Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkäätkö ukkosta? Oletko kokenut tai nähnyt salaman aiheuttaman vahingon?

Vierailija
28.06.2023 |

Salamoi ja jyrisee. Pelottaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen kellarissa silmät kiinni

Vierailija
2/11 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapurissa, tai siis lähellä salama kirjaimellisesti tuhos kokonaisen omakotitalon.. Heillä kävi aika tuuri koska vakuutus korvas kaiken ja nyt siinä on 2 kertaa hienompi talo heillä tilalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mutta äiti kertoi että naapurin mummon puuhun oli iskenyt salama ja siitä mennyt talon sisälle. Rikkonut tavaroita mm tv:n, ja kissan viikset ja osa turkista oli palanut.

Vierailija
4/11 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini pelkäsi ukkosta kovasti ja ymmärrän sen hyvin, koska hänen lapsuudenkotinsa naapurissa nuori mies oli kuollut salamaniskuun kotitalossaan sisällä istuessa. Salama oli osunut seinäkelloon ja siirtynyt punnuksia pitkin nuorukaiseen, joka sattui istumaan kellon alapuolella. Itse pelkään vain jos kova ukkonen riehuu aivan yläpuolella, mutta saatan silti istua silloin parvekkeella. Lisäksi pelottaa muistella kuinka jollain uimarannalla nainen kuoli salamaniskuun, vaikka ukkospilvet olivat vielä kilometrin päässä.

Vierailija
5/11 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää.

- kerran kesällä iski yllättäen aamusta salama ja vain yksi salama. Osui naapurin navettaan (noin 50m siitä vanhasta talosta jossa nukuin yksin silloin) ja tappoi kaksi lehmää sieltä navetasta.

- ukkosella kuului iso räsähdys makuuhuoneen lampusta ja se meni rikki siis polttimo ihan mustaksi

Vierailija
6/11 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudessani näin pallosalaman. Se tuli talon sisälle ilmanvaihtoventtiilistä. Pomppi olohuoneesta keittiöön rikkoen tielle osuneita esineitä. Poltti mattoon reikiä. En nähnyt mutta ilmeisesti meni ulos avonaisesta keittiön ikkunasta.

Pidän aina ukkosella ovet ja ikkunat kiinni.

Vierailija
7/11 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini pelkäsi ukkosta kovasti ja ymmärrän sen hyvin, koska hänen lapsuudenkotinsa naapurissa nuori mies oli kuollut salamaniskuun kotitalossaan sisällä istuessa. Salama oli osunut seinäkelloon ja siirtynyt punnuksia pitkin nuorukaiseen, joka sattui istumaan kellon alapuolella. Itse pelkään vain jos kova ukkonen riehuu aivan yläpuolella, mutta saatan silti istua silloin parvekkeella. Lisäksi pelottaa muistella kuinka jollain uimarannalla nainen kuoli salamaniskuun, vaikka ukkospilvet olivat vielä kilometrin päässä.

Ziisus!

Vierailija
8/11 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää ukkosta ja mielelläni seuraan sen kulkua. Kunnioitan sitä kuitenkin ja ymmärrän, että kyseessä on voimakas luonnonilmiö.

Vierailija
9/11 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En  pelkää mutta ovet ja ikkunat suljen. Kun olin lapsi naapurissa asunut rouva, mukava nainen joka hoiti minua usein sai pahat palovammat pallosalamasta, joka tuli avonaisesta ovesta mökkiin. 

Voisi kai sanoa etten pelkää ukkosta,mutta pallosalamoita. 

Vierailija
10/11 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pamausta pelkään,  samalaa en.

Vierailija
11/11 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salama tappaa ihmisen Suomessa keskimäärin joka toinen vuosi.