Kirpputorin hinnoittelu
Kävin pitkästä aikaa kirppiksillä. Vanhoilla tutuilla, hyväksi todetuilla sekä uudella. Hieman hämmästyin, hinnat ovat nousseet pilviin, vaikka pöytävuokrat ovat laskeneet. Suurin osa pöydistä oli muuttuneet kiinan roina pöydiksi, koruja yms aliexpressistä tai wishiltä (kiinalaiset laput oli kii) ja nämä 1€ tuotteet oli 5-8€... Takeista katselin yhtä kasten OK kuntoista icepeakin välikausitakkia, hp 40€... Lisäksi oli kun olisi palannut takaisin 90 luvulle, tavara vanhaa ja kulahtanutta. Mitä o tapahtunut kirppistelylle??? Ennen ostin 75% tavaroista ja hyvää sai halvalla, nyt pääsen samalla tai jopa halvemmalla kun marssin kauppaan ostamaan ne uutena.
Kommentit (388)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon laittaisitte Marimekon uusia vastaaville pussilakanoille hinnaksi? Löytyy 2kpl, erikseen vai settinä?
Lakanoissa ei ole "uusia vastaava", vaan joko käyttämätön paketissa, ta sitten käytetty.
Käytetyistä en kehtaisi kummempia pyytää.
Samaa mieltä. Käyttämätön paketissa niin voisin maksaa 5€. Erikseen. Käytettynä en tiedä ostaisinko, hinta voisi olla 1 tai 2€
Mä myin lasten finlaysonin muumipussilakanasetin jota oli käytetty ja pistin hinnaksi 10€ ja meni samana päivänä kuin laitoin myyntiin :). Siisti oli mutta käytetty.
Taidan kokeilla samaa, nämä ovat vain muutaman kerran käytettyjä ja tyynyliinat löytyy myös.
Kannattaa ja jos eivät mene niin hintaa voi hieman laskea. En kuitenkaan lähtisi parilla eurolla myymään merkkilakanoita. Mieluummin laittaisin uffille...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon laittaisitte Marimekon uusia vastaaville pussilakanoille hinnaksi? Löytyy 2kpl, erikseen vai settinä?
Lakanoissa ei ole "uusia vastaava", vaan joko käyttämätön paketissa, ta sitten käytetty.
Käytetyistä en kehtaisi kummempia pyytää.
Samaa mieltä. Käyttämätön paketissa niin voisin maksaa 5€. Erikseen. Käytettynä en tiedä ostaisinko, hinta voisi olla 1 tai 2€
Mä myin lasten finlaysonin muumipussilakanasetin jota oli käytetty ja pistin hinnaksi 10€ ja meni samana päivänä kuin laitoin myyntiin :). Siisti oli mutta käytetty.
Taidan kokeilla samaa, nämä ovat vain muutaman kerran käytettyjä ja tyynyliinat löytyy myös.
Jotenkin lasten käytetyt lakanat menevät helposti kaupaksi mutta en tiedä ostaisinko aikuisten käytettyjä, siis jos rehellinen olen, ajatus ei tunnu jostain syystä mukavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ihme touhua huomannut itsekin, henkkamaukan kuluneista ja virttyneistä trikoopuseroista pyydetään viidestä kahdeksaan euroa :(
Ihmiset varmaan jotenkin sokeutuneet sille, että "tämä minun lempipusero" ja yleinen ahneus nostaa päätään?
Täällä meillä päin tosin pöytävuokrat kallistuneet mielestäni viime vuosina, siksi itsekin säilön kaapissa vielä vanhoja rytkyjä kun ei mitään järkeä maksaa 25-30e/viikko ja myydä euron rytkyjä, kun ei siitä tule sitä kolmeakymppiä ellei kaikki mene. :/
Totta! Minä varasin keväällä kirppispöydän 3 viikoksi, maksoi 90€. Aluksi sieltä meni hyvin tavaraa. Cd-levyjä eurolla, dvd-elokuvia 2 eurolla, muutamia lasten vaatteita. Ensimmäiseltä viikolta sain 65€. Sitten vein lisää vaatteita, kenkiä, lasten pelejä. Tavaraa hävisi kyllä pöydästä, mutta aika paljon joko varastettiin tai siirtyi toisiin pöytiin, koska sain vähän päälle 40€. Laskin, että olisi pitänyt saada monta kymppiä enemmän. Kolmannella viikolla tuli totaalinen romahdus. Toki oli kuumat säät, joten ostajiakin oli vähemmän. Kolmannelta viikolta sain 26€, eli vähemmän kuin pöytävuokra. Kävin siivoamassa pöytää parin päivän välein, hinnoitteluun ja tavaroiden lajitteluun meni monta tuntia. Ei olisi kannattanut vähän päälle 40€ tuoton takia.
Tuo kolme viikkoa kuulostaa liian pitkältä ajalta. Ensimmäisellä viikolla teen yleensä parhaan myynnin ja sen jälkeen myynti hiipuu. Joskus toinen viikkokin on jo liikaa. Tai sitten tavaraa pitää olla hirveästi.
Minulle ainakin kirpputorilla käynti on myös ajanvietettä ja toisinaan myös jännittävää löytöjen etsintää :) Tänään löysin erään antiikkiesineen muutamalla eurolla —> tällä hetkellä sitä myydään 40 eurolla ja arvo voi nousta vuosien aikana, joten en ole myymässä vähään aikaan.
Olen löytänyt myös erilaisia muita vanhoja esineitä, joista olen maksanut itse 0,50 e ja niitä myydään 35-45 eurolla.
Olen kova sijoittamaan osakkeisiin ja osaltaan ajattelen, että on kiva, että on myös taidetta ja esineitä, joiden arvo saattaa nousta.
Ja vaatteet, ai että! Kyllä olen tyytyväinen, kun lasten kaapissa on Tommy Hilfigeria, Marc Jacobsia jne uudenveroista vaatetta, joista olen maksanut itse kappalehinnalta 0,50-4 e. Kuka tyhmä jättäisi löydön ostamatta, JOS HINTA ON LIIAN HALPA?!?!
Marimekon lakanoista kysyjälle: jätä huomioimatta nämä typerät "euron maksaisin, jos olisivat oikeasti siistit" kommentit. Marimekon pussilakanat on uusina todella arvokkaita, ja ne voi todellakin myös käytettynä hinnoitella asiallisesti. 15 euroa ei kuulosta ollenkaan pahalta edes tavallisella kivijalkakirpputorilla, netissä tietysti enemmän. Avaamattomassa pakkauksessa sitäkin enemmän.
Jos ei ole varma, mitä voi pyytää, kannattaa hakea suuntaviivaa esimerkiksi Torista. Sieltä voi katsoa, myydäänkö Marimekon pussilakanoita eurolla!
Myin jo vähän kulahtaneen käytetym,yli 10v vanhan Marimekon lakanan 7e ja meni heti ekana eli enemmänkin olisi voinut pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Myin jo vähän kulahtaneen käytetym,yli 10v vanhan Marimekon lakanan 7e ja meni heti ekana eli enemmänkin olisi voinut pyytää.
No jo on. Niin merkkihysteriaa, että maksetaan iso summa jonkun kulahtaneista lakanoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ihme touhua huomannut itsekin, henkkamaukan kuluneista ja virttyneistä trikoopuseroista pyydetään viidestä kahdeksaan euroa :(
Ihmiset varmaan jotenkin sokeutuneet sille, että "tämä minun lempipusero" ja yleinen ahneus nostaa päätään?
Täällä meillä päin tosin pöytävuokrat kallistuneet mielestäni viime vuosina, siksi itsekin säilön kaapissa vielä vanhoja rytkyjä kun ei mitään järkeä maksaa 25-30e/viikko ja myydä euron rytkyjä, kun ei siitä tule sitä kolmeakymppiä ellei kaikki mene. :/
Totta! Minä varasin keväällä kirppispöydän 3 viikoksi, maksoi 90€. Aluksi sieltä meni hyvin tavaraa. Cd-levyjä eurolla, dvd-elokuvia 2 eurolla, muutamia lasten vaatteita. Ensimmäiseltä viikolta sain 65€. Sitten vein lisää vaatteita, kenkiä, lasten pelejä. Tavaraa hävisi kyllä pöydästä, mutta aika paljon joko varastettiin tai siirtyi toisiin pöytiin, koska sain vähän päälle 40€. Laskin, että olisi pitänyt saada monta kymppiä enemmän. Kolmannella viikolla tuli totaalinen romahdus. Toki oli kuumat säät, joten ostajiakin oli vähemmän. Kolmannelta viikolta sain 26€, eli vähemmän kuin pöytävuokra. Kävin siivoamassa pöytää parin päivän välein, hinnoitteluun ja tavaroiden lajitteluun meni monta tuntia. Ei olisi kannattanut vähän päälle 40€ tuoton takia.
Tuo kolme viikkoa kuulostaa liian pitkältä ajalta. Ensimmäisellä viikolla teen yleensä parhaan myynnin ja sen jälkeen myynti hiipuu. Joskus toinen viikkokin on jo liikaa. Tai sitten tavaraa pitää olla hirveästi.
Siksi nyynti hiipuu, koska ne parhaat kamat on jo menneet, ja loppu on pelkkää jämäsilppua.
3vk tosiaan liian pitkä aika, 2vk sopivin.
Vierailija kirjoitti:
Marimekon lakanoista kysyjälle: jätä huomioimatta nämä typerät "euron maksaisin, jos olisivat oikeasti siistit" kommentit. Marimekon pussilakanat on uusina todella arvokkaita, ja ne voi todellakin myös käytettynä hinnoitella asiallisesti. 15 euroa ei kuulosta ollenkaan pahalta edes tavallisella kivijalkakirpputorilla, netissä tietysti enemmän. Avaamattomassa pakkauksessa sitäkin enemmän.
Jos ei ole varma, mitä voi pyytää, kannattaa hakea suuntaviivaa esimerkiksi Torista. Sieltä voi katsoa, myydäänkö Marimekon pussilakanoita eurolla!
Samaa mieltä olen.
Ärsyttää myös nämä euron maksan ja jos täysin uusi niin kaksi. Joo no niin mäkin maksaisin ja vielä parempi jos ilmaiseksi saisin!
Mistään ei mitään haluta maksaa mutta silti ahneina silmät kiiluen kytätään muitten tavaroita. Heiltä itseltään ei kuitenkaan mitään saa, ainakaan ilmaiseksi tai halvalla.
Itse olen valmis maksamaan hyvästä vähän enemmän. Mieluummin ostan hyväkuntoista markettivaatetta kirppikseltä kun kulahtaneita merkkivaatteita.
Tosi huonolaatuista on nykyään kirppiksillä tavara ja vaatteet. Ennen loytyi vaikka mitä!
Joskus harvoin löytyy pöytä jossa hyväkuntoista vaatetta ja kohtuuhinnalla mutta harvemmin enää. Ja jos on hyväkuntoista niin sitten mennään toiseen ääripäähän ja hinnat ihan älyttömät.
Itse myin hetki sitten vauvan vaatteita, ihan pieniä ja oikeastaan kaikki meni koska minun pöydässä oli siistejä, nykyaikaisia vaatteita kohtuuhinnalla. Tarkoitus oli päästä eroon ja tienatakin vähän.
Ihmiset saisi vähän katsoa mitä myy. Ei ihme jos ei body mene 0.2 eurolla jos se on kulahtanut ja vielä vanhanaikainen, esim sininen jo pintanukkainen ja haalistunut ja vähän muotonsakin menettänyt jossa esim "pikkuveli" teksti joka sekin haalistunut tai sitten joku kulunut nallen kuva.
Näitä tämmöisiä vaatteita on juuri niiden pöydissä jotka ei haluaisi mistään mitään maksaakaan vaan uudenveroiset tavarat pitäisi eurolla saada.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten hinta oli kohdillaan ja sopiva ostaja.
Enemmän jos olisit pyytänyt niin olisi voinut jäädä pöytään pyörimään.
Tuolla oli että 15€ Marimekon pussilakanasetistä ja enemmänkin vois pyytää. No en kyllä kirppiksellä maksaisi jos ei olisi paketissa. Varsinkaan jos olisi kahdet lakanasetit eli yhteensä 30-40 euroa jos molemmat haluaisi.
Joo jos olisi paketissa niin ostaisin kyllä heti.
Ellei olisi ihan täydellisen puhtaanvalkoiset käyttämättömän näköiset niin en maksaisi tuota 40€ pussilakanoista kirppiksellä.
Itse pyytäisin kympin per setti. 2 euroa on naurettava hinta.
Ei se, että joku tuote menee heti, kerro että hinta olisi liian halpa. Mulla oli kaksi samanlaista mattoa samaan hintaan. Toinen meni heti, toinen meni oltuaan 2 kk myynnissä. Mulla on muutaman kuukauden ajan hoidettavana paikka, jossa on myynnissä lahjoitustavaraa hyväntekeväisyysjärjestön hyväksi. Samoin mulla on ollut vaatetta, jopa kahta samanlaista ja samankuntoista samaan hintaan. Samoin jotakin astioita ollut useampi kpl samanlaisia erikseen hinnoiteltuna ja osa ostettiin heti, osa on seisonut alusta asti myymättä. Jotku samanlaiset siis on menneet heti, toiset on vielä myymättä. Jos tavara menee kaupaksi, hinta on kohdallaan, näin ajattelen. Jos olisi ollut enemmän hintaa, se olisi ehkä ollut liikaa. Muutama tuote olisi ehkä mennyt kalliimallakin, tuli vähän ajatusvirhe, mutta onpahan joku saanut löydön ja me saatu joka tapauksessa tuottoa.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidin juuri viikon pöytää pk-seudulla, ja pöytävuokran 37,50 jälkeen sain melkein 300e voittoa. Melkein kaikki meni kaupaksi: isokokoiset naistenvaatteet, erilaiset sisustusjutut ja kodintavarat, uudehkot kirjat ja käsityötarvikkeet (tein mm. langoista ja kankaista pusseja). Lasten ulkovaatteet ja kengät menee myös hyvin, nyt ei ollut mulla niitä myynnissä. Halusin myydä tavaran nopeasti pois pöydästä ja täydensin pöytää kolme kertaa viikon aikana. Ei kaikkea kerralla! Hinnoittelin tuotteet niin, että menevät nopeasti mutta halusin myös vähän vaivanpalkkaa eli en todellakaan antanut tavaraa ilmaiseksi pois.. Kaikki mitä myyntiin laitoin, oli tosi siistiä ja nykyaikaista, sellaista jota ostaisin itsekin.
Minä en edes jaksa myydä alle euron hintaisia tuotteita, vaan vien ne suoraan Fidalle. Kalliimmat jutut ja merkkitavarat myyn facessa, jolloin niistä saa paremman hinnan. Itse ostan ja myyn paljon tavaraa kirpuilla, ja tykkään siitä touhusta ihan hirveästi :) Saan paljon enemmän kiksejä siitä kun teen hyviä löytöjä muutamilla euroilla mitä kaupasta joku ihan perus vaatekin monta kymppiä.
Missä möit? Missä päin/millä kirppareilla tavara liikkuu hyvin pääkaupunkiseudulla? Itse pitäisi aloittaa myynti..
Totta, pöytäkustannukset ovat nousseet..mutta silti kukaan ei osta jos kirpputorilla liian kallista. Se on fakta, ellei juuri etsi sitä jotain tiettyä. Kirpputorin tarkoitus on päästä eroon vanhasta ja ehkä saada hieman itselle. Kannattaa miettiä, mitä itse ostaisi..kannattaako pyytää liikaa tavaroista, jotka on maanneet vuosia omassa kaapissa. Itse hinnoittelen edullisesti jos on pöytä. Toki juttu on sekin että vaiva on aika suuri, joten toivoisi pientä tuloa itselle..vaikkei suurta. Kannattaa laittaa pöytä puoliksi kavereiden kanssa..jakaa kuluja.
Minä olen niin köyhä, että ostan kirpparilta yleensä vain 1-2 euroa maksavia tavaroita. Joskus saatan ostaa jopa 6 euroa maksavan vaatteen, jos minulla sattuu olemaan varaa siihen. Hyvin usein on sellaisia tilanteita, että ostaisin jos hinta olisi halvempi.
Tutkimuksissa on muuten todettu, että ihmisillä on taipumus yliarvostaa omia tavaroita ja asioita ihan vain siksi, kun ne ovat omia. Siksi kirpparilla pyydetään ylihintaa ja siksi myös parisuhteen lopettaminen on vaikeaa silloinkin kun se ei enää toimi.
Mun mielestä paljon suurempi ongelma on, ettei tavarasta pääse eroon, vaikka myy halvalla. Itselläni on juuri nyt kirpparipöytä, jossa myynnissä hyväkuntoista perusvaatetta 1-2,5€ hintaan. Mitään sellaista, mitä en itse ostaisi kirpputorilta en ole laittanut myyntiin. Saan varmaan kantaa 80% tavarasta takaisin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä paljon suurempi ongelma on, ettei tavarasta pääse eroon, vaikka myy halvalla. Itselläni on juuri nyt kirpparipöytä, jossa myynnissä hyväkuntoista perusvaatetta 1-2,5€ hintaan. Mitään sellaista, mitä en itse ostaisi kirpputorilta en ole laittanut myyntiin. Saan varmaan kantaa 80% tavarasta takaisin kotiin.
Hyväkuntoinenkin on niin tulkinnanvarainen termi. Itse ostan toisinaan kirppiksiltä vaatteita, mutta vain niitä oikeasti hyväkuntoisia, eli ole kulumajälkeä, ei nyppyyntynyt, ei kainaloissa pinttynyttä hikeä, yms.
Ja joskus eri kirppiksien välillä on eroa. Yhdellä kirpparilla meni niitä naistenvaatteita kaupaksi lastenvaatteiden ohessa, toisessa taas ei mennyt yksikään naistenvaate, mutta lastenvaatetta ostettiin mukavasti.
Oli muuten sama sisustushärpäkkeiden kanssa, toisessa meni kaupaksi mitä ihmeellisemmät jutut, toisella taas ei edes ne "parhaat päältä" liikkuneet mihinkään.
Myin kerran juhlamekkoani viidellä eurolla kirppiksellä, ja se meni. Sitten olin äitini kanssa samassa kaupungissa mutta eri kirppiksellä pyörimässä ja näimme tuon saman mekon, minun mekkoni, myynnissä hinnalla 35€! Mekon tunnisti siitä että se oli lyhennetty helmasta itselleni sopivaksi ja koska äitillä kävi lyhennyksessä pieni moka, hän osasi etsiä kohdan ja todettiin että joku osti näköjään halvalla hienon mekon ja myi sitä nyt isommalla hinnalla eteenpäin.. mekko tilattiin ulkomailta joten muutenkaan niitä ei ole tullut vastaan sen koommin.
Opiskelijana haluaisin viedä kirpputorille myyntiin vaatteita, mutta juuri kalliit pöytävuokrat estää sen. Olisi kiva tehdä edes muutaman kympin voittoa, mutta en yhtään osaa sanoa menisikö tavaraa kaupaksi niin paljon. Pöydän vuokra on vähintään sen 40 euroa / viikko. Tuntuu isolta summalta saada vähintään 60 euron eestä tavaraa myytyä.