Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirpputorin hinnoittelu

Vierailija
26.02.2018 |

Kävin pitkästä aikaa kirppiksillä. Vanhoilla tutuilla, hyväksi todetuilla sekä uudella. Hieman hämmästyin, hinnat ovat nousseet pilviin, vaikka pöytävuokrat ovat laskeneet. Suurin osa pöydistä oli muuttuneet kiinan roina pöydiksi, koruja yms aliexpressistä tai wishiltä (kiinalaiset laput oli kii) ja nämä 1€ tuotteet oli 5-8€... Takeista katselin yhtä kasten OK kuntoista icepeakin välikausitakkia, hp 40€... Lisäksi oli kun olisi palannut takaisin 90 luvulle, tavara vanhaa ja kulahtanutta. Mitä o tapahtunut kirppistelylle??? Ennen ostin 75% tavaroista ja hyvää sai halvalla, nyt pääsen samalla tai jopa halvemmalla kun marssin kauppaan ostamaan ne uutena.

Kommentit (388)

Vierailija
261/388 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pidin juuri viikon pöytää pk-seudulla, ja pöytävuokran 37,50 jälkeen sain melkein 300e voittoa. Melkein kaikki meni kaupaksi: isokokoiset naistenvaatteet, erilaiset sisustusjutut ja kodintavarat, uudehkot kirjat ja käsityötarvikkeet (tein mm. langoista ja kankaista pusseja).  Lasten ulkovaatteet ja kengät menee myös hyvin, nyt ei ollut mulla niitä myynnissä. Halusin myydä tavaran nopeasti pois pöydästä ja täydensin pöytää kolme kertaa viikon aikana. Ei kaikkea kerralla! Hinnoittelin tuotteet niin, että menevät nopeasti mutta halusin myös vähän vaivanpalkkaa eli en todellakaan antanut tavaraa ilmaiseksi pois.. Kaikki mitä myyntiin laitoin, oli tosi siistiä ja nykyaikaista, sellaista jota ostaisin itsekin. 

Minä en edes jaksa myydä alle euron hintaisia tuotteita, vaan vien ne suoraan Fidalle. Kalliimmat jutut ja merkkitavarat myyn facessa, jolloin niistä saa paremman hinnan. Itse ostan ja myyn paljon tavaraa kirpuilla, ja tykkään siitä touhusta ihan hirveästi :) Saan paljon enemmän kiksejä siitä kun teen hyviä löytöjä muutamilla euroilla mitä kaupasta joku ihan perus vaatekin monta kymppiä. 

Missä möit? Missä päin/millä kirppareilla tavara liikkuu hyvin pääkaupunkiseudulla? Itse pitäisi aloittaa myynti..

Kirpputori Helmi Järvenpää

Mistä lähtien Järvenpää on ollut pk-seutua 😂

Vierailija
262/388 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pidin juuri viikon pöytää pk-seudulla, ja pöytävuokran 37,50 jälkeen sain melkein 300e voittoa. Melkein kaikki meni kaupaksi: isokokoiset naistenvaatteet, erilaiset sisustusjutut ja kodintavarat, uudehkot kirjat ja käsityötarvikkeet (tein mm. langoista ja kankaista pusseja).  Lasten ulkovaatteet ja kengät menee myös hyvin, nyt ei ollut mulla niitä myynnissä. Halusin myydä tavaran nopeasti pois pöydästä ja täydensin pöytää kolme kertaa viikon aikana. Ei kaikkea kerralla! Hinnoittelin tuotteet niin, että menevät nopeasti mutta halusin myös vähän vaivanpalkkaa eli en todellakaan antanut tavaraa ilmaiseksi pois.. Kaikki mitä myyntiin laitoin, oli tosi siistiä ja nykyaikaista, sellaista jota ostaisin itsekin. 

Minä en edes jaksa myydä alle euron hintaisia tuotteita, vaan vien ne suoraan Fidalle. Kalliimmat jutut ja merkkitavarat myyn facessa, jolloin niistä saa paremman hinnan. Itse ostan ja myyn paljon tavaraa kirpuilla, ja tykkään siitä touhusta ihan hirveästi :) Saan paljon enemmän kiksejä siitä kun teen hyviä löytöjä muutamilla euroilla mitä kaupasta joku ihan perus vaatekin monta kymppiä. 

Missä möit? Missä päin/millä kirppareilla tavara liikkuu hyvin pääkaupunkiseudulla? Itse pitäisi aloittaa myynti..

Kirpputori Helmi Järvenpää

Mistä lähtien Järvenpää on ollut pk-seutua 😂

Vissiin aika kauankin, aika tietämätön taidat olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/388 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Siilinjärvellä on Elävän kaupan (Tukeva) kirppari ja siellä on kyllä hinnat kohdillaan. Olen tytölle ostanut icepeakin shortsit 2x 0.50 euroa. D&G farkkuhameen 0.80 euroa. jne. Että on harvinaisen kohdallaan hinnat täällä ainakin. Itse myyn tytön siistit pompdeluxit Kuopiossa pikkukirpussa ja saan lähes kympin per vaatekappale. Ja itse ostanut ne alennusmyynnistä samalla (tai jopa alemmalla) hinnalla. 

Vierailija
264/388 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ainakin kirpputorilla käynti on myös ajanvietettä ja toisinaan myös jännittävää löytöjen etsintää :) Tänään löysin erään antiikkiesineen muutamalla eurolla —> tällä hetkellä sitä myydään 40 eurolla ja arvo voi nousta vuosien aikana, joten en ole myymässä vähään aikaan.

Olen löytänyt myös erilaisia muita vanhoja esineitä, joista olen maksanut itse 0,50 e ja niitä myydään 35-45 eurolla.

Olen kova sijoittamaan osakkeisiin ja osaltaan ajattelen, että on kiva, että on myös taidetta ja esineitä, joiden arvo saattaa nousta.

Ja vaatteet, ai että! Kyllä olen tyytyväinen, kun lasten kaapissa on Tommy Hilfigeria, Marc Jacobsia jne uudenveroista vaatetta, joista olen maksanut itse kappalehinnalta 0,50-4 e. Kuka tyhmä jättäisi löydön ostamatta, JOS HINTA ON LIIAN HALPA?!?!

Minä koska epäilisin tuotteessa olevan vikaa, jos hinta on ihan liian halpa. Esim merkkilaukku 3€ tms

Etkö voi kysyä myyjältä onko tuotteessa vikoja? Ehkä hinnalle löytyy jokin selitys. Tai sitten siinä on joku naurettava pikkuvika (esim. pöydässä/tasossa yksi naarmu jossain sivussa, aina huvittaa tällaiset)

Itsepalvelu kirpus on harvoin myyjät paikalla...

Joskus olen ostanut tämmöisen edullisen "löydön" ja kotona huomannu syyn edullisuuteen ( esim likatahra hintalapun alla, vetoketju rikki tms), joku oleellinen osa puuttuu.

Monet viat huomaa jos ostaessa, esim. tahrat ja vetskarin toimimattomuuden. Kannattaa testata vetoketjut ja tutkia tuote läpikotaisin, vaikka olisikin halpa.

Ne tahrat löytykin sielt tarrahintalapun alta. Ei siel toril voi alkaa hintalappui irti repimään

Vierailija
265/388 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ilmeisesti hinnoittelu kohdillaan, koska lähes kaikki meni kaupaksi ja kolmessa viikossa saatiin yli 600 euroa. Myimme vaatteita, leluja, koriste-esineitä, astioita, kirjoja, dvd-elokuvia, kenkiä ja laukkuja.

Vierailija
266/388 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tänään 1,50 eurolla kaksi ruukkua, joita olin etsinyt jo kauan. Bongasin ne ekaa kertaa kuukausia sitten toiselta kirpparilta, jossa niiden hinta oli taas 20€ kappale. En ymmärrä, mistä toi hinta oli revitty, kun ei edes ollut mitkään merkkiruukut. Taisi olla vaan tunnearvolisää :D

Vierailija
267/388 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut nyt opiskelija-asuntooni huonekaluja ja mielelläni ostaisin käytettyjä. Tori.fi:ssäkin usein on kovat hinnat, vaikka ei ole edes virheettömiä tuotteita. Mieluummin ostan 70 euron pöydän jyskistä tai Ikeasta kuin maksan viisikymppiä samasta käytetystä, jossa on jo ilmoitettu olevan naarmuja. Jos löytyy joku potentiaalinen tuote, niin se on jo mennyt tai myyjä ei edes vastaa. Aikaa menee hukkaan nettiä selaillessa

Oletko seurannut Tori.fi:n annetaan-osastoa? Olen löytänyt sieltä monia tosi hyväkuntoisia huonekaluja omiin tarpeisiin. Vielä jos sattuu olemaan samalla alueella niin ei tarvitse vuokrata edes pakua.

Tyhjensin kummitätini kolmion ja laitoin ilmoituksen Tori.fi niin kaikki meni yhden päivän aikana ja seuraavana päivänä kävivät noutamassa - huonekalut, matot, astiat, liinavaatteet jne. Ja itse katsoin vain vierestä.

En olisi ikinä uskonut, miten tavara vaihtaa helposti omistajaa.

Jos tavara ei mene kaupaksi, syy löytyy hinnoittelusta tai sitten tavara on jo kaatopaikkatavaraa, josta kukaan ei ole valmis maksamaan, saati, että maksaisi vielä jätemaksun.

Ta sitten ei vain satu kirpparipaikan kohdalle pysähtymään kukaan sellainen, joka tavaraa tarvitsisi. Meillä on järjestöllä toistaiseksi voimassa olevia paikkoja muutama. Aika usein ihmiset kulkee niin nopeaseti ohi, etteivät edes katsele mitä on myynnissä. Toisinaan menee kaupaksi tavara, joka on lojunut hyllyssä kolme kuukautta ja joskus menee heti sellainen tavara, minkä kohdalla on alunperinkin ollut kahden vaiheilla, viedäkö vai ei.

Kaatopaikalle muuten saa viedä yksityishenkilö monessakin kunnassa tietyn määrän tavaraa ilmaiseksi. Se on määritelty kunkin jätekeskuksen ohjeissa, mitä ottavat ilmaiseksi.

Vierailija
268/388 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset kehtaa pyytää niin järjettömiä hintoja? Onko tämä kansakunta todella näin köyhää?

Vierailija
269/388 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosikausia käynyt kerran kesässä Hietsussa.

Sen verran tulee vuoden mittaan myytävää , lisäksi äiti joskus antaa kassillisen.

Hinnoittelen kaikki valmiiksi,

Jos olen sekä la että su, voin la myydä hinnoilla, mitä haluan ja su laitan kyltin kaikki euron kpl.

Ei siinä tuntipalkoille pääse, mutta yleensä vkonlopusta saa 500 e käteen.

Vierailija
270/388 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopusta 500eur käteen.

Kyllä siinä ihan tuntipalkoille pääsee.

Tuo 500 siis verotonta, eli veroilla n.850eur tienesti. Hietsussa myyntiaikaa n.10h, muut työt 2h.

Lähes 80eur/h tienestiä - ihan on päälikkötason liksa.

Tänä vuonna Hietsua ei taida olla. Harmi, sieltä aina parhaat löydöt.

Vierailija
271/388 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Hietsun kirpputoria ole tänä kesänä, onko varma tieto, onhan kuitenkin ulkotiloissa?

Vierailija
272/388 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä oikein myytte ja millä hinnalla kun noin hyvin rahaa tulee?

Vierailija
273/388 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MLL kirppikset hyviä (toki vain lasten tavaroille) kun pöytähintä on niin huokea.  No eipä niitäkään ollut tänä kesänä...Mutta kauppa kävi hyvin ns. euron tavaroilla (trikoo vaate yms). Ja hyviä löytöjä tekee kun suurin osa vaan haluaa tavarasta eroon...No tulehaan siinäkin rajaa kun sen koko peräkärryllisen myy , vaikka sitten euron kappale.

Vierailija
274/388 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä oikein myytte ja millä hinnalla kun noin hyvin rahaa tulee?

Ja kuinka paljon ihmisillä on tavaraaja kuinka paljon niiden ostamiseen on kulunut rahaa..

Vierailija
275/388 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräkonttikirppikset on kivoja muuten, mutta asiakkaana ärsyttää, kun niitä tavaroita ei ole hinnoiteltu. Toki se myyjä on siinä paikalla, mutta en todella viitsi ruveta kyselemään jokaisen kiinnostavan tavaran hintaa erikseen. Olen sitten jättänyt ostamatta. 

Vierailija
276/388 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan se vain sitä, että kirpparipöydällä yritetään tienata? Ennen riitti kun pöydän hinnan sai takaisin ja tavaroista pääsi eroon, nyt odotetaan satasten voittoja? Ja eipä se kyllä niillä 0,50 centin kappalehinnoilla ole mahdollista. On sokeuduttu näistä jutuista, joissa hyväkuntoisilla merkkikamoilla tienataan niitä satasia, ei tajuta, että se ei ole mahdollista henkkamaukalla eikä edes niillä loppuun ajetuilla ja piloille pestyillä merkeillä.

Itse ainakin pyrin hinnoittelemaan mahdollisimman totuudenmukaisesti. Vaikka se henkkamaukka olisi hyvässä kunnossa, sen arvo on jotain 0,50-1,50€. Hyväkuntoisista merkkivaatteista voi pyytää reilustikin, koska aina on ollut niitä, jotka ovat valmiita maksamaan. Mutta jos siinä merkkivaatteessakin on kulumaa, reikiä tai kestotahroja on sen hinta automaattisesti siellä senteissä. En kehtaa pyytää enempää, vaikka teoriassa joku siitäkin sen kovemman hinnan voisi maksaa.

Mikä tässä on logiikka? Pitäisi riittää kun saa viedä tavarat muiden haalittavaksi ja olla tyytyväinen kun pöytävuokrankin jopa saa takaisin, eikä odottaa voittoja? Tajuatko mikä homma on käydä vaatteet läpi, silittää ja hinnoitella? Miksi edes viedä kun ilmaiseksi voi kipata uffiin?

Kyllä mieluummin siinä tapauksessa kippaisin vaikka uffiin tai annan jollekin tutulle kuin annan merkkivaatteita lähes ilmaiseksi hinnoista valittavalle kirppisnyrpistelijälle. Voivat itse ostaa uutena niin konkretisoituu mitä maksavat ja jos ei kiinnosta yhtään maksaa, ei varmasti tarvitse muksuaan niihin pukea. Simppeliä! Itsellä kyllä kauppa kivasti käynyt. Viikossa yli 1000€ ja en ole polkuhintaan lastenvaatteita myynyt. Se, joka tietää mitä ne uutena maksavat, on näemmä tyytyväisenä tehnyt kivoja löytöjä. Loput kauhistelkoot hintoja aivan vapaasti ja siirtykööt kinuamaan 0,1€ ilmaisvaatteita seuraavaan myyntipöytään. Merkkivaatetta ei siihen hintaan kuitenkaan kannata olettaa saavansa.

Vierailija
277/388 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmiset kehtaa pyytää niin järjettömiä hintoja? Onko tämä kansakunta todella näin köyhää?

Miksi joku kehtaa olettaa, että toinen antaa omansa lähes ilmaiseksi? Toisten homma ostaa uutena kalliilla, jotta sinä saisit ne hyväkuntoisena ja mieluiten ilmaiseksi, vai?

Vierailija
278/388 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikonlopusta 500eur käteen.

Kyllä siinä ihan tuntipalkoille pääsee.

Tuo 500 siis verotonta, eli veroilla n.850eur tienesti. Hietsussa myyntiaikaa n.10h, muut työt 2h.

Lähes 80eur/h tienestiä - ihan on päälikkötason liksa.

Tänä vuonna Hietsua ei taida olla. Harmi, sieltä aina parhaat löydöt.

Taidat kuulua näihin oksettaviin ihmisiin, jotka ovat pilanneet kirppikset. Itse kun olen vuosien saatossa vienyt pieneksi jääneitä lasten merkkivaatteita niin olen laitellut hinnaksi maksimissaan 3 euroa. Tarkoituksena on saada hyvä kiertämään, koska tiedän että vähävaraisille tämä löytö on lottovoitto. Mutta ei, olen törmännyt siihen, että kun olen viemässä tavaraa niin siihen tunkee ottamaan päältä ennen hyllytystä ahnaita henkilöitä. Satuin kerran huomaamaan, kun tämä nainen kävi maksamassa minulta kaappaamansa tuotteet ja meni lisäämään itselleen hyllylle, jonne oli vieläpä näköyhteys. Olin pöyristynyt, kun hän hinnoitteli näitä tuotteita vähintään 20 euron hintaan. Tämänkaltaiset ihmiset ovat pilanneet kirpputorin. Olen vienyt vaatteet jatkossa suoraan kehitysapuun / Pelastusarmeijalle. Vika löytyy ihmisten ahneudesta.

Vierailija
279/388 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on huvittavaa miten osa ihmisistä kuvittelee saavansa kaiken käytännössä lahjoituksina ja on pöyristynyt jos joku ei halua antaa omaisuuttaan lähes ilmaiseksi. Kirppikselle pitäisi heidän mielestään tuoda siis vain nykyaikaista, muodikasta ja priimaa vaatetta, mutta siitä ei saisi mitään hintaa pyytää. Ostakaa itse uutena 100€ välikausihaalari ja pistäkää se 4 eurolla myyntiin tai 100€ suksipaketti 5€ niin katsotaan toimiiko se hyväntekeväisyyshalu toisinkin päin. Tajuatteko, että jotta kirppareilla olisi mitään myytävää, jonkun on täytynyt ne ensin uutena ostaa. Miksi toisten pitäisi kustantaa teidän lastenne vaatettamien? Jos ei halua hyväkuntoisesta kunnolla maksaa, pitää kelpuuttaa huonompikuntoista. Onko käynyt mielessä, että se raha tulee muissakin lapsiperheissä enemmän kuin tarpeeseen. Rikkaat voivat lahjoittaa ilmaiseksi.

Vierailija
280/388 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on huvittavaa miten osa ihmisistä kuvittelee saavansa kaiken käytännössä lahjoituksina ja on pöyristynyt jos joku ei halua antaa omaisuuttaan lähes ilmaiseksi. Kirppikselle pitäisi heidän mielestään tuoda siis vain nykyaikaista, muodikasta ja priimaa vaatetta, mutta siitä ei saisi mitään hintaa pyytää. Ostakaa itse uutena 100€ välikausihaalari ja pistäkää se 4 eurolla myyntiin tai 100€ suksipaketti 5€ niin katsotaan toimiiko se hyväntekeväisyyshalu toisinkin päin. Tajuatteko, että jotta kirppareilla olisi mitään myytävää, jonkun on täytynyt ne ensin uutena ostaa. Miksi toisten pitäisi kustantaa teidän lastenne vaatettamien? Jos ei halua hyväkuntoisesta kunnolla maksaa, pitää kelpuuttaa huonompikuntoista. Onko käynyt mielessä, että se raha tulee muissakin lapsiperheissä enemmän kuin tarpeeseen. Rikkaat voivat lahjoittaa ilmaiseksi.

Ei kukaan tänä päivänä maksa mistään enää mitään just siitä syystä että kun hetken odottelee ja seuraa nettiä niin joku lahjoittaa saman ilmaiseksi. Rikkaammat ihmiset vie leivän köyhimpien suusta, tässäkin asiassa. Joidenkin on pakko yrittää myydä tavaroita, halvalla, että saisi laskut maksettua. Nyt ei saa mitään kaupaksi eurollakaan kun rikkaammat lahjoittaa ilmaiseksi koska eivät jaksa tai viitsi sitä myymisen hankaluutta. Mitä siitä sitten seuraa? Moni päätyy toimeentulotuen asiakkaaksi ja sitten ollaan taas veronmaksajien kukkarolla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä