Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomana pysyttelevä nainen herättää raivoa

Vierailija
27.02.2018 |

Naisten, jotka eivät halua tehdä lapsia, ovat joillekin yhä kuin punainen vaate. Kertomus omasta tahdostaan lapsettomista naisista toi raivoisaa palautetta toimitukseemme. Yhdessä palautteessa naisten sanottiin jopa pettävän koko ihmiskunnan.

Vapaaehtoisesti kertova juttu ei kerännyt ainuttakaan raivoavaa palautetta. Viestit alkoivat yleensä tähän tyyliin: “Kiitos mielenkiintoisesta jutusta.”

Suomalaisessakin kulttuurissa on elänyt voimakkaana malli, jonka mukaan naisen täytyy tulla äidiksi. Naiset, jotka eivät halua lapsia, ovat murtaneet mallia. Se saattaa tuntua uhalta.

https://yle.fi/uutiset/3-10094783

Tällaista vielä vuonna 2018
Joidenkin on vaikea hyväksyä että on minunlaisia naisia, joiden koko elämä ei perustu miehen etsimiselle, jotta saa pullauttaa sen mukulan maailmaan.
T. Vela ja ikisinkkunainen

Kommentit (442)

Vierailija
101/442 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisyn ja vapaan abortin ansiosta/vuoksi ihmislajin evoluutio on nyt nopeampaa kuin koskaan.

Olemme matkalla kohti nykyistä lapsirakkaampaa aikakautta, kun lastenvihaahien geenit poistuvat kehittyneiden maiden geeniperimästä parissa sukupolvessa.

Tämä on muuten aivan totta! Minä aina ajattelen, kun luen noista veloista, että eihän niiden kuulukaan saada lapsia. Lapset kuuluvat hyville, lapsirakkaille vanhemmille, jotka joitavat heidät hyvin.

Minä kutsun ilmiötä vapaaehtoiseksi eugeniikaksi ja pidän sitä hyvänä asiana.

Olen vela, mutta tulen hyvin toimeen lasten kanssa. Olen se suosikkitäti veljeni lapsille. Minulle aikoinaan suositeltiin myös lastenhoitoalaa. Vaikka on vela, ei se tarkoita, että vihaisi lapsia. Minulle ei vaan ole koskaan tullut tunnetta yrittää hankkia omia lapsia. 

Vierailija
102/442 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisyn ja vapaan abortin ansiosta/vuoksi ihmislajin evoluutio on nyt nopeampaa kuin koskaan.

Olemme matkalla kohti nykyistä lapsirakkaampaa aikakautta, kun lastenvihaahien geenit poistuvat kehittyneiden maiden geeniperimästä parissa sukupolvessa.

Tämä on muuten aivan totta! Minä aina ajattelen, kun luen noista veloista, että eihän niiden kuulukaan saada lapsia. Lapset kuuluvat hyville, lapsirakkaille vanhemmille, jotka joitavat heidät hyvin.

Mitä mieltä olet siitä, että arviolta 99% lasten pahoinpitelijöistä on lapsiperheen vanhempia? On hyvin hyvin harvinaista että Vela pahoinpitelisi lapsia, kyllä ne kaikki on isiä ja äitejä (tai -puolia).

Mikähän taukki tämänkin kirjoitti?

Vähän kuin ihmettelisi, että miksi lapsettomista 100 % on lapsettomia?

Sen lisäksi väite ei ei edes pidä paikkaansa. Suurin osa lapsiperheiden vanhemmista kun ei edes pahoinpitele lapsiaan. Ja onneksi yleensä väkivaltaisimmat sekopäät tajuavat jättää lapset tekemättä.

Ei ole mitenkään harvinaista, että lapseton pahoinpitelisi lapsia. Raaimmat rikokset, kuten seksuaalinen väkivalta ja murhat ovat usein uhrin lähipiiriin kuulumattoman aikuisen tekemiä. Ottaisit vähän selvää asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/442 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olet siitä, että arviolta 99% lasten pahoinpitelijöistä on lapsiperheen vanhempia? On hyvin hyvin harvinaista että Vela pahoinpitelisi lapsia, kyllä ne kaikki on isiä ja äitejä (tai -puolia).

Niinpä... se on kato se vanha kansan viisaus "joka vitsaa säästää se lastaan vihaa". Velat ei lyö (kenenkään) lapsia, ovat siis lapsivihaajia.

Vierailija
104/442 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä halua mihinkään nokkivaan kanalaumaan liittyä vaan olen mieluummin lapseton. Moni perheellinen on kertonut, että heidän miehensä on lisäksi yksi lisälapsi perheessä. Mies ei tee mitään kotona. Pidän mieluiten vapauteni nykyaikaisena riippumattomana ja koulutettuna naisena. Onhan ollut tutkimus, että älykkäimmät naiset eivät hanki lapsia.

Varmaankin jonkun sinkkunaisen tekemä tutkimus?

Rohkenen väittää samaa.

Olisipa mielenkiintoista nähdä tuo tutkimus, en usko että siinä oli kyse oikeasta älykkyydestä. Veikkaan, että kyse oli korkeasti koulutetuista naisista. Korkea koulutus ei nimittäin useinkaan korreloi huippuälykkyyden kanssa.

Itse olen huippuälykäs ja hankkinut lapsia. Tuntemillani veloilla ei kyllä tunnu älykkyys olevan ihan samalla tasolla. Johtuu tosin varmaan siitä, että huippuälykkäitä naisia (mensatasoisia) on keskimäärin noin yksi sadassa.

Vierailija
105/442 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ”lapsettomuusraivoajien” sukupuolijakaumaa tutkittu? Tulee mieleen reilun 10 vuoden takainen huuto naisten pappeudesta (ollut ihan laillista ja normaalia maassamme jo vuodesta 1986).

Joillekin (miehille) on sietämätöntä hyväksyä se että nainenkin voi nykyään itse päättää, mitä elämällään tekee. Nainen voi tehdä itselleen sellaisen uran kuin tahtoo ja missä tahtoo, jos tahtoo, valita oman puolisonsa tai olla ilman puolisoa, saada lapsia 16-vuotiaana, 53-vuotiaana, jossain siltä väliltä tai olla kokonaan saamatta ja haluamatta.

Eli; naisen ihmisoikeuksien olemassaolo asetetaan maassamme kyseenalaiseksi vielä vuonna 2018.

Vierailija
106/442 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän taukki tämänkin kirjoitti?

Vähän kuin ihmettelisi, että miksi lapsettomista 100 % on lapsettomia?

Sen lisäksi väite ei ei edes pidä paikkaansa. Suurin osa lapsiperheiden vanhemmista kun ei edes pahoinpitele lapsiaan. Ja onneksi yleensä väkivaltaisimmat sekopäät tajuavat jättää lapset tekemättä.

Ei ole mitenkään harvinaista, että lapseton pahoinpitelisi lapsia. Raaimmat rikokset, kuten seksuaalinen väkivalta ja murhat ovat usein uhrin lähipiiriin kuulumattoman aikuisen tekemiä. Ottaisit vähän selvää asioista.

Ja lapsiperheissä pahoinpitelijä on tutkimusten mukaan useimmin äidin tai isän uusi kumppani, joka taas hyvin todennäköisesti voi ollakin lapseton.

Vierailija
107/442 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen: miksi ketään kiinnostaa toisten valinnat. Oli äiti tai ei. Kuten jo joku aikaisemmin kirjoitti, teet niin tai näin, aina väärinpäin. Joten tehkööt jokainen kuten itse parhaaksi näkee. 

Vierailija
108/442 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtukoon Sinun tahtosi myös Maan päällä niin kuin Taivaassa 👍

Vierailija
109/442 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin (miehille) on sietämätöntä hyväksyä se että nainenkin voi nykyään itse päättää, mitä elämällään tekee. Nainen voi tehdä itselleen sellaisen uran kuin tahtoo ja missä tahtoo, jos tahtoo, valita oman puolisonsa tai olla ilman puolisoa, saada lapsia 16-vuotiaana, 53-vuotiaana, jossain siltä väliltä tai olla kokonaan saamatta ja haluamatta.

Niin  on, mutta onhan se joillein naisillekin sietämätöntä. Esim. niille, jotka kokee syystä tai toisesta tehneensä itse väärän valinnan tai ovat tietoisesti suostuneet johonkin, mitä eivät oikeasti halua. Tämän kun muistatte huomauttaa jokaiselle "lapsettomat on itsekkäitä ja kyllä sunkin mieli vielä muuttuu!!111!" -raakkujalle, niin ei ainakaan äitien/isien osalta tarvi toista kertaa kuunnella tuota virttä ;)

Vierailija
110/442 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se monelle ymmärtämätön paikka, kun lapsia ei halua tehdä, vaikka niistä jopa tykkää. Vieläkin ihmiset sanovat minulle, että "vielä sinä ehdit", vaikka olen 43 -vuotias. :)

Vierailija
111/442 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa, ehkä ihmiset vain purkavat ketutustaan johonkin kohteeseen. Minusta jokainen tekee niin kuin haluaa, kaikilla on oma elämä.

Vierailija
112/442 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on terve jos ei halua rääkyviä kakaroita jalkoihin pyörimään

Kenelle sitten opettaisi kaikenlaista mitä on itse lukenut ja elämänkokemuksesta oppinut? Ja kenen takia hankkisi mahdollista omaisuutta, kenen takia täällä raataisi, hyppäisi ja hääräisi? Kun ei hautaan voi ottaa mitään mukaansa, kuten tunnettua. Lapset myös tuovat elämään sisältöä, toki sitä sisältöä saa muualtakin, muttei mitään siihen verrattavaa. Lasten tulon myötä ihminen ikään kuin suuntautuu itsestä ulospäin. Silloin kun on vielä yksin, on oman elämänsä keskipiste.   - Näin minä sen ainakin omalla kohdallani olen kokenut. Ainoa kuolemattomuus josta voin olla täysin varma, on se että jatkan sukuani. Itsekäs päämäärä tai ei, niin se on koko luomakunnalla. Lisääntyminen on miltei kaikkien tavoitteena, huomaan jos katson ympärilleni.

Vierailija
113/442 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä halua mihinkään nokkivaan kanalaumaan liittyä vaan olen mieluummin lapseton. Moni perheellinen on kertonut, että heidän miehensä on lisäksi yksi lisälapsi perheessä. Mies ei tee mitään kotona. Pidän mieluiten vapauteni nykyaikaisena riippumattomana ja koulutettuna naisena. Onhan ollut tutkimus, että älykkäimmät naiset eivät hanki lapsia.

Varmaankin jonkun sinkkunaisen tekemä tutkimus?

Rohkenen väittää samaa.

Olisipa mielenkiintoista nähdä tuo tutkimus, en usko että siinä oli kyse oikeasta älykkyydestä. Veikkaan, että kyse oli korkeasti koulutetuista naisista. Korkea koulutus ei nimittäin useinkaan korreloi huippuälykkyyden kanssa.

Itse olen huippuälykäs ja hankkinut lapsia. Tuntemillani veloilla ei kyllä tunnu älykkyys olevan ihan samalla tasolla. Johtuu tosin varmaan siitä, että huippuälykkäitä naisia (mensatasoisia) on keskimäärin noin yksi sadassa.

Olisi kyllä todella mielenkiintoista nähdä tuollainen tutkimus, jossa olisi oikeasti testattu osallistujien älykkyys eikä vaan arvioitu sitä stereotyyppisesti esim. koulutuksen mukaan. Olen aika varma, että koko väestön tutkimalla tilastollisesti se satasen paremmalla puolella oleva puolisko nimenomaan lisääntyisi eniten ja tyhmät vähiten.

Vierailija
114/442 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne lapsia hankkimattomat korkeakoulutetut uranaiset eivät muuten yleensä jää lapsettomiksi sen takia, että vihaisivat ällöttäviä räkäisiä kersoja tai olisivat niiin älykkäitä, vaan siksi, että lapset eivät sovi heidän elämäntyyliinsä.

Tiedoksi vaan teille elämäm koululaisille lastenvihaaja-veloille.

Vierailija
115/442 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on terve jos ei halua rääkyviä kakaroita jalkoihin pyörimään

Kenelle sitten opettaisi kaikenlaista mitä on itse lukenut ja elämänkokemuksesta oppinut? Ja kenen takia hankkisi mahdollista omaisuutta, kenen takia täällä raataisi, hyppäisi ja hääräisi? Kun ei hautaan voi ottaa mitään mukaansa, kuten tunnettua. Lapset myös tuovat elämään sisältöä, toki sitä sisältöä saa muualtakin, muttei mitään siihen verrattavaa. Lasten tulon myötä ihminen ikään kuin suuntautuu itsestä ulospäin. Silloin kun on vielä yksin, on oman elämänsä keskipiste.   - Näin minä sen ainakin omalla kohdallani olen kokenut. Ainoa kuolemattomuus josta voin olla täysin varma, on se että jatkan sukuani. Itsekäs päämäärä tai ei, niin se on koko luomakunnalla. Lisääntyminen on miltei kaikkien tavoitteena, huomaan jos katson ympärilleni.

