Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua pelottaa, mies on muuttunut oudoksi. Hän jäi (mulle kertomatta)

Vierailija
02.03.2018 |

nyt töistä pois, sairasloma kuulemma syynä. Hän on jo muutaman viikon ajan jutellut levottomia, kuten että häntä vainotaan ja työpaikalla mm. hänen eväänsä oli myrkytetty. On myös muuttunut sulkeutuneemmaksi ja juttelee itsekseen. Ei suostu menemään nukkumaan ennenkuin meidän vauva nukkuu, valvoo vuoteen vierellä. Tuntuu että tuo ihminen on ihan eri ihminen kuin aiemmin, vaikea selittää. Itse oon äitiyslomalla vielä, mutta mun työ keikkaluontoista ja nyt mies sanoi että voin ihan hyvin tehdä keikkaa kun hän on vauvan kanssa. joku mun intuitio sanoo ettei oo hyvä asia? sanokaa pliis että olen hullu tai vähintään hormoonit heittää?

Kommentit (195)

Vierailija
141/195 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin moni muu täällä. Psykoosilta vaikuttaa. Mies tajuaa tilansa vasta jälkeenpäin, kun on taas normaali.

Vierailija
142/195 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin moni muu täällä. Psykoosilta vaikuttaa. Mies tajuaa tilansa vasta jälkeenpäin, kun on taas normaali.

Ja tarvii siis hoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/195 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin vahvastu kuulostaa skitsofrenialle. Pitää kokemaansa todellisuutta täysin samana kuin sinä pidät omaasi, eli ei ymmärrä hakea apua eikä ymmärrä olevansa sairas. Houkuttele se kanssasi terveydenhoidon ammattilaiselle, kyllä he hyvin nopeaa hoksaa mistä kyse noiden puheiden perusteella (ja tietty riippuen mikä lääkäri, kannattaa jo aikaa varatessa mainita).

Kunhan pääsee hoitoon ja lääkitys kunnossa voi elää ihan normaali täyspäistä elämää ja käydä töissä. Skirtsofrenia hoidettuna ei mm. lisää juurikaan riskiä olla väkivaltainen, klassisesti skitsofreniapotilaat ovat juuri arkoja, vainoharhaisia ja pelokkaita - eivät väkivaltaisia. Itselleen voivat tietty olla vaarallisia, jos harhoissaan esim. eivät käydä vaatteita pakkasella (koska niissä on mikrofoneja tms.).

Vierailija
144/195 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea apua viipymättä. Kuulostaa jonkinlaiselta psykoosilta (en ole asiantuntija). Mene heti päivystykseen terkkaan ja puhu omalääkärille asiasta, kysy, mitä tehdä. Vaitiolovelvollisuus lääkäreillä. Tarvitset ulkopuolisen apua tilanteessa. Ei todellakaan ole järkevää pienen vauvan kanssa jäädä odottelemaan "todisteita".

HETI omalääkärille kysymään neuvoa.

Vierailija
145/195 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalääkärille? Ei kai siellä sunnuntaisin päivystyksessä mitään omalääkäreitä ole.

Asiasta voi soittaa, miksi jonottaa.

Jos mies ei lähde lääkäriin niin ambulanssi kotiin ja tietysti sitten kun häkeen tilatessa kertoo tilanteen niin todennäköisesti poliisit tulevat, hyvä niin, turvaamaan tilanteen

Vierailija
146/195 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofrenia jolle ei voi valitettavasti mitään, hae apua.

Vierailija
147/195 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin saa tilattua kotiinkin esim. DOCKTAKON. Voit esittää miehellesi, että sinä sairastuit ja tarvitset apua heti kottiin. Kyllä lääkäri sitten näkee. Jos et uskalla puhua, niin kirjoita sille lääkärille lappu käteen. Sano, että lukeekaa entiset lääkemääräykset ja niin saat hänet lukemaan kirjoittamasi tilanteen.

Toimi pian.

Vierailija
148/195 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, voi olla sekoamassa, mutta sekin on mahdollista, että häntä todella vainotaan. Organisoituun  vainoamiseen voi liittyä huumaamista tai myrkyttämistä ruoan tai juoman kautta, ja kohde on luvattoman teknisen tarkkailun alla kotonaan 24/7. Kotiin asennettuja mikrofoneja, pienikokoisia piilokameroita... kyllä niitä voidaan käyttää vainoamisen kohteen tarkkailemiseen. Piilokameroita ei välttämättä tosin tarvita, koska kohdetta voidaan nykyteknologialla seurata myös tutkilla, joilla "näkee" seinän läpi, googlettamalla löytyy niistä paljon tietoa.

Vierailija
149/195 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää et ap katosi linjoilta.

Vierailija
150/195 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä saada miehesi hoitoon ja nopeasti. Minä olin vastaavassa tilanteessa. Mies sairastui pahasti, epäonnistuin hoitoon toimittamisessa. Lopulta kieltäytyi tulemasta kotiin, pakeni omia harhojaan ja alkoi nähdä minut pahana. Yritin pakolla saada hoitoon, vaihtoi kirjoille toiseen kaupunkiin joten epäonnistui. Miehellä varakas lähisuku ja pahasti persoonallisuushäiriöinen äiti yllyttivät miestä minua vastaan, lopputuloksena miehen psykoosi ja mielenterveysongelmat olivat vain "mustamaalaamista" ja minulla oli edessä kallis oikeudenkäyntiprosessi. Mies kun oli keksinyt, että hänen on pakko erota minusta, että kukaan ei saisi tietää päässä heittävän, joten yrittäessäni saada miehelle apua, ei puhuttukaan enää miehen mielenterveysongelmista vaan avioerosta. Kun ei kuitenkaan kyennyt edes päättämään missä erottuaan asuisi tai sopimaan mitään lasten asioista tai elatuksesta, siis pakeni välittömästi kun asiasta edes yritti puhua, lopputuloksena oli minulle haaste oikeuteen koska estän tapaamisia ja niin edelleen. Siis täysin käsittämätön naurettava ja kallis farssi. Nyt mies on entistä pahemmassa kunnossa, enkä voi muuta tehdä kuin odottaa kuka ja milloin katoaa tai kuolee ensimmäisenä. 

Ymmärrän sinua täysin ja ymmärrän myös sen, että mielenterveys hoidot voivat viedä ihmisestä viimeisetkin rippeet. Kokemusta on. Esim. Jos ihminen on taipuvainen paranoidisuuteen ja jotain on oikeista tapahtunut ja ihminen ei kykeNE käsittelemään tilannetta ja puolensa pitäminen antaa vahvemman sairauden leiman. Ptsd: sotkeminen skitsofreniaan ,vaikka ihminen olisi täysin järjissään ja tajuaa traumansa.

Siinä onkin hyvä elää.

Toivon parasta aloittajalle.

Vierailija
151/195 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä saada miehesi hoitoon ja nopeasti. Minä olin vastaavassa tilanteessa. Mies sairastui pahasti, epäonnistuin hoitoon toimittamisessa. Lopulta kieltäytyi tulemasta kotiin, pakeni omia harhojaan ja alkoi nähdä minut pahana. Yritin pakolla saada hoitoon, vaihtoi kirjoille toiseen kaupunkiin joten epäonnistui. Miehellä varakas lähisuku ja pahasti persoonallisuushäiriöinen äiti yllyttivät miestä minua vastaan, lopputuloksena miehen psykoosi ja mielenterveysongelmat olivat vain "mustamaalaamista" ja minulla oli edessä kallis oikeudenkäyntiprosessi. Mies kun oli keksinyt, että hänen on pakko erota minusta, että kukaan ei saisi tietää päässä heittävän, joten yrittäessäni saada miehelle apua, ei puhuttukaan enää miehen mielenterveysongelmista vaan avioerosta. Kun ei kuitenkaan kyennyt edes päättämään missä erottuaan asuisi tai sopimaan mitään lasten asioista tai elatuksesta, siis pakeni välittömästi kun asiasta edes yritti puhua, lopputuloksena oli minulle haaste oikeuteen koska estän tapaamisia ja niin edelleen. Siis täysin käsittämätön naurettava ja kallis farssi. Nyt mies on entistä pahemmassa kunnossa, enkä voi muuta tehdä kuin odottaa kuka ja milloin katoaa tai kuolee ensimmäisenä. 

Ymmärrän sinua täysin ja ymmärrän myös sen, että mielenterveys hoidot voivat viedä ihmisestä viimeisetkin rippeet. Kokemusta on. Esim. Jos ihminen on taipuvainen paranoidisuuteen ja jotain on oikeista tapahtunut ja ihminen ei kykeNE käsittelemään tilannetta ja puolensa pitäminen antaa vahvemman sairauden leiman. Ptsd: sotkeminen skitsofreniaan ,vaikka ihminen olisi täysin järjissään ja tajuaa traumansa.

Siinä onkin hyvä elää.

Pahimmassa tapauksessa muut hoitavat ongelmansa potilaalla.

Vierailija
152/195 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. Porukka vaan jo 11 sivua jankannut samoja asioita tajuamatta ap.n katoamista ja aloituksen näin paljastumista provoksi.

Vierailija
153/195 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita sosiaalipäivystykseen. Pyydä kotikäynti. Sospäivystyksen virkailijat(kin) voivat määrätä tahdonvastaiseen pakkohoitoon. Tilaavat poliisin hoitamaan kuljetuksen, sad to say, mutta niin se menee...

No ei voi kyllä virkailijat määrätä mihinkään pakkohoitoon, mistä porukka keksii näitä.

Itse asiassa voi silloin, jos kyseinen virkailija on opiskelemassa lääkäriksi :/ opiskelijakin voi tässä tapauksessa tehdä lähetteen jos epäillään jotain psykoosisairautta.

Vierailija
154/195 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

todettakoon vielä, että M1-lä­hete ei ole mää­räys pakko­toimiin tai tah­dosta riippu­mat­tomaan hoi­toon. Se on vain lähete mielenterveyden tarkastukseen. Lähetteellä voidaan puuttua potilaan itsemäärämisoikeuteen, jos hän ei itse halua/pysty psykoottisuuden vuoksi sinne itse menemään.

Huhuilta siivet pois, joku voi vielä kuolla.

Vierailija
155/195 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on valitettavasti joidenkin ihmisten todellisuutta, että heitä vainotaan esimerkiksi siten, että ruokaa yritetään myrkyttää. Minullekin tarjottiin viikonloppuna myrkytettyä ruokaa, mutta ikävä kyllä en kuollut ainakaan vielä, mutta vatsani on ollut sekaisin tänään. Iso joukko ihmisiä kun vainoaa minua ja vähitellen tappaa minua esim. moittimalla, vähättelemällä ja haukkumalla minua. Tappaisivat edes kerralla ajamalla vaikka autolla yli eikä hitaasti tappaen sieluani kunnes minun täytyy tappaa itse itseni. Miehesi ei ole seonnut ja minäkään en ole, tiedän että te tapatatte minua.

Vierailija
156/195 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skitsofrenia ehkä puhjennut.

Minun mieheni oli samanlainen.Ei suostunut lääkäriin.Ambulanssi ja poliisit haki.Hoidossa kolme kuukautta.Jatkuva lääkitys nyt päällä ja on ihan normaali nyt.

Onko varmasti normaali? Empä usko.

Vierailija
157/195 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainon uhri. kirjoitti:

Se on valitettavasti joidenkin ihmisten todellisuutta, että heitä vainotaan esimerkiksi siten, että ruokaa yritetään myrkyttää. Minullekin tarjottiin viikonloppuna myrkytettyä ruokaa, mutta ikävä kyllä en kuollut ainakaan vielä, mutta vatsani on ollut sekaisin tänään. Iso joukko ihmisiä kun vainoaa minua ja vähitellen tappaa minua esim. moittimalla, vähättelemällä ja haukkumalla minua. Tappaisivat edes kerralla ajamalla vaikka autolla yli eikä hitaasti tappaen sieluani kunnes minun täytyy tappaa itse itseni. Miehesi ei ole seonnut ja minäkään en ole, tiedän että te tapatatte minua.

Kiusaamalla voi tuhota ihmisen. Kirjoitin tästä aiemmin. Ruokaasi ei varmaan ole myrkytetty, loppuosa viestistä voi olla suurelta osin totta. Vaikka kaikki eivät kiusaisikaan. Tiivistit viestissäsi mikä synnytti itsemurhajatukseni ja itsetuhoisuuteni. Olin lapsi, kun tämä tapahtui.

Vierailija
158/195 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä onkin hyvä elää.

Pahimmassa tapauksessa muut hoitavat ongelmansa potilaalla.

Yllämainitu ilmö tapahtui esim. Metallicassa, kun Cliff Burtonin kuolemaa kostettiin Jason Newstedille. Vaikka mielenterveys potilaasta ei varsinaisesti tässä ollut kyse.

Vierailija
159/195 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy voi olla hyvä ja perusteltu. Voi olla ,että kirjoitteli tarinaa. Pahinta on, jos ajaa miestään hulluksi tai jotain vastaavaa ja hakee vielä foorumeilla hyväksyntää ja perusteita asialle.Ei voida tietää.

Toivon, että kyse ensimmäisestä.

Vierailija
160/195 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et oo hullu, miehes on seonnut. "Eväät myrkytetty" ja "juttelee itsekseen", se on nyt pimahtanut, vie se psykiatrille.

No tässä tosin on vain toisen puolen kertomus. Mikäli AP on se hullu skitsofreninen luulosairas osapuoli, niin jotain tuollaista hän luultavasti vainoharhapäissään kirjoittelisikin. Pitäisi saada kuulla kumpaakin osapuolta ihan livenä, että pystyisi määrittelemään, kummalla heittää päässä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä