Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kampaajat aina kiellosta huolimatta leikkaavat liikaa pois ?!

Vierailija
26.02.2018 |

Omista kokemuksista ja muilta kuulleena kampaajat aina leikkaavat liikaa pois. Kun sanoo 2 senttii ni kampaaja leikkaa 6 senttii. Vaikka ihan selvällä suomella sanoisi ja kaikkee ni silti ne aina leikkaa liikaa! Varsinkin kun haluaa kasvattaa hiuksia niin kampaaja sanoo ""pitää leikata joka kuukausi että kasvaa koska muuten latvat huononevat ja hiukset ei kasva""MUTTA totuushan on se että hiukset kasvavat juuresta eikä latvoista. Sain alaselkään asti olevat hiukset sillä etten moneen vuoteen käynyt leikkaamassa. Vai ovatko kampaajat niin kateellisia hienoista hiuksista vai miksi aina niin pakottava tarve kiellosta huolimatta leikata puolet pois :(

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen acan pitkät suorat maantienväriset hiukset on KARSEAT pitkänä.

Vierailija
22/141 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhukampaajia on ollut muilla jossain en tiedä ja mulla ihan vantaalla

Ap

Huh, itsekin asun Vantaalla. Toivottavasti en eksy kauhulle.

4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kasvatan nyt hiuksia. Olen ratkaissut sen niin, että käyn kk välein värjäämäässä, mutta vain joka 3./4. kerta tasataan myös. Hyvin on tullut pituutta.

Vierailija
24/141 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurempi ongelma mulla on ollut kun on mallinmuutos kyseessä. Kampaaja käskee etsiä mallikirjoista sen mallin minkä haluan ja vakuuttaa osaavansa sen leikata ja sitten leikkauksen jälkeen kun laitan silmälasit päähän meinaa itku päästä kun malli on ihan kaikkea muuta kun sovittu. Useasti saanut ilmaisen käsittelyn tai lahjakortin tms tästä syystä kun äläkän nostanut.

Clients from hell...

Vierailija
25/141 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurempi ongelma mulla on ollut kun on mallinmuutos kyseessä. Kampaaja käskee etsiä mallikirjoista sen mallin minkä haluan ja vakuuttaa osaavansa sen leikata ja sitten leikkauksen jälkeen kun laitan silmälasit päähän meinaa itku päästä kun malli on ihan kaikkea muuta kun sovittu. Useasti saanut ilmaisen käsittelyn tai lahjakortin tms tästä syystä kun äläkän nostanut.

Clients from hell...

Asiakkaan vika siis että kampaaja lupaa leikata mallikirjan kampauksen ja sitten leikkaa ihan jotain muuta ja asiakas on helvetistä kun kehtaa asiasta valittaa ja vaatia hyvityksen pilatuista hiuksista?

Vierailija
26/141 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy voi olla se että käy liian usein kampaajalla. Monet on lähes hysteerisiä hiustensa pituudesta vaikka muille ei näy juuri mitään eroa. Lähinnä näyttää kynityltä nämä tukat. Pitkissä tai puolipitkissä hiuksissa taas erot näkyy vasta yli 5 cm:ssä.

Joten relatkaa. Ei siellä kampaajaalla tarvitse jatkuvasti ravata, varsinkaan jos haluaa kasvattaa hiusta. Se kasvaa vain sentin kuussa, ei siinä jää mitään leikattavaa jos sitä haluaa kasvattaa mutta käy kerran kuussa kampaajalla.

Vierailija
27/141 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen onnekseni viimeinkin löytänyt kampaajan, joka ymmärtää pituusmittojen päälle, esim. 5 senttiä.

Kerran ulkomailla kävi hups, pieni kielimuuri tai muu, liekö parturi ajatellut ulkomaalaisen kohdalla evvk ja napsaisi kerralla polkkamittaisen.

No, uusi lookki oli ihan jees mutta viihdyn enemmän sellaisessa puolipitkässä, jonka saa ponnarilla kiinni.

Kun tuo polkkamittainen kasvoi jonnekin olkapäille ja ylikin halusin siistiä sitä reuhkaa hieman ja menin ihan vaan jollekin kampaajalle, jolle juuri sinä päivänä pääsi. Sanoin näin:

- siistitään tätä reuhkaa ja pitää saada kaikki hiukset ponnarille.

Pointti oli siis se, että tee ihan mitä vaan, kunhan kaikki hiukset menee ponnariin.

No neitihän siinä sitten höpötteli ja saksi ja lopputulos oli se, että hiukset olivat lyhyemmät kuin se alkuperäinen ulkomailla leikattu malli.

Ojensin kampaajalle ponnarin ja sanoin että laitappa ne nyt sitten ponnarille.

Ei ylettynyt ei. Päällimmäiset juuri ja juuri.

Latvoja kannattaa taas leikata säännöllisesti, koska hapero ja huonokuntoinen latva ikäänkuin syö  sitä hyväkuntoista hiusta, mikä on ylempänä. Ei siis auta, jos haperoa on 20 senttiä ja siitä ottaa 5 pois.

Vierailija
28/141 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän kampaajan löytäminen on melkein lottovoitto. Aika paljon kertoo miltä kampaajan omat hiukset näyttää. Ja varsinkin jos lyhyttä leikkausta haluaa niin harva osaa leikata muuta kun sen yhden mallin.

Pitkän etsinnän jälkeen löysin taas luottokampaajan joka on leikannut vain ihan ne huonoimmat aina pois kun kasvatin hiuksia. On leikannut mulle myös ihan lyhyen kun halusin vaihtelua. Nyt taas kasvatan joten en edes mene kampaajalle vasta kun hiukset on siinä mitassa että niistä on varaa saksia ne pakolliset sentit pois.

Vierailija
29/141 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa näyttää omista hiuksista minkä verran on valmis leikkauttamaan. Lisäksi kannattaa huomioida ne lyhyemmät kohdat, eli hapsukkeet. Haluatko että hiuksesi ovat ”pitkät”, vai skarpin ja terveen näköiset?

Ja kyllä hiukset kasvavat tyvestä, ei latvoista. Mutta kuitenkin jos latvat ovat huonossa kunnossa, ne alkavat murentumaan ja katkeilemaan sitä mukaan kun tyvestä kasvaa uutta hiusta. Jos ei halua käydä kampaajalla tasaamassa latvoja säännöllisesti, näin käy. Olisi hyvä käydä edes kerran puolessa vuodessa, ja muistaa hoitaa hiuksia asianmukaisilla tuotteilla.

Vierailija
30/141 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen acan pitkät suorat maantienväriset hiukset on KARSEAT pitkänä.

Mulla ei olekkaan sellaiset vaan tosi tummat ja kiharat ja sellaiset ei hirveen lyhyenä hyvältä näytä.

Ap

Vierailija
31/141 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellaan, että sillä ei ole väliä ja sitä ns. huonompaa hiusta pitää ottaa kaikki pois.

Vierailija
32/141 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa näyttää omista hiuksista minkä verran on valmis leikkauttamaan. Lisäksi kannattaa huomioida ne lyhyemmät kohdat, eli hapsukkeet. Haluatko että hiuksesi ovat ”pitkät”, vai skarpin ja terveen näköiset?

Ja kyllä hiukset kasvavat tyvestä, ei latvoista. Mutta kuitenkin jos latvat ovat huonossa kunnossa, ne alkavat murentumaan ja katkeilemaan sitä mukaan kun tyvestä kasvaa uutta hiusta. Jos ei halua käydä kampaajalla tasaamassa latvoja säännöllisesti, näin käy. Olisi hyvä käydä edes kerran puolessa vuodessa, ja muistaa hoitaa hiuksia asianmukaisilla tuotteilla.

Kasvatin alaselkään peppuun asti hyväkuntoiset hiukset sillä etten moneen vuoteen leikannut. Että ei se tarkoita että on huonossa kunnossa jos ei leikkaa

Ap

Vierailija
33/141 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kasvatan nyt hiuksia. Olen ratkaissut sen niin, että käyn kk välein värjäämäässä, mutta vain joka 3./4. kerta tasataan myös. Hyvin on tullut pituutta.

Jos haluat harjata niinn ei missää nimessä kannata värjätä. Värjäys on pahin joka vaurioittaa hiuksia.

Vierailija
34/141 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat harjata niinn ei missää nimessä kannata värjätä. Värjäys on pahin joka vaurioittaa hiuksia.

Kasvattaa*

Vierailija
35/141 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa. 

Toinen, mikä on viime vuosina alkanut ärsyttää on se, mitä väriä minulle ehdotetaan. Ja se kampaajan ilme, kun sanon että ei punertavaa. Että en pidä punaisesta väristä, enkä halua sitä että varsinkin talvella punaisen kirjavan ihoni kanssa minulla olisi vielä punaisen sävyiset hiuksetkin. 

He ovat kuin pettyineitä olleet, ja sitten on ollutkin vaikeampaa jo miettiä että mitä sen punaisen tilalle. Näinkö huono ammattitaito heillä on?! Ja sekin, että joka ikinen kerta kun olen mennyt laittamaan kampausta, ja olen pyytänyt rennompaa lettikampausta, niin päässäni on viktoriaaninen viritys joka on kaikkea muuta kuin rento. MIKSI?!

Vierailija
36/141 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minulla on paksut, luonnonkiharat hiukset, jotka ovat kyllä kasvaneet jo 15 cm tällä tyylillä. Ovat kiiltävät ja hyväkuntoiset. En kyllä blondaa vaan värjäytän tummaksi.

Vierailija
37/141 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvatin alaselkään peppuun asti hyväkuntoiset hiukset sillä etten moneen vuoteen leikannut. Että ei se tarkoita että on huonossa kunnossa jos ei leikkaa

Ap

No se on melkoinen saavutus sitten! :) onko sinulla jotenkin keskivertoa suomalaista vahvempi hius sitten? Etkö värjää, käytä lämpölaitteita yms?

Vierailija
38/141 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaihtaa kampaajaa niin kauan että löytyy sopiva. Itse katson aina kampaajan omaa tukkaa. Monesti ne lyhyttukkaisimmat yrittävät leikata asiakkaallekin samanlaisen petolinnun peräpään.

Vierailija
39/141 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin netistä hyvät leikkausohjeet ja niillä saa tosi hyvin tasoitettua tukkansa. Pitkän tukan kasvatus on helppoa, jos osaa unohtaa sen tukan. Pitää leteillä ja nutturoilla ja katsoo seuraavan kerran vuoden kuluttua. Hups, vähintään 5 senttiä tulee kaikille. Kun ei hulluna vaalenna ja käytä "rautoja" niin tukka pysyy hyvänä. Mielellään myös syö puhdasta terveellistä ruokaa ja tarpeeksi hyviä rasvoja.

Kampaaja varmaan haluaa leikata esim latvat pois jos ne ovat ohuemmat sieltä kuin ylempää. Mutta jos asiakas tykkää hapsuistaan niin ei niitä saa leikata. Eivät ne aina ole huonokuntoiset, joskus vaan ohuet.

Vierailija
40/141 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no millaiset hiukset tyypillisiin suomalaisiin keskipaksuihin hiuksiin sitten käy?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi