Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia, kun lapseni kasvot raavittiin verille p-kodissa jo toisen kerran1,5 viikon sisällä?

Vierailija
14.07.2008 |

2½-vuotiaan lapseni kasvot on siis raavittu jo toisen kerran lyhyen ajan sisällä päiväkodissa. Kyseessä on samanikäinen lapsi, joka kuulemma vain tulee ja raapii ilman, että olisi edes kinaa mistään. Tämän uskon kyllä, sillä tyttäreni on melko arka ja en pysty kuvittelemaan häntä riitelemään oikein mistään.

Kyseessä on isoja ja syviä haavoja, joista jää todennäköisesti arvetkin (tai joistakin ainakin). Nyt mietin, että mitä teen; valituksen vai vedänkö tiukan linjan siihen, että tällaista en tule enää hyväksymään. Vai otanko lapsen pois koko ryhmästä?

Toinenkin lapsi on kuitenkin niin pieni, ettei varmasti ymmärrä tällaisten seurauksia, mutta jos hoitajien mukaan lapsen käytös on tiedossa ja että tämä tekee sitä muillekin, niin eikö lasta pitäisi "vartioida" koko ajan?

Pelkään todella lapseni puolesta, että milloin tältä on revitty silmät päästä jonain päivänä?

Miten toimisitte?

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

väkivaltaisesti käyttäytyvän lapsen tekoihin pitäisi suhtautua empaattisesti? Lapsi erikseen, teot erikseen. En mä leimaa lasta loppuiäkseen huonon käytöksen takia, mutta on ihan varmaa, että mun lapsiani ei montaa kertaa pahoinpidellä, ei edes ne ihanaiset kaksivuotiaat.

Jos kerran omani osaavat jättää toiset rauhaan ja leikkiä nätisti, niin ansaitsevat sen saman myös muilta, ja minä pidän siitä huolen. Laittakaa ne raapija-purija-hakkaaja lapset "sosiaalistumaan" ihan keskenään, jos se kerran on niin tärkeää, ettei niille vaan edes tuimaa ilmettä näytetä, ettei niiden herkkä mieli vaan vaurioidu. Eihän sillä kohteeksi joutuvalla lapsella tietenkään mitään väliä ole.

Vierailija
82/84 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekään usko noihin sun keittiöpsykologisiin analyyseihisi ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapsi erikseen, teot erikseen"....????

Kerrotko lisää tästä sun kasvatustavasta, kuulostaa mielenkiintoiselta.

Vierailija
84/84 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmissa pahasti vikaa jos lapsi raapii. Näitä sekopää potkioita löytyy!