Omaisuutta kerätään, jotta siitä voi nauttia elämän aikana. Tai ilahduttaa muita.

Kuolemattomuutta ovat ne pienet teot mitä jokainen tekee elämänsä aikana, oli lapsia tai ei. Ne sanat, se katse, se toiminta, se valinta. Kaikista näistä tulee aaltoja, jotka vaikuttavat muiden ihmisten, nykyisten ja tulevien, elämään. Joiden mielestä jopa menneisyyteen, jos oikein syvällisesti aikaa alkaa miettiä.

Vierailija
116/442 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on joku tutkimus, että se raivon tunne veloja kohtaan tulee siitä, kun isukit ja äitylit on tehneet omasta mielestään ns. moraalisesti oikein tehdessään lapsia.

Ne odottaa siitä sen takia palkintoa, koska se oli se moraalisesti oikea valinta, vaikka johtaakin ajanmenetykseen, rahanmenetykseen, vapaudenmenetykseen. Ja niiden mielestä velat tekee moraalisesti väärän valinnan, sen pitää johtaa rangaistukseen.

Se raivon tunne nousee sitten, kun sitä palkintoa ei olekaan tulossa lasten tekemisestä, eikä veloille rangaistusta. Sen takia nuo vanhemmat ulisee loputonta bingoa siitä miten velat on yksin vanhoina ja sitten kaduttaa jne, koska sen rangaistuksen on pakko tulla niiden mielestä.

Ja siinä tutkimuksessa tosiaan todettiin, että raivo veloja on todellista ja sitä tuntee isät ja äidit molemmat.

Vierailija
117/442 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä on joku tutkimus, että se raivon tunne veloja kohtaan tulee siitä, kun isukit ja äitylit on tehneet omasta mielestään ns. moraalisesti oikein tehdessään lapsia.

Ne odottaa siitä sen takia palkintoa, koska se oli se moraalisesti oikea valinta, vaikka johtaakin ajanmenetykseen, rahanmenetykseen, vapaudenmenetykseen. Ja niiden mielestä velat tekee moraalisesti väärän valinnan, sen pitää johtaa rangaistukseen.

Se raivon tunne nousee sitten, kun sitä palkintoa ei olekaan tulossa lasten tekemisestä, eikä veloille rangaistusta. Sen takia nuo vanhemmat ulisee loputonta bingoa siitä miten velat on yksin vanhoina ja sitten kaduttaa jne, koska sen rangaistuksen on pakko tulla niiden mielestä.

Ja siinä tutkimuksessa tosiaan todettiin, että raivo veloja on todellista ja sitä tuntee isät ja äidit molemmat.

Linkkiä tuollaiseen "tutkimukseen"? :D

Vierailija
118/442 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vapaaehtoisesti lapseton. Maailma on ilkeine ihmisineen aivan liian kamala paikka, että olisin koskaan edes harkinnut jälkikasvun hankkimista. Ymmärrän kyllä, että suurimmalla osalla ihmisistä on biologian sanelema pakko hankkia lapsia, tai sitten sosiaalinen paine pakottaa siihen. Itse olen päättänyt jo vuosikymmeniä sitten, että asetun noiden asioiden yläpuolelle. Voin oikeasti elää vapaasti elämääni esim. matkustellen ja mieheni kanssa pienestä luksuksesta nauttien :). Lisäksi minulla on koira. Ne ovat niin paljon ihanampia kuin räkänokkaiset kilju-iitat ja -elmerit. Hyi, puistattaa ajatuskin jostain kiljuvasta älykääpiöstä johon on sidottu loppuiäkseen.

Jos joku on älykääpiö niin sinä.

Puhut niin ala- arvoisesti ja rumasti.

Parempi onkin että pysyt koirissa jotka haluavat miellyttää isäntää / emäntää ja heiluttavat häntää.

Vierailija
119/442 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkkiä tuollaiseen "tutkimukseen"? :D

Löydät sen googlella, siitä on esim redditin science palstalla pitkä ketju.

Huomaatko sunkin asenteen muuten, passiivisaggro hymiötä ja heittomerkkejä, kannattaa miettiä omalta kannalta mikä sun ongelma on....

Vierailija
120/442 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lopulta ne vanhemmat istuu velan vieressä samassa vanhainkodissa ihan yhtä yksinäisenä ja miettivät, että mites tää homma nyt näin meni...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi