Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies yrittää pakottaa minua käyttämään ehkäisyä, jota en halua :(

Vierailija
25.02.2018 |

Olemme tuore pari, jolla on ikäeroa. Miehellä on kovat halut ja haluaisi sekstailla päivittäin. Ongelmana on riidaksi asti puhjennut aihe eli ehkäisy - Mies ei suostu kortsuihin ja vaatii minua syömään pillereitä, joita en halua. Mies on alkanut käyttäytymään lapsellisesti ja vetoaa erilaisiin syihin miksi pillerit olisivat paras vaihtoehto. Mies on sanonut yleistämällä että kaikki naiset syövät niitä myös hänen exät ja heillä ei ollut ongelmia, seksi maistuu paremmalta ja on vapaampaa sekä ainainen kumin kanssa mies ei tule. En halua syödä pillereitä, mutta mies ei tajua! Turhauttaa koko ajatus! :( Viimeisin oli, kun mies puolusti pillereitä sanomalla, että rinnatkin kasvaisivat ja häntä tekisi enemmän mieli minua - Vedin herneen nenään! :( En halua syödä hormooneja.

Kommentit (270)

Vierailija
101/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jätätte ehkäisyn pois. Problem solved.

Vierailija
102/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy mieheltä että toivooko sinun syövän pillereitä edelleen jos niiden seurauksena saat vaikka viiden vuoden päästä veritulpan ja kuolet.

Tuo on lapsellisuudessaan samaa sarjaa kuin jos mies sanoisi naisen pyytäessä häntä käymään kaupassa, että toivooko nainen miehen käyvän kaupassa, jos sen seurauksena mies kuolee auto-onnettomuudessa.

Niille ihmisille varmasti lapsellisuudessaan samantyyppinen vertaus joille hormonaalisen ehkäisyn riskit ei ole tutut. Sen sijaan kun kuulet että pari kolmekymppiset naiset saavat nykyään veritulppia ei naurata enää yhtään.

No kun sinulle ne kerran ovat tutut, niin kerropa kuinka moni pari-kolmekymppinen nainen kuolee Suomessa vuosittain pillereiden aiheuttamaan veritulppaan. 

Googlasin itse artikkelin muutaman vuoden takaa.

"Suomessa on vuodesta 1975 rekisteröity kaikkiaan 16 veritulpan aiheuttamaa kuolemantapausta, joissa henkilöllä on ollut käytössä ehkäisypilleri."

https://yle.fi/uutiset/3-6685904

Eli useamman kymmenen vuoden ajalta löytyy vain 16 tapausta, joissa on edes ollut ehkäisypilleri käytössä. Ja noistahan ei voida sanoa, että onko veritulppa ja kuolema edes johtunut ehkäisypillereistä. Liikenneonnettomuudessa on kuollut samana ajanjaksona jokunen mies ja nainen enemmän, joten minusta oli aivan oikein sanoa sitä ensimmäistä viestiäsi lapselliseksi.

E-pillerit altistaa veritulpalle se on fakta. Kaikki veritulpan saaneet ei kuole siihen. Sekin on fakta. Mutta ei se veritulpan saaminen silti mikään pikkujuttu ole. Taatusti jokainen tuntee jonkun joka on saanut veritulpan ja käyttää pillereitä, joten ei se niin harvinaista ole. Ja kaikki vaan sen vuoksi, että joku kitisijä ei tykkää käyttää kumia. Vetäköön käteen sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikeesti, valtaosa naisista käyttää pillereitä ilman mitään ongelmia. Veritulppa riski nousee, mutta se on edelleenmarginaalisen pieni.

Haluaako joku vakiintuneessa suhteessa oikeesti tuhrata komdomin kanssa?!?

t. nainen

Vierailija
104/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ketju on täynnä miehen haukkumista, ja kortsuja pidetään ainoana vaihtoehtona. Mitä jos se sijaan yrittäisitte ratkaista asian?

1)mies panee kortsulla ja ottaa sen lopuksi pois, jonka jälkeen annat suuhoidon

2) jompikumpi vasektomiaan.

3)naisten kortsut

4)pessaari ja spermisidit.

5) hormonikierukka (mulle ei sopineet pillerit, kierukan kanssa elämä hymyilee)

6)kuparikierukka,ei hormonaalisia haittavaikutuksia

7)harrastatte seksiä muutoin, mutta ilman yhdyntää.

8)eroatte jos molemmat olette molemmat niin jääräpäitä, ettei mikään ylläolevista vaihtoehdoista sovi

Miehen asenne ja käytös tässä asiassa kyllä on sen verran epämiellyttävää, ettei anna hyvää kuvaa hänen luonteesta muutenkaan. Mies on kokeneempi ja yrittää exiinsä vedoten pakottaa kokemattoman APN tekemään sellaista mitä hän ei halua. Ei kuulosta hyvältä suhteen tulevaisuuden kannalta. Vasektomia on helppo toimenpide miehelle ja mikäli se ei herralle sovi ,suosittelen kyllä aptä jättämään öykkärin ennenkuin on myöhäistä.

Vierailija
105/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää naisten kondomia, kyllä, sellainenkin on...

Vierailija
106/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan oikeesti, valtaosa naisista käyttää pillereitä ilman mitään ongelmia. Veritulppa riski nousee, mutta se on edelleenmarginaalisen pieni.

Haluaako joku vakiintuneessa suhteessa oikeesti tuhrata komdomin kanssa?!?

t. nainen

Jos sinä haluat sekoittaa elimistösi niin ole hyvä. Monilla naisilla hormonaalinen ehkäisy aiheuttaa muita elämänlaatua huonontavia haittavaikutuksia, joten ei kondomin kanssa "turaaminen" niin hankalaa ole. Hankkii oikean kokoisia kondomeja ja opettelee niitä käyttämään. Ihan on asenne kysymys.

Vierailija
107/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ehkäisy on myös se ettei harrasta yhdyntää.

Vierailija
108/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Ap painostaa miehen käyttämään kumia mitä se ei tahdo. Aikamoinen patti tilanne. Joko elätte seksittömässä suhteessa tai eroatte. Hyvin yksinkertaista.

Mitä painostusta se on? Käytät kumia,saat seksiä. Kumi ei kelpaa, olet ilman. Ihan on kuule vapaa valinta miehellä.

Vierailija
109/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä hormonaalista ehkäisyä. Meillä kortsut. Mies 50 v saa mennä sterilisaatioon, koska naiselle vaarallisempaa. En pakota.

Vierailija
110/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siinä ährätessä tunnelma latistuu, miesten kondomit paljon helpompia.

Vierailija
111/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko sen miehen siihen suostuvan? Kun siinä taas on "se muovi välissä"...

Vierailija
112/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oletkos koittanut josko mies valittaisi? Et.

Vierailija
113/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän hormonaalista ehkäisyä mutta ymmärrän hyvin ettei kaikki halua sitä käyttää.

Heivaisin silti tuon miehen pois elämästäni. Ihminen joka vetoaa exiinsä ja siihen että haluaisi mua enemmän kun rinnat kasvaisi (ei mulla muuten ole kasvanut) on idiootti ja mä en sellaista tarvitse.

Sain vaikutelman että ap on kovin nuori ja kokematon, mies sen sijaan vanhempi? Tuo tieto yhdistettynä noihin sanomisiin... No, juokse jo. 

Vierailija
114/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jättäisin miehen joka vertailee minua toisiin naisiin.

Vierailija
115/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jotka höpisee kortsunkäytöstä, tiesittekö ettei seksi kortsun kanssa ole seksiä? Koska eihän siinä pippeli mene pilluun kun siinä on muovia välissä.

Muutenkin kortsun ja pillumehun tuoksun yhdistelmä on sellainen, että siinä menee kyllä panohalut!

Tiesitkö, että seksi ilman penetraatiotakin on seksiä?

Vierailija
116/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä olekaan minun miehestäni kyse, hän on aikuinen ihminen. AP:n mieheltä en vielä ole käynyt kysymässä.

Vierailija
117/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän hormonaalista ehkäisyä, mutta ymmärrän erittäin hyvin, jos joku ei halua käyttää. Itsellänikin on kokemusta hormonaalisen ehkäisyn haittavaikutuksista, sain aiemmin käyttämistäni valmisteista mielialan muutoksia, päänsärkyä ja haluttomuutta. Uuden parisuhteen aloittaessani sanoin miehelle, että haluan vielä kokeilla hormonaalista ehkäisyä, vaikka aiemmin olen saanut haittavaikutuksia. Onnekseni sain kokeiluun e-pillerit, jotka eivät ihme kyllä aiheuttaneet mitään negatiivisia oireita. Ehkäisyn käyttäminen oli oma valintani ja miehelle olisi käynyt myös se, että käyttäisimme kondomia. Mies sanoikin, että hänelle tärkeintä on se, että voin hyvin.

Ikävä kuulla ap, että mies ei osaa suhtautua asiaan järkevästi. Keskustelkaa asiasta vielä, ehkä kaikki miehet eivät ymmärrä riittävästi kuinka iso asia hormonaalisen ehkäisyn käyttö on. Itse en kyllä katselisi miestä, joka yrittäisi pakottaa minua asioihin vasten tahtoani. Jos ette pääse asiassa sopuun, niin kannattaa varmaan harkita eri suuntiin lähtöä. Löydät kyllä ihan varmasti miehen, joka välittää sinusta enemmän, kuin paljaalla panemisesta.

Vierailija
118/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä olekaan minun miehestäni kyse, hän on aikuinen ihminen. AP:n mieheltä en vielä ole käynyt kysymässä.

Nokun te olette Aikuisia niin olette varmaan koittaneet naisten kondomia?

Vierailija
119/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Ap painostaa miehen käyttämään kumia mitä se ei tahdo. Aikamoinen patti tilanne. Joko elätte seksittömässä suhteessa tai eroatte. Hyvin yksinkertaista.

Tässä on vain se ero että kortsu ei aiheuta sivuvaikutuksia kuten pillerit. 

Mä en enää moiseen myrkkyyn koske. Ehkäisyteho oli kyllä 100 prosenttia koska seksiä ei ollut haluttomuuteni takia (sivuvaikutus).

Meillä toimi myös 100% koska seksiä ei ollut. Apn tapauksessa jos tulisi haluttomuutta niin mies todennäköisesti painostaisi vastentahtoisesti ja runtelisi ilmeisesti nuoren apn seksuaalisuuden.

Vierailija
120/270 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nokun te olette Aikuisia niin olette varmaan koittaneet naisten kondomia?

Kyllä. Olemme kokeilleet kaikki maailman ehkäisymuodot, ihan kaikki.

Eikö tälle palstalle voisi saada jonkinlaisen ikärajan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi