Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläiset, eikö teitä v--tuta maksaa itseänne kipeiksi surkeista läävistänne?

Vierailija
08.03.2018 |

Ja nämäkin rahat valuvat ulkomaisille sijoitusyhtiöille.

Kommentit (296)

Vierailija
81/296 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo, läävästäni on 60 metriä metroasemalle. Mikä tarkoittaa ,että lähimpään kauppakeskukseen on 2min , työpaikalleni 8min, terveysasemalle 10min, keskustaan 12min, laivaterminaaleihin n. 40 min, lentokentälle 50 min.

Kirjasto, kuntosali, jumppasalit, kirkko, 8 erityyppistä ravintolaa, kirpputori, R-kioski, kauneushoitola ovat 150 metrin säteellä.

250 metrin päästä alkaa suuri luontoalue jossa voi hiihtää, lenkkeillä tai viettää muuten aikaa. Alueen laidassa sijaitsee urheilukenttä sisältäen myös tenniksen peluu mahdollisuuden.

Mainittakoon  vielä, että 7 minuutin pyörämatkan takana minulla on viljelypalsta, suunnilleen samanlainen kuin teillä siellä maalla ahkerimmilla on pihassaan.

Tässä syitä miksei kauheasti harmita läävän hinta ja jos joskus pännii, niin aina voin ajatella mahdollisuutta läävän hinnalla ostaa maalta ison omakotitalon uima-altaineen ja muine herkkuineen.

Minä en nyt tarkoita haastaa riitaa tms. Mutta ihmettelen, millainen kuvitelma joillakin on siitä, miten muualla Suomessa asutaan.

Meillä on kauppakeskus tässä ihan lähellä, on kauneushoitolaa (en vain ole kyllä koskaan käynyt, kun ei ole ollut tarvetta), kampaamoa, hierojaa, osteopaattia ja kaikenmaailman palveluita. 10 minuutin kävelymatkan päässä on ladut ja urheilukentät ja viljelypalstakin löytyy. Kuntosali lähin löytyy kilometrin päästä ja uimahalli hiukan kauempana.

No se R-kioski on se, mikä on meiltä vähän kauempana. 5km matkaa lähimpään, kun R-kioskeja on suljettu tästä läheltä kaksi.

Laivaterminaali toki puuttuu, mutta ei sinänsä haittaa, kun en usko, että muutenkaan kovin usein vuodessa sillä olisi käyttöä. Kun on käyttöä, niin lennän Helsinkiin (lentokenttä on myös suht lähellä) ja pääsen kyllä sitä kautta laivailemaan tai jatkolennolle.

Mutta oikeasti olen sitä mieltä, että toivottavasti kaikki löytää sellaisen paikan, missä on hyvä asua. Itse valitsin pienen kaupungin ja siinäkin asumme oikeastaan maaseudulla. Mutta kaikki tarpeellinen löytyy kyllä ihan läheltä. Joten ei tässä tarvitse kilometrejä ajella saadakseen palveluita. No se R-kioski puuttuu, mutta ilman sitä pärjään

Vierailija
82/296 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanan katkeraa.  ;D

Ketkä ovat katkeria? Helsinkiläiset? Muualla asuvat? Ei oikein selvinnyt kommentista.

Itse olen tyytyväinen helsinkiläinen. Asun unelma-asunnossani, joten ei v*tuta, ketuta, harmita tms. En ole muille kateellinen, maailmaan mahtuu erilaisia ratkaisuja. Todennäköisesti joku kuitenkin alapeukuttaa tätä viestiä....pitäisikö Helsingissä asumisen harmittaa vai ja miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/296 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkulikat muuttaa sinne ja luulee että asuvat suomen isossa omenassa ja ovat valmiita maksamaan siitä etuoikeudesta aivan mitä tahansa. Huvittavan naiiveja ovat. Tietty jos elämän sisällöksi riittää kiire, bloggaaminen tunteistaan ja kakkujen syöminen kahvilassa niin kai sielläkin voi onnellinen olla. Normaalit ihmiset tosin tarvitsee enemmän, ja heille muu suomi onkin järkevämpi vaihtoehto.

Mitä pahaa tuossakaan on? Muuttakoot ne, jotka haluavat. Epärealistisia odotuksia voi toki olla mutta niin voi olla myös esimerkiksi maaseudulle muuttajilla. Kyllä Helsingissä on muutakin elämää ja ymmärrän täysin ihmisiä, jotka haluavat asua siellä. Asuinpaikan järkevyys taas riippuu hyvin monesta seikasta ja on hyvin henkilökohtainen asia. Minulle on esimerkiksi järkevintä asua Turussa, sillä perheeni asuu täällä, meillä on kaunis asunto loistavalla sijainnilla (meidän kannaltamme), miehelläni on täällä vakituinen työpaikka ja minulla opiskelupaikka jne. Ystävälläni taas on aivan vastaavat syyt asua Helsingissä. Tavallista, normaalia elämää sielläkin suurin osa elää. Kakut ja kahvilat ovat ihanaa extraa eikä blogien perusteella kannata tehdä liian syvällisiä päätelmiä. 

Vierailija
84/296 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkulikat muuttaa sinne ja luulee että asuvat suomen isossa omenassa ja ovat valmiita maksamaan siitä etuoikeudesta aivan mitä tahansa. Huvittavan naiiveja ovat. Tietty jos elämän sisällöksi riittää kiire, bloggaaminen tunteistaan ja kakkujen syöminen kahvilassa niin kai sielläkin voi onnellinen olla. Normaalit ihmiset tosin tarvitsee enemmän, ja heille muu suomi onkin järkevämpi vaihtoehto.

Milloin viimeksi kävit oopperassa tai baletissa? Edes museossa? Noita mainitsemiasi asioita voi tehdä muuallakin jos ei ihan takahikiällä asu. Museokin luulisi löytyvän lähistöltäsi mutta valikoima voi olla suppea. Täällä monessa museossa käy useasti vuoden mittaan. Ei tämä toki Lontoota tai Wieniä voita, mutta parempaa ei saa muuttamatta Suomesta.

Käytkö montakin kertaa viikossa museossa? Vai ihan joka päivä?

Minä esimerkiksi käyn. Harrastan museoissa käyntiä ja kulttuuria. Usein käyn useammassakin museossa saman päivän aikana. -ohis

Vierailija
85/296 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei makseta läävästä vaan SIJAINNISTA. Helsingissä on paremmat palkat, joten se asumisen hinta ei tunnu missään.

Paremmat palkat, jotka sitten hupenevat kaiken kalleuteen. Plus joutuu asumaan Helsingissä, eli miinusmerkkiseksi menee.

Suurin osa Helsingissä asujista ei varmaankaan koe Helsinkiä miinusmerkkisenä. Voin muuten täällä säästääkin ja suhteellisen pienistä tuloistakin. 

Vierailija
86/296 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesalaiset ne jaksaa aina vaahdota palveluista&julkisista.

Eli siellä vissiin ravataan joka päivä eri liikkeissä ja mihinkään ei voi kävellä/pyöräillä?

Muualla Suomessa pärjää kaupungeissa ilman autoa, kun matkat on 5-10km luokkaa niin pyörällä pääsee busseja nopeammin.

Mitälie palveluita sitten pitää olla? Vinkuintian hindujen käsinkutomia leipiä, mozabikistä tuotuja jakkaroita ja kello 4 aamulla australalaisia paahdettuja hämähäkkejä?

Koulut, lukiot lähellä. Satoja eri harrastuksia parin kilometrin säteellä. Taidemuseot, keikkapaikat, ylipäänsä kulttuuritarjonta monipuolista. Viroon ja Tukholmaan pääsee helposti, lentokentälle 10 minuuttia. Työmatka viisi minuuttia, päiväkoteja 5 kpl kilometrin säteellä jne. Eikä tarvitse käydä kylän ainoassa k-marketissa.

Vierailija
87/296 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan Helsingissä oopperan tai kahviloiden takia asu. Minä asun Stadissa koska viihdyn täällä. Kukaan ei kyttää eikä kyräile ja toisella puolella kaupunkia ei kukaan minua tunne. Ahdistuisin suunnattomasti jostain pikkupaikkakunnasta. Stadissa riittää myös väkeä niin, että jokaiselle löytyy oman kaltaista seuraa ja tekemistä. Ei tarvitse olla se kylän ainoa homo, jos sellainen sattuisi olemaan. Lisäksi kylä on riittävän iso, että siellä on säpinää. Luhangalla ei ehkä sellaisesta ole kuultukaan. Ja se asuminen. Meillä on iso perheasunto hyvällä sijainnilla ja pari sijoitusasuntoa päälle. En minä nyt säälimäänkään itseäni kehoittaisi.

Vierailija
88/296 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijainti, palvelut, liikenneyhteydet ja meri - niiden läheisyydessä asumisesta maksan mielelläni.

Nuo ehdot täytyy hienosti Oulussa.

Oulu on ankea persläpi. Ihmiset ovat inhottavia, kaupunki on ruma, aina on kylmää. Yäk!

Vierailija
89/296 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei makseta läävästä vaan SIJAINNISTA. Helsingissä on paremmat palkat, joten se asumisen hinta ei tunnu missään.

Kämppä menee tunnissa kaupaksi usean böndetalon hinnalla.

Vierailija
90/296 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin viimeksi kävit oopperassa tai baletissa? Edes museossa? Noita mainitsemiasi asioita voi tehdä muuallakin jos ei ihan takahikiällä asu. Museokin luulisi löytyvän lähistöltäsi mutta valikoima voi olla suppea. Täällä monessa museossa käy useasti vuoden mittaan. Ei tämä toki Lontoota tai Wieniä voita, mutta parempaa ei saa muuttamatta Suomesta.

Käytkö montakin kertaa viikossa museossa? Vai ihan joka päivä?

En ole tuo jota lainasit, mutta minä käyn museossa, taidenäyttelyissä, konserteissa, teatterissa (suomen- ja ruotsinkielisissä) ja baletissa tms. 1-2 kertaa viikossa. Lisäksi käyn erilaisissa tieteellisissä tapahtumissa 1-2 kertaa viikossa, ja ulkona syömässä 4-5 kertaa viikossa.

Olisi ankeaa, jos ei joka viikko olisi tarjolla uusia taide-elämyksiä ja kiinnostavia luentoja ja seminaareja. Olisi myös kamalaa, jos pitäisi syödä aina jossain ABC:llä tai kebab-pizzeriassa. Täällä Helsingissä syön vaihdellen mm. intialaista, italialaista, vietnamilasta, japanilaista, espanjalaista, etiopialaista, libanonilaista ja nepalilaista ruokaa.

Tämä on ihan normaalia keski-ikäisen, melko varakkaan, korkeasti koulutetun pariskunnan elämää täällä Helsingin kantakaupungissa. Lapsemme on aikuinen, joten saamme vapaasti harrastaa mitä haluamme. Meitä ei kiinnosta luonto, maaseutu eikä mökkeily. Matkailumme suuntautuu vain ulkomaille.

Vierailija
91/296 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
92/296 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin Oulusta, keskustasta. Joo, siellä ei ole mitään. Asuin hetken Pyhäjoella jossa ei ole vähääkään mitään. Ihan painajainen. Asuin myös Tukholmassa, no siellä oli liikaa u-maalaisia. Stadi on sopiva. Maksan mielelläni.

Vierailija
93/296 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en ees käy juuri missään, mutta silti stadi on kiva, elävä kulttuuri ja modernit ihmiset. Mielelläni maksan.

Vierailija
94/296 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessahan asunto-osakkeet antavat vain asumisoikeuden asuntoon. Taloyhtiö omistaa asunnot, ei asukas koskaan. Eli aika kallista asunto-oikeusasumista Helsingissä yleensä.

Vierailija
95/296 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nämäkin rahat valuvat ulkomaisille sijoitusyhtiöille.

eikö sua jyväjemmari vituta asua jossain hevon v..tun kuusessa, mistä lähimpään kauppaankin matkaa hyvässä lykyssä kymmeniä kilometrejä.

Mun surkeästä läävästä viiden minuutin automatka isoon kauppakeskukseen, keskustaan pääsen vartissa junalla tai bussipysäkiltä joka parin sadan metrin päässä puolessa tunnissa. Lähikauppaan kävelen pari minuuttia.

En ole kyseinen jemmari, mutta kyllä muissa kaupungeissakin on kyseiset palvelut murto-osalla pk-seudun asumismenoista. Itse asiassa asun keskustassa, kaikkiin noihin viiden minuutin kävelymatka ja kaksiolla hintaa noin 100 t. Erikoisemmissa kaupoissa, keikoilla ja museoissa käyn kyllä mielelläni pk-seudulla. Helsingissä olisi enemmän ja parempia töitä mutta asumisen hintahan se painaa vaakakupissa.

Vierailija
96/296 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa! Muutin tänne vuonna 1988 ja ensimmäisen vuoden aikana muutin paikasta toiseen ainakin seitsemän kertaa. Kaikki paikat olivat uskomattomia lääviä, mutta kyllähän siellä yönsä nukkui. Olin tottonut mukavuuksiin eli suihku joka päivä käytettävissä sisällä. Ei ollut Hesassa kaikissa asunnoissa tarjolla suihkua.  No nyt on hankittu oma läävä niin, ettei tarvii enää muuttaa paikasta toiseen. Naapurustossa on kaikenlaista hiihtäjää itämailta ja vähän muualtakin.  Asfaltti polttaa kesäisin niin, että on kuuma kuin pätsissä.  Matkoihin menee tuhottomasti aikaa, vaikka kysymys on aivan pienestä matkasta. Terveyskeskukseen on monen viikon jono. Yksityisiä asemia olisi pitkin pimein, jos vain rahat riittäisi.

Hyvää on tietenkin kulttuuriharrastukset, mutta ei niissäkään ehdi niin usein käymään, kun työhön ja matkoihin kuluu aika paljon aikaa.   Ehkä eläkkeellä muutan muualle.

Vierailija
97/296 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessahan asunto-osakkeet antavat vain asumisoikeuden asuntoon. Taloyhtiö omistaa asunnot, ei asukas koskaan. Eli aika kallista asunto-oikeusasumista Helsingissä yleensä.

Taloyhtiö on osakeyhtiö. Onkohan sulla ajatusta siitä kuka tai ketkä omistavat Taloyhtiön ?  :D :D :D

Vierailija
98/296 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vituta. Tämän "Läävän" hinnalla minä saisin jostain muualta kaksi tai kolme samanlaista läävää.

Vierailija
99/296 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään!

Eikö teitä korvessa asuvia vituta, kuin lähin sushi buffet tai ostoskeskus on 200km päässe

Taas tää "jos se ei ole Helsinki, se on landea" -ajattelu. 

Kyllä täällä Tampereellakin on sushibuffetteja joka nurkalla. Mutta voisin kyllä asua Helsingissä joskus opintojen jälkeen, jos saisin tarpeeksi hyvää palkkaa.

Vierailija
100/296 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan kotimaista käsityötä oleva pari vuotta vanha ullakkohuoneisto, vuokra sama kuin alemman kerroksen kaksioissa. Ei veetuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä