa ei ärsytä tai ärsyttää melko vähän, kun itsellä on iloinen mieli.
Ei ole mun vika jos joku seisottaa koko jonoa on juuri niitä ihmisiä, jotka vaan ei tajua laittaa sitä kapulaa omien ostostensa jälkeen. Helpottaisi sitä omaa elämää ja muidenkin ihmisten elämää. Mutta ei koska periaate.
Ei se mitään, minä laitan kaksi kapulaa, omien ostosteni eteen ja taakse. Varmuudeksi käytän kapuloina niitä keltaisia betoniporsaita kaupan pihalta. Sitten minulla on skottiruudulliset mummukärryt edessäni ja ostoskärryt takanani ettei kukaan tuupi munuaisiani hajalle omilla käryillään. Koska inhoan epävarmuutta (ja kauppareissuja) niin jonotan ihan varmuuden vuoksi koko ajan munuaissiirtoon, otan vain uuden vuoronumeron jos omat munuaiset kestävät kauppareissun.
Yleensä otan mukaani ostosreissulle hiekkasäkkejäkin ja siinä vuoroani odotellessani teen kassalle pienen hiekkaesteen ja bunkkerin niin saan näppäillä pin-koodini rauhassa. Pakkaamisvaiheeseen siirryn amerikkalaisen jalkapallon hyökkäystaktiikalla ja meillä on mieheni kanssa etukäteen sovitut sormimerkit mitä kuviota käytetään. Hän heittää minulle kauppakassin niin ryntään pakkaamaan ja taklaan samalla kaikki eläkeläiset ja venäläiset pois pakkausalueelta. Jos pakkaustasolla on jonkun piltti könyämässä niin syötän sen tarkalla heitolla takaisin vanhempiensa huostaan. Vuosikausien Tetris on koulinut minut pakkaamaan tasaisesti ja nopeasti niin voimme poistua kaupasta reippain mielin. Otan aina leipäosastolta mukaani pari paperipussia niin voimme hyperventiloida matkalla parkkihalliin.
Mukavia ostoshetkiä kaikille!