Miksi kampaajat aina kiellosta huolimatta leikkaavat liikaa pois ?!
Omista kokemuksista ja muilta kuulleena kampaajat aina leikkaavat liikaa pois. Kun sanoo 2 senttii ni kampaaja leikkaa 6 senttii. Vaikka ihan selvällä suomella sanoisi ja kaikkee ni silti ne aina leikkaa liikaa! Varsinkin kun haluaa kasvattaa hiuksia niin kampaaja sanoo ""pitää leikata joka kuukausi että kasvaa koska muuten latvat huononevat ja hiukset ei kasva""MUTTA totuushan on se että hiukset kasvavat juuresta eikä latvoista. Sain alaselkään asti olevat hiukset sillä etten moneen vuoteen käynyt leikkaamassa. Vai ovatko kampaajat niin kateellisia hienoista hiuksista vai miksi aina niin pakottava tarve kiellosta huolimatta leikata puolet pois :(
Kommentit (141)
Ap, ratkaisu on aika helppo: vaihda kampaamoa. Nää on sellasia juttuja, minkä vuoksi monella on vakikampaamonsa. :D Hairlekiineissa, s-ketjuissa, m-roomeissa ja muissa tuntipalkallisissa kampaamoissa se asiakkaan haaliminen itselleen ei oo niin justiinsa.
Mene kampaamoon, jossa kampaaja on puljun yrittäjä ja pytinki on ollut pystyssä vähintään vuoden. Silloin yleensä kampaaja tietää mitä tekee, ja hänellä on jo uskollinen asiakaskunta, eli hyvin hyvin hyvin todennäköisesti kuuntelee mitä toivotaan.
Luonnollisesti hinta voi olla muutaman euron korkeampi kuin ketjuilla, mutta se hinta ei ole kampaajan vika, vaan verotuksen!
Joo, veikkaan sitä että mitä kiireisempi ketjukampaaja, niin leikkaa reippaammalla kädellä. Olen käynyt nykyään kotikampaajilla, heillä työnjälki on hyvä, ja ilmapiiri on stressitön. Koen että kampaaja kuuntelee hyvin, millaisen kampauksen haluan. Jos käy säännöllisesti saman kampaajan luona, tämä oppii tuntemaan toiveesi paremmin ja työnjälkikin paranee :)
Huonoja kampaajia on todella paljon. Paras kampaaja joka kohdalleni on sattunut oli n. keski-ikäinen mies jolla takanaan pitkä ura, hyvä menestyvä ajantasalla oleva kampaamo ja palkintoja. Sanoin hänelle värjäyksen jälkeen että leikkaa niin paljon kuin on tarvis että hiukset on terveet, vaikka 3 senttiä. Hän sanoi että ei tarvitse edes leikata niin paljon koska hiukseni ovat todella hyvässä kunnossa.
Tästä pari kuukautta ja menin tasoittamaan hiuksiani johonkin epämääräiseen WT-loukkoon jossa oli vastassa nelikymppinen räjähtäneen näköinen naikkonen jolla lyhyt, shokkivärjätty hamppukasa, muutaman sentin tyvikasvulla. Hän taas oli sitä mieltä että hiuksiani olisi pitänyt leikata vähintään 15cm!! Minulla ei ollut yhtään kaksihaaraista ja hiukseni olivat muutenkin todella hyväkuntoiset. Sanoin että okei no otetaan sitten vaikka 5cm. Lopputulos oli 10 senttiä lyhyemmät EPÄTASAISESTI leikatut hiukset. Tällä kampaajalla oli muutenkin huono päivä ja hän vain hukkui kollegaansa ja juoruili heistä. Hän myös vittuili minulle hiusväristäni joka oli tarkoituksella raidoitettu luonnollisen vaalean näköiseksi. Hän kysyi että "kotonako olet yrittänyt värjätä hiuksiasi" vaikka hiukseni olivat värjänneet todella taitava ja hyvä kampaaja. Hänen ehotuksensa olisi ollut vetäistä tasainen supervaaleapissisblondi-värinpoisto. En suostunut. En tiennyt että on olemassa kampaajia jotka eivät osaa edes tasata hiuksia. Miten pelkkä latvojen leikkaaminen voi olla liian vaikeaa?
Ja tällä tyypillä oli pokkaa haukkua pitkiä vaaleita luonnollisenvärisiä hiuksiani vaikka hän itse näytti tältä (+tyvikasvu ja nyrpeä ilme):
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1kh2uOVXXXXcaXpXXq6xXFXXXd/1piece-Trolls-…
N23
Vierailija kirjoitti:
Huonoja kampaajia on todella paljon. Paras kampaaja joka kohdalleni on sattunut oli n. keski-ikäinen mies jolla takanaan pitkä ura, hyvä menestyvä ajantasalla oleva kampaamo ja palkintoja. Sanoin hänelle värjäyksen jälkeen että leikkaa niin paljon kuin on tarvis että hiukset on terveet, vaikka 3 senttiä. Hän sanoi että ei tarvitse edes leikata niin paljon koska hiukseni ovat todella hyvässä kunnossa.
Tästä pari kuukautta ja menin tasoittamaan hiuksiani johonkin epämääräiseen WT-loukkoon jossa oli vastassa nelikymppinen räjähtäneen näköinen naikkonen jolla lyhyt, shokkivärjätty hamppukasa, muutaman sentin tyvikasvulla. Hän taas oli sitä mieltä että hiuksiani olisi pitänyt leikata vähintään 15cm!! Minulla ei ollut yhtään kaksihaaraista ja hiukseni olivat muutenkin todella hyväkuntoiset. Sanoin että okei no otetaan sitten vaikka 5cm. Lopputulos oli 10 senttiä lyhyemmät EPÄTASAISESTI leikatut hiukset. Tällä kampaajalla oli muutenkin huono päivä ja hän vain hukkui kollegaansa ja juoruili heistä. Hän myös vittuili minulle hiusväristäni joka oli tarkoituksella raidoitettu luonnollisen vaalean näköiseksi. Hän kysyi että "kotonako olet yrittänyt värjätä hiuksiasi" vaikka hiukseni olivat värjänneet todella taitava ja hyvä kampaaja. Hänen ehotuksensa olisi ollut vetäistä tasainen supervaaleapissisblondi-värinpoisto. En suostunut. En tiennyt että on olemassa kampaajia jotka eivät osaa edes tasata hiuksia. Miten pelkkä latvojen leikkaaminen voi olla liian vaikeaa?
Ja tällä tyypillä oli pokkaa haukkua pitkiä vaaleita luonnollisenvärisiä hiuksiani vaikka hän itse näytti tältä (+tyvikasvu ja nyrpeä ilme):
N23
Ai kauhee tollaisia ne just on !!! Varsinkin naiskampaajat jotka ovat niin kateellisia asiakkaan hienoista hiuksista ja haluaa oikein tarkoituksella pilata ne !!!
Ap
Suomessa kampaajalla "tasoitetaan hieman latvoista" tarkoittaa "minimi 15 senttii hiuksista pois".
Kun on niitä kakshaaraisia ja huonokuntoisia huksia paljon ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on väärä kampaaja. Totesin omalleni että leikkaa maks 2-3 senttiä että ne huonot latvat lähtee ja tämä totesi ettei tartte edes niin paljoa kun hiuksia ei olla leikattu tasaiseksi latvoista niin siitä pituukista voi leikata vain ne kärjet pois ja se riittää. Näppärästi poisti kaikki huonot ja hiuksista ei lähtenyt senttiäkään pituutta.
Kävitkö Tallinnassa kampaajalla?
Siellä on taitavia kampaajia jotka kuuntelee asiakasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N23
Ai kauhee tollaisia ne just on !!! Varsinkin naiskampaajat jotka ovat niin kateellisia asiakkaan hienoista hiuksista ja haluaa oikein tarkoituksella pilata ne !!!
Ap
Voi jeesus ei kukaan täysjärkinen kampaaja oo kenenkään hiuksista kateellinen, että haluisi pilata ne... Älkää pitkähiuksiset luulko että olette jotenkin lyhyempi hiuksisia ihmeellisempiä, että ihan tarkotuksella niitä haluttaisiin pilata 😂 Hirveetä tollanen yleistäminen.
Mut joo kannattaa valita kampaaja oman tyylin mukaan. Tutustukaa netissä minkälainen tyyli liikkeessä on, se kertoo paljon. Luonnollisuutta hakevan ei kannata mennä minkään räväkän pirkon pitämään kampaamoon, ja ylellisyydestä pitävän ei kannata mennä minnekkään lähiön wt-mestaan.
Hyvä kampaaja on monitaitoinen, osaava käsityöläinen, joka ei omavaltaisesti kyni asiakkaan tukkaa tai tee muutakaan outoa.
Vierailija kirjoitti:
Omista kokemuksista ja muilta kuulleena kampaajat aina leikkaavat liikaa pois. Kun sanoo 2 senttii ni kampaaja leikkaa 6 senttii. Vaikka ihan selvällä suomella sanoisi ja kaikkee ni silti ne aina leikkaa liikaa! Varsinkin kun haluaa kasvattaa hiuksia niin kampaaja sanoo ""pitää leikata joka kuukausi että kasvaa koska muuten latvat huononevat ja hiukset ei kasva""MUTTA totuushan on se että hiukset kasvavat juuresta eikä latvoista. Sain alaselkään asti olevat hiukset sillä etten moneen vuoteen käynyt leikkaamassa. Vai ovatko kampaajat niin kateellisia hienoista hiuksista vai miksi aina niin pakottava tarve kiellosta huolimatta leikata puolet pois :(
Luulen että osa tekee sitä ihan vain vittuillakseen.
Kieltäydyt maksamasta, koska hiuksia ei leikattu kuten pyysit, eli et ole tyytyväinen ja sen vuoksi et ole valmis maksamaan palvelusta. Eiköhän ala maksavan asiakkaan kunnioitus kasvaa.
Yritin teininä kasvattaa hiuksia, mutta äiti pakotti aina kampaajalle missä otettiin "kuivat latvat" eli juuri sen verran kuin oli ehtinyt kasvaa. Että otti päähän. Muutin 19v pois kotoa ja lopetin kampaamokäynnit siihen. Nyt 25v on pitkät ja paksut hiukset, juuri sellaiset kuin olen aina halunnut. Kaksihaaraiset saa itsekin nypättyä pois ja kunnon hoitoaineilla ei tule varsinaisia kuivia latvoja ollenkaan. En mene enää kampaajalle.
Itse kun menen kampaajalle niin sanon että leikkaa 5-10 cm niin kampaaja nostaa latvaa ja kysyy "käykö tämä". Olen käynyt monella eri kampaajalla ja kaikki uskovat kun sanon onko ok vai leikataanko enemmän/vähemmän.
Tuhosin omat hiukseni järkyttävällä värjäyksellä muutama vuos sitten. En oikeesti uskaltanu käydä kampaajalla sen jälkeen kun jos olisin menny sinne ”leikkaa pari senttiä” se ois varmaan vetäny kaljun.
ensimmäinenkirjoitus kirjoitti:
Kannattaa yleensä ottaa espanjalaiselta kampaajalta, sormella näyttäen että aivan vähän kulmakarvoista, tekee sellaiet turkkilaiset jutut, vaikka tarkoittikin että aivan vähän vain otettaisiin mutta niin.
Kun naisille on hirveän tärkeätä aina näyttää nätille, minä huomioin sillä tavoin omaa ulkonäköäini, että en kehtaa alusjusseilla lähteä kaupungillekaan liikennöimöimään, aikaan yhtä isokkaasti kuten Juha Mieto tekisi.
Mutta lopulliseen vauva-asiaan: mielestäni jokaista vauvaa jonka nainen tekee, pitäisi olla 1 miljoona euroa käteistä rahaa lasta varten, jotta hän pystyy selviytymään elämässä... 2 lasta 2 miljoonaa käteistä, jne.
Tuollainen vastuu pitäisi olla kun vauvoja tekee.
Olen samaa mieltä, koko vastuu naisella, ainakin yhtä iso vastuu kuin Juha Miedolla.
Ja alusjusseilla kaupungilla liikennöiminen sakko tai joku rangaistus yhtä iso rangaistus kuin niille naisille jotka ovat Juha Miedon kanssa lapsia tehneet ja vastuuttomia. Kulmakarvat usein miehillä liihan rehottavat mutta sitten taas nypityt näyttävät liian naiselliselta ja kellä on sillon se vastuu en tiedä. Kampaajan vika.
En ymmärrä ihmisiä jotka itkevät hiuksiaan. Itselläni oli melko aktiivista kasvatusta takana yli 10 vuotta, pituutta oli melkein persiiseen ja käskin leikata long bobin. Eikä edes tuntunut missään. Pienet on murheet siis joillain!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa näyttää omista hiuksista minkä verran on valmis leikkauttamaan. Lisäksi kannattaa huomioida ne lyhyemmät kohdat, eli hapsukkeet. Haluatko että hiuksesi ovat ”pitkät”, vai skarpin ja terveen näköiset?
Ja kyllä hiukset kasvavat tyvestä, ei latvoista. Mutta kuitenkin jos latvat ovat huonossa kunnossa, ne alkavat murentumaan ja katkeilemaan sitä mukaan kun tyvestä kasvaa uutta hiusta. Jos ei halua käydä kampaajalla tasaamassa latvoja säännöllisesti, näin käy. Olisi hyvä käydä edes kerran puolessa vuodessa, ja muistaa hoitaa hiuksia asianmukaisilla tuotteilla.
Kasvatin alaselkään peppuun asti hyväkuntoiset hiukset sillä etten moneen vuoteen leikannut. Että ei se tarkoita että on huonossa kunnossa jos ei leikkaa
Ap
Miksi kävit sitten leikkaamassa jos kerta hiukset olivat hyvänkuntoiset ja yrität kasvattaa? En ymmärrä. Vilkastuta päänahan verenkiertoa ja syö monipuolisesti, paljon vitamiinia, älä värjää niin hiukset kasvaa ja pysyy hyvänkuntoisina. Vaihda kampaajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N23
Ap
Voi jeesus ei kukaan täysjärkinen kampaaja oo kenenkään hiuksista kateellinen, että haluisi pilata ne... Älkää pitkähiuksiset luulko että olette jotenkin lyhyempi hiuksisia ihmeellisempiä, että ihan tarkotuksella niitä haluttaisiin pilata 😂 Hirveetä tollanen yleistäminen.
Mut joo kannattaa valita kampaaja oman tyylin mukaan. Tutustukaa netissä minkälainen tyyli liikkeessä on, se kertoo paljon. Luonnollisuutta hakevan ei kannata mennä minkään räväkän pirkon pitämään kampaamoon, ja ylellisyydestä pitävän ei kannata mennä minnekkään lähiön wt-mestaan.
"räväkkä pirkko" kuulostaa just sellaiselta kampaajalta, jolle kenenkään ei pitäisi mennä. Mielummin harmaa mummoankka-nuttura kuin "räväkän pirkon" räväkkä kampaus..
Parturit on sitten erilaisia. Mä käyn harvoin ja silloin pitää ottaa reilusti. Mutta ei, monta kertaa pitää sanoa että ota vielä lisää mutta muutaman millin ottavat ja lopulta ei enää viitti sanoa kuin että on ok. En kaljuksi halua mutta ei paljoa enempää tarvi jättää mutta ei ne vaan ota.
Minä käyn aina 150km päässä omalla luottokampaajallani jos haluan värjäyttää tai leikkauttaa hiuksiani :D Pakko käydä, kun täällä missä asun, ei näköjään ole kunnon kampaajia, kun aina leikkaavat liikaa vaikka kuinka sanoisi että kuinka paljon otetaan !!! Päätin että käyn tästä lähtien entisen paikkakuntani kampaajalla, joka osaa asiansa! Mulla takapuoleen asti hiukset, tasoitan latvat noin kerran vuodessa, joten eipä se paha matka oo ajaa kun noin harvoin käyn :D
Juu, vain n. kerran vuodessa. Ja lähtötilanne oli typerän pitkä. Nyt on sellainen käytännöllinen ns. long bob, menee vielä ponnarille mutta on ihanan kevyt :)