Miksi kampaajat aina kiellosta huolimatta leikkaavat liikaa pois ?!
Omista kokemuksista ja muilta kuulleena kampaajat aina leikkaavat liikaa pois. Kun sanoo 2 senttii ni kampaaja leikkaa 6 senttii. Vaikka ihan selvällä suomella sanoisi ja kaikkee ni silti ne aina leikkaa liikaa! Varsinkin kun haluaa kasvattaa hiuksia niin kampaaja sanoo ""pitää leikata joka kuukausi että kasvaa koska muuten latvat huononevat ja hiukset ei kasva""MUTTA totuushan on se että hiukset kasvavat juuresta eikä latvoista. Sain alaselkään asti olevat hiukset sillä etten moneen vuoteen käynyt leikkaamassa. Vai ovatko kampaajat niin kateellisia hienoista hiuksista vai miksi aina niin pakottava tarve kiellosta huolimatta leikata puolet pois :(
Kommentit (141)
Kerran olin kasvattanut otsatukkaa puoli vuotta. Menin kampaajalle ja sanoin selvällä suomenkielellä, että otsatukkaan vain tasoitus. Ennen kuin ehdin kissaa sanoa, kampaaja leikkasi otsatukan lyhyeksi. Olin melko pahalla päällä, mutta tyypillisenä suomalaisena en saanut suutani auki.
Nykyään leikkaan hiukset itse.
Olen ratkaissut tämän siten että en käy kampaajalla ollenkaan. Ja kas, mulla alkaa olla pitkät hiukset.
Mulla on täysin päinvastainen kokemus, minä sanon aina että ota reilusti vaan, ja sitten sitä leikataan moneen kertaan kun eivät usko kerralla että saa ottaa kunnolla, käyn niin harvoin leikkauttamassa. Koskaan ei ole leikattu liikaa. Sanon jokaiselle että se on hiusta, se kasvaa koko ajan, että mitä sitä säästelemään niin että joka kuukausi joutuu käydä sitten leikkauttamassa, ottaa kerralla viis senttiä niin ei tarvi heti takas tulla. Mulla on paksut hiukset ja kasvaa aika nopeasti, koskaan en ole vielä kaljuksi joutunut.
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn aina 150km päässä omalla luottokampaajallani jos haluan värjäyttää tai leikkauttaa hiuksiani :D Pakko käydä, kun täällä missä asun, ei näköjään ole kunnon kampaajia, kun aina leikkaavat liikaa vaikka kuinka sanoisi että kuinka paljon otetaan !!! Päätin että käyn tästä lähtien entisen paikkakuntani kampaajalla, joka osaa asiansa! Mulla takapuoleen asti hiukset, tasoitan latvat noin kerran vuodessa, joten eipä se paha matka oo ajaa kun noin harvoin käyn :D
Jos sulla on noin pitkät hiukset, niin mitä väliä sillä on vaikka ottaisi 10cm kerran vuodessa? Ja sen voi tehdä kuka tahansa joka osaa leikata saksilla. Omituista että pitää käydä jollain tietyllä kampaajalla, eihän siinä mitään kampausta/mallia tehdä. Varmasti noin pitkät hiukset on aina kaksihaaraisia täynnä latvasta kun ne on niitä 7 vuotta vanhoja hiuksia, kyllä niistä välillä pitääkin ottaa reilusti jos haluaa hyväkuntoisena pitää.
Vierailija kirjoitti:
Parturit on sitten erilaisia. Mä käyn harvoin ja silloin pitää ottaa reilusti. Mutta ei, monta kertaa pitää sanoa että ota vielä lisää mutta muutaman millin ottavat ja lopulta ei enää viitti sanoa kuin että on ok. En kaljuksi halua mutta ei paljoa enempää tarvi jättää mutta ei ne vaan ota.
Joo, en ymmärrä ihmisten pakkomiellettä hiuksiin, varsinkin pitkiin... siinä ne roikkuu päästä alaspäin, ne on vaan pitkiä karvoja jotka sattuu kasvamaa päästä. Jos niitä leikkaa ne kasvaa aina takaisin (ainakin naisilla) Mulla on ollut lyhyttä ja pitkää mallia hiuksissa, eikä koskaan kukaan ole leikannut liikaa, sentti sinne tänne, ne kasvaa yli sentin kuukaudessa takaisin, eikä mene montaa kuukautta kun taas pitää mennä leikkuuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoja kampaajia on todella paljon. Paras kampaaja joka kohdalleni on sattunut oli n. keski-ikäinen mies jolla takanaan pitkä ura, hyvä menestyvä ajantasalla oleva kampaamo ja palkintoja. Sanoin hänelle värjäyksen jälkeen että leikkaa niin paljon kuin on tarvis että hiukset on terveet, vaikka 3 senttiä. Hän sanoi että ei tarvitse edes leikata niin paljon koska hiukseni ovat todella hyvässä kunnossa.
Tästä pari kuukautta ja menin tasoittamaan hiuksiani johonkin epämääräiseen WT-loukkoon jossa oli vastassa nelikymppinen räjähtäneen näköinen naikkonen jolla lyhyt, shokkivärjätty hamppukasa, muutaman sentin tyvikasvulla. Hän taas oli sitä mieltä että hiuksiani olisi pitänyt leikata vähintään 15cm!! Minulla ei ollut yhtään kaksihaaraista ja hiukseni olivat muutenkin todella hyväkuntoiset. Sanoin että okei no otetaan sitten vaikka 5cm. Lopputulos oli 10 senttiä lyhyemmät EPÄTASAISESTI leikatut hiukset. Tällä kampaajalla oli muutenkin huono päivä ja hän vain hukkui kollegaansa ja juoruili heistä. Hän myös vittuili minulle hiusväristäni joka oli tarkoituksella raidoitettu luonnollisen vaalean näköiseksi. Hän kysyi että "kotonako olet yrittänyt värjätä hiuksiasi" vaikka hiukseni olivat värjänneet todella taitava ja hyvä kampaaja. Hänen ehotuksensa olisi ollut vetäistä tasainen supervaaleapissisblondi-värinpoisto. En suostunut. En tiennyt että on olemassa kampaajia jotka eivät osaa edes tasata hiuksia. Miten pelkkä latvojen leikkaaminen voi olla liian vaikeaa?
Ja tällä tyypillä oli pokkaa haukkua pitkiä vaaleita luonnollisenvärisiä hiuksiani vaikka hän itse näytti tältä (+tyvikasvu ja nyrpeä ilme):
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1kh2uOVXXXXcaXpXXq6xXFXXXd/1piece-Trolls-…
N23
Ai kauhee tollaisia ne just on !!! Varsinkin naiskampaajat jotka ovat niin kateellisia asiakkaan hienoista hiuksista ja haluaa oikein tarkoituksella pilata ne !!!
Ap
Kateellisia hienoista hiuksista? Joo just, jos joku haluaa esim. pitkät hiukset, niin siinä ne päästä kasvaa kun ei niitä leikkaa pitkään aikaan, niin kappas, sulla on pitkät hiukset. Toki jos niitä pääkarvoja on harvakseltaan ohutta haiventa, niin eihän se kauniilta näytä. Parempi pitää hieno kampaus kuin pitkät hiukset jotka vaan roikkuu päästät tylsänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa näyttää omista hiuksista minkä verran on valmis leikkauttamaan. Lisäksi kannattaa huomioida ne lyhyemmät kohdat, eli hapsukkeet. Haluatko että hiuksesi ovat ”pitkät”, vai skarpin ja terveen näköiset?
Ja kyllä hiukset kasvavat tyvestä, ei latvoista. Mutta kuitenkin jos latvat ovat huonossa kunnossa, ne alkavat murentumaan ja katkeilemaan sitä mukaan kun tyvestä kasvaa uutta hiusta. Jos ei halua käydä kampaajalla tasaamassa latvoja säännöllisesti, näin käy. Olisi hyvä käydä edes kerran puolessa vuodessa, ja muistaa hoitaa hiuksia asianmukaisilla tuotteilla.
Kasvatin alaselkään peppuun asti hyväkuntoiset hiukset sillä etten moneen vuoteen leikannut. Että ei se tarkoita että on huonossa kunnossa jos ei leikkaa
Ap
Miksi kävit sitten leikkaamassa jos kerta hiukset olivat hyvänkuntoiset ja yrität kasvattaa? En ymmärrä. Vilkastuta päänahan verenkiertoa ja syö monipuolisesti, paljon vitamiinia, älä värjää niin hiukset kasvaa ja pysyy hyvänkuntoisina. Vaihda kampaajaa.
Kävin ottamassa silloin joskus sävytystä latvoihin. Ja sitten kampaaja sanoi että hän vielä lisäksi leikkaa latvat ja sit se leikkas ainaki 6 senttii tai enemmä vaikka sanoin että ei saa leikata mitään :(
Sen jälkeen en ole enään kampaajalla käynyt !
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoja kampaajia on todella paljon. Paras kampaaja joka kohdalleni on sattunut oli n. keski-ikäinen mies jolla takanaan pitkä ura, hyvä menestyvä ajantasalla oleva kampaamo ja palkintoja. Sanoin hänelle värjäyksen jälkeen että leikkaa niin paljon kuin on tarvis että hiukset on terveet, vaikka 3 senttiä. Hän sanoi että ei tarvitse edes leikata niin paljon koska hiukseni ovat todella hyvässä kunnossa.
Tästä pari kuukautta ja menin tasoittamaan hiuksiani johonkin epämääräiseen WT-loukkoon jossa oli vastassa nelikymppinen räjähtäneen näköinen naikkonen jolla lyhyt, shokkivärjätty hamppukasa, muutaman sentin tyvikasvulla. Hän taas oli sitä mieltä että hiuksiani olisi pitänyt leikata vähintään 15cm!! Minulla ei ollut yhtään kaksihaaraista ja hiukseni olivat muutenkin todella hyväkuntoiset. Sanoin että okei no otetaan sitten vaikka 5cm. Lopputulos oli 10 senttiä lyhyemmät EPÄTASAISESTI leikatut hiukset. Tällä kampaajalla oli muutenkin huono päivä ja hän vain hukkui kollegaansa ja juoruili heistä. Hän myös vittuili minulle hiusväristäni joka oli tarkoituksella raidoitettu luonnollisen vaalean näköiseksi. Hän kysyi että "kotonako olet yrittänyt värjätä hiuksiasi" vaikka hiukseni olivat värjänneet todella taitava ja hyvä kampaaja. Hänen ehotuksensa olisi ollut vetäistä tasainen supervaaleapissisblondi-värinpoisto. En suostunut. En tiennyt että on olemassa kampaajia jotka eivät osaa edes tasata hiuksia. Miten pelkkä latvojen leikkaaminen voi olla liian vaikeaa?
Ja tällä tyypillä oli pokkaa haukkua pitkiä vaaleita luonnollisenvärisiä hiuksiani vaikka hän itse näytti tältä (+tyvikasvu ja nyrpeä ilme):
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1kh2uOVXXXXcaXpXXq6xXFXXXd/1piece-Trolls-…
N23
Ai kauhee tollaisia ne just on !!! Varsinkin naiskampaajat jotka ovat niin kateellisia asiakkaan hienoista hiuksista ja haluaa oikein tarkoituksella pilata ne !!!
Ap
Kateellisia hienoista hiuksista? Joo just, jos joku haluaa esim. pitkät hiukset, niin siinä ne päästä kasvaa kun ei niitä leikkaa pitkään aikaan, niin kappas, sulla on pitkät hiukset. Toki jos niitä pääkarvoja on harvakseltaan ohutta haiventa, niin eihän se kauniilta näytä. Parempi pitää hieno kampaus kuin pitkät hiukset jotka vaan roikkuu päästät tylsänä.
No mutta kaikilla ei olekkaan yhtä huono hiuslaatu kun sulla että pitkät hiukset näyttäisivät huonolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn aina 150km päässä omalla luottokampaajallani jos haluan värjäyttää tai leikkauttaa hiuksiani :D Pakko käydä, kun täällä missä asun, ei näköjään ole kunnon kampaajia, kun aina leikkaavat liikaa vaikka kuinka sanoisi että kuinka paljon otetaan !!! Päätin että käyn tästä lähtien entisen paikkakuntani kampaajalla, joka osaa asiansa! Mulla takapuoleen asti hiukset, tasoitan latvat noin kerran vuodessa, joten eipä se paha matka oo ajaa kun noin harvoin käyn :D
Jos sulla on noin pitkät hiukset, niin mitä väliä sillä on vaikka ottaisi 10cm kerran vuodessa? Ja sen voi tehdä kuka tahansa joka osaa leikata saksilla. Omituista että pitää käydä jollain tietyllä kampaajalla, eihän siinä mitään kampausta/mallia tehdä. Varmasti noin pitkät hiukset on aina kaksihaaraisia täynnä latvasta kun ne on niitä 7 vuotta vanhoja hiuksia, kyllä niistä välillä pitääkin ottaa reilusti jos haluaa hyväkuntoisena pitää.
Jos käy jollain tietyllä luottokampaajalla niin siitä ainakin tietää että kampaaja ei halua tahalleen leikata huonosti ja liikaa. Ja kaikki pitkät eivät ole täynnä kaksihaaraisia jos niitä hoitaa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kerran olin kasvattanut otsatukkaa puoli vuotta. Menin kampaajalle ja sanoin selvällä suomenkielellä, että otsatukkaan vain tasoitus. Ennen kuin ehdin kissaa sanoa, kampaaja leikkasi otsatukan lyhyeksi. Olin melko pahalla päällä, mutta tyypillisenä suomalaisena en saanut suutani auki.
Kaverilla sama juttu. Aina otsatukka leikataan sillä liian lyhyeks vaikka sanoiski ei. Kampaamosta riippumatta.
Ap
Käyn nykyään harvemmin kampaajalla kun haluan vielä nelikymppisenä kasvattaa. Hiukseni ovat hyväkuntoiset ja paksut. Edellisellä kerralla lähti kymmenen senttiä 😖ja puoli vuotta jälkeen menin vain tasoittamaan latvat niin lähti viisi senttiä. Kyllä harmitti!! Ja kun latvat ei ollut niin huonossa kunnossa. Kaiken lisäksi tilasin latvojen tasoituksen joka piti plla 15€ mutta maksoikin yli neljäkymppiä...Tiedän että kampaaja maksaa kun ottaa värin ja leikkauksen yms. mutta nyt pli kyse latvojen tasauksesta jota mainostivat. Kiltisti suomalaisena nielin ketutuksen ja menin kotiin mutta äänestän jaloillani. Täytyy vaan alkaa vaativammaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla sama juttu. Aina otsatukka leikataan sillä liian lyhyeks vaikka sanoiski ei. Kampaamosta riippumatta.
Ap
Suostutteko te maksamaan tuollaisen palvelun joka on tehty väärin?
t. Mies
Vierailija kirjoitti:
Käyn nykyään harvemmin kampaajalla kun haluan vielä nelikymppisenä kasvattaa. Hiukseni ovat hyväkuntoiset ja paksut. Edellisellä kerralla lähti kymmenen senttiä 😖ja puoli vuotta jälkeen menin vain tasoittamaan latvat niin lähti viisi senttiä. Kyllä harmitti!! Ja kun latvat ei ollut niin huonossa kunnossa. Kaiken lisäksi tilasin latvojen tasoituksen joka piti plla 15€ mutta maksoikin yli neljäkymppiä...Tiedän että kampaaja maksaa kun ottaa värin ja leikkauksen yms. mutta nyt pli kyse latvojen tasauksesta jota mainostivat. Kiltisti suomalaisena nielin ketutuksen ja menin kotiin mutta äänestän jaloillani. Täytyy vaan alkaa vaativammaksi.
Tuollaisessa tapauksessa pitää heti sanoa että en maksa koska teit väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on väärä kampaaja.
Minä olen vaihdellut kampaajaa jokaisella kerralla ja vieläkään en ole saanut haluamaani. Pahin oli Hairstoressa!
Minulla on pitkät hiukset, mutta haluaisin ne kunnolla kerroksittain leikattuna, siis niin, että ne kerrokset näkyvät selkeästi (vähän samaan tyyliin kuin Kaija Koolla näkyy), mutta kukaan ei leikkaa sellaisia! Viimeisin kampaaja sanoi, että ei hän sellaista leikkaa kun se näyttää joulukuuselta. Minäpä haluan näyttää joulukuuselta sitten.
Yksi ainut leikkasi hiukseni kunnolla 2011, mutta sekin kampaamo loppui aikaa sitten :(
Missä päin?
Minulla olisi suositella Kauniaisissa hyvä kampaaja.
Minä myös juuri päinvastoin, vain yksi parturi leikkasi tarpeeksi lyhyen. Nykyään tekevät myös naiset sopivan.
Vierailija kirjoitti:
Kauhukampaajia on ollut muilla jossain en tiedä ja mulla ihan vantaalla
Ap
Myös Turussa näitä 2cm sijaan 5-6cm leikkaavia.Olen mummi-ikäinen ja minulla on ollut keskipitkä polkkatukka todella pitkään.Nykyisin inhoan käydä kampaajalla (parturissa) kun joka kerta tuo 2cm on klips iso tukko hiuksia lattialla.Tukkani on paksu,mutta liukas ja lasimainen.Pestynä (märkänä) ei luulisi olevan mahdotonta leikata sen 2cm vaikka liukas onkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tämä niiiiiin tyypillistä :( Sitten vielä ohennetaan ja pyöritellään sitä otsatukannysää niin hups siitä ei ole mitään jäljellä :( Ei auta vaikka sanoo......Nykyään tasoitan otsikseni itse!!!!
Parturi-kampaajat eivät ole penaalin terävimpiä kyniä. Eräs tuntemani tarjoaa saksimispalvelujen ohella panopalvelua; on kerran jos toisenkin ottanut minulta suihin ja olen saanut laskea isoille lolloille. Muutaman kerran hän on ridannut kullillani hiusten leikkuun jälkeen. Kunnon hupakko tämä tapaus ja halvalla antaa. Mitä tuohon mittojen arvioimiseen tulee niin minulla on varmasti sitten hänen arvionsa mukaan 30 cm:n kalu, hänen miehellään taas noin 20 cm :) Eli kampaajan lisää noin kymmenen senttiä.
Mulla ja mun kampaajalla on välimatkaa 1600 km - käyn kahdesti vuodessa ja olen aina tyytyväinen. Ikinä ei leikkaa liikaa!