Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirpputorin hinnoittelu

Vierailija
26.02.2018 |

Kävin pitkästä aikaa kirppiksillä. Vanhoilla tutuilla, hyväksi todetuilla sekä uudella. Hieman hämmästyin, hinnat ovat nousseet pilviin, vaikka pöytävuokrat ovat laskeneet. Suurin osa pöydistä oli muuttuneet kiinan roina pöydiksi, koruja yms aliexpressistä tai wishiltä (kiinalaiset laput oli kii) ja nämä 1€ tuotteet oli 5-8€... Takeista katselin yhtä kasten OK kuntoista icepeakin välikausitakkia, hp 40€... Lisäksi oli kun olisi palannut takaisin 90 luvulle, tavara vanhaa ja kulahtanutta. Mitä o tapahtunut kirppistelylle??? Ennen ostin 75% tavaroista ja hyvää sai halvalla, nyt pääsen samalla tai jopa halvemmalla kun marssin kauppaan ostamaan ne uutena.

Kommentit (388)

Vierailija
221/388 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandeeyrittää kirjoitti:

Myin kerran juhlamekkoani viidellä eurolla kirppiksellä, ja se meni. Sitten olin äitini kanssa samassa kaupungissa mutta eri kirppiksellä pyörimässä ja näimme tuon saman mekon, minun mekkoni, myynnissä hinnalla 35€! Mekon tunnisti siitä että se oli lyhennetty helmasta itselleni sopivaksi ja koska äitillä kävi lyhennyksessä pieni moka, hän osasi etsiä kohdan ja todettiin että joku osti näköjään halvalla hienon mekon ja myi sitä nyt isommalla hinnalla eteenpäin.. mekko tilattiin ulkomailta joten muutenkaan niitä ei ole tullut vastaan sen koommin.

Tämä on valitettavan yleistä. Ihmiset etsivät eri paikoista selvästi halvemmalla tuotteita ja myyvät ne itse kalliimmalla saadakseen voittoa. 

Vierailija
222/388 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kandeeyrittää kirjoitti:

Myin kerran juhlamekkoani viidellä eurolla kirppiksellä, ja se meni. Sitten olin äitini kanssa samassa kaupungissa mutta eri kirppiksellä pyörimässä ja näimme tuon saman mekon, minun mekkoni, myynnissä hinnalla 35€! Mekon tunnisti siitä että se oli lyhennetty helmasta itselleni sopivaksi ja koska äitillä kävi lyhennyksessä pieni moka, hän osasi etsiä kohdan ja todettiin että joku osti näköjään halvalla hienon mekon ja myi sitä nyt isommalla hinnalla eteenpäin.. mekko tilattiin ulkomailta joten muutenkaan niitä ei ole tullut vastaan sen koommin.

Tämä on valitettavan yleistä. Ihmiset etsivät eri paikoista selvästi halvemmalla tuotteita ja myyvät ne itse kalliimmalla saadakseen voittoa. 

Nii-i :D meidänkin k-kauppias tekee ihan samaa, myy voitolla elintarvikkeita ymym. Kauheaa, kyllä pitäisi myydä samaanhintaa kuin ostaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/388 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijana haluaisin viedä kirpputorille myyntiin vaatteita, mutta juuri kalliit pöytävuokrat estää sen. Olisi kiva tehdä edes muutaman kympin voittoa, mutta en yhtään osaa sanoa menisikö tavaraa kaupaksi niin paljon. Pöydän vuokra on vähintään sen 40 euroa / viikko. Tuntuu isolta summalta saada vähintään 60 euron eestä tavaraa myytyä. 

Kannattaa vuokrata kimpassa jonkun kaverin tai sukulaisen kanssa. Saa jaettua sekä pöytävuokran että siivousvuorot. :)

Vierailija
224/388 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kandeeyrittää kirjoitti:

Nii-i :D meidänkin k-kauppias tekee ihan samaa, myy voitolla elintarvikkeita ymym. Kauheaa, kyllä pitäisi myydä samaanhintaa kuin ostaa...

Nyt on puhe kirpputoreista. Osaatko lukea?

Vierailija
225/388 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
226/388 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kandeeyrittää kirjoitti:

Nyt on puhe kirpputoreista. Osaatko lukea?

Osaan, mutta sinä et näköjään tajua sarkasmia.

Vierailija
227/388 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo välillä kirpputorilla käydessä tulee mietittyä, että eikö ihmiset yhtään mieti mitä ne laittaa myyntiin. Kaikkea vanhaa mummin ullakolta suoraan pöytään pyyhkimättä pölyjä yms, suoraan sanottuna saastaisia rytkyjä ja lähes loppuunkäytettyjä kosmetiikkatuotteita. Kaikki ihan ryöstöhinnoin. En ymmärrä, ei kyllä tee mieli ostaa jotain nukkaista ja likaista H&M rättiä 8 eurolla (en kyllä ostaisi, vaikka olisi ilmainen). Toki pöytävuokratkin on aika hintavia, mutta veisivät mielummin paljon SIISTIÄ tavaraa halvalla kuin vähän ja huonolaatuisia kalliilla.

Vierailija
228/388 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän nykyään ainoan lapseni uutena ostetut vermeet ilolla UFF: N laatikkoon. Olen kyllästynyt kirppareilla niiden myymiseen. Kun tavaraa kohdellaan täysin ilman käytöstapoja pöytä ja rekit räjäytellen niin en viitsi käyttää aikaani.

Vierailija
229/388 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin vuosi sitten kirppiksillä käymisen, kun huomasin että siellä pyydetään sikahintoja.

Olipa vaate laatu tuote tai marketin halpis vaate. Ainakin Joensuussa pyydetään  esim. pitkähihaisesta puserosta 15-20 €, olkoonkin että vaate on laadukas. Silti puseroissa kaksi numeroiset hinnat ovat ryöstöä !

Tai T-paidoista 5 €, voi rähmä ! T-paidat jos mitkä lumppuuntuvat nopeasti, joten käytetyistä normi hinta on 2-3 €.

Vierailija
230/388 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo samaa olen huomannut kun etsin tuossa koristeeksi halpaa teepannua kirppikseltä mikä oli tarkoitus itse duunailla tietynlaiseksi. Voi jumalauta kun sai kissojen ja koirien kanssa etsiä sellaista mikä EI maksa yli 10€! Olin varma että jokin mummon vanha kulahtanut teepannu löytyisi 5-6€ hintaan enintään, mutta ei. Kaupastakin saa uuden samaan hintaan. Ja muutenkin kun katsoi ympärilleen kirppareilla kun etsin koriste-esineitä niin oli hinnat aivan pilvissä. Jos oli vähänkään hienompi esine niin myydään vähintään 10€ hinnalla. Ymmärrän että merkkitavaroista pyydetään enemmän jos ovat uuden veroisia mutta jotain rajaa...

Vierailija
231/388 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kandeeyrittää kirjoitti:

Äitinikin teki noin. Muistan kerran kun miellä oli kirppari pöytä ja äitini rupesi kiertelemään kirppareita katselemassa halpaa tavaraa että voi myydään hieman kalliimmalla omassa pöydässä. Kerran löysi kirpparipöydältä jonkin kivan posliiniesineen ja minulle sitä sanoi että katsos, tähän on näin halpa että hän voisi ostaa ja myydä sitten kalliimmalla omanaan. Sitten tajusi että me ollaan meidän pöydässä. Onneksi ei kerennyt ostamaan sitä.

Vierailija
232/388 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pitäisi saada ilmaiseksi :)

Olen valmis maksamaan, mutta en uuden hintaa käytetystä. Ja jos joskus olen jotain annetaan tuotteita käynyt hakemassa, vähintään kahvipaketin olen vienyt..

AP

Mua taas on ruvennut ottamaan pattiin nämä ilmoitukset ”annetaan suklaalevyä / kahvipakettia / whatever vastaan. Miten niin annetaan? Vaihtokauppaa tuo on. Möis 3 eurolla ja ostais itse kahvipakettinsa. Ai niin, kukaan ei ostaisi sitä, jos se olis myytävänä-osastolla ja hinta 3 e. Siinä se.

Paikallisella fb-kirpparilla oli kerran ilmoitus että vaihdetaan pieni vanha pöytä 2 maitopurkkiin, kahvipakettiin ja suklaalevyyn/isoon karkkipussiin. Kävis ihan ite kauppa-asiansa hoitamassa 😄

Vierailija
233/388 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en myisi hyväkuntoista merkkitavaraa kirpputoripöydässä, varastelun/tahriintumisen tms. riski on liian suuri. Hyväkuntoista perusvaatetta myyn niin että olen itse paikalla, Arabiat ja Gugguut nettiin mielummin. Samoin oikeasti arvokkaita antiikkiesineitä jne. vain netissä.

Vierailija
234/388 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksillä on tullut käytyä. Nykyään on yhä vaikeampaa löytää mitään ostettavaa. Yleensä ihmettelen, mitä romua ihmiset pistää myyntiin. Sellaista kamaa, mitä ite nakkaisin kaatikselle, löytyy tosi paljon. En todellakaan osta esim. puhkikäytettyä puista paistinlastaa. Lastenvaatteet ovat usein siinä kunnossa, et itse en edes antaisi sen näköisiä eteenpäin, rumia, nyppyyntyneitä, kulahtaneita, haalistuneita ja venähtäneitä. Jos löytyy kivan näköinen, hyväkuntoinen vaate, sen hinta on yleensä sitä luokkaa, et alennusmyynnistä saa samalla hinnalla. Lasten kengät puhkitalsittuja ja rispaantuneita. Legolöytöjen tekeminen on mahdotonta, legot kirppiksillä törkyhinnoiteltu, samoin arabian astiat törkyhinnoissa. On vähentynyt kirppiksillä käynnit, kun on niin paljon hukkareissuja tullut tehtyä ja hyllyjen välissä alkanut ärsyttämään.

Vierailija
235/388 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en myisi hyväkuntoista merkkitavaraa kirpputoripöydässä, varastelun/tahriintumisen tms. riski on liian suuri. Hyväkuntoista perusvaatetta myyn niin että olen itse paikalla, Arabiat ja Gugguut nettiin mielummin. Samoin oikeasti arvokkaita antiikkiesineitä jne. vain netissä.

Kukkuu😂😅😅

Vierailija
236/388 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan tekee voittoa 870 € vaatteista, jollei ole sattunut löytämään niitä roskiksesta tai ojasta? Kait ne ostaessa jotain maksoi...

mulla tosiaan oli siinä paljon ulkoiluvaatetta molemmilta pojilta. Noista mainitsemistani POP:n takeista sain 25E/kpl ja niitä oli kolme eri koossa. Lisäksi toppavaatetta, lasketteluvaatetetta. Suurin osa oli ns. merkkivaatetta Timberland, Gant, Hillfiger ym. Teinin toppatakit esim oli Haltia ja Billabongia. Tuo Halti maksoi uutena pitkälti yli 300E, sain siitä 40e. Kyllä noista vaan kertyi kyseinen summa.

Myös itse olisin valmis maksamaan jopa sen 50E hyväkuntoisesta laadukkaasta ulkoiluvaatteesta kirpppiksellä.

Paras myyntini itsepalvelukirppiksellä oli 1300E kahdelta viikolta. Siinä oli kyllä Emmaljungan rattaat ja 12" polkypyörä, joista tuli paras myyntihinta.

Näitäkin vaatteita lajitellessani hyllyyn, eräs äiti osti suoraan minulta 80E edestä  vaatetta, mitä en edes ollut ehtinyt pistään hyllyyn.

Et tainnut ymmärtää kysymystä. Pointti oli se, että voittona pidetään yleensä hankintahinnan ja myyntihinnan eroa. Haltin takista et siis tämän logiikan mukaan saanut voittoa 40 euroa vaan jäit tappiolle 260 euroa.

Eri asia on, jos vertaa kirppismyyntiä ja sen kuluja pois heittämiseen.

Vierailija
237/388 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo pitäisi olla kirpparin säännöissä kiellettyä, että toiselta ostaa 2e ja myy 5e.  Se on moraalitonta jotenkin. Kerran (jäljennös) merkkilaukun jonka myin 4e, löysin saman kaupungin toiselta kirppikseltä myynnissä 20 e!! En tiedä saiko myytyä.  Jotenkin paha maku suuhun jäi.

Vierailija
238/388 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Kävinpä eilen yhdellä kirppiksellä, jossa likimain jokaisessa pöydässä oli roskaa ylihintaan.

Metsästän pääasiassa lapselle vaatteita, mutta samalla silmäilen jos itsellenikin löytyy jotain. No, tällä kirppiksellä kulmia kohottavimmat "löydöt" oli mm. täysin nyppyyntynyt naisten neule, siis niin huonokuntoinen, että omasta vaatekaapista kiikuttaisin sellaisen tekstiilijätteisiin. Hintaa tällä "löydöllä" oli 4€. Ja tuo oli vain jäävuoren huippu.

Lastenvaatteista ehdoton "suosikkini" pesukoneessa pilalle pesty villakangastakki, hinta 10€. Koko takki täysin pilalla, etten ottaisi lapselle edes ilmaiseksi.

Sisävaatteita oli sitten hinnoista 1,90€ ylöspäin. Printtikuviot lohkeilleet, kankaassa taas näkyy huono vaatehuolto. Värit haalistuneet, neuleet taas täysin nyppyyntyneet. Jos oli vähääkään paremmassa kunnossa, niin hinta vähintään 4€, ja ei siis edes mitään merkkituotteita kyseessä.

Ironista, että lähdettyäni kirppikseltä tyhjin käsin, niin löysin kauppojen alehyllyistä uusia vaatteita samaan hintaan, kuin mitä kirpparilla myytiin nuhjaantuneita.

En vaan voi olla miettimättä, että onkohan joku noiden pöytien pitäjistä ollut taivastelemassa, että miksei kauppa käy kun niin hyvälaatuista tavaraa halvalla...

Pidän itsekin pöytää kun lapselta jää tavaraa pieneksi, joten siltä pohjalta vinkki: kirpparille vain oikeasti hyväkuntoisia tavaroita. Lasten sisävaatteista max. 1 - 1,50€, sillä kahden euron hintaisia t-paitoja ja 5 euron huppareita saa uutena alennusmyynneistä.

Ja siivotkaa niitä pöytiä, ei vaan ilkeä ruveta penkomaan pyykkikasaa.

Vierailija
239/388 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut nyt opiskelija-asuntooni huonekaluja ja mielelläni ostaisin käytettyjä. Tori.fi:ssäkin usein on kovat hinnat, vaikka ei ole edes virheettömiä tuotteita. Mieluummin ostan 70 euron pöydän jyskistä tai Ikeasta kuin maksan viisikymppiä samasta käytetystä, jossa on jo ilmoitettu olevan naarmuja. Jos löytyy joku potentiaalinen tuote, niin se on jo mennyt tai myyjä ei edes vastaa. Aikaa menee hukkaan nettiä selaillessa

Vierailija
240/388 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaiseksiko pitäisi saada, samalla lailla kun yhteiskunta jo nyt kustantaa kaiken?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi