Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä ei ole koskaan lapsivapaata

Vierailija
10.03.2018 |

Aina mennään lapsen ehdoilla.

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lähdenkin tästä keittämään kahvia ja sen jälkeen pitkälle lenkille. Illalla miehen kanssa varmaan leffaan ja ulos syömään. Keskustelunaiheena illallisella on ainakin seuraavan reissun suunnittelu. T. Vela

Aika kauan kestikin että eka vela ilmoittautuu 😂😂

No mitä odotit tällaisessa (trollaus)ketjussa?

Vierailija
22/136 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsetko teidän perhettä pyörittää ja vetää perässä.. siinä on kasvatusmalli kohdillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lähdenkin tästä keittämään kahvia ja sen jälkeen pitkälle lenkille. Illalla miehen kanssa varmaan leffaan ja ulos syömään. Keskustelunaiheena illallisella on ainakin seuraavan reissun suunnittelu. T. Vela

Noin minkäkin tunsin hyvin pitkään, mutta kun aika kuluu ja samanlaisia viikonloppuja alkaa olla plakkarissa jo lähes kahdenkymmenen vuoden ajalta, niin alkaa kumma tyhjyys hiipiä kaiken tekemisen ylle... se leffassakäynti ym. viikonlopun pääsisältönä alkaa pikkuhiljaa menettää hohtoaan ja elämä alkaa tuntua merkityksettömältä. Mutta kannattaa nauttia niin kauan kuin se tuntuu mielekkäältä. Se ei nimittäin kestä.

Vierailija
24/136 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas vietin juuri lapsivapaan illan ja yön (lapsi mummolassa), on vaan ikävä sitä riiviötä 😞

Onneksi tulee kohta kotiin 💟

Mutta ap, Mannerheimin lastensuojeluliitto välittää eri puolilla Suomea lapsenvahteja, hinta alle 9€ tunti. Se voisi olla varteenotettava vaihtoehto?

Vierailija
25/136 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin minkäkin tunsin hyvin pitkään, mutta kun aika kuluu ja samanlaisia viikonloppuja alkaa olla plakkarissa jo lähes kahdenkymmenen vuoden ajalta, niin alkaa kumma tyhjyys hiipiä kaiken tekemisen ylle... se leffassakäynti ym. viikonlopun pääsisältönä alkaa pikkuhiljaa menettää hohtoaan ja elämä alkaa tuntua merkityksettömältä. Mutta kannattaa nauttia niin kauan kuin se tuntuu mielekkäältä. Se ei nimittäin kestä.

Mielenkiintoista. Tarkoitatko että elämä on tyhjää kaikille joilla ei ole lapsia? En ole tuo jolle kommentoit, mutta vapaaehtoisesti lapseton kumminkin. Olen 40-vuotias, mies 48-vuotta, ja mitään tyhjyyttä emme tunne. Olemme olleet yhdessä 21-vuotta.

Vierailija
26/136 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuusivuotias lapsi eikä olla käyty kahdestaan missään hänen syntymän jälkeen eikä lapsi ole ollut pois kotoa muualla kuin päiväkodissa ja silloin on tietenkin itse töissä. Ei ole ketään, ketä pyytäis eikä täällä maalla ole edes ketään, jolle voisi maksaa, että tulisi lapsen kanssa ihan omien iltarientojen vuoksi. Yksi hyvin vanha sukulainen on, joka on jo hopero ja lähes kuuro. Ei sillekään oikein voi.

Vierailija
27/136 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös sitä että miksi nämä velat ja muut vastaavat hengaavat täällä vauvapalstalla. Itseäni ei ainakaan ennen lapsia todellakaan kiinnostanut tällaiset palstat.. Nyt lapsia kolme eikä myöskään ikinä mitään ns lapsivapaata. Mutta en kyllä oikeastaan edes kaipaa sitä. Itse todella olen lapseni halunnut ja hoitanut, vaikka välillä se uuvuttaakin. Yhtä lailla lapsetonta voi uuvuttaa jokin muu asia.

Vierailija
28/136 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me juotiin jo seitsemän aikaan kahvit sängyssä miehen kanssa. Sen jälkeen rakasteltiin nautinnollisesti 😍 Teinit nukkuu kuin tukit yläkerrassa, oltiin hiihtolomareissulla ja eilen kotiuduttiin.

Päivän ohjelmassa on lounas kaupungilla koko perheen kanssa, samalla suunnitellaan ensi talveksi Thaimaan matkaa. Teinit jää vielä shoppailemaan ja tulevat bussilla jossain vaiheessa kotiin. Me käydään kirjastossa ja kuntosalilla, illalla katsotaan Putouksen finaali.

Äitix2

Vierailija
29/136 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös sitä että miksi nämä velat ja muut vastaavat hengaavat täällä vauvapalstalla. Itseäni ei ainakaan ennen lapsia todellakaan kiinnostanut tällaiset palstat.. Nyt lapsia kolme eikä myöskään ikinä mitään ns lapsivapaata. Mutta en kyllä oikeastaan edes kaipaa sitä. Itse todella olen lapseni halunnut ja hoitanut, vaikka välillä se uuvuttaakin. Yhtä lailla lapsetonta voi uuvuttaa jokin muu asia.

No eihän tämä todellakaan ole mikään yksinomaan vauvanhoitoa käsittelevä keskustelupalsta nimestään huolimatta, täällähän käy minenlaista lukijaa ja keskustelua on laidasta laitaan.

Vierailija
30/136 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää saada sosiaalitoimesta tukiperhe.... viikonloppu kuukaudessa lapsivapaata ilmaiseksi

Vierailija
31/136 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen juonut aamukahvin yksin, lähden kohta yksin lenkille. Mies ja yksi lapsi on harrastuksen takia pois viikonlopun.

Teini ja esiteini nukkuu, heräävät kun herätän. Viimeistään 11. Voin tehdä ihan mitä haluan koko päivän.

Pärjäisivät vaikka ensi yönkin yksin kotona, mutta ei mulla ole tarvetta lähteä mihinkään, en edes leffaan viitsi. Kaupungilla saatan pyörähtää tänään kuitenkin vaateostoksilla. Illalla katsotaan Putous yhdessä ja saunaan.

Ei ne lapset ole ikuisesti taaperoita, kymmenen vuoden kuluttua se olet sinä, joka lastesi seuraa kaipaa enemmän kun lapset sinun.

Vierailija
32/136 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt soo-soo, ammattivalittaja.

Tästä aiheesta olet tehty kymmenentuhatta ja yksi ketjua. Eikös me sovittu, että rupeat vähitellen etsimään uusia teemoja. Se eilinen kuukasvo-avaus oli mainio, jatka vaan sitä rataa!

Vierailija
33/136 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule nyt, Kuukasvo-Elvis...   :D

Vierailija
34/136 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kaipaat sitä "lapsivapaata" voit esim. palkata lastenvahdin tai luoda itseaktiivisesti itsellesi tukiverkkoa. Asutaan itse pääkaupunkiseudulla vaikka ollaan muualta kotoisin. Ollaan siis ihan itse rakennettu tänne ns. tukiverkostot kun sukua ei läheltä löydy. Esim. yhdellä ystäväperheellä on sen ikäiset lapset, että viihtyvät ihan hyvin yhdessä vaikka ovatkin ns. väärää sukupuolta (meillä poika 8v ja tyttö 5v ja  heillä tyttö 7v ja poika 6v). Ollaan tehty tän perheen kanssa diili, että ottavat meidän muksut yökylään yhdeksi yöksi pari kertaa vuodessa ja me vastaavasti heidän lapset yhtä usein. Esim. näin saadaan vanhemmille kahdenkeskistä aikaa. Järjestelykysymys.

Vierailija
35/136 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi? Meillä ei ole miehen kanssa tukiverkkoja. Olemme suunnitelleet, että kun lapsi on 3-vuotias, niin pyytäisimme tukimuotona viikonloppuperhettä joka toinen kuukausi, että saisimme sitten vähän kaksinkeskeistä aikaa. En toki tiedä, onko tämmöistä enää. Itse lapsena kävin tämmöisessä, että yksinhuoltaja isäni sai joskus vapaan viikonlopun itselleen. Itse pidin, kun tukiperheeni oli maatilalla, jossa oli eläimiä ja sen sellaista.

Nyt teemme asioita yhdessä, koko perhe. Ja teemme toki jatkossakin, mutta onhan se kiva joskus olla ihan vain kaksistaan.

Vierailija
36/136 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään juuri. Esikoinen pääsee hyvällä tuurilla hoitoon 1-2 kertaa vuodessa korkeintaan 2 yöksi, parempi tuokin kun ei mitään.

Kuopus ei ole koskaan vielä ollut kellään hoidossa. Ei ole sellaista tukiverkkoa meillä. Ei ole mummoja eikä kummia kiinnosta vaikka on lapseton ja aikaa olisi. Ikävä, kun lupasi ristiäisissä olla läsnä mutta käytännössä se on sitä että tuo joulu ja synttärilahjat.

Kuopukselle ei enää kummeja pyydetty mitä sitä turhaa ketään vaivaamaan. Itsehän lapset hommattu niin kyllä ne myös hoidetaan.

Vierailija
37/136 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi? Meillä ei ole miehen kanssa tukiverkkoja. Olemme suunnitelleet, että kun lapsi on 3-vuotias, niin pyytäisimme tukimuotona viikonloppuperhettä joka toinen kuukausi, että saisimme sitten vähän kaksinkeskeistä aikaa. En toki tiedä, onko tämmöistä enää. Itse lapsena kävin tämmöisessä, että yksinhuoltaja isäni sai joskus vapaan viikonlopun itselleen. Itse pidin, kun tukiperheeni oli maatilalla, jossa oli eläimiä ja sen sellaista.

Nyt teemme asioita yhdessä, koko perhe. Ja teemme toki jatkossakin, mutta onhan se kiva joskus olla ihan vain kaksistaan.

Aika rankkaa kolmivuotiaalle joutua yhtäkkiä kokonaiseksi viikonlopuksi tuikituntemattomien ihmisten luo.

Vierailija
38/136 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kirjoitit (taas kerran) sanasta sanaan näin:

"Lähtisin heti, jos olisi rahaa ja paikka minne mennä."

Se lapsivapaan puute on kyllä sun ongelmistasi pienin, ammattivalittaja.

Vierailija
39/136 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama meillä. Todella uuvuttavaa. Kaverit, joilla on lapsi/lapsia ja toimivat tukiverkostot, ovat onnellisessa asemassa.

Ja silti teit lapsia vaikkei ollut tukiverkkoa, äly hoi älä jätä.

Ei kai kukaan lapsia jätä hankkimatta koska ei tukiverkkoa?

Hullumpaa on hankkia niitä ja lykätä jatkuvasti muille hoitoon että saa omaa vapaata..

Vierailija
40/136 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, nämähän on niitä elämänvalintoja, sanoisin.

On perheitä, jotka ei vietä koskaan lapsivapaita ja paheksuen katsovat sellaisia, jotka niin tekevät.

On perheitä, jotka tumppaavat lapsensa joka viikonloppu hoitoon ja viettävät "laatuaikaa" aikuisten kesken.

On perheitä, jotka ei omaa tukiverkkoja ja lapsivapaita haluaisivat. Hekin kyllä halutessaan voisivat rahalla saada lastenhoitajan esim. MLL:sta. Vaivaa ja rahaa toki vaatii.

Niin tai näin, jokainen taplaa tyylillään. 

Itse kuulun niihin, joka lomailee pääsääntöisesti perheen kesken, lapset mukana, mutta välillä matkustetaan miehen kanssa kaksin ja silloin lapset on isovanhemmilla. Viikonloppuisin yleensä vietämme aikaa perheen kesken, mutta mikään ei estä meitä välillä hommaamasta hoitajaa ja lähtevän jonain iltana esim. leffaan/syömään/ ystävien illanviettoihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän