Monennestako kierrosta tulit raskaaksi?
Eli kuinka kauan kesti tulla raskaaksi? Ikäsi? Ja mikä ehkäisy oli käytössä ennen yritystä?
Olen 28-vuotias ja olemme miehen kanssa harkinneet ehkäisyn jättämistä. Itse haluaisin odottaa vielä hetken, mutta miehen mielestä ehkäisy kannattaisi jo lopettaa. Jostain syystä hän pelkää, että yrityksessä voi kestää (mikä voi olla totta), vaikkei ole erityistä syytä pelkoon. Minä en osaa stressata etukäteen.
Kommentit (54)
Jätin pillerit pois 33-vuotiaana. Kaksi kertaa raskaaksi ensimmäisestä kierrosta, kerran toisesta. Keskimmäinen meni kesken. Ja välissä käytössä kondomi.
Hormooniehkäisyn jättämistähän sanotaan hedelmällisyyshoidoksi.Pian se pillereiden jälkeen voi tapahtua jos on ylipäätään tapahtuakseen.Mulla 2.kierto.
Ikävuosina 25-32 neljä kertaa tulin raskaaksi ekasta tai tokasta kierrosta. Kaikki raskaudet ei suinkaan onnistuneet.
Älä ap luota siihen, että tulisit heti raskaaksi, mutta pidä mahdollisuus kuitenkin mielessäsi.
Ehkäisynä oli ennen kondomi. Kaikki lapset ekasta kierrosta. Olin 30 v, 32 v ja 35 v.
27v tokasta nappas. Mies 35v.
Kaksi vuotta aikaa nuva ringin lopettamisesta ja kortsut oli sen jälkeen käytössä.
Kolme kertaa ensimmäisestä kierrosta ikävuosina 25,28 ja 32. Ehkäisynä kondomi.
Molemmissa raskauksissa ensimmäisestä kierrosta, ikää 32 & 34. "Ehkäisynä" keskeytetty yhdyntä.
Esikoinen ekasta kierrosta. Ehkäisynä sitä ennen keskeytetty yhdyntä. Olin 22v.
Toista kun yritettiin tulin raskaaksi taas ekasta kierrosta. Se meni kesken rv 7. Keskenmenon jälkeen tulin heti raskaaksi, se meni heti kesken. Sitten meni 8 kiertoa ennenkuin tuli pysyvä plussa. Tätä ennen ehkäisynä keskeytetty yhdyntä. Olin 25v.
Todennäköisesti kaikki menee hyvin, mutta fakta on myös se ettei meillä naisilla liikaa niitä vuosia ole. Etenkään jos haluaa useamman kuin yhden lapsen :)
2x ekasta kierrosta 24- ja 27-vuotiaana, kondomi.
Kolme lasta ja kahdet "pettymysmenkat" olen kokemut yhteensä. Iältäni olin 25-31v ja joka kerta olin lopettanut juuri e-pillerit.
Ekasta. Vahingossa. Keskeytetty yhdyntä.24v.
Kahdeksannesta, yrittämällä yritettiin ovulaatiotestit mukana lopussa jo. 26v.
Kolmas toivottu yllätys, kondomi jäi kerran laittamatta. Kesken meni. 30v.
Neljäs tokasta heti keskenmenon jälkeen, jätettiin ehkäisy toiveena uusi raskaus.
Kun ehkäisyn jättää pois niin aika pian sitä huomaakin odottavansa että kuukautisetkin jäisivät...
Eka tärppäsi toisesta kierrosta, ennen sitä kondomi.
Toinen raskaus heti ekasta, ennen sitä kondomi.
Kolmas raskaus tokasta, ennen sitä ehkäisylaastari, raskaus meni kesken.
Yhden kierron jälkeen neljäs raskaus, sekin meni kesken.
Pari kierron jälkeen viides raskaus, lapsi kuoli syntymänsä jälkeen.
Muutaman kierron jälkeen kuudes raskaus, ei siis siinäkään välissä ehkäisyä.
Lopulta Cerazette ehkäisynä ja siitä huolimatta raskaaksi, lopulta onneksi :)
Nyt lapsiluku ollut täynnä jo kohta 10 vuotta, ehkäisynä kondomi ja varmuudeksi ei juuri kierron puolivälin kieppeillä hommailua :)
Toinen kierto Nuvaringin lopetuksen jälkeen, mutta se meni kesken. Uusi raskaus alkoi vasta noin vuosi keskenmenosta, nyt menossa rv 10. Ikää 30v.
22 ja 25 vuotiaana olen tullut raskaaksi. Ensimmäisellä kerralla vaikka söin pillereitä. Toinen raskaus alkoi kuukautisten aikana harrastetusta seksistä, tätä ennen ehkäisynä oli ollut kondomi kun en enää pillereihin luottanut. Eli "varmoinakin" päivinä voi tulla raskaaksi. Älkää uskoko niihin huuhaa ehkäisytietokoneisiin ja ruumiinlämmön mittailuihin. Ja ihmettelin kyllä kun neuvolassakin väkisin laitettiin lasketuksi ajaksi myöhempi vaikka kerroin, milloin seksiä olin harrastanut. Kiertoni on aina ollut säännöllinen, tiedän myös kivusta koska ovuloin. No ultrassa sitten laskettua aikaistettiin siihen päivään jonka itse olin laskenut. Ihmettelin kyllä, että eikö neuvolassa tosiaan koskaan ollut aikaisemmin törmätty naiseen joka on tullut raskaaksi harrastettuaan seksiä kuukautisten aikana.
Tulin raskaaksi heti kun yhden ainoan kerran unohdin kondomin.
E-pillerien lopettamisen jälkeen kesti 7 kuukautta että kierto palautui normaaliksi. Sitten toisesta normaalin mittaisesta kierrosta tärppäsi. Jos hormonaalista ehkäisyä käytät, niin kannattaa ehkä ottaa huomioon, että keho voi tarvita aikaa palautuakseen normaaliin tilaansa. Todella turhauttavaa odotella kierron palautumista! Toki tiedän myös heitä, jotka ovat tulleet raskaaksi heti e-pillerien lopettamisen jälkeen.
Eka kierto, ikää 35v. Ehkäisyä oli kondomi.