Olen työttömyydestä nauttiva ja nyt sain kutsun työkkäriin
Työllistymissuunnitelman teko kutsuu. Naurattaa jo vähän etukäteen, sillä en todellakaan ole lähdössä minkäänlaisiin töihin. Systeemin olen voittanut aina, eikä tälläkään kertaa jännitä tippaakaan tuo muka-uhka työllistymisestä.
Tilastojen siivoamiseen saavat käyttää minua korkeintaan jollain viikon kestävällä työnhakukurssilla. Ja jos yrittävät pakottaa mihinkään minne en halua, niin onneksi saikutus varma viimeinen oljenkorsi ja koska minulla on todettu masennuskin jo yli 15 vuotta sitten, niin pelkästään sen avulla voin luikerrella kaikista velvotteista, jotka eivät minua kiinnosta. Joskus olen saikuttanut ihan vaan vaihtelun vuoksi myös fyysisistä vaivoista (niska-, selkä- ja olkapäävaivoista).
Älkää hyvät ihmiset suostuko ilmaistöihin, jos ette itse jostain kumman syystä halua ilmaistyövoimaksi. Keinot ovat monet.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Töitä thyiii! kirjoitti:
Työllistymissuunnitelman teko kutsuu. Naurattaa jo vähän etukäteen, sillä en todellakaan ole lähdössä minkäänlaisiin töihin. Systeemin olen voittanut aina, eikä tälläkään kertaa jännitä tippaakaan tuo muka-uhka työllistymisestä.
Tilastojen siivoamiseen saavat käyttää minua korkeintaan jollain viikon kestävällä työnhakukurssilla. Ja jos yrittävät pakottaa mihinkään minne en halua, niin onneksi saikutus varma viimeinen oljenkorsi ja koska minulla on todettu masennuskin jo yli 15 vuotta sitten, niin pelkästään sen avulla voin luikerrella kaikista velvotteista, jotka eivät minua kiinnosta. Joskus olen saikuttanut ihan vaan vaihtelun vuoksi myös fyysisistä vaivoista (niska-, selkä- ja olkapäävaivoista).
Älkää hyvät ihmiset suostuko ilmaistöihin, jos ette itse jostain kumman syystä halua ilmaistyövoimaksi. Keinot ovat monet.
Alotus on provo. Suunnitelmat on tehty jo. Viimestään viime vuonna.
Se on sinun heikkoutesi, jos provosoidut siitä, että minä en alistu orjaksi ja siitä kun nautin työttömyyden tuomasta ajasta harrastaa monia eri harrastuksia, jotka tuovat elämääni tarkoituksen. Sinä tässä ennemminkin olet porvoolainen kaikkine "tehtyine suunnitelminesi". Minä en aio mennä töihin, enkä varsinkaan orjatöihin ja se asia ilmeisesti vituttaa sinua aika paljon. Vai vituttaako sinua se, että minulla on masennus, jolla saan saikkua aina kun sitä tarvitsen? Vai vituttaako sinua se, että kerron avoimesti, että saikkua voi hakea myös vaikka keksityillä fyysisillä vaivoilla? Ei sinun uhoamisesi mistään suunnitelmista minun elämääni muuta mitenkään. Ikinä. Vituttaako?
Vierailija kirjoitti:
Tekisi mieli piestä tollanen laiskapaska.
Olet hakoteillä, jos kuvittelet minun olevan laiska ihminen. En tarvitse rahaa minimituloja enempää, eikä työnteko tee minua onnelliseksi. Koin töissä ollessani, etten ehdi elämään. Laiska ihminen tuskin urheilisi monella eri tavalla tai lähtisi aamuvarhaisella kalastamaan.
Olen huomannut, että aktivointimallin annetaan nyt puraista ja varmaankin vasta sen jälkeen tungetaan ilmaistöihin. Ilmeisesti tällainen ohjeistus nyt annettu virkailijoille.
Oisko mitään konstia ,jolla pääsisi mielenterveydellisistä syistä sairaseläkkeelle.
Itku ja huuto onnistuu helposti.
Samoin aku ankka äänellä puhuminen ja yli-hengitys.
Vierailija kirjoitti:
Oisko mitään konstia ,jolla pääsisi mielenterveydellisistä syistä sairaseläkkeelle.
Samoin aku ankka äänellä puhuminen ja yli-hengitys.
Sairaseläke vai mikälie työkyvyttömyyseläke on melkoista arpapeliä. Saattaa päästä sellaiselle jopa esittämällä sairauksia, mutta moni sellainen ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle, joka ehdottomasti sinne kuuluisi. Täydellistä arpapeliä ja on muutenkin pitkä ja kivinen tie...
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti saat karenssin :) Eikö hävetä elää muiden rahoilla? (Joo tiedän jo, ei)
Yksinkertainen. Menehän töihin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan voipi onneaan koittaa.En suosittele.Ihan ajattelen SINUN parastasi..ja terveyttäsi.Eikä kaikkia mielitekoja kannata tällasille palstoille kirjotella.Minunkin tekee mieli jäätelöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan voipi onneaan koittaa.En suosittele.Ihan ajattelen SINUN parastasi..ja terveyttäsi.Eikä kaikkia mielitekoja kannata tällasille palstoille kirjotella.Minunkin tekee mieli jäätelöä.
Vai että jäätelöä? Nyt kyllä on jo koodikielet kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että jäätelöä? Nyt kyllä on jo koodikielet kohdallaan.
Ei koodeja vaan kirjoitin mitä minun tekee mieli juuri nyt.Toisille se on piekseminen,toisille jäätelö sqe mieliteko. : D
Aika surullisia ihmisiä ne ketkä sanovat ettei löydy muuta tekemistä,että sen takia haluavat tehdä töitä,kyllä minä keksin paljonkin muuta tekemistä duunin sijaan,eikä rahaa edes juurikaan kulu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joutuu 5 päivän kurssille ja yht'äkkiä joutuukin saikulle, niin saako noista päivistä mitään rahallista korvausta, vai meneekö saikku omavastuun piikkiin palkattomana?
Tuo onkin kiinnostava kysymys. Käsittääkseni menee omavastuun piikkiin. Kannattaa siksikin olla tarkkana, mihin pelleilyihin työntyy.[/quot
Kävin te-toimiston työnhakukurssilla, joka kesti 5 päivää. 2.2.2018 oli julkisen liikenteen lakko, en päässyt paikalle, lakon vuoksi. Minulta pidätettiin työttömyyskorvaus kyseiseltä päivältä. Lalkko ei ollut hyväksyttävä syy olla poissa. Minun olisi pitänyt kävellä 10 km.edestakaisin tai ottaa taksi. Jos olisin ymmärtänyt