Monennestako kierrosta tulit raskaaksi?
Eli kuinka kauan kesti tulla raskaaksi? Ikäsi? Ja mikä ehkäisy oli käytössä ennen yritystä?
Olen 28-vuotias ja olemme miehen kanssa harkinneet ehkäisyn jättämistä. Itse haluaisin odottaa vielä hetken, mutta miehen mielestä ehkäisy kannattaisi jo lopettaa. Jostain syystä hän pelkää, että yrityksessä voi kestää (mikä voi olla totta), vaikkei ole erityistä syytä pelkoon. Minä en osaa stressata etukäteen.
Kommentit (54)
E-pillerit pois -> eka kerta ilman ehkäisyä -> 9kk-> vauva. 30v & mies 10v vanhempi.
Nuvaringin poisjätöstä ( 8 vuoden käyttö takana) meni n 1 1/2 v ensimmäiseen raskautumiseen - kesken rv 7. Siitä toinen vuosi raskautuminen - keskenmeno rv 9. Menkat aina olleet säännölliset, kierto n. 26-28 pv.
Onpa kovaa hajontaa - joko raskaudutaan ensiyrittämällä tai sitten kestää vuosia. Joko tai..
Teinköhän mä jotain väärin kun en kiertänyt, työntelin vaan.
No, vaimo tuli silti raskaaksi ja synnytti terveen lapsen.
Molemmat toiseen kiertoon. Ikää minulla 29 ja 30 ja miehellä 43/44. Kortsu käytössä ennen molempia.
Ekalla kertaa ekasta ja toisellakertaa kolmannesta kierrosta. Ikä 29 ja 31v. Ehkäisynä e-pillerit.
Pillerit, tokasta kierrosta, ikä 30. Toinen ekasta kierrosta, kondomi, ikä 35
Ekasta kierrosta, kondomi ollut aiemmin käytössä. Ikää 34v.
Kolme lasta, kaikki suunniteltuja. Jokainen saanut alkunsa ekasta kierrosta.
Ennen esikoista käytössä oli kondomi, myöhemmin e-pillerit.
Olin nuori.
Heti ekasta kierrosta kun kumi jäi pois. Tunnen ovulaation ja luulin jo ovuloineeni, mutta ilmeisesti tässä kierrossa ovulaatio olikin myöhässä.
Ap:n kohdalla muiden raskaaksi tulemiset ei auta kyllä mitään siihen omaan raskaaksi tulemiseen.
Ihmisten vastauksilla ei ole mitään merkitystä sinun tapauksessa. Jos haluat selvittää teidän mahkuja, käykää tutkimuksissa. Ainakin tiedätte mahdollisuudet ja mahdolliset hoitotarpeet. Muuten voit tulla heti raskaaksi tai siihen voi mennä vuosia. Myös vaikka kaikki olisi ok niinsanotusti niin voi kestää... Kannattaa varmaan silloin aloittaa kun on valmis siihen, että 9 kk kuluttua on vauva.
Meillä on nyt kolmas kierto meneillään ja olen aika varma, että menkat sieltä taas tulee.. Ajoitus tuntuu olevan aina väärä ja miehelle iskee paineista erektiohäiriö, jos kerron milloin on ovulaatio.. Ja siis ikinä ennen ei ole ollut mitään ongelmia, mut ollaan selkeesti molemmat nyt otettu tästä liian suuret paineet.. 😕