Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kampaajat aina kiellosta huolimatta leikkaavat liikaa pois ?!

Vierailija
26.02.2018 |

Omista kokemuksista ja muilta kuulleena kampaajat aina leikkaavat liikaa pois. Kun sanoo 2 senttii ni kampaaja leikkaa 6 senttii. Vaikka ihan selvällä suomella sanoisi ja kaikkee ni silti ne aina leikkaa liikaa! Varsinkin kun haluaa kasvattaa hiuksia niin kampaaja sanoo ""pitää leikata joka kuukausi että kasvaa koska muuten latvat huononevat ja hiukset ei kasva""MUTTA totuushan on se että hiukset kasvavat juuresta eikä latvoista. Sain alaselkään asti olevat hiukset sillä etten moneen vuoteen käynyt leikkaamassa. Vai ovatko kampaajat niin kateellisia hienoista hiuksista vai miksi aina niin pakottava tarve kiellosta huolimatta leikata puolet pois :(

Kommentit (141)

Vierailija
101/141 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parturi-kampaajat eivät ole penaalin terävimpiä kyniä. Eräs tuntemani tarjoaa saksimispalvelujen ohella panopalvelua; on kerran jos toisenkin ottanut minulta suihin ja olen saanut laskea isoille lolloille. Muutaman kerran hän on ridannut kullillani hiusten leikkuun jälkeen. Kunnon hupakko tämä tapaus ja halvalla antaa. Mitä tuohon mittojen arvioimiseen tulee niin minulla on varmasti sitten hänen arvionsa mukaan 30 cm:n kalu, hänen miehellään taas noin 20 cm :) Eli kampaajan lisää noin kymmenen senttiä.

:D

Vierailija
102/141 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiakas tilaa lattialämmityksen ja käyn asentamassa kohteeseen kattolämmityksen, niin ei varmasti makseta laskua, ennen kuin virhen on korjattu ja jos sitä ei voi korjata niin maksua ei tule.

Miksi ihmeessä te naiset maksatte kampaamapalveluista, vaikka ne oilisi toteutuettu päin hanuria?!?

t. Sähkömies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/141 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos spreijattaisiin tukkaan etukäteen valkoinen viiva, jota pitkin leikataan? Ei tule väärinymmärryksiä.

Vierailija
104/141 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla taas päinvastaista, otsahiuksia ei ikinä oteta tarpeeksi. annan laittaa muotoilutuotteita ja sittenkun pesen seuraavaksi hiukseni niin ne törkkivät silmiin vaikka olen vartavasten sanonut että kulmakarvat tulee näkyä. Joudun lyhentämään itse kotona. Sama ohennuksen kanssa, ei millään oteta tarpeeksi ja pääni on kuin pallo koska hiukseni ovat paksut/niitä on paljon. Näköni on niin huono että en näe leikatessa kuinka paljon ottavat.

Vierailija
105/141 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran olin kasvattanut otsatukkaa puoli vuotta. Menin kampaajalle ja sanoin selvällä suomenkielellä, että otsatukkaan vain tasoitus. Ennen kuin ehdin kissaa sanoa, kampaaja leikkasi otsatukan lyhyeksi. Olin melko pahalla päällä, mutta tyypillisenä suomalaisena en saanut suutani auki.

Nykyään leikkaan hiukset itse.

Kaverilla sama juttu. Aina otsatukka leikataan sillä liian lyhyeks vaikka sanoiski ei. Kampaamosta riippumatta.

Ap

Suostutteko te maksamaan tuollaisen palvelun joka on tehty väärin?

t. Mies

Pakkohan sen on. Jos jonkun ei ole tarvinnut maksaa ni se on ollut ihan kampaajasta kiinni mutta mun on ainakin aina tarttennu

Ap

Vierailija
106/141 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on väärä kampaaja. Totesin omalleni että leikkaa maks 2-3 senttiä että ne huonot latvat lähtee ja tämä totesi ettei tartte edes niin paljoa kun hiuksia ei olla leikattu tasaiseksi latvoista niin siitä pituukista voi leikata vain ne kärjet pois ja se riittää. Näppärästi poisti kaikki huonot ja hiuksista ei lähtenyt senttiäkään pituutta.

