Mies yrittää pakottaa minua käyttämään ehkäisyä, jota en halua :(
Olemme tuore pari, jolla on ikäeroa. Miehellä on kovat halut ja haluaisi sekstailla päivittäin. Ongelmana on riidaksi asti puhjennut aihe eli ehkäisy - Mies ei suostu kortsuihin ja vaatii minua syömään pillereitä, joita en halua. Mies on alkanut käyttäytymään lapsellisesti ja vetoaa erilaisiin syihin miksi pillerit olisivat paras vaihtoehto. Mies on sanonut yleistämällä että kaikki naiset syövät niitä myös hänen exät ja heillä ei ollut ongelmia, seksi maistuu paremmalta ja on vapaampaa sekä ainainen kumin kanssa mies ei tule. En halua syödä pillereitä, mutta mies ei tajua! Turhauttaa koko ajatus! :( Viimeisin oli, kun mies puolusti pillereitä sanomalla, että rinnatkin kasvaisivat ja häntä tekisi enemmän mieli minua - Vedin herneen nenään! :( En halua syödä hormooneja.
Kommentit (270)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillereiden sijaan ehkäisyrengas, ehkäisykapseli, kierukka... pillerit oo ainoa vaihtoehto..
En halua tunkea kehooni hormooneja vain sen takia, että mies saisi tahtonsa läpi ja pääsee pukille. Eipä tarvitse enää miettiä asiaa, koska mies jätti minut alkuillasta ja kertoi panneensa exäänsä vain sen takia kun pihtasin enkä suostunut pillereihin.
Olipa tyhmä mies, oikea sika! Onneksi pääsit eroon ajoissa! Valitse ensi kerralla mies tarkemmin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillereiden sijaan ehkäisyrengas, ehkäisykapseli, kierukka... pillerit oo ainoa vaihtoehto..
En halua tunkea kehooni hormooneja vain sen takia, että mies saisi tahtonsa läpi ja pääsee pukille. Eipä tarvitse enää miettiä asiaa, koska mies jätti minut alkuillasta ja kertoi panneensa exäänsä vain sen takia kun pihtasin enkä suostunut pillereihin.
Ei vaikuta tositarinalta. Tämän on lisännyt joku ei niin mukava mies?
E-pillereihin ja niiden haittavaikutuksiin ei todellakaan tulis suhtautua kevyesti. Jo mielialanvaihtelut ja haluttomuus ovat itsessään aika hyviä syitä jättää ne napsimatta, mutta omaan hormonitoimintaan kajoamisella voi olla huomattavasti pahempiakin seurauksia.
Itse sain pillereistä aivoverenkiertohäiriön (pahoja näköhäiriöitä ja huonovointisuutta) todella lyhyen käytön jälkeen, vaikka en kuulunut mihinkään riskiryhmään. Viskasin pillerit mäkeen ja kiitin onneani, ettei sattunut pahempaa.
Ystäväni sai pian pillerit aloitettuaan vielä pahemman aivoverenkiertohäiriön, johon liittyi tajunnan sumenemista, muistin menetystä ja tasapaino-ongelmia. Ei kohtauksen tullessa meinanut pysyä pystyssä, muistanut missä oli tai tunnistanut läheisiään. Mitään muuta selitystä tälle ei lääkärissä löydetty, kuin että on pillereiden harvinainen haittavaikutus.
Edellinen jatkaa...
Toisella ystävistäni pillerit laukaisivat pahan migreenin, josta edelleen vuosia pillereiden lopettamisen jälkeen kärsii. Ajallisessa yhteydessä on myös toinen hormonitoimintaan ja aineenvaihduntaan liittyvä sairaus, joka myös diagnosoitiin jonkin ajan kuluttua tuosta pillerirumbasta. Ennen pillereitä ystäväni oli täysin terve, mutta niiden jälkeen kroonisesti sairas useammalla eri diagnoosilla.
Kolmas ystävä laitatti hormonikierukan eikä mennyt hirveän kauaa, kun hänen munasarjoihinsa alkoi kehittyä suuria kivuliaita kystiä. Aiemmin vastaavaa ongelmaa ei ollut, joten todennäköisesti ylimääräiset hormonit laukaisivat tuon reaktion.
Kaikki noista edellämainituista on täyttä totta ja tapahtuneet riskiryhmään kuulumattomille, terveille, urheilullisille naisille. Kukaan ei ole edes niiltä harvinaisilta haittavaikutuksilta täysin turvassa, sillä on oikeasti arpapeliä pistääkö ne lisähormonit kropan toiminnassa jotain pahasti raiteiltaan.
Syökää pillereitä jos syötte, mutta älkää ikinä tehkö sitä toisen painostuksesta. Jos joku sitä vaatii, ei hän aidosti välitä sinusta ja sinun terveydestäsi.
Minäkään en hormoneita käytä. Onneksi sängyssä voi tehdä niin paljon muutakin kuin yhdyntää. Meillä menee ehkä kondomi kuussa. Silti seksielämämme on tyydyttävää molemmille. Tai ehkä juuri siksi! On ollut syytä keksiä muita tapoja tehdä toinen onnelliseksi.
Ystäväpiirissäni on kaksi muutakin pitkäaikaisessa parisuhteessa elävää naista, jotka eivät käytä hormonaalista ehkäisyä. En ole koskaan joutunut ajattelemaan, että joku siihen painostasi.
Itse olisin varmaan tuossa tilanteessa eronnut. En kestäisi painostusta muissakaan terveyteen liittyvissä asioissa. Jotkut aiemmat kumppanini ovat tyrkyttäneet alkoholia motolla:"ottaisit nyt, niin olis meillä molemmilla kivaa!" Ovat siis eksiä...
Jätä. Itse miehenä en taas suostu seurustelemaan naisen kanssa joka käyttää pilleriehkäisyä, ne vaikuttaa hormoonien toimintaan ja siten naisen käytökseen aika negatiivisesti. Teet oikeen valinnan kun et suostu käyttämään hormooneja. Ne pilaavat mielenterveyden!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nainen ja MINUA ärsyttää ne kortsut. Mä "pakottaisin" mihen panemaan paljaalla ja hommattais toinen ehkäisy.
Varmaan enemmistö naisista inhoaa kortsuja ja syö mielummin e-pillereitä.
Huvittavaa kuinka faktan toteaminen kerää alapeukkuja.
Pillerit eivät ole ongelmattomia, mutta kyllä kondomit on tosi ikäviä pidemmän päälle.
Se, että ap:n mieheltä jää orgasmit saamatta ei hirveesti herättänyt palstan naisissa empatiaa.
Ps. Ei sen ap:n ehkä tarvitse nostaa kytkintä, kyllä se mieskin sen saattaa tehdä.
Onko kukaan käyttänyt ehkäisytietokonetta? Nythän on kehitetty paljon näitä laitteita, jotka nopeasti esim. aamulämmön mittaamalla määrittelevät ovulaation ajankohdan. Haittana tässä on se, että seksiä ei voi harrastaa joka päivä (tai sitten riskipäivinä käyttää kumia) mutta ainakaan menetelmä ei sotke elimistöä millään tavalla.
Itse käyttäisin tuota jos vielä tarvitsisin ehkäisyä, mutta olen tehnyt sterilisaation, koska lapsilukuni on täynnä. Sain nuorena, hoikkana 22-vuotiaana veritulpan jalkaani ilmeisesti juurikin pillereiden vuoksi enkä ole saanut sen jälkeen käyttää hormonaalista ehkäisyä. Olen käyttänyt keskeytettyä yhdyntää, pari vuotta kuparikierukkaa ja monta vuotta on mennyt ihan luonnollisessa raskauden jälkeisessä hedelmättömyydessä, sillä onnekseni minulla on mennyt synnytyksen jälkeen aina yli vuosi ennen kuin kuukautiskierto on palautunut ja lapsia on siunaantunut 5. Kondomista en pidä, sillä saan sen kanssa usein hiivatulehduksen.
N41
En syö myrkkyjä senvuoksi, että miehellä on kivaa. No way. Elämme 2000- luvulla ja naisetkin on jo ihmisiä.