Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies yrittää pakottaa minua käyttämään ehkäisyä, jota en halua :(

Vierailija
25.02.2018 |

Olemme tuore pari, jolla on ikäeroa. Miehellä on kovat halut ja haluaisi sekstailla päivittäin. Ongelmana on riidaksi asti puhjennut aihe eli ehkäisy - Mies ei suostu kortsuihin ja vaatii minua syömään pillereitä, joita en halua. Mies on alkanut käyttäytymään lapsellisesti ja vetoaa erilaisiin syihin miksi pillerit olisivat paras vaihtoehto. Mies on sanonut yleistämällä että kaikki naiset syövät niitä myös hänen exät ja heillä ei ollut ongelmia, seksi maistuu paremmalta ja on vapaampaa sekä ainainen kumin kanssa mies ei tule. En halua syödä pillereitä, mutta mies ei tajua! Turhauttaa koko ajatus! :( Viimeisin oli, kun mies puolusti pillereitä sanomalla, että rinnatkin kasvaisivat ja häntä tekisi enemmän mieli minua - Vedin herneen nenään! :( En halua syödä hormooneja.

Kommentit (270)

Vierailija
61/270 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain maissa tietyt e-pillerit on vedetty kokonaan pois markkinoilta. Diane Nova taitaa olla hyvä esimerkki, vedetty pois markkinoilta Ranskassa kuolemien vuoksi.

Vierailija
62/270 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy mieheltä että toivooko sinun syövän pillereitä edelleen jos niiden seurauksena saat vaikka viiden vuoden päästä veritulpan ja kuolet.

Tuo on lapsellisuudessaan samaa sarjaa kuin jos mies sanoisi naisen pyytäessä häntä käymään kaupassa, että toivooko nainen miehen käyvän kaupassa, jos sen seurauksena mies kuolee auto-onnettomuudessa.

Niille ihmisille varmasti lapsellisuudessaan samantyyppinen vertaus joille hormonaalisen ehkäisyn riskit ei ole tutut. Sen sijaan kun kuulet että pari kolmekymppiset naiset saavat nykyään veritulppia ei naurata enää yhtään.

No kun sinulle ne kerran ovat tutut, niin kerropa kuinka moni pari-kolmekymppinen nainen kuolee Suomessa vuosittain pillereiden aiheuttamaan veritulppaan. 

Googlasin itse artikkelin muutaman vuoden takaa.

"Suomessa on vuodesta 1975 rekisteröity kaikkiaan 16 veritulpan aiheuttamaa kuolemantapausta, joissa henkilöllä on ollut käytössä ehkäisypilleri."

https://yle.fi/uutiset/3-6685904

Eli useamman kymmenen vuoden ajalta löytyy vain 16 tapausta, joissa on edes ollut ehkäisypilleri käytössä. Ja noistahan ei voida sanoa, että onko veritulppa ja kuolema edes johtunut ehkäisypillereistä. Liikenneonnettomuudessa on kuollut samana ajanjaksona jokunen mies ja nainen enemmän, joten minusta oli aivan oikein sanoa sitä ensimmäistä viestiäsi lapselliseksi.

Onhan se harvinaista, joo, mutta näitä tapauksia kuitenkin ON. Ja sen takia ne pillerit ei sovi kaikille, joillain voi olla muutenkin kohonnut riski veritulppaan ja silloin pillereitä ei anneta.

Mutta ehkä tässä nyt tarkoitettiin enimmäkseen muita sivuvaikutuksia, jotka ovat yleisiä, esim. haluttomuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/270 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, että syötte molemmat. Mies ihan vaan solidaarisuudesta. Eihän ne vaarallisia ole. Muuttavat vaan vähän hormoonitoimintaa. Ja jos sinun hormoonitoimintasi muuttaminen hänelle ei ole ongelma, niin en näe mitään syytä miksi miehen hormoonitoiminnan muuttaminen olisi ongelma miehelle.

Vierailija
64/270 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy mieheltä että toivooko sinun syövän pillereitä edelleen jos niiden seurauksena saat vaikka viiden vuoden päästä veritulpan ja kuolet.

Tuo on lapsellisuudessaan samaa sarjaa kuin jos mies sanoisi naisen pyytäessä häntä käymään kaupassa, että toivooko nainen miehen käyvän kaupassa, jos sen seurauksena mies kuolee auto-onnettomuudessa.

Niille ihmisille varmasti lapsellisuudessaan samantyyppinen vertaus joille hormonaalisen ehkäisyn riskit ei ole tutut. Sen sijaan kun kuulet että pari kolmekymppiset naiset saavat nykyään veritulppia ei naurata enää yhtään.

No kun sinulle ne kerran ovat tutut, niin kerropa kuinka moni pari-kolmekymppinen nainen kuolee Suomessa vuosittain pillereiden aiheuttamaan veritulppaan. 

Useamman tunnen joka on saanut veritulpan, en usko että ainakaan he liputtavat hormonaalisen ehkäisyn puolesta koska eiväthän he edes kuolleet.

Vierailija
65/270 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E-pillerit aiheuttavat ruokahalun kasvua, lihomista, nesteen kertymistä, masentuneisuutta, itkuherkkyyttä, ahdistuneisuutta, veriarvojen muutoksia, aknea, vuotohäiriöitä, tunteiden muutoksia, hiustenlähtöä, aggressiivisuutta, lisäävät riskiä syöpiin

Nuo ovat vain mahdollisia sivuvaikutuksia. Samanlainen litania löytyy mistä tahansa päänsärky- tai yskänlääkkeestä.

Vierailija
66/270 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ERO!! Ehdottomasti ero!!!

Onneksi emme asu yhdessä ja suhde on tuore, niin en ehtinyt rakastua - ihastuin alussa hurmaavaan mieheen, joka ei olekaan sitä mitä luulin. :( Ei ainakaan tämän asian suhteen.

Vierailija
67/270 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ERO!! Ehdottomasti ero!!!

Onneksi emme asu yhdessä ja suhde on tuore, niin en ehtinyt rakastua - ihastuin alussa hurmaavaan mieheen, joka ei olekaan sitä mitä luulin. :( Ei ainakaan tämän asian suhteen.

Hyvä, että miehen todellinen luonne paljastui jo nyt. Löydät taatusti paremman, niin mäkin löysin.

Vierailija
68/270 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useamman tunnen joka on saanut veritulpan, en usko että ainakaan he liputtavat hormonaalisen ehkäisyn puolesta koska eiväthän he edes kuolleet.

Ai niin, sori. Mä unohdin, että ollaan naisvaltaisella palstalla, joten täällä kaikki mielipiteet perustellaan anekdoottisin todistein, jotta kukaan ei voi väittää sun olevan väärässä. Tilastot ja tutkimukset hiiteen, koska mun lähipiirissäni asia on näin. Ja minä puhun aina totta.

Vierailija
69/270 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suostu painostukseen. Kaikki naiset eivät syö pillereitä. Esim. minä naimisissa oleva nainen. Hetken mies nurisi, mutta ymmärsi. En ole ikinä suostunut e-pillereihin. Sinä päätät kehostasi.

Vierailija
70/270 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin mun viesti katosi? Kerroin siinä että mun ex oli samanlainen ja ei suostunut käyttämään kortsua koska "se ei tunnu mukavalta". Ei suostunut uskomaan, etten voi syödä pillereitä sivuvaikutusten takia. No me ei sitten harrastettu seksiä. Nykyisen miehen kanssa käytettiin aluksi keskeytettyä, nykyään mulla on kierukka. Siinä välissä söin pillereitä hetken, mutta totesin uudelleen että ne ei sovi mulle.

Vierailija
71/270 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäköhän tautipesäke mies on jos on tuota vaatinut kaikilta panoiltaan kuten luultavasti on kun on noin vannoutunut asiassaan. Parhaassa tapauksessa käynyt maksullisissa ilman kumia.

Vierailija
72/270 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan, että syötte molemmat. Mies ihan vaan solidaarisuudesta. Eihän ne vaarallisia ole. Muuttavat vaan vähän hormoonitoimintaa. Ja jos sinun hormoonitoimintasi muuttaminen hänelle ei ole ongelma, niin en näe mitään syytä miksi miehen hormoonitoiminnan muuttaminen olisi ongelma miehelle.

Noin varmaan ajattelee naisasianainen, jolla ei ole ihmiselimistön toiminnasta mitään ymmärrystä. Ja heti seuraavassa ketjussa olet taas suu vaahdossa vaatimassa, että miesten hormonaalinen ehkäisy pitää saada markkinoille nyt ja heti!

Vierailija
73/270 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E-pillerit aiheuttavat ruokahalun kasvua, lihomista, nesteen kertymistä, masentuneisuutta, itkuherkkyyttä, ahdistuneisuutta, veriarvojen muutoksia, aknea, vuotohäiriöitä, tunteiden muutoksia, hiustenlähtöä, aggressiivisuutta, lisäävät riskiä syöpiin

Nuo ovat vain mahdollisia sivuvaikutuksia. Samanlainen litania löytyy mistä tahansa päänsärky- tai yskänlääkkeestä.

Mitä väliä. Kenenkään ei tarvitse perustella syitään olla käyttämättä hormonaalista ehkäisyä. Jos ylimääräisten hormonien syöminen ei tunnu mukavalta, niin sitten niin ei tarvitse tehdä. Se on jokaisen oma henkilökohtainen päätös.

Vierailija
74/270 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni mies suostuisi miesten e-pillereitä käyttämään, samoilla sivuvaikutuksilla kuin naisten pillerit. Veikkaan että nolla.

Vierailija
75/270 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ehkäisypilleriehkäisy 18 vuotiaasta noin 40 vuotiaaksi. Välissä vajaan vuoden kuparkierukku ja kohdun ulkopuolinen raskaus . Palasin takaisin pillereihin, ei ongelmia. Viimeiset vuodet satunnaista seksististä ja kortsu. Ei nautintoa.

Vierailija
76/270 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, sori. Mä unohdin, että ollaan naisvaltaisella palstalla, joten täällä kaikki mielipiteet perustellaan anekdoottisin todistein, jotta kukaan ei voi väittää sun olevan väärässä. Tilastot ja tutkimukset hiiteen, koska mun lähipiirissäni asia on näin. Ja minä puhun aina totta.

Puhun totta ja lähipiirissäni on näin, harmi ettei se sinulle kelpaa. En tosin ymmärrä että mitä sinulla tässä on pelissä, paljaalla saaminen jatkossakin?

Vierailija
77/270 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuin tästä miehen kanssa ja hän mietti hetken ja kaivoi esiin faktoja, että riskit ovat kuulemma niin minimaalisia. :( Mies ei halua käyttää kortsua, koska ei tunnu mukavalta eikä mies tule tai tuleminen on hidasta. Olin jo aikeissa jättää miehen, kun valehteli olevansa allerginen kumille, mutta mies oli ovela ja veti minut takaisin suhteeseen. Rehellisesti en usko suhteeseemme enää, koska ei mies voi pakottaa minua syömään pillereitä.

Vierailija
78/270 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veritulpan eli syvän laskimotukoksen riski yhdistelmäehkäisyvalmisteita käyttävillä naisilla on noin kaksi-neljä kertaa suurempi kuin ehkäisyvalmisteita käyttämättömillä naisilla.

Kaikille naisille ei haittavaikutuksia kehity samalla tavalla. Yhdistelmäehkäisyvalmisteille on tyypillistä, että mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle.

Riski laskimoveritulpan syntymiseen on ennen kaikkea naisilla, joilla on siihen perinnöllinen taipumus. Tästä syystä ehkäisymenetelmää valittaessa kartoitetaan veritulppariskiä lisäävät tekijät, joita ovat perinnöllinen alttius, aikaisemmin sairastettu laskimoveritulppa, tupakointi, ylipaino ja liikunnan vähäisyys.

Tuoreiden tutkimusten mukaan veritulpan riski vaihtelee myös eri ehkäisyvalmistemerkkien välillä, uutisoi WebMD -terveyssivusto.

"Levonorgestreeli ja alhainen estrogeenin määrä ehkäisypillerissä yhdistettiin alhaisempaan laskimotukoksen riskiin ja näin ollen ne ovat turvallisin vaihtoehto", toista kahdesta tutkimuksesta johtanut hollantilaisen Leiden University Medical Centerin tohtori Astrid van Hylckama Vlieg totesi WebMD:lle.

Astrid van Hylckama Vliegin mukaan verituplan riski puolestaan kohosi progestiini- ja estrogeenitasojen vaihtelun myötä.

Astrid van Hylckama Vlieginin johtamassa tutkimuksessa verrattiin yli 1500 18-50-vuotiasta naista, joilla oli diagnosoitu syvä laskimotukos tai keuhkoveritulppa, lähes 1800 terveeseen ihmiseen. Tutkimuksen mukaan e-pillereitä käyttävillä naisilla oli viisinkertainen veritulppariski verrattuna pillereitä käyttämättömiin. Veritulppariski nousi sitä korkeammaksi, mitä enemmän pilleri sisälsi estrogeenia.

Ehkäisypillerit sisältävät erilaisia keltarauhashormonin johdoksia, joiden kohdalla veritulppariskit jakautuivat seuraavasti:

Levonorgestreeli kasvatti veritulppariskin nelinkertaiseksi.

Gestodeeni nosti riskiä 5,6-kertaiseksi

Drospirenoni kohdalla riski kasvoi 6,3-kertaiseksi

Syproteroniasetaatin mukana riski kohosi 6,8-kertaiseksi

Desogestreelin kohdalla veritulppariski nousi 7,3-kertaiseksi.

Toisessa, tanskalaisessa, tutkimuksessa arvioitiin veritulppariskiä terveillä 15-49-vuotiailla pillereitä käyttävillä naisilla. Tutkimusaikana (1995-2005) todettiin yli 4000 veritulppaa. Tämän tutkimuksen mukaan veritulppariski oli alhaisin levonorgestreelin kohdalla.

Suomalaisen Lääkäriseura Duodecimin Käypä hoito -suosituksen mukaan tietyn hyytymishäiriötyypin perineen naisen tukosriski on 35-kertainen ehkäisypillereitä käyttämättömän vaaraan verrattuna. Tosin uusimmat ehkäisypillerit ovat turvallisempia kuin vanhat toisen polven valmisteet, jotka nostavat tukosvaaran 1,7-kertaiseksi pillereitä käyttämättömiin verrattuna.

Vierailija
79/270 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuin tästä miehen kanssa ja hän mietti hetken ja kaivoi esiin faktoja, että riskit ovat kuulemma niin minimaalisia. :( Mies ei halua käyttää kortsua, koska ei tunnu mukavalta eikä mies tule tai tuleminen on hidasta. Olin jo aikeissa jättää miehen, kun valehteli olevansa allerginen kumille, mutta mies oli ovela ja veti minut takaisin suhteeseen. Rehellisesti en usko suhteeseemme enää, koska ei mies voi pakottaa minua syömään pillereitä.

Jos valehteli sulle, valehtelee jatkossakin. Juokse!!

Vierailija
80/270 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä 83 vastausta joista suurin osa haukkuu miehen pataluhaksi ja kannustaa Ap:tä jättämään se ym ym... Eikö teistä vastaajista yksikään käytä mitään muuta ehkäisyä puolison kanssa kuin kondomia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän