Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten omituisuudet kaupan kassajonossa.

Vierailija
19.03.2018 |

Eilen viimeeksi oli edessäni nainen, joka oli jo saanut mätettyä ostoksensa hihnalle ja myös minä olin saanut noukittua kapulan hänen ostostensa ja minun parin pikkutuoteostoksen perään. Ja mitä tekee tämä edessäni oleva nainen? Odottelee kolmen metrin päässä kun häntä edellinen on maksamassa ostoksiaan, eikä liiku eteenpäin, että takanani oleva rouva olisi päässyt latomaan omat ostoksensa valmiiksi hihnalle. Edessäni seisoneella naisella eivät hälytyskellot soineet vaikka jouduin hieman tungettelevasti nappaamaan kapulan minun ostosteni perään, hihnalla oli jo yli metri tyhjää tilaa ja tämä vaan tapittaa eikä älyä liikkua eteenpäin, että muutkin pääsisivät mättämään kamansa hihnalle.

Mietin, että onko tuo akka ihan idiootti vai tekeekö hän tuon tahallaan... Oli kyllä lähellä jo, että minä introvertti mies meinasin kysyä, että miksi et liiku eteenpäin kuten normaalit ihmiset kaupassa. En sitten kuitenkaan saanut tuota ulostuloa tehtyä.

Kommentit (385)

Vierailija
241/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ihmiset, joilla on vain yksi pieni ostos, eivät jostain syystä halua asettaa sitä hihnalle, vaan ojentaa sen henkilökohtaisesti kassatyöntekijälle. Kassa alkaakin lukea niitä ojentajan takana olevan ostoksia ja tästä aiheutuu sekaannusta. Joskus olen noutanut pikkumarketista pakettia ilman ostoksia ja stressannut sitä, että ehdinkö esittää asiani ennen kuin kassa käy käsiksi takanani tulevan ostoksiin. Mikä avuksi?

Laita hihnalle kaksi kapulaa pienellä välillä, jolloin ehdit huikata, että tässä on sinun vuorosi, jos ei kassa muuten huomaa.

Vierailija
242/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ihmiset, joilla on vain yksi pieni ostos, eivät jostain syystä halua asettaa sitä hihnalle, vaan ojentaa sen henkilökohtaisesti kassatyöntekijälle. Kassa alkaakin lukea niitä ojentajan takana olevan ostoksia ja tästä aiheutuu sekaannusta. Joskus olen noutanut pikkumarketista pakettia ilman ostoksia ja stressannut sitä, että ehdinkö esittää asiani ennen kuin kassa käy käsiksi takanani tulevan ostoksiin. Mikä avuksi?

Pitänee vaan varata kapuloilla puolen metrin hihnatila itselleen. Sama jos on ostamassa tupakkiaskia koska automaatti on aivan hihnan loppupäässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt ap, mutta aika pinnallisesta asiasta suutut. Toki minulla yleensä on tapana jos huomaan että joku odottaa takanani niin laitan kapulan ostosteni taakse jos vain mahdollista, mutta ei ihmiset aina huomaa takana ollutta ja ymmärrän jos joku ei tykkää hönkiä toisen niskaan ( toisen tilan kunnioittaminen). Enemmän minua suututtaa ihmiset, jotka kailottavat ja kommentoivat ääneen toisten ihmisten ostoksia, ulkonäköä tai vaatetusta. Nämä asiat kun ei heille ylipäätänsä kuulu ja samalla näyttävät muillekkin kuinka huonot käytöstavat osaa eikä näillä ole mitään elämää kun pitää noin julkisesti esittää " paremmuuttaan" muille.

244/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ikinä ärsytä kassajonossa mikään. Jos edellä oleva toimii hitaasti ja epäkäytännöllisesti, tekee asiat omituisessa järjestyksessä tms., niin oletan automaattisesti, että siihen on jokin syy ja suhtaudun tilanteessa neutraalisti. Eivät kaikki pidä mahdollisimman tehokasta ja loppuun asti harkittua ja optimoitua kassa-asiointia prioriteettina.

Vierailija
245/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei minusta ainakaan ole mukavaa, kun kaupassa kommentoitoidaan muista " tuo ei kyllä ole ihan normaali, tuolla on kyllä joku nyt huonosti, ei tuo voi kyllä nyt hyvin". Mitä h*e*l*vettiä!? Onko joku ihminen mennyt kauppaan hakemaan ihmisiltä lääkärinlausuntoa vai miksi s*a*a*t*anassa ihmiset kaupassa toisia noin kommentoivat? Minä kun luulin, että kauppaan tullan ostamaan tavaroita eikä olla jossain missi tai lääkäri arviota hakemassa.

Vierailija
246/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen tuota. Syynä on se, että inhoan kun ihmiset tulevat iholle ja annan rauhan myös edelliselle asiakkaalle. Tunkeilu, töniminen ja iholle iskeytyminen eien nopeuta kassan toimintaa.

Vierailija
247/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pieni lause: Anteeksi, pääsenkö ohi. Tai anteeksi, voitko hiukan siirtyä. Toimii aina.

Vierailija
248/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju oli kyllä parasta viihdettä. Kiitos tästä kanssasuomalaiset.

Vierailija
249/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin voinut aloituksen tilanteessa toimia samalla tavalla, jos edellisellä henkilöllä olisi ollut paljon hajusteita. Minun on ihan pakko pitää hajurakoa, jos en halua astmakohtausta. Ja sellaista yritän välttää parhaani mukaan, sen verran inhottavaa se on.

Vierailija
250/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on pakko olla joku pilaviesti. Kyllähän normaali ihminen voi toiselle sanoa kassajonossa että viitsitkö mennä eteenpäin jotta mummu takana saa ruokansa hihnalle? :D

Vierailija
251/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko tämä jo mainittu ketjussa, mutta otetaan se silti puheeksi eli kassajonossa puhelimeen puhujat. Usein nämä innokkaat puhujat puhuvat puhelimeen myös maksaessaan ostoksiaan ja pakatessaan niitä. Yhdellä kädellä ja mahdollisimman hankalasti. Tekisi mieli sanoa näille puhujille, että keskittykää yhteen asiaan kerralla. 

Vierailija
252/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, onko tämä jo mainittu ketjussa, mutta otetaan se silti puheeksi eli kassajonossa puhelimeen puhujat. Usein nämä innokkaat puhujat puhuvat puhelimeen myös maksaessaan ostoksiaan ja pakatessaan niitä. Yhdellä kädellä ja mahdollisimman hankalasti. Tekisi mieli sanoa näille puhujille, että keskittykää yhteen asiaan kerralla. 

Tuttu juttu. Usein siinä puhelimeen pälättää joku turhapaikanhakija tai muu kulttuurinrikastaja. Hirveä älämölö ja vapaa käsi huitoo ilmaa. Sitten ostokset maksetaan käteisellä, joka peräisin veronmaksajien kustantamasta taikaseinästä

Vierailija
253/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu juttu. Usein siinä puhelimeen pälättää joku turhapaikanhakija tai muu kulttuurinrikastaja. Hirveä älämölö ja vapaa käsi huitoo ilmaa. Sitten ostokset maksetaan käteisellä, joka peräisin veronmaksajien kustantamasta taikaseinästä

Minä käytän noita turhiksia kapulana.

Vierailija
254/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei taida olla introvertti, vaan enemmänkin autisti.

Vierailija
255/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jo mainittu, mutta miksi jotkut jäävät pakkamaan siihen pitkälle sivulle, siis jäävät siihen "käytävälle" melkein kassan eteen seisomaan maksettuaan ja alkavat pakata siinä, jolloin takana tulija ei mahdu ohi (saati kärryt)? Siinä sitten mulkoillaan ja tuhahdellaan kun seuraava asiakas haluaa ohi, siirrytään sinne taakse, MISSÄ PITÄISI JA OLISI KÄTEVÄMPI PAKATA, ja eikun takaisin samaan paikkaan tukkimaan seuraavan asiakkaan kulku.

Samoin kuitin tarkistaminen siinä kassan edessä kun seuraava asiakas on jo vuorossa. Kuitti on hyvä tarkistaa, ei siinä mitään koska monessa kaupassa hinnat ovat kassalla eri kuin hyllyssä, mutta sen voi tehdä yhtä hyvin pakkaamisen jälkeenkin sivummalla.

Vierailija
256/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin tänään prismaan ostamaan röökiä ja olipas muuten pitkä jono neuvontapisteen tupakanmyyntipaikkaan. Paitsi että, jonon vieressä oli asiakas asioimassa tiskillä toisessa jonossa (on lattiaan merkatut jonotuslinjat) ja painelin suoraan siihen asioitaan jo hoitavan asiakkaan taakse jonottamaan. Kaikki siinä pitkässä jonossa tapittivat paikoillaan, mutta kun minä lompsin euroopan omistajan tyyliin heidän ohitseen, niin ainakin kaksi teki niin, että meinasi liikahtaa lyhyeen jonoon, mutta eivät lopulta liikahtaneetkaan kun marssin niin röyhkeästi siihen heti seuraavaksi palveltavaksi. Voin vain kuvitella sitä heidän vitutustaan...

Vierailija
257/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos huomaan, että joku ei viitsi laittaa kapulaa ostostensa jälkeen niin nappaan kassalta milloin purkkaa, karkkia tai kondomeja, tulitikkuja ja sujautan vaivihkaa jonkun ylimääräisen hankinnan edellisen asiakkaan ostoksiin. Sitten ihmetellään, että mistähän se siihen on tullut kun ei ole sitten minunkaan ostoksia. Yleensä ne ei edes huomaa kun vasta pakatessa, että mitähän tämä Sultan tässä tekee. Sitten kun kysytään, että onko tämä teidän niin sanon pokkana ettei ole koska mulla on kierukka. Tai joskus sanon että oho joo toi purkka olis ollut mun mutta en mä nyt sitä enää voi ottaa kun sinä olet siihen koskenut ja nyt on flunssa-aika. Vähän vaan kapulaa rattaisiin.

Hah hah hah! Kerrassaan mainiosti kirjoitettu. Parempaa viihdettä kuin Putous. <3

Kyllä, siihen ei tosin paljon vaadita. ;P

Vierailija
258/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP ei taida olla introvertti, vaan enemmänkin autisti.

Mistä niin päättelet?

Ap

Vierailija
259/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tämmönen tapaus Malmin Cittarin itsepalvelukassalla. Samalla sekunnilla kun olin ottanut viimeisen tuotteen ostoskoristani pois, tuli joku keski-ikäinen mies nakkaamaan korini pois ja laittoi oman korinsa siihen tasolle, vaikka en ollut vielä valmis. Katsoin miestä hetken ja sanoin, että "anteeks vaan, mut mä en oo vielä valmis". Mies vastasi "ei mitään, mulla ei oo mitään kiirettä". Sanoin miehelle että haluaisin näpytellä maksukorttini pin-koodin ja pakata ostokseni ilman, että kukaan on vieressä hengittämässä niskaan. No mies ei ollut moksiskaan. Ei kuulemma häntä haitannut. Mutta mua haittaa. Saatana.

Vierailija
260/385 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassalla jonottamisen sääntöjä: pulikan panee edellä oleva ostostensa jälkeen. Se on huomaavaista kassaa ja jälkeen tulevaa kohtaan. Joskus pirunsarvet nousevat otsasta ja päätän "opettaa" näitä välinpitämättömiä jotka eivät viitsi sitä pulikkaa panna. Siinäpä sitten maksavat myös minun ostokseni tai sönköttävät kassalle mitkä olivatkaan hänen ostoksiaan ja mitkä minun. Nauran hiljaa sisäänpäin.

Siinähän "opetat".

Olet vissiin joskus yrittänyt minuakin "opettaa". Ilmeesi oli kyllä näkemisen arvoinen kun maksoin myös "sinun" ostoksesi ja pakkasin kassiini. Yritit siinä jotakin sönköttää että ne oli sinun, mutta minä kerroin ystävällisesti että minä olen maksanut ne joten ne ovat minun.

Siinähän lähdit tekemään uutta kierrosta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme