Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Vierailija kirjoitti:
Lopetan ostamisen, jos BLM näkyy Suomessa mustien mallien ylikäyttönä. Lumene on esimerkki. Ostan jatkossa ulkomaista tuotetta, koska Suomi ei enää toimi.
Itse lopetan välittömästi kaikkien woke-politiikkaan sotkeutuvien yritysten/artistien tuotteiden tai palveluiden ostamisen. Lista on jo pitkähkö, mutta boikotti on helppo pitää, sillä tunnettuja brändejä kohtaan muodostunut vastenmielisyys jää kuin itsestään pysyväismuistiin.
Vierailija kirjoitti:
Olin ollut jouluostoksilla ja menin baariin juomaan rommikaakaon. Paitsi että tiskin takana seisova pissis ei ollut moisesta kuullutkaan ja vinkui halveksivaan sävyyn "en mä tajuu mitä sä haluut". Otin sitten oluen ja sitä juodessa sisään tuli pari ilm. pissiksen ystävää, joiden kanssa sitten supatteli ja kikatteli minua tuijottaen. En mennyt siihen baarin toiste.
Harvinaisen typerä kyllä. Baareissa on ohjevihko yleisiä drinkkejä varten josta voi luntata suhteet ja rommikaakao ny muutenki on yleinen et outoa ettei ollu kuullu. Tai sit ei vaa viittiny nähä vaivaa.. Hyvä baarimikko myös uuden drinkin kuullessaan kysyy asiakkaalta et muistaako hän miten se tehdään ja tekee asiakkaan ohjeiden mukaan. Toki ruuhka aikana näi on vaikea tehdä mut esim päivällä ku on pari asiakasta nii hyvi on aikaa kuluttaa pidempi tovi.
Nimimerkillä tarjoilija/baarimikko
VR:n varastamat junaan jääneet tavarat kirjoitti:
http://loytotavara.net/huutokaupat
https://loytotavara.net/content/uploads/2020/09/PDF-6.10..pdf
Tässä on taas lista VR:n varastamista löytötavaroista, jotka huutokaupataan Käpylässa 10. lokakuuta 2020.
En enää matkusta Valtion Rautateilla.
Epäilin kerran unohtaneeni rannekelloni yöjunan hyttiin. Tiedustelin asiaa VR:n asiakaspalvelusähköpostista, mutta en koskaan saanut minkäänlaista vastausta. Olisikin pitänyt ilmeisesti mennä huutokauppaan ostamaan kelloni takaisin.
Lumenesta kirjoitettiin, että liikaa tummia malleja. Höh.
Ruskeahiuksisena ja vähän tummempi-ihoisena (siis helposti ruskettuva ja ihon pohjasävy luonnostaan vähän tummempi) en pystynyt koskaan nuorena samaistumaan Lumenen kalpean kuulaisiin malleihin. Ajattelin, että suomalaisen naisen ihannekauneus on kalpeaa vaaleutta, kun kaikki, siis kaikki heidän mainoksensa olivat sellaisia. Jääprinsessa lähteellä. Kauniita kuvia, ei siinä mitään, mutta miksi antaa niin yksipuolista kuvaa suomalaisen naisen kauneudesta? Sitähän siinä tehtiin.
kantasuomalaisetkin ovat erivärisiä. Naurettiin ystäväni kanssa, joka ei löytänyt Lancomen meikkivoiteesta tarpeeksi vaaleaa iholleen, ja mulla oli käytössä nro 4. Hän olisi tarvinnut 00:n.
Hyvä, jos Lumene on vähän laajentanut näkökulmaansa.
Tokmannia sen jälkeen kun muuttivat useasti kaupan sisätilojen järjestystä lyhyen ajan sisään ja aina piti tuotteita etsiä. Tästä on muutamia vuosia. Viimeinen niitti oli se ikeamainen tyyli että pitää koko kauppa kiertää mutta lisättynä sillä että mitään oikopolkuja kassalle ei ole. Vähensi käyntejä noin muutamaan per vuosi. Ja nyt vielä pisteenä iin päälle perustaja Kakkosen lausunnot joissa pienituloisten verotusta pitää kiristää. Selkeästi ei Tokmanni tarvitse rahojana vaan ne voi mieluummin verottaa valtiolle. Tämä vähensi käyntejäni nollaan.
Paikallista pikkupuljua jossa on säännöllisin väliajoin työkokeilijan paikka avoinna. Eli aina kun edellisen sopimus päättyy.
Toista paikallista pikkupuljua jossa työskenteli vain omistaja ja viimeiset kerrat kun siellä kävin tylytti ensin harjoittelijaa ja seuraavalla kerralla asiakasta. Todella tympeästi kohteli kumpaakin. En halua seurata edes vierestä. Jätin ostokset ostamatta.
Yleisesti aina jos näen jossakin puljussa harjoittelijoita toisensa perään joita ei palkata.
Tiettyjä pizzerioita (ulkmaalaisten omistamia) joista tilatessa olen saanut vääriä täytteitä. Pekonin tilalla kinkkua jne. Lisäksi ollessani kaupassa töissä nämä kävivät ruinaamassa viimeisen käyttöpäivän ylittäneitä kanasuikaleita sun muita. Antakaa ne meille eikä roskiin. Jätti epäluulon siihen mitä pizzoissa käytetään.
Varasin aina illan viimeisen ajan, enkä koskaan päässyt lähtemään töistä, koska päivät olivat aina älyttömän pitkät, ja lisäksi aina tuli joku yllättävä asia, joka oli pakko hoitaa ensin eikä sitä voinut siirtää seuraavaan päivään. Työtilanteissa en myöskään ehtinyt soittamaan kampaajalle, etten pääse. Niinpähän joutui odottamaan minua suotta, vaikka olisi voinut muuten lähteä jo kotiinsa jos olisin pystynyt ilmoittamaan ajan peruuntumisesta. Yritin sitten varata ajan aina lomalle, mutta kun kaikkien asioiden hoitaminen jäi loma-aikoihin, oli lomakin yhtä asioilla juoksemista ja tunsin tarvitsevani myös lepoa, että jaksaisin selvitä työstä. Käyttämättä jäävät ajat ja turha odottelu harmitti kampaajan puolesta niin kovasti, että päätin kasvattaa hiukset pitkiksi ja leikata itse latvoja. Kaunis tämä tukka ei ole, mutta hiukset sidottuna menettelee. Kampaaja voi antaa minun aikani toisille tai viettää vapaa-aikaa, eikä hänen minun takiani tarvitse odotella työpaikalla tyhjän vuoksi.
Eräässä ravintolassa en käy syömässä, kun henkilökunnalla on tatuoidut kädet. Ei maistu, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin keskustan zarassa olen lopettanut asioinnin koska kauppa on aina kuin pyöremyrskyn jäljiltä sekaisin.
Tämä on niin totta! Olin todella hämmentynyt, kun kävin ulkomailla Zaroissa, ja ne olikin tilavia, siistejä liikkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Ph7 konditorian tuotteita en käytä.
Olin siellä aikoinani töissä, ja työntekijöiden kohtelu on ala-arvoista.
Erityisesti nuoria ja työelämässä kokemattomia hyväksikäytetään surutta.
Omistaja on ylimielinen ja veemäinen joka puhuu työntekijöistä skeidaa kovaan ääneen muille, antamatta kuitenkaan palautetta suoraan kyseiselle henkilölle. Ja paljon muuta...
Puolisoani on kosiskeltu tuonne töihin, mutta omistajasta ei ole kukaan puhunut kuin huonoa, joten eipä ole ollut kiinnostunut vaihtamaan. :D On kysynyt mm. vanhemmilta työkavereilta ja esimieheltään että millainen tyyppi T on, ja aina vastaukset samaa luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söin tänään viimeisen kerran eräässä ketjuravintolassa (aasialainen buffa). Kun rafla aloitti paikkakunnallani, laatu oli loistava, ruoka aina höyryävän kuumaa jne. No, laatu on laskenut pikkuhiljaa vuosien aikana, ja tänään oli sen luokan pohjanoteeraus, että kiitti mulle riitti. Puolet juoma-automaatin juomista oli loppu, friteeratut ruoat olivat tarjolla jo puoli tuntia ennen avaamista (kävelin ohi asioille ennen lounasta), asiakkaaksi hyväksyttiin kovaan ääneen yskivä mies. Ruoka oli kylmää ja sitkeää (frittiruoat). Ei enää, kiitos.
Anteeksi, mutta mitä sille yskivälle miehelle olisi pitänyt tehdä? Kieltäytyä palvelemasta vai?
Ravintolalla on isot laput esillä siitä, että eivät halua asiakkaiksi flunssaoireisia/yskiviä. Kuitenkin limaista yskää yskivä mies kelpasi lounasbuffaan. Vähän pitäisi pitää huolta muiden, terveiden, asiakkaiden ruokailutilanteesta.
Olin Ylöjärven Tokmannilla valitsemassa
pojalleni synttärilahjaksi kaksi käsinmaalattua pientä keramiikkataulua kotiinsa. Tauluja oli 4 erilaista joista puntaroin, mitkä kaksi ottaisin. Sen jälkeen sekä myymäläpäällikön että vartijan toimesta minua epäiltiin myymälävarkaaksi. Itkin hysteerisesti kaupan puolella ja kassalla! Ei anteeksipyyntöä!
Feel Vegas pelaamot ovat menneet pannaan. Niiden rahanvaihtoautomaatti kolikoita seteleiksi vaihtaessa menee aina sekaisin niin ettei kone huoli osaa kolikoista ja lopputulema on se että menetät joka kerta muutamia euroja. Eurosta tai parista en hätkähdä mutta kun kerran meni 4euroa annoin palautetta. Vartija täytti paperit ja lupasi soittaa kun ovat tehneet tarkistuslaskennan. Joo, eihän sieltä kuulemma ollut mitään ylimääräistä löytynyt. Nyt kierrän Feel Vegasit ja muut pelaamot kaukaa, säästyy samalla rahat.
Tilasin hälyttimet euralaiselta sähkömieheltä ja puolalaiset toimimattomat paksat sain. Katselin jälkeenpäin ettei sillä ole Finanssialan hyväksyntääkään töilleen. ASntoi ymmäsrtää että saisin alennusta jos en tarvitse kuittia :(
Pääkaupunkiseudun kierrätyskeskus. Työttömiä käytetään hyväksi 9 e kulukorvauksella😪
M-Room parturissa leikkasivat korvan juureen haavan. Eikä siinä kaikki, sama toistui toisellakin puolella. Ei pahoittelua muuta kuin "Oho, näitä sattuu!". Sattui kyllä kovasti. Sen jälkeen en ole enkä tulekaan asioimaan kyseisen ketjun liikkeissä. On lisäksi tosi kallis paikka.
Class ohlsonilla käydessäni että en käy siellä, tai jos käyn välttelen tiettyä mies kassaa,, oli alussa asiallinen, mutta kun opasti mut tuotteiden luo joita etsin, kysy et oliks muuta, mun pitäis mennä kassalle, kun tulin kassalle jutteli vain naismyyjän kanssa. Melko outoa asiakaspalvelua, olisin sanonut jos olisin kehdannut et flirttailemaanko sulla olikin kiire
Muutaman ravintolan kanssa on käynyt näin. Hiljaisena arki-iltana poikkean käymään, tarjoilija katselee ihan Hoo Moilasena että yksinkö olet tulossa. Ei se mitään, ohjataan jonnekin nurkkapöytään ja korjataan toiset aterimet pois. Se mikä ärsyttää on että tunnutaan täysin unohtavan asiakas sinne omaan kulmaan, jonkun vartin päästä tulee tarjoilija kysymään "ai tulis teille jotain? ", vaikket ole nähnyt koko ruokalistaa. Kyseessä ihan maineikkaat Helsinkiläiset ravintolat, eipä tarvii rahaa kantaa niihin.
En käy taas pienissä K-Kaupoissa sen takia kun sieltä ei ikinä löydy mitään ja kun kerrankin löytyy niin hinta on paljon korkeampi kun Citymarketissa.