Sama täällä. Yleensä kampaajani leikkaa 1-1,5 cm pois eli siistii. Toki säännöllisesti max 6 viikon välein käyn ja hiukset pysyy siinä mitassa mistä tykkään.

Jos tosiaan on huonossa kunnossa hiukset niin voi pyytää myös rakennekäsittelyä. Hyvä kampaaja ehdottaakin sitä.

Mulla on kyllä kokemuksia katastrofileikkauksista. Yksi teki "tukihiuksia" ja jumalauta itketti kun oli harvennettu sieltä täältä törkeän näköisesti hyvä ettei kaljuja kohtia! Joutui käyttämään huiveja ja päähineitä. Ei korvattu mitenkään, ei pahoiteltu.:(

Vierailija
107/141 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kokemus tästä. Olin pitkään miettinyt hiusten luovuttamista hyväntekeväisyyteen ja keräsin rohkeutta, kun pitkät hiukset ollut 10 vuotta. Moneen kertaan mietin ja lopulta ajattelin, ettei minimilahjoitus 17cm vaikuta, vaan hiuksia jää vielä lapaluihin saakka. Selvällä suomenkielellä sanoin max 20cm, ettei nyt niin millin tarkkaa tarvitse olla. Kampaaja pätkäs sitten napakan polkan ja leikkas vielä kerrostukset päin helvettiä. Kotona mittasin leikatun letin ja oli reilut 30cm pitkä. Sinne meni karvat, mutta ainakin hyvään tarkoitukseen :)

En jatkossakaan tule käymään kampaajalla, vaan Castingilla harmaat piiloon ja ukko saa tasata latvat. Säästöä parin etelänreissun verran vuodessa.

Vierailija
108/141 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn erittäin harvoin kampaajalla. Siis todellakin esim joka toinen tai kolmas vuosi. Ongelmana lähinnä on se, että tähän mennessä 90% kampaajista ei suostu uskomaan tai ymmärtämään että minä en käytä muotoilutuotteita, enkä niitä tule käyttämään. Olen siis antanut aika lailla vapaat kädet, ainoana vaatimuksena se että mallin tulee näyttää hyvältä ilman että sitä laitetaan muotoonsa millään tökötillä. Aina sama juttu: loppukaneettina saan pitkät selostukset kuinka se kampaus kyllä näyttää hyvältä kun vaan rupeat laittamaan vähän muotoiluvaahtoa sinne ja suihkutat vähän lakkaa tänne. Ei kuulemma ole vaikeaa.

Voi venäjä että tympäisee. Minua ei kiinnosta pätkääkään onko se kampaajan mielestä kivaa läträtä muotoilutuotteiden kanssa. Jos tehtävänantona on ollut leikata hiukset malliin, joka ei vaadi jatkuvasti käytettävän eri tököttejä, niin onhan se ammattitaidon puutetta ettei sellaista osaa tehdä.

Kerran löysin kampaajan joka osasi leikata hiukset hyvin ja ymmärsi mitä haluan. Oli mielettömän hyvä malli, eikä tarvinnut kiinnitellä ekstrapinnejä ja oletuksena käännellä hiustupsuja jonkun geelin kanssa. Tästä kokemuksesta ainakin tiedän etten oikeasti vaadi mahdottomia. Harmi kyllä hän vaihtoi paikkakuntaa.

Muutaman kerran nuorempana sain itsekin leikattua mallin, johon olin todella tyytyväinen (ja jota kehuttiin muuallakin kuin omassa päässääni). Kuitenkin yksin saksien kanssa heiluminen vessan peilistä katsoen ei ole erityisen helppoa ja näin täysin epäammattilaisena lopputulos toisilla kerroilla on ollut aika karsea.. Ikävä kyllä onnistumisprosentti on käytännössä ollut kuitenkin samaa luokkaa kuin ns ammattilaisilla, rahaa vain säästyy enemmän.

Nykyään olen tylsä, pidän pitkää tukkaa ja vain tasoitan latvoja.

Vierailija
109/141 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päinvastainen ongelma, leikataan aina liian vähän. Tästä syystä pyydän yleensä leikkaamaan irokeesin. :D

Vierailija
110/141 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhukampaajia on ollut muilla jossain en tiedä ja mulla ihan vantaalla

Ap

Mulla on peppuun saakka hiukset ja ongelma, ettei kampaajat ota tarpeeksi. Ota vaan reilusti 5-10 senttiä, niin nirhivät vaan sen sentin, ehkä kaksi. Ja kukin on sanonut, että tule 3-4 kk välein.

Vantaalta myös, että käydään ristiin väärissä paikoissa. :D

Vierailija
111/141 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua lähinnä naurattaa nää itkijät joilla on per***een asti ulottuva tukka ja sitten kampaaja leikkaa liikaa kun tasasi latvoja 2 cm sijasta 3. Eivät tajua että hiuksensa näyttäisivät paljon paremmalta kunnon muotoon ja hieman lyhyemmäksi leikattuna.

Vierailija
112/141 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoja kampaajia on todella paljon. Paras kampaaja joka kohdalleni on sattunut oli n. keski-ikäinen mies jolla takanaan pitkä ura, hyvä menestyvä ajantasalla oleva kampaamo ja palkintoja. Sanoin hänelle värjäyksen jälkeen että leikkaa niin paljon kuin on tarvis että hiukset on terveet, vaikka 3 senttiä. Hän sanoi että ei tarvitse edes leikata niin paljon koska hiukseni ovat todella hyvässä kunnossa.

Tästä pari kuukautta ja menin tasoittamaan hiuksiani johonkin epämääräiseen WT-loukkoon jossa oli vastassa nelikymppinen räjähtäneen näköinen naikkonen jolla lyhyt, shokkivärjätty hamppukasa, muutaman sentin tyvikasvulla. Hän taas oli sitä mieltä että hiuksiani olisi pitänyt leikata vähintään 15cm!! Minulla ei ollut yhtään kaksihaaraista ja hiukseni olivat muutenkin todella hyväkuntoiset. Sanoin että okei no otetaan sitten vaikka 5cm. Lopputulos oli 10 senttiä lyhyemmät EPÄTASAISESTI leikatut hiukset. Tällä kampaajalla oli muutenkin huono päivä ja hän vain hukkui kollegaansa ja juoruili heistä. Hän myös vittuili minulle hiusväristäni joka oli tarkoituksella raidoitettu luonnollisen vaalean näköiseksi. Hän kysyi että "kotonako olet yrittänyt värjätä hiuksiasi" vaikka hiukseni olivat värjänneet todella taitava ja hyvä kampaaja. Hänen ehotuksensa olisi ollut vetäistä tasainen supervaaleapissisblondi-värinpoisto. En suostunut. En tiennyt että on olemassa kampaajia jotka eivät osaa edes tasata hiuksia. Miten pelkkä latvojen leikkaaminen voi olla liian vaikeaa?

Ja tällä tyypillä oli pokkaa haukkua pitkiä vaaleita luonnollisenvärisiä hiuksiani vaikka hän itse näytti tältä (+tyvikasvu ja nyrpeä ilme):

https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1kh2uOVXXXXcaXpXXq6xXFXXXd/1piece-Trolls-…

N23

Ai kauhee tollaisia ne just on !!! Varsinkin naiskampaajat jotka ovat niin kateellisia asiakkaan hienoista hiuksista ja haluaa oikein tarkoituksella pilata ne !!!

Ap

Kateellisia hienoista hiuksista? Joo just, jos joku haluaa esim. pitkät hiukset, niin siinä ne päästä kasvaa kun ei niitä leikkaa pitkään aikaan, niin kappas, sulla on pitkät hiukset. Toki jos niitä pääkarvoja on harvakseltaan ohutta haiventa, niin eihän se kauniilta näytä. Parempi pitää hieno kampaus kuin pitkät hiukset jotka vaan roikkuu päästät tylsänä.

Sä taidat olla sellainen räväkkä pirkko ;)

Vierailija
113/141 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhoon tuomittu parturi kun häiriköi jatkuvasti miesasiakasta.

Kakara joka kuuluisi psykiatriseen.

Kun lähistöltä löytyy laadukas parturi, on hätää kärsimässä. Tyhmän rohkeus tyhmällä nupilla on kaukana mistään "rohkeudesta".

Vierailija
114/141 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopputulema täällä on siis se, että monet kampaajat joko leikkaavat pyyntöihin nähden liikaa tai liian vähän. Oma kokemukseni on, että pitkän tukan tasaaminen on monelle tarkoittanut järjetöntä kerrostamista, jossa kokonaispituus lyhenee kymmenellä sentillä. Tämä tapahtui lapsena ja nuorena, kun vielä kävin säännöllisesti useamman kerran vuodessa leikkauttamassa ja mitään huonoa hiusta ei ehtinyt kertyä montaa senttiä jos sitäkään. 

Joku täällä ehdotti kampaajan vaihtamista, mutta mitä tehdä kun on käynyt ainakin kuudella ja sama juttu vain toistuu? Oma ratkaisuni oli lopettaa pyyntöjä kuuntelevan etsiminen ja tasata itse, parempi lopputulos on tullut joka kerta. Ja sille joka epäili huonoja kampaajia myytiksi: joko sinulla on käynyt tuuri tai minulla huono tuuri, mutta älä viitsi oman erilaisen kokemuspohjasi perusteella tulla epäilemään monen muun kertomuksia.

Vierailija
115/141 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut pari kertaa, että pyytänyt tasoittamaan hiuksia max. 2 cm, mutta onkin otettu 10 cm. Viimeiset vuodet olen käynyt yhdellä kampaajalla, joka osaa täsmällisesti leikata ja joka tekee aina hyvää jälkeä. Voin vain pyytää tasoittamaan tai ottamaan enemmänkin, koska kampaajani ymmärtää tasoitusleikkauksen ja lyhennysleikkauksen eron. Tekee muutenkin hyvällä maulla raidat, värjäykset ja mallinmuutokset ym, niin, että voin vain istua tuolissa pelkäämättä lopputulosta.

Kampaaja myy palvelua, ammattitaitoinen kampaaja sanoo, mikä toimii ja mikä ei (esim. huonokuntoiselle hiukselle ei suosita permistä tai värjäystä tai hennolle hiukselle tiettyä mallia, jossa hiuslaatu ei pysy), mutta kampaaja ei päätä asiakkaan puolesta. Asiakas maksaa palvelusta ja valitsee, mitä haluaa, ja kampaajan on se tehtävä, olisipa kuinka rumaa tms. Kampaaja voi aina sanoa, ettei osaa leikata 2 cm, niin asiakas silloin kampaajalle, joka osaa sen.

Ei kosmetologikaan päätä, ettei huvita tehdä asiakkaalle kuumakivihierontaa vaan tekaiseekin meikin naamalle, vaikka asiakas on tilannut kuumakivihieronnan. Ja asiakkaan pitäisi maksaa siitä, mitä kosmetologi haluaa tehdä. Vaatekaupassakaan myyjä ei kieltäydy myymästä asiakkaalle punaista paitaa kassalla, kun "ei tois sovi sulle".

Kampaajalla on vain se etu, että suomalainen asiakas harvoin kehtaa kieltäytyä maksamasta, vaikka olisi täysin pieleen leikattu/värjätty. Työ on jo tehty ennen kuin asiakas huomaa tuloksen. Näin ainakin pitkissä hiuksissa, kun ne takaa leikataan.

Vierailija
116/141 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kampaajat aina kiellosta huolimatta leikkaavat liikaa pois?

Niistä piti tulla poliitikkoja, mutta päätyivät hiusalalle.

Vierailija
117/141 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta leikattiin todella liikaa ja kampaaja näytti vasta kun oli jo kuivannut hiukset . En tiedä mitä teen olen nyt kuin kynttilä kananperse .

Vierailija
118/141 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja kun leikkaa joka kuukausi sen 6 cm pois niin kohta on siili.

Haalivatko kampaajat hiusmateriaalia myytäväksi peruukkitehtaille?

Vierailija
119/141 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että kaikki kampaajat ovat hu o  r ia, mutta kaikki h u o    ra t eivät ole kampaajia?

Vierailija
120/141 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttavaa, kun sanoo, että leikataan pois maksimissaan 2 cm ja kampaaja vetää kuitenkin 5 cm.

En ole käynyt pitkään aikaan kampaajalla tämän takia. Latvoja pitäisi siistiä jo, mutten uskalla mennä, kun kampaaja kuitenkin vetäisee pois liikaa