Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouduin 24/7 huoltoasemalle töihin pakkohaun myötä, vihaan tätä työtä. Mitä voin tehdä?

Vierailija
13.03.2018 |

Ei tämä ole päälle kolmekymppisen ihmisen työtä. Olen aiemminkin tehnyt vähän vastaavaa työtä nuorempana kesätöinä ja silloin se oli ok ja opetti tärkeitä työelämätaitoja ja sai "taskurahaa".

Minulle kävi niin ikävästi, että valmistuin alalle, joka ei enää työllistä. Oman alan paikkoja on hyvin vähän ja työllistyminen ylipäänsä edellyttäisi tutkijan uraa. Ei minusta ole sellaiseen.

Työkkäri kautta napsahti tämä paikka. Aluksi meinasin tehdä perinteisen pakkohakuhakemuksen ja olla saamatta paikkaa, mutta sitten päätin kokeilla.

Sain vakituisen sopimuksen, joten ei täältä enää ilman karenssia tai uutta työtä lähdetä. Ikävä kyllä en näe itseäni tekemässä tätä työtä kovin kauan. Raskas kolmivuorotyö ei ole minua varten. Yritän nyt säästää, jotta voin irtisanoutua kesällä. Ahdistaa ajatuskin, että jäisin tänne. Kesäkin menisi hukkaan, kun koko ajan pitäisi olla töissä pitkää päivää. Työehdot ja vapaapäiväsysteemi on todella surkea. Palkka luonnollisesti pieni.

Kommentit (232)

Vierailija
121/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP osoittaa kyllä uskomatonta röyhkeyttä. Tämän takia tarvitaan Aktiivimalli vol 2 ja vol 3. Pummilla elämisen on loputtava.

Vierailija
122/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelet lisää.

Haet aktiivisesti muuta työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-muija oli huoltamolla duunissa eikä se nyt kuulostanu noin hirveätä olevan. Tosin oli saanu neuvoteltua 8-16 työajan mut emmä sit tiedä.

Vierailija
124/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi voi. Ei ole pakko ottaa vastaan niitä yhteiskunnan tukia, jos koet olevasi liian hyvä tuohon työhön.

"Kesä menisi hukkaan..." Oletko siis yli kolmikymppisenä vielä sillä mentaliteetilla liikkeellä, että kesä on festareita, aurinkorantaa ja siideriä? Kyllä se kesä on ihan työntekoa varten, niin kuin muutkin vuodenajat. Kesälomaa voi pitää, jos sen on (työnteolla tai opiskelulla) ansainnut.

Palkka on luonnollisesti pieni, koska noita hommia voi tehdä kuka vain ilman koulutusta.

Tiedät itsekin, mitä voit tehdä: säästä niin kauan, että pystyt irtisanoutumaan,tai löydä parempi työpaikka. Ei ole helppoa, ei. Ei aikuisten elämä ole koskaan ollut helppoa!

Hyvä, jos sinusta elämä on työtä varten eikä toisinpäin, kaikille ei ole. Huomaa kyllä miten arvot on koventuneet rankasti, mikä on kyllä ristiriitaista kun työt vähenee koko ajan ja oikeuksia ja työtehoja kiristetään. Jokaisesta tippuneesta murusest pitäisi olla niiin kiitollinen ja polvillaan. Kaikista ei ole kaikkeen.

Vierailija
125/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elän ainakim tuilla, kunnes jotakin sopivaa tulee kohdalle. Ja kyllä...SINÄ maksat tämän lystin. Haen joka kuukausi myös harkinnan varaista perustukien päälle ja lähes aina saa jotain.

Ps. Eikä kiinnosta pätkääkään kenenkään ruikutukset:)

Vierailija
126/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ajattele, minä olen joutunut tekemään 35 vuotta raskasta vuorotyötä alalla, mistä en koskaan ole mitenkään intohimoisesti pitänyt. Palkkakaan ei ole mikään huippu ollut.

Mutta näin vain on eletty ja laskut maksettu ja lapset koulutettu. Päivääkään en ole ollut työttömänä. Sellaista se aikuisen ihmisen elämä on.

Onpa onnellinen elämä sinullakin

Vierailija
127/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kesäkin menisi hukkaan, kun koko ajan pitäisi olla töissä pitkää päivää."

******* oletko sä tosissasi? :D

Vierailija
128/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi ja ilmeisesti meidän muiden pitäisi elättää sinut sohvalle?

No en minä kyllä sohvalla makaile, vaikka en töissä kävisikään. Työttömänä olen ollut hyvin aktiivinen monella tavalla, ja jaksanut panostaa elämän eteenpäin viemiseen aivan eri tavalla kuin tällaisissa töissä ollessani.

Tämä on väsyttävää ja syö itsetuntoa. Yhtään hakemusta en ole aloitettuani laittanut. Kaikki on ihan sama, ei jaksa, ei enää kiinnosta. Työ vie kaiken energian ja innostuksen.

Olen minä niitä verojakin maksanut, että en jaksa tuntea nyt syyllisyyttä. Ja tarkoitus on kyllä taas työllistyä, mutta tällaista työtä en pysty tekemään. Mieluummin käytän sen ajan järkevämmin.

En minäkään tekis noita hommia ja oma valintani on etten nosta mitään tukia vaan olen täällä kotosalla.

Oletko gansteri vai prostituoitu?

Vierailija
129/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele rakastamaan työtäsi.

Vierailija
130/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ole päälle kolmekymppisen ihmisen työtä. Olen aiemminkin tehnyt vähän vastaavaa työtä nuorempana kesätöinä ja silloin se oli ok ja opetti tärkeitä työelämätaitoja ja sai "taskurahaa".

Minulle kävi niin ikävästi, että valmistuin alalle, joka ei enää työllistä. Oman alan paikkoja on hyvin vähän ja työllistyminen ylipäänsä edellyttäisi tutkijan uraa. Ei minusta ole sellaiseen.

Työkkäri kautta napsahti tämä paikka. Aluksi meinasin tehdä perinteisen pakkohakuhakemuksen ja olla saamatta paikkaa, mutta sitten päätin kokeilla.

Sain vakituisen sopimuksen, joten ei täältä enää ilman karenssia tai uutta työtä lähdetä. Ikävä kyllä en näe itseäni tekemässä tätä työtä kovin kauan. Raskas kolmivuorotyö ei ole minua varten. Yritän nyt säästää, jotta voin irtisanoutua kesällä. Ahdistaa ajatuskin, että jäisin tänne. Kesäkin menisi hukkaan, kun koko ajan pitäisi olla töissä pitkää päivää. Työehdot ja vapaapäiväsysteemi on todella surkea. Palkka luonnollisesti pieni.

Korjaat asennettasi ja olet tyytyväinen että sinulla on työpaikka.

Teet työsi hyvin ja siinä ohessa haet koulutustasi vastaavaa työtä muualta.

Olet ylpeä siitä että elätät itsesi etkä ole sohvalla lasikottelevaa roskaväkeä.

Jumalan silmissä yksikään ihminen ei ole roskaväkeä - Jumala ei tunne pummia, puliukkoa tai narkkarinaista.

Hän kutsuu meitä kaikkia nimeltä - ottakaa kutsu vastaan, niin saatte armon, rauhan ja pelastuksen elämäänne. Silloin kaikki syntinne pyyhitään pois, eikä niitä sitten enää ole, sanoo Jeesus.

Vierailija
131/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi voi. Ei ole pakko ottaa vastaan niitä yhteiskunnan tukia, jos koet olevasi liian hyvä tuohon työhön.

"Kesä menisi hukkaan..." Oletko siis yli kolmikymppisenä vielä sillä mentaliteetilla liikkeellä, että kesä on festareita, aurinkorantaa ja siideriä? Kyllä se kesä on ihan työntekoa varten, niin kuin muutkin vuodenajat. Kesälomaa voi pitää, jos sen on (työnteolla tai opiskelulla) ansainnut.

Palkka on luonnollisesti pieni, koska noita hommia voi tehdä kuka vain ilman koulutusta.

Tiedät itsekin, mitä voit tehdä: säästä niin kauan, että pystyt irtisanoutumaan,tai löydä parempi työpaikka. Ei ole helppoa, ei. Ei aikuisten elämä ole koskaan ollut helppoa!

Menisitkö itse tuohon työhön, jos et tuurilla ja suhteilla olisi nykyisessäsi?

Helppohan se on lyhyen korren saaneille huudella.

On se vähän eria asia pistää joku arvoton juoppo/nisti aivottomaan työhön, kuin ihminen joka on kouluttautunut ja ansaitsisi paremman työn, ja ennenkaikkea siksi ettei koulutus mene hukkaan.

no opitpa sen ainakin siellä että nistit ja juopot voivat olla hyviä työkavereita.

Vierailija
132/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monta tulijaa on sun tilalle, että siinä mielessä ihan hyvällä omallatunnolla voit jäädä pois, joku toinen saa siitä itselleen mieluisan työpaikan.

Paitsi että tämäntyyppisiin töihin on nykyään kovin haastavaa saada houkuteltua tekijöitä. Eli tulijoita ei todellakaan ole. Ammattilaiset (osaavat ja koulutetut kokit, tarjoilijat, myyjät) eivät huoltoasemille lähde, ja opiskelijat ovat vain ohikulkumatkalla, eivätkä pysty muutenkaan tekemään kuin satunnaista keikkaa ja kesätyötä. Sitten on ap:n kaltaisia, jotka lähtevät heti kun voivat. Vaihtuvuus on kova ja sitoutuminen heikkoa.

Työskentelen nimeltämainitsemattomassa henkilöstövuokrausyrityksessä ja vastuullani on mm. kaupan ala ja ravintolat. Haastavinta on saada työvoimaa kolmivuorotöihin ja viikonloppuiltoihin. Arkiaamujen keikat menevät kuumille kiville, jos ovat kunnon työpäivän pituisia. Huoltoasemat oman kokemukseni perusteella haastavin.

Pitempiaikaisia, sitoutuneita ja ammattitaitoisia tekijöitä tarvittaisiin kipeästi.

Niin, joten kannattaisiko näiden yritysten itsekin miettiä miten saisivat nämä työt mielekkäämmiksi, että ihmisiä kiinnostaisi sitoutua niihin? Kuten sanottu niissä on todella paljon huonoja puolia, joten vastapainoksi tarvisi sitten niitä hyviä puolia. Ei kukaan halua tehdä pidemmän päälle paskaa hommaa. Kaiken huippua on kyllä ollut lueskella juttuja vaatimuksista lisien ja pyhäkorvausten pienentämisestä ja jopa lopettamisesta. Miksi raskaimpia ja paskaisimpa duuneja pitäisi tehdä puoli-ilmaiseksi? Joissakin töissä ihan oikeasti tulot moisten lisien supistumisen myötä voisivat pahimmassa tapauksessa jopa puolittua. Ja nämä alat ovat muutenkin jo yleensä alipalkattuja.

Ja niille jotka eivät usko, että suunnilleen kaikki viikonloput voi olla töitä niin, kylläpä vaan voi. Minä olen pari vuotta tehnyt töitä niin, että ne sijoittuvat pääsääntöisesti viikonlopuille. Nyt viime kuukaudet on mennyt vieläpä niin, että suurinpiirtein koko viikonloppu on mennyt töissä, ennen oli sentään välillä toinen päivistä vapaata. Kyllä tämä on alkanut ottaa koville ja pelkään että tästä on tulossa jokin pysyvä järjestely kohdallani. (Joo voisi puhua töissä ja varmaan puhunkin, jos tämä vain jatkuu ja jatkuu.) Olen pääsääntöisesti töissä myös silloin kun on yleiset loma-ajat, joulun aikaan hyvä jos aatto on vapaata ja nyt talviloma aikaan kukapas muukaan siellä töissä on kuin minä. Sukulaisia ja kavereita on ihan todella hankala tästä syystä nähdä, koska ovat aina vapaalla silloin kun minä ihan varmasti en ole. Suurin osa asuu vieläpä kaukana niin vapailla sitten yksikseni hilluskelen, ai että on mukavaa elämää.

Ja ei tosiaan ollut aikomus suuntautua tähän duuniin vaan vähän erilaisiin hommiin, mutta muualle ei päässyt. En ajatellut jäädäkään ertyisemmin pitkäksi ajaksi mutta helposti sitä vain jumiutuu ja pelottaa tulevaisuuden puolesta. Ja energia on minullakin todella vähissä aina niinä päivinä kun olen töissä ollut.

Vierailija
133/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin moni nainen on hankkinut lääkärintodistuksen "ei sovellu yötyöhön" esim. joku migreeni tms ja saavat tehdä vain päivävuoroa.

Vierailija
134/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet valmistunut alalle, jossa voi työskennellä vain tutkijana ja sitä et halua tehdä. Jos nykyinen työ ei nappaa niin hae muualle tai kouluttaudu uudestaan. Turha leikkiä prinsessaa, että nykyinen työ vie niin mehut ettet voi asialle mitään. Voit kun viitsit, luulisi että epämiellyttävä työ antaisi lisää motivaatiota

Vierailija
135/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ajattele, minä olen joutunut tekemään 35 vuotta raskasta vuorotyötä alalla, mistä en koskaan ole mitenkään intohimoisesti pitänyt. Palkkakaan ei ole mikään huippu ollut.

Mutta näin vain on eletty ja laskut maksettu ja lapset koulutettu. Päivääkään en ole ollut työttömänä. Sellaista se aikuisen ihmisen elämä on.

Miksi? Etkö ole päässyt muualle vai eikö ole rahkeita?

Mä olin aikoinaan sellaisessa asikaspalvelutyössä, mitä vihasin. Vihasin työtä ja kävin koulua. Mutta viha työtä kohtaan motivoi opiskeluun ja opiskelemaan niin nopeasti kuin pystyy. En kyllä saanut ihan alan työtä, mutta alaa sivuavaa työtä ja olen edennyt vähän väärällä alalla. Rakastan nykyistä työtäni, missä asiakkaita ei ole edes joka päivä ja ne, keitä näkee, on paljon samoja naamoja, yksityisasiakkaita on tosi vähän. Ei tullut mieleenkään jäädä martyyriksi ja kehua kuinka lapset on koulutettu, koulutin myös itseni parempaan. Lapsistani toinen on lopettelemassa opintojaan ja tekee alansa töitä, mutta minä en ole häntä kouluttanut. Hän on opiskellut ihan itse. Nuoremman opinnot eivät vielä ole noin pitkällä, mutta en minä nuorempaakaan kouluta, vaan hän opiskelee itse. Juuri soitti ja kertoi saaneensa parin tunnin työkeikan, josta saa 50 euroa. Ihan itse - ei minun ansiostani, nämä töitä tekevät ja hakevat.

Vierailija
136/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi ja ilmeisesti meidän muiden pitäisi elättää sinut sohvalle?

No en minä kyllä sohvalla makaile, vaikka en töissä kävisikään. Työttömänä olen ollut hyvin aktiivinen monella tavalla, ja jaksanut panostaa elämän eteenpäin viemiseen aivan eri tavalla kuin tällaisissa töissä ollessani.

Tämä on väsyttävää ja syö itsetunmä oontoa. Yhtään hakemusta en ole aloitettuani laittanut. Kaikki on ihan sama, ei jaksa, ei enää kiinnosta. Työ vie kaiken energian ja innostuksen.

Olen minä niitä verojakin maksanut, että en jaksa tuntea nyt syyllisyyttä. Ja tarkoitus on kyllä taas työllistyä, mutta tällaista työtä en pysty tekemään. Mieluummin käytän sen ajan järkevämmin.

Mä oon ollut ja tiedän miten pazkaa se on.

Säästä nyt jokaikinen ylimääräinen sentti ja ota loparit.

Niin minäkin tein enkä ole katunut hetkeäkään

Vain niin, huono suunnitelma - koska mites sitten kun ne rahat loppuu?

Vierailija
137/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että sinä olet uhrannut elämäsi alistumalla ei tarkoita, että muidenkin pitäisi tehdä niin. 

Vierailija
138/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet valmistunut alalle, jossa voi työskennellä vain tutkijana ja sitä et halua tehdä. Jos nykyinen työ ei nappaa niin hae muualle tai kouluttaudu uudestaan. Turha leikkiä prinsessaa, että nykyinen työ vie niin mehut ettet voi asialle mitään. Voit kun viitsit, luulisi että epämiellyttävä työ antaisi lisää motivaatiota

Mitäpä sitten kun aloittaa toisen alan opiskelut ja kun valmistuminen lähestyy työpaikat on siltäkin alalta kadonneet? Tämmöiset asiat muuttuvat ihan koko ajan ja ennustaminen on vaikeaa. Ei varmaan aloittajan tilannekaan ole ollut samanlaine opiskeluiden alettua, vaan tilanne on voinut muuttua. Seuraavaksi varmaan kaikkien pitäisi alkaa lähihoitajiksi. Kas kun sekään ei ole kaikkien ala ja itselläni varmasti leviäisi pää siinä. Se on kaikkien etu, että ihmiset tekevät sellaista työtä, johon pystyvät ja haluavat, eivät sellaista jota inhoavat. Et sinäkään varmaan haluaisi työtä ja potilaita inhoavaa lähäriä hoitamaan omia läheisiäsi?

Vierailija
139/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisitkö itse tuohon työhön, jos et tuurilla ja suhteilla olisi nykyisessäsi?

Helppohan se on lyhyen korren saaneille huudella.

On se vähän eria asia pistää joku arvoton juoppo/nisti aivottomaan työhön, kuin ihminen joka on kouluttautunut ja ansaitsisi paremman työn, ja ennenkaikkea siksi ettei koulutus mene hukkaan.

Sympatiat menivät siinä vaiheessa, kun puhuit toisista arvottomina. Ymmärrän toki pointin, mutta huh huh tuota sanavalintaa.

Totta, minuakin ihan puistattaa ihmiset, jotka pitävät toisia ihmisiä jotenkin huonompina kuin itseään tai suorastaan arvottomina -  nuohan ovat ihan saatanallisia säkeitä tuollaiset. Jokainen ihminen on arvokas ja täysin ainutlaatuinen yksilö.

Vierailija
140/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki sinulla on oikeus jäädä kotiin yhteiskunnan tuella siinä missä vaikkapa maahanmuuttajanaisillakin tai kotiäideillä. Tasa-arvo- ja ihmisoikeusasia tämä on ehdottomasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä