Kirpputorin hinnoittelu
Kävin pitkästä aikaa kirppiksillä. Vanhoilla tutuilla, hyväksi todetuilla sekä uudella. Hieman hämmästyin, hinnat ovat nousseet pilviin, vaikka pöytävuokrat ovat laskeneet. Suurin osa pöydistä oli muuttuneet kiinan roina pöydiksi, koruja yms aliexpressistä tai wishiltä (kiinalaiset laput oli kii) ja nämä 1€ tuotteet oli 5-8€... Takeista katselin yhtä kasten OK kuntoista icepeakin välikausitakkia, hp 40€... Lisäksi oli kun olisi palannut takaisin 90 luvulle, tavara vanhaa ja kulahtanutta. Mitä o tapahtunut kirppistelylle??? Ennen ostin 75% tavaroista ja hyvää sai halvalla, nyt pääsen samalla tai jopa halvemmalla kun marssin kauppaan ostamaan ne uutena.
Kommentit (388)
Vierailija kirjoitti:
ilmaiseksiko pitäisi saada, samalla lailla kun yhteiskunta jo nyt kustantaa kaiken?
Vapaasti saat myydä ylihintaan, mutta turha päivitellä miten kukaan ei enää osta kirppikseltä.
Kyllä ostaa, jos on järkevät hinnat. Ylihintaiset saa myyjät viedä takaisin koteihinsa pöytävuokran päätyttyä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut nyt opiskelija-asuntooni huonekaluja ja mielelläni ostaisin käytettyjä. Tori.fi:ssäkin usein on kovat hinnat, vaikka ei ole edes virheettömiä tuotteita. Mieluummin ostan 70 euron pöydän jyskistä tai Ikeasta kuin maksan viisikymppiä samasta käytetystä, jossa on jo ilmoitettu olevan naarmuja. Jos löytyy joku potentiaalinen tuote, niin se on jo mennyt tai myyjä ei edes vastaa. Aikaa menee hukkaan nettiä selaillessa
Oletko seurannut Tori.fi:n annetaan-osastoa? Olen löytänyt sieltä monia tosi hyväkuntoisia huonekaluja omiin tarpeisiin. Vielä jos sattuu olemaan samalla alueella niin ei tarvitse vuokrata edes pakua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ilmaiseksiko pitäisi saada, samalla lailla kun yhteiskunta jo nyt kustantaa kaiken?
Vapaasti saat myydä ylihintaan, mutta turha päivitellä miten kukaan ei enää osta kirppikseltä.
Kyllä ostaa, jos on järkevät hinnat. Ylihintaiset saa myyjät viedä takaisin koteihinsa pöytävuokran päätyttyä.
Tuntuu että jotkut eivät edes halua käydä kauppaa, tulevatpahan vain toreille esittelemään mitä kaikkea heillä oikein on. Jos ei kauppa käy niin voi maltillisesti pudottaa hintoja. Siinäkin on oma ärsytyksensä kun joutuu roudaamaan myymättömät kamat, joista luuli pääsevänsä eroon, takaisin kotiin pölyttymään.
ei noin kirjoitti:
Mielestäni tuo pitäisi olla kirpparin säännöissä kiellettyä, että toiselta ostaa 2e ja myy 5e. Se on moraalitonta jotenkin. Kerran (jäljennös) merkkilaukun jonka myin 4e, löysin saman kaupungin toiselta kirppikseltä myynnissä 20 e!! En tiedä saiko myytyä. Jotenkin paha maku suuhun jäi.
No voi nyt herranen aika sentään. Jos myyn kirppiksellä tuotteen ja saan siitä pyytämäni hinnan, niin olen tyytyväinen, eikä kiinnosta mitä uusi omistaja sillä tekee. Hän voi yrittää myydä sitä niin kalliilla eteenpäin kuin huvittaa, asia ei kuulu minulle, pääasia että olen päässyt tavarasta eroon.
Vierailija kirjoitti:
ei noin kirjoitti:
Mielestäni tuo pitäisi olla kirpparin säännöissä kiellettyä, että toiselta ostaa 2e ja myy 5e. Se on moraalitonta jotenkin. Kerran (jäljennös) merkkilaukun jonka myin 4e, löysin saman kaupungin toiselta kirppikseltä myynnissä 20 e!! En tiedä saiko myytyä. Jotenkin paha maku suuhun jäi.
No voi nyt herranen aika sentään. Jos myyn kirppiksellä tuotteen ja saan siitä pyytämäni hinnan, niin olen tyytyväinen, eikä kiinnosta mitä uusi omistaja sillä tekee. Hän voi yrittää myydä sitä niin kalliilla eteenpäin kuin huvittaa, asia ei kuulu minulle, pääasia että olen päässyt tavarasta eroon.
Paljon on näköjään näitä varsinkin myyjissä, jotka pelkäävät vastapuolen nyt hyötyvän näistä kaupoista jotakin.. joko joku muu saa liian halvalla tai sitten myy eteenpäin tavaran, joka on joskus kuulunut sinulle. Lakatkaa suhtautumasta tavaroihin tunneperäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pidin juuri viikon pöytää pk-seudulla, ja pöytävuokran 37,50 jälkeen sain melkein 300e voittoa. Melkein kaikki meni kaupaksi: isokokoiset naistenvaatteet, erilaiset sisustusjutut ja kodintavarat, uudehkot kirjat ja käsityötarvikkeet (tein mm. langoista ja kankaista pusseja). Lasten ulkovaatteet ja kengät menee myös hyvin, nyt ei ollut mulla niitä myynnissä. Halusin myydä tavaran nopeasti pois pöydästä ja täydensin pöytää kolme kertaa viikon aikana. Ei kaikkea kerralla! Hinnoittelin tuotteet niin, että menevät nopeasti mutta halusin myös vähän vaivanpalkkaa eli en todellakaan antanut tavaraa ilmaiseksi pois.. Kaikki mitä myyntiin laitoin, oli tosi siistiä ja nykyaikaista, sellaista jota ostaisin itsekin.
Minä en edes jaksa myydä alle euron hintaisia tuotteita, vaan vien ne suoraan Fidalle. Kalliimmat jutut ja merkkitavarat myyn facessa, jolloin niistä saa paremman hinnan. Itse ostan ja myyn paljon tavaraa kirpuilla, ja tykkään siitä touhusta ihan hirveästi :) Saan paljon enemmän kiksejä siitä kun teen hyviä löytöjä muutamilla euroilla mitä kaupasta joku ihan perus vaatekin monta kymppiä.
Missä möit? Missä päin/millä kirppareilla tavara liikkuu hyvin pääkaupunkiseudulla? Itse pitäisi aloittaa myynti..
Kirpputori Helmi Järvenpää
Vierailija kirjoitti:
Minulle ainakin kirpputorilla käynti on myös ajanvietettä ja toisinaan myös jännittävää löytöjen etsintää :) Tänään löysin erään antiikkiesineen muutamalla eurolla —> tällä hetkellä sitä myydään 40 eurolla ja arvo voi nousta vuosien aikana, joten en ole myymässä vähään aikaan.
Olen löytänyt myös erilaisia muita vanhoja esineitä, joista olen maksanut itse 0,50 e ja niitä myydään 35-45 eurolla.
Olen kova sijoittamaan osakkeisiin ja osaltaan ajattelen, että on kiva, että on myös taidetta ja esineitä, joiden arvo saattaa nousta.
Ja vaatteet, ai että! Kyllä olen tyytyväinen, kun lasten kaapissa on Tommy Hilfigeria, Marc Jacobsia jne uudenveroista vaatetta, joista olen maksanut itse kappalehinnalta 0,50-4 e. Kuka tyhmä jättäisi löydön ostamatta, JOS HINTA ON LIIAN HALPA?!?!
Minä koska epäilisin tuotteessa olevan vikaa, jos hinta on ihan liian halpa. Esim merkkilaukku 3€ tms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ainakin kirpputorilla käynti on myös ajanvietettä ja toisinaan myös jännittävää löytöjen etsintää :) Tänään löysin erään antiikkiesineen muutamalla eurolla —> tällä hetkellä sitä myydään 40 eurolla ja arvo voi nousta vuosien aikana, joten en ole myymässä vähään aikaan.
Olen löytänyt myös erilaisia muita vanhoja esineitä, joista olen maksanut itse 0,50 e ja niitä myydään 35-45 eurolla.
Olen kova sijoittamaan osakkeisiin ja osaltaan ajattelen, että on kiva, että on myös taidetta ja esineitä, joiden arvo saattaa nousta.
Ja vaatteet, ai että! Kyllä olen tyytyväinen, kun lasten kaapissa on Tommy Hilfigeria, Marc Jacobsia jne uudenveroista vaatetta, joista olen maksanut itse kappalehinnalta 0,50-4 e. Kuka tyhmä jättäisi löydön ostamatta, JOS HINTA ON LIIAN HALPA?!?!
Minä koska epäilisin tuotteessa olevan vikaa, jos hinta on ihan liian halpa. Esim merkkilaukku 3€ tms
Etkö voi kysyä myyjältä onko tuotteessa vikoja? Ehkä hinnalle löytyy jokin selitys. Tai sitten siinä on joku naurettava pikkuvika (esim. pöydässä/tasossa yksi naarmu jossain sivussa, aina huvittaa tällaiset)
Kandeeyrittää kirjoitti:
Myin kerran juhlamekkoani viidellä eurolla kirppiksellä, ja se meni. Sitten olin äitini kanssa samassa kaupungissa mutta eri kirppiksellä pyörimässä ja näimme tuon saman mekon, minun mekkoni, myynnissä hinnalla 35€! Mekon tunnisti siitä että se oli lyhennetty helmasta itselleni sopivaksi ja koska äitillä kävi lyhennyksessä pieni moka, hän osasi etsiä kohdan ja todettiin että joku osti näköjään halvalla hienon mekon ja myi sitä nyt isommalla hinnalla eteenpäin.. mekko tilattiin ulkomailta joten muutenkaan niitä ei ole tullut vastaan sen koommin.
Mistä tiedät ettei ostaja käyttänyt mekkoa kerran tai pari ennen uudelleen myyntiin laittoa? Olen ostanut juhlavaatteita 5e hintaan itselleni kirppikseltä. 35 euroa kuulostaa paljolta. Saahan sitä pyytää, mutta löytyykö ostajaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi kysyä myyjältä onko tuotteessa vikoja? Ehkä hinnalle löytyy jokin selitys. Tai sitten siinä on joku naurettava pikkuvika (esim. pöydässä/tasossa yksi naarmu jossain sivussa, aina huvittaa tällaiset)
Itsepalvelu kirpus on harvoin myyjät paikalla...
Joskus olen ostanut tämmöisen edullisen "löydön" ja kotona huomannu syyn edullisuuteen ( esim likatahra hintalapun alla, vetoketju rikki tms), joku oleellinen osa puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsepalvelu kirpus on harvoin myyjät paikalla...
Joskus olen ostanut tämmöisen edullisen "löydön" ja kotona huomannu syyn edullisuuteen ( esim likatahra hintalapun alla, vetoketju rikki tms), joku oleellinen osa puuttuu.
Monet viat huomaa jos ostaessa, esim. tahrat ja vetskarin toimimattomuuden. Kannattaa testata vetoketjut ja tutkia tuote läpikotaisin, vaikka olisikin halpa.
Kyllä mä voin maksaa käytetystäkin vaatteesta, jos vain kirpputorilta löytyisi tarpeeksi isoja vaatteita. Olen mies 184cm ja 98 kiloa ja painojen nostelun takia vaatekokoni on vähintää 2xl. T-paidoissa olisi koon oltava mieluummin 3xl kuin 2xl. En ole lihava joten minulle sopii 33 tuuman farkut joita kyllä läytyy kirpputoreilta. Kengissä koon olisi oltava 46. Joten olisin valmis maksamaan myös käytetystä jos löytyy tarpeeksi isoja. Tykkään myös että vaatteet ovat vähän väljät.
Kysynnän ja tarjonnan laki jyllää kirpuillakin. Itse laitan myyntiin vain ehdottoman hyvää ja ajanmukaista tavaraa ja hinnoittelen ne oikein - saan aina pöytävuokran jälkeen voittoa +200e /viikko. Toki jos jotakin kalliimpaa tavaraa pöydässä niin enemmän. Mutta en ylipäätään osta mitään rumaa tai huonolaatuista alun alkaenkaan, edes lapselle. Uutena ostettu markettivaate tulee paljon kalliimmaksi kuin käytettynä ostettu Gugguu, jos yhtään miettii jälleenmyyntiä, saati ympäristöä. Sukat ja pikkarit ostan lapselle uutena, melkein kaikki muut vaatteet facen merkkikirpuilta, ja saan niistä jälleenmyytyäkin lähes omat pois. Vaivaa se vaatii, mutta mielestäni sen arvoista.
Hyvät lelut, kirjat ym. tekee myös hyvin kauppansa kirpuilla, samoin tyylikkäät sisustusjutut. Ihan turhaan sinne vie jotakin kasari/ysäriverhoja tai rumia poppanoita myyntiin, ei ne mene edes ilmaiseksi vaikka olisivat ehjiä ja silitettyjä. Kuosit ja värit eivät vain ole tätä päivää ja ihmiset ovat nykyään esteettisesti vaativampia mitä ehkä ennen.
Miesten vaatteet vähän hankalia, jos eivät ole aivan uusinta muotia ja virheettömiä. Joitain laadukkaita merkkipaitoja tms. olen joskus miehelleni ostanut jos on ollut oikeaa kokoa/tyylikäs mutta harvemmin muuta.
Kun olen vienyt tavaraa kirpputorille, asenne on se että halvat hinnat ja tavaroista eroon. Miksi ihmeessä haluaisin ylihinnoitella kaiken ja raahata samat rojut vielä takaisin kotiin? Ei välttämättä muotivaatteistakaan kantsi kuvitella että niistä saa käytettynä paljoakaan.
Kirppareilta ei todellakaan löydy ostettavaa ! Hinnat liian kalliita tai enimmäkseen huonokuntoista vaatetta ja tavaroita.
Sempä takia ihmettelen suuresti, miten jotkut työntävät OSTOSKÄRRYJÄ kirppiksien käytävällä ! Onhan siellä myös ostoskoreja, niihin luulisi löytöjen mahtuvan.......
Toki, jos on pikkulapsi siinä istumassa, silloin ymmärtää ostoskärryt.
Jos käyn esim . viidesti kirpparilla, ostokset käynneistä jäävät yhteensä 1-2 ostokseen.
Vierailija kirjoitti:
Kerron sulle salaisuuden. Me keskituloiset työssäkäyvätkäön emme halua ostaa käytettyä uuden hinnalla. En tosin tiedä sellaisia varakkaitakaan, joilla olisi moiseen mielenkiintoa, jos tavaraa on kaupassakin tarjolla. Ei tartte saada ilmaiseksi, mutta jos hinta on liian kallis, en osta, vaikka olisi varaakin. Ostan mieluummin uuden kympillä kuin käytetyn kahdeksalla eurolla. Itse hunnouttrlen vaatteet 10 % uuden hinnasta ja muut tavarat 10-25 %. Huonokuntoisia en vie. Kirjat hinnoittelen kaupan hinnasta riippumatta max 3 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut nyt opiskelija-asuntooni huonekaluja ja mielelläni ostaisin käytettyjä. Tori.fi:ssäkin usein on kovat hinnat, vaikka ei ole edes virheettömiä tuotteita. Mieluummin ostan 70 euron pöydän jyskistä tai Ikeasta kuin maksan viisikymppiä samasta käytetystä, jossa on jo ilmoitettu olevan naarmuja. Jos löytyy joku potentiaalinen tuote, niin se on jo mennyt tai myyjä ei edes vastaa. Aikaa menee hukkaan nettiä selaillessa
Oletko seurannut Tori.fi:n annetaan-osastoa? Olen löytänyt sieltä monia tosi hyväkuntoisia huonekaluja omiin tarpeisiin. Vielä jos sattuu olemaan samalla alueella niin ei tarvitse vuokrata edes pakua.
Tyhjensin kummitätini kolmion ja laitoin ilmoituksen Tori.fi niin kaikki meni yhden päivän aikana ja seuraavana päivänä kävivät noutamassa - huonekalut, matot, astiat, liinavaatteet jne. Ja itse katsoin vain vierestä.
En olisi ikinä uskonut, miten tavara vaihtaa helposti omistajaa.
Jos tavara ei mene kaupaksi, syy löytyy hinnoittelusta tai sitten tavara on jo kaatopaikkatavaraa, josta kukaan ei ole valmis maksamaan, saati, että maksaisi vielä jätemaksun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan aina kaikki lasten paidat ja housut 1-2 eurolla, hyvin menee kaupaksi. Takit 5 €, monot, luistimet 5 €/pari. Nopeasti tyhjenee.
No jos vaatteet on jotain perushalpoja vaatteita muutenkin, niin ihan hyvät hinnat. Hyväkuntoisista merkkivaatteista ja -tuotteista voi toki pyytää enemmänkin kun ei kukaan sinne kirppikselle huvikseen mene.
Kirppiksen ja vaikkapa Torin ero on kyllä järkyttävä. Itse en saanut myytyä 40 eurolla ehkä kerran käytettyä popin ulkohaalaria. Se oli ihan kuin uusi ja vielä myynnissä liikkeissäkin. Kaikki kyllä iskivät heti siihen silmänsä, mutta olikin niin järkyttävä hinta... Torissa meni sitten heti paljon suuremmalla hinnalla. Voittoa kyllä olen aina saanut reilusti, mutta joidenkin asenne on outo. Olenkin huomannut, että kalliit hyväkuntoiset merkkivaatteet kannattaa myydä muualla kuin kirppiksellä, niitä tavaroita ja oikeasti edullisuutta osataan arvostaakin. Kirppis käsitetään enemmänkin hyväntekeväisyystoiminnaksi, joten h&m-kuteet eurolla sopivat sinne hyvin. Itse olen laittanut tällaiset halvat vaatteet suoraan kierrätykseen nykyään. En enää juuri mene kirppiksille ostoksillekaan. Mieluusti ostaisin merkkituotteita edullisemmin ja voisin maksaa niistä kohtuuhintoja, mutta en ole kiinnostunut käytetystä euron markettikamasta, jota suurin osa myyntitavarasta on. Helsingissä on kyllä monesti ihan hyvääkin tavaraa myynnissä, viimeksi olen ostanut Marimekon kalliin paidan vitosella. Olisin maksanut enemmänkin, mutta myyjä oli varmasti tuskastunut näihin euron tavaran etsijöihin ja ehdotti tällaista hintaa jotta saisi edes jotain myydyksi.
Mulla oli unohtunut uusi (laputkin kiinni vielä) ticket to heavenin toppahaalari kaappiin ja se meni heti itsepalvelukirppiksellä eli kyllä sielläkin saa kaupaksi mutta toki jossain torissa olisi ehkä saanut enemmän. Hinnaksi olin laittanut 60€ eli ~50% alkuperäisestä hinnasta.
Hyvänä ohjesääntönä on, että vähintään 50% vaatteen alkp. Hinnasta. Ja tämäkin käyttämättä jääneestä tai kerran pari päällä olleesta.
Itse myyn kaiken 0,5-6€ hintaan ja voittoa viikosta kertyy 100-120€ eli ihan ookoo. Kyllähän siinä työtä riittää, mut ihan kiva itselle tai lapsille saada "jätskirahaa" ja kaikki mikä ei mee kaupaks lentää lähimpään pelastus armeijan laatikkoon. Parempi sielläkin kuin polttolaitoksella.
Ja rikkinäiset sekä nuhjuiset käy hyvin lumpuiksi kotona. Koskaa oo liikaa rättei.
No jos vaatteet on jotain perushalpoja vaatteita muutenkin, niin ihan hyvät hinnat. Hyväkuntoisista merkkivaatteista ja -tuotteista voi toki pyytää enemmänkin kun ei kukaan sinne kirppikselle huvikseen mene.
Kirppiksen ja vaikkapa Torin ero on kyllä järkyttävä. Itse en saanut myytyä 40 eurolla ehkä kerran käytettyä popin ulkohaalaria. Se oli ihan kuin uusi ja vielä myynnissä liikkeissäkin. Kaikki kyllä iskivät heti siihen silmänsä, mutta olikin niin järkyttävä hinta... Torissa meni sitten heti paljon suuremmalla hinnalla. Voittoa kyllä olen aina saanut reilusti, mutta joidenkin asenne on outo. Olenkin huomannut, että kalliit hyväkuntoiset merkkivaatteet kannattaa myydä muualla kuin kirppiksellä, niitä tavaroita ja oikeasti edullisuutta osataan arvostaakin. Kirppis käsitetään enemmänkin hyväntekeväisyystoiminnaksi, joten h&m-kuteet eurolla sopivat sinne hyvin. Itse olen laittanut tällaiset halvat vaatteet suoraan kierrätykseen nykyään. En enää juuri mene kirppiksille ostoksillekaan. Mieluusti ostaisin merkkituotteita edullisemmin ja voisin maksaa niistä kohtuuhintoja, mutta en ole kiinnostunut käytetystä euron markettikamasta, jota suurin osa myyntitavarasta on. Helsingissä on kyllä monesti ihan hyvääkin tavaraa myynnissä, viimeksi olen ostanut Marimekon kalliin paidan vitosella. Olisin maksanut enemmänkin, mutta myyjä oli varmasti tuskastunut näihin euron tavaran etsijöihin ja ehdotti tällaista hintaa jotta saisi edes jotain myydyksi.