Helsinkiläiset, eikö teitä v--tuta maksaa itseänne kipeiksi surkeista läävistänne?
Ja nämäkin rahat valuvat ulkomaisille sijoitusyhtiöille.
Kommentit (296)
Toisinpäin kirjoitti:
Jälleen ihmettelen miksi helsinkiläisten asuminen on maalla asuville ongelmallista. Asuin aikanaan maalla tosi kurjasti, kun ei ollut töitä. Muutin Helsinkiin, kun sain työpaikan. Täällä olen asunut aina tasokkaasti. Joitakin kertoja olen käynyt siellä tuppukylässä ja tullut kipin kapin takaisin. Nyt asun yli 100 neliön asunnossa hyvällä paikalla ja asunto on oma, vaikka mitä väittäisitte.
Se on se itsetunto, kun sen oma hyyskän hinnalla ei Helsingistä saa yhtikäs mitään.
Ei todellakaan! Asun uudessa hienossa omistusasunnossa kantakaupungissa merinäköalalla, käykö kateeksi?😉
Pk-seudulla saadaan parempaa palkkaa. Olen joskus keskustellut entisen luokkalaiset kanssa joka tekee täysin samoja töitä samalla koulutuksella kuin minäkin. Oma palkkani on paljon suurempi kuin hänen. Olen ihan järkyttyneenä hämmästellyt hänen palkkaansa. Ja hän siis asuu pk-seudun ulkopuolella. :D
Asun tällä hetkellä vuokrallla, yksityinen vuokraaja ja vuokra on n. 800e/kk. Helsingissä siis. EI todellakaan paha, tämän talon sijainti on aivan uskomattoman loistava, myin autonikin pois kun en sitä Helsingissä mihinkään tarvitse.
Mistä surkeista läävistä?! Hahahaha 😂😂
Pk-seudulla on PALJON erittäin hyviä asuinalueita hyvine asuntoineen. En ikinä muuttaisi pois Helsingissä.. tai no, Espoossa voisin asua kun siellä olen aiemminkin asunut. Helsinki tai Espoo, muualle Suomeen en muuttaisi. En ikinä. :)
Rakastan asua Helsingissä. Saa olla rauhassa! Kukaan ei kyttää.
Itse asun Helsingissä kahdesta syystä: Rakastan luontoa ja työni sijaitsee Helsingissä.
Asun aivan luonnonsuojelualueen lähellä, minulla on kävelymatka ratsastuskouluun, joen varrella laulaa aivan ihanasti mustarastaat ja peltoa näkyy pitkälle, pitkälle saakka. Iltalenkilläni käyn moikkaamassa ylämaankarjaa, joka laiduntaa läheisellä niityllä. Talvisin ladut lähtee ihan läheltä.
Eikä mua ihan hirveästi haittaa sekään, että maksimissaan kymmenen ajominuutin päässä on leffateatterit, tenniskentät, kylpylä, golfkenttä, kuntosali, uimahalleja, melontamahdollisuus, keilahalli ynnä muuta aktiviteettiä, jos ei joskus huvita käydä metsässä lenkkeilemässä tai maastopyöräilemässä.
Shoppailu ja kulttuuri (oopperat, kaupat, baarit yms) ei mua hirveesti kiinnosta, mutta onhan se optio, jos seurueessa on ihmisiä, jotka sellaisesta ovat kiinnostuneita.
KAIKKI HELSINKILÄISET ovat bloggaavia, elämästä mitään ymmärtämättömiä pikkutyttöjä, joiden elämän sisältö on kakkujen syöminen kahviloissa :´D
Millainen on läävä? Olen asunut elämäntilanteen mukaan erilaisissa asunnoissa, mutta kaikki ovat olleet kivoja ja olen ne mieleiseksesi sisustanut.
Ensimmäinen oma kämppä oli 20 neliön yksiö. Nukuin parvella ja alhaalla oli mummolta saatu talonpoikainen klaffipöytä ja klaffipiironki. Siellä asuessani tapasin mieheni.
Sen jälkeen on ollut viisi asuntoa ja nyt olemme muuttamassa ehkä viimeisen kerran. Omakotitalo vaihtuu kolmioon esteettömällä merinäköalalla. Edelleen 40 vuoden jälkeen keittiön ruokapöytänä on vanha klaffipöytä ja kunniapaikalla jokapäiväiväisessä käytössä on mummin klaffipiironki.
Ei.
Just rempattu 35m2 työsuhdeläävä 300m eräästä juna-asemasta ja 450€.
Vituttaisi. Siksi asunkin 50km päässä helsigistä. Omakotitalo (300m2) järven rannalla. Duuni helsingissä. M37
Vierailija kirjoitti:
KAIKKI HELSINKILÄISET ovat bloggaavia, elämästä mitään ymmärtämättömiä pikkutyttöjä, joiden elämän sisältö on kakkujen syöminen kahviloissa :´D
Tämä on siis tästä viestiketjusta napattu huomio, jonka joku landepaukku kertoi. Ettäs tiedätte nyt sitten!!!1
Siis hesalaiset arvostaa sijaintia enemmän kuin asunnon viihtyvyyttä? Se taitaa olla joku trendi juttu siellä päin. En vaan ymmärrä mitä hienoa on asua saasteiden keskellä harmaassa rumassa kaupungissa ja tosiaankin ylihinnoitellussa läävässä. Alkaa varmaan jossain kohtaa ympyrät käymään ahtaiksi kun on kokoajan siinä melussa ja ihmispaljoudessa. Itsekin asun ison kaupungin laitamilla ja käyn keskeustassa muutaman kerran kuukaudessa ja se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Siis hesalaiset arvostaa sijaintia enemmän kuin asunnon viihtyvyyttä? Se taitaa olla joku trendi juttu siellä päin. En vaan ymmärrä mitä hienoa on asua saasteiden keskellä harmaassa rumassa kaupungissa ja tosiaankin ylihinnoitellussa läävässä. Alkaa varmaan jossain kohtaa ympyrät käymään ahtaiksi kun on kokoajan siinä melussa ja ihmispaljoudessa. Itsekin asun ison kaupungin laitamilla ja käyn keskeustassa muutaman kerran kuukaudessa ja se riittää.
Harmaa ja ruma kaupunki? Melu ja ihmispaljous? Missä Suomessa on tälläistä? Minun Helsinkini on valkoinen ja kaunis, nytkin kuluu vain tuulen humina, kun avasin ikkunan. Pari ihmistä kulkee koirien kanssa rantapolulla.
Eikä käy ympyrät ahtaaksi, tästä länteen ja itään pääsee pyöräilemään rantoja seuraten kymmeniä kilometrejä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt taisi mennä Helsinki ja Peking sekaisin. Helsingin ydinkeskustasta, voi juosta vartissa keskelle keskuspuiston metsää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja KAIKKI ovat muuttaneet tänne jostain muualta. Ei ole mahdollista, että tämä on jonkun kotiseutu jo useammassa sukupolvessa.
Helsinki on uskomaton kaupunki. Keskustasta vartti ja et enää tiedä oletko pohjanmaan pelloilla vai vielä Helsingissä. Ihmiset, jotka täällä haukkuvat kaupunkia ei ole varmasti edes siellä käyneet. Heitä ehkä harmittaa, kuin suurin osa vanhoista koulu kavereista lähti kaupunkiin ja he jäivät kuolevaan maakuntaansa ihmettelemään mihin meni työt ja kuka vei naiset.
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko todella, että Helsinki=keskusta?
Jopa täältä Jyväskylästä löytyy kaikki mikä helsinkilästäkin.
Jälleen ihmettelen miksi helsinkiläisten asuminen on maalla asuville ongelmallista. Asuin aikanaan maalla tosi kurjasti, kun ei ollut töitä. Muutin Helsinkiin, kun sain työpaikan. Täällä olen asunut aina tasokkaasti. Joitakin kertoja olen käynyt siellä tuppukylässä ja tullut kipin kapin takaisin. Nyt asun yli 100 neliön asunnossa hyvällä paikalla ja asunto on oma, vaikka mitä väittäisitte.