Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo jota ei koskaan kutsuta aikuisten juhliin

mikä minussa on vikana
10.03.2018 |

Olen mummo joka hoitaa lapsenlapset, kun he ovat sairaita. Ottaa heidät viikonloppukylään. Vie heidät harrastuksiin. Hakee tarhasta tai koulusta.
Kun on joulu, juhannus tai mikä muu tahansa sukujuhla, minua ei koskaan kutsuta vaan niihin kutsutaan toinen mummo ja ukki. Minä olen leski. Usein poikani ja miniäni vievät tämän toisen- sen paremman mummon ja papan syömään tai elokuviin ja minä hoidan lapsenlapset.
No eipä muuta.

Kommentit (148)

Vierailija
81/148 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sovittu niin, että mies hoitaa omien vanhempiensa kanssa kyläilyjen ym sopimiset, minä omieni. Minusta kaikkien kannattaisi sopia näin. Kyllä se on ihan se oma lapsi, joka ei mukaan kutsu, ei se paha miniä.

Luultavasti sinä naisena olet tämänkin sopimuksen ehdot sanellut.

No ei miehet ole sillälailla perhe- ja sukukeskeisiä, että ne kykenee tasavertaisesti koko ajan huseeraamaan jotain perhejuhlia ja muita kyläilyjä. Niitä ei vain kiinnosta. Ne on selkeästi naisten juttuja, joissa miestä roikkutetaan statistina mukana. Ikävää tässä vain on että miehen puolen vanhemmat joutuu tästä kärsimään.

Mä en ymmärrä tällaista ajattelua ollenkaan. Yhä useampi mies ei tule koskaan olemaan parisuhteessa, tilastojen mukaan joka toinen avioliitto päättyy eroon ja seurustelusuhteet varmasti sitäkin useammin. Jos ihmissuhteista huolehtiminen on vain naisten juttu, mitä näiden miesten sosiaaliselle elämälle tapahtuu, jos parisuhdetta ei koskaan löydy tai sellainen päättyy? Vai onko tämä se syy, miksi eronneet miehet ovat yksinäisiä ja tarttuvat pulloon? Ja sinkkumiehet syrjäytyvät? Ja tämänkö vuoksi joillekin miehille kelpaisi ihan kuka tahansa nainen, kunhan on vaan joku nainen huolehtimassa? Minusta on karhunpalvelus opettaa pojalleen , että ihmissuhteet ovat vain naisten juttu. 

Vierailija
82/148 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja luulen että näin käy miesten äideille, eikö? Miniä suunnittelee, huseeraa ja tarvii mutta kiitos "unohtuu"

Voi olla, että miniä suunnittelee ja järjestää juttuja vanhempiensa kanssa, ja hänestä olisi ihan kiva, jos mies järjestäisi juttuja omiensa kanssa. Kenen vika on, jos mies ei järjestä?

Eikö nyt yleensä järjestetä juttuja koko perheenä? Miksi edes mennä naimisiin, jos halutaan viettää täysin erillistä elämää? Minä omien kavereitteni/sukulaisteni kanssa ja sinä omien kavereittesi/sukulaistesi kanssa. Aika outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/148 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sovittu niin, että mies hoitaa omien vanhempiensa kanssa kyläilyjen ym sopimiset, minä omieni. Minusta kaikkien kannattaisi sopia näin. Kyllä se on ihan se oma lapsi, joka ei mukaan kutsu, ei se paha miniä.

No ei miehet ole sillälailla perhe- ja sukukeskeisiä, että ne kykenee tasavertaisesti koko ajan huseeraamaan jotain perhejuhlia ja muita kyläilyjä. Niitä ei vain kiinnosta. Ne on selkeästi naisten juttuja, joissa miestä roikkutetaan statistina mukana. Ikävää tässä vain on että miehen puolen vanhemmat joutuu tästä kärsimään.

Ikävää toki, mutta ihan oma syy. Miksi kasvattivat pojastaan statistin. On vanhempia, jotka eivät ole kasvattaneet pojistaan statisteja ja heillä toimii sukulaisuussuhteet oikein hyvin. Eikä joudu kukaan kärsimään. 

Tässäkään ei tasan käy onnen lahjat! Jotkut pojat erehtyvät ottamaan itselleen vaimoksi pirttihirmun, joka polkee heidät statistin osaan. Jotkut onnistuvat paremmin ja saavat rinnalleen tasavertaisen, huomaavaisen vaimon, joka ei pidä miehensä vanhempia pelkkinä ilmaisina lastenvahteina.

Vierailija
84/148 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tällaista ajattelua ollenkaan. Yhä useampi mies ei tule koskaan olemaan parisuhteessa, tilastojen mukaan joka toinen avioliitto päättyy eroon ja seurustelusuhteet varmasti sitäkin useammin. Jos ihmissuhteista huolehtiminen on vain naisten juttu, mitä näiden miesten sosiaaliselle elämälle tapahtuu, jos parisuhdetta ei koskaan löydy tai sellainen päättyy? Vai onko tämä se syy, miksi eronneet miehet ovat yksinäisiä ja tarttuvat pulloon? Ja sinkkumiehet syrjäytyvät? Ja tämänkö vuoksi joillekin miehille kelpaisi ihan kuka tahansa nainen, kunhan on vaan joku nainen huolehtimassa? Minusta on karhunpalvelus opettaa pojalleen , että ihmissuhteet ovat vain naisten juttu. 

Kyllähän se usein on niiin että erossa miehet syrjäytyy, alkoholisoituu ja erakoituu. Huomaat vamaan että suurin osa perheiden sosiaalisesta toiminnasta tapahtuu vaimon ja miehen sukujen naisten aloitteesta.

Vierailija
85/148 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko aivan varma, että poikasi ja miniäsi maksavat nämä joulut, juhannukset, ravintolaruuat ja leffat? Ja sen vuoksi juuri he kutsuvat eikä niin, että miniäsi vanhemmat kutsuvat ja maksavat?

Yhden leskianopin kutsuminen juhliin ei paljon kustannuksia lisää! Jos syödään ravintolassa tai mennään leffaan, niin anoppi voi varmaan kyllä maksaa omat kulunsa. Mutta tässähän harmittaa juuri se, ettei edes kutsuta mukaan. Ei vaan "huomata" tai siten se, että tarvitaan ilmainen lastenhoitaja noiden menojen ajaksi.

Vierailija
86/148 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja luulen että näin käy miesten äideille, eikö? Miniä suunnittelee, huseeraa ja tarvii mutta kiitos "unohtuu"

Voi olla, että miniä suunnittelee ja järjestää juttuja vanhempiensa kanssa, ja hänestä olisi ihan kiva, jos mies järjestäisi juttuja omiensa kanssa. Kenen vika on, jos mies ei järjestä?

Eikö nyt yleensä järjestetä juttuja koko perheenä? Miksi edes mennä naimisiin, jos halutaan viettää täysin erillistä elämää? Minä omien kavereitteni/sukulaisteni kanssa ja sinä omien kavereittesi/sukulaistesi kanssa. Aika outoa.

Mies on mukana, kun minä järjestän, ja minä olen mukana, kun mies järjestää. Mutta minä sovin ja kutsun omien sukulaisten jutut, ja myös mietin ja järjestän mitä tarvitaan. Ja mies sopii ja kutsuu omansa, ja miettii tarjottavat ja muut jutut. Toki autan, mutta vastuu on miehellä. Hyvin on toiminut meillä aika monta vuotta.

Vierailija
87/148 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojan kautta valitetaan "palveluista" ja lapsen hoidon tasosta, lahjat ja hoitoapu 24/7 kyllä kelpaa miniälle itsestäänselvyytenä, soitto ja kuskausapu vaaditaan appiukon muodossa heti paikalle, merkkitavarat jotka lapsi "haluu" --- mutta kiitollisuutta ei koeta mistään saati näytetä. Törkeää hyväksikäyttömeininkiä sivusta seuranneena , säälittävää, mutta tuollaisia itsekkäitä materialisteja oikeasti voi sattua lähipiiriin...

Kannattaa kasvattaa pojistaan miehiä eikä mikkihiiriä, niin ei valiteta miehen kautta palveluista. 

Kannattaa myös olla kiitollinen kivoista miniöistä jotka ei ole märiseviä hyväksikäyttäjiä.

Vierailija
88/148 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä nykyiset miniät ovat määräileviä pirttihirmuja tosiaan, materialisteja some ihmisiä facebook somettajia

Kun olen ollut hoitamassa poikani perheessä lapsia, kun miniä tulee kotiin ensimmäisenä ottaa kännykän esiin ja lukee facebookia ei koske lapsiinsa vaan tarvii kuulemma omaa rauhaa..

Vierailija
89/148 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelkaa tilanteesta asianosaisten kanssa. Kertokaa että haluaisitte myös osallistua juhliin. Olisi asiallista että teille kerrottaisiin miksi tämä ei ole mahdollista. Miltä teistä tuntuu sellainen vaihtoehto että teistä ei pidetä ihmisenä?

Vierailija
90/148 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo myös tässä.Siivoja. lastenhoitaja , koko ajan varalla.Ostan joululahjat kaikille , teen ruuat ja tarjoilen .Lahjaa en ole saanut ja syntymäpäivä onnitteluja ei ole lähetetty .Miniä on ihmisvihaaja .Onko tämä kostoa avioerostani? Ex mies nauraa minulle ja ei osallistu lastensa muistamisiin eikä lastenlasten. Mummo raukka olen.

Vierailija
91/148 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole varmaan mukavaa seuraa aikuisille. Valittaja tai pessimistityyppiä, jota kukaan ei vapaaehtoisesti jaksa kuunnella. Tai et osaa ottaa kohtuullisesti esim. illallisella yhtä viinilasillista.

Jos ap on niin perseestä niin miksi se saa pitää huolta lapsista.

Itse en valitsisi tylsää kusipääalkoholistia lasteni hoitajaksi.

Ap: sano asiasta rauhallisesti ja suoraan. Voi olla että lapsesi ja hänen puolisonsa eivät ole osanneet ajatella asiaa sinun kannaltasi.

Vierailija
92/148 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo myös tässä.Siivoja. lastenhoitaja , koko ajan varalla.Ostan joululahjat kaikille , teen ruuat ja tarjoilen .Lahjaa en ole saanut ja syntymäpäivä onnitteluja ei ole lähetetty .Miniä on ihmisvihaaja .Onko tämä kostoa avioerostani? Ex mies nauraa minulle ja ei osallistu lastensa muistamisiin eikä lastenlasten. Mummo raukka olen.

Vierailija
93/148 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nämä nykyiset miniät ovat määräileviä pirttihirmuja tosiaan, materialisteja some ihmisiä facebook somettajia

Kun olen ollut hoitamassa poikani perheessä lapsia, kun miniä tulee kotiin ensimmäisenä ottaa kännykän esiin ja lukee facebookia ei koske lapsiinsa vaan tarvii kuulemma omaa rauhaa..

Siis sinähän olet siellä lapsia hoitamassa juuri siksi että vanhemmat saa hengähdystauonnja omaa rauhaa? Kun asenne on tuo, ei ihme jos välit on nuivat...

Vierailija
94/148 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sydämeni särkyisi, jos oma poikani ei välittäisi musta paskankaan vertaa ja ainoa keino olla yhteydessä poikani perheeseen olisi, että poikani olisi löytänyt sellaisen vaimon, joka haluaa pitää yhteyttä minuun. Jos näin olisi, olisin hyvin nöyrä ja kiltti anoppi ja tekisin kaikkeni, että edes miniäni välittäisi minusta. Ja todellakin miettisin, mitä tein kasvatuksessa väärin, kun muutuin pikkupojan elämän tärkeimmästä ihmisestä täysin yhdentekeväksi. Onneksi mulla on poika, joka ei tarvitse vaimoaan yhteydenpitoon eikä edes vaimonsa lupaa siihen. 

Vierailija
95/148 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se usein on niiin että erossa miehet syrjäytyy, alkoholisoituu ja erakoituu. Huomaat vamaan että suurin osa perheiden sosiaalisesta toiminnasta tapahtuu vaimon ja miehen sukujen naisten aloitteesta.

Mitä tällaisten miesten vanhempien päässä oikein on liikkunut? Miksi he ovat halunneet omalle lapselleen tuollaisen kohtalon? Vai ovatko nämä niitä miehiä, joiden äidit ovat vihanneet vähintäänkin omaa puolisoaan, todennäköisesti myös muita miehiä ja sen vuoksi omaa poikaansakin? Mulla on sekä poika että tytär (molemmat aikuisia jo) ja olen aina rakastanut heitä yhtä paljon ja halunnut heille yhtä paljon hyvää elämässään. En voi käsittää tuota, että oman pojan sosiaalisilla suhteilla ei ole vanhemmille mitään väliä. 

Vierailija
96/148 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä vain miniää syytetään. Ei tullut mieleen, että miniä näyttää hoitavan omat vanhempansa, miksi poika ei hoida omaansa? Kaikkiko sen naisen kuuluu tehdä?

Vierailija
97/148 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään miniä, jonka anoppi on aidosti ja avosylin toivottanut tervetulleeksi sukuun, ei estä miestään tapaamasta vanhempiaan. Me anopit olemme siinä asemassa, että meidän tehtävämme on huolehtia lastemme puolisoehdokkaiden mukavuudesta ja hyväksyä se, että he ovat nuorempaa sukupolvea kuin me itse ja että heillä on erilaiset tavat kuin meillä kalkkiksilla. Ja me teemme sen siksi, että haluamme lastemme olevan onnellisia puolisoidensa kanssa ja me itsekin saamme heidän elämästään silloin pienen siivun, kun hekin haluavat olla meidän kanssamme tekemisissä. Meillä anopeilla on aivan mielettömän suuri valta siihen, millainen suhteestamme lastemme puolisoihin tulee ja missä määrin lapsemme haluavat olla kanssamme tekemisissä. Miniät vasta tulevat sukuun, me olemme olleet siinä jo vuosikymmeniä, joten valta päättää hyvän tai huonon anoppi-miniä-suhteen syntymisestä on meillä. 

Vierailija
98/148 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

a]Kyllä nämä nykyiset miniät ovat määräileviä pirttihirmuja tosiaan, materialisteja some ihmisiä facebook somettajia

Vastaus:

Siis sinähän olet siellä lapsia hoitamassa juuri siksi että vanhemmat saa hengähdystauonnja omaa rauhaa? Kun asenne on tuo, ei ihme jos välit on nuivat..

Vastaus:

Siis olen ollut aamu seitsemästä iltaan klo 16 hoitamassa lapsenlapsia ja ikää minulla 67 v niin kun miniä tulee töistä kotiin niin vielä pitäisi ensin miniän levätä ja saada omaa aikaa... siis tässä nähdään suhtautuminen käytös on todella narsistista ei mitään kunnioitusta ja sitten vielä maristaa jostain.. ei mitään kiitosta saa

Vierailija
99/148 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus:

Siis olen ollut aamu seitsemästä iltaan klo 16 hoitamassa lapsenlapsia ja ikää minulla 67 v niin kun miniä tulee töistä kotiin niin vielä pitäisi ensin miniän levätä ja saada omaa aikaa... siis tässä nähdään suhtautuminen käytös on todella narsistista ei mitään kunnioitusta ja sitten vielä maristaa jostain.. ei mitään kiitosta saa

Missä sun poikasi on tuon ajan ollut? Miksi hän ei ole ollut hoitamassa omia lapsiaan?

Vierailija
100/148 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tämä trendi koske vain mummoja, vaan yhtälailla myös kummeja. Olet hoito- ja lahja-automaatti. Ja mitään kiitosta tai huomiota ei vanhemmilta heru, päinvastoin haukutaan lahjat ja arvostellaan hoidon taso, vaikka vanhemmat ulkoistavat lastensa hoidon ja moni lapsi on päivähoidossa 10h/pv ja viikonloput isovanhempien ja kummien hoidossa.

Olen viiden lapsen kummi, enkä vuosiin ole enää suostunut kummiksi, niin kova on meininki. Lahjat ovat vääriä ja paskoja. Ei kutsuta lapsen syntymäpäiville. Jos et ilman kutsua mene, siitäkin osataan valittaa. Lahjoista ei kiitetä, eikä myöskään sitä opeteta lapselle, hoitotarve on loputon jne.

Ja tähän syyllistyvät naiset - lasten äidit.

Onneksi löytyy vielä poikkeuksiakin, viidestä kummilapsesta kaksi ovat tolkun vanhempia, jotka osavat iloita ja kiittää lahjoista ja ovat opettaneet sen myös lapselle. Ja lahjatoiveet ovat kohtuulliset. Ja luottavat mieluimmin omiin kykyihin hoitaa lasta, kuin lykkäisivät sen muiden tehtäväksi. Ja muistavat lähettää myös kummille kutsun milloin syntymäpäiviä vietetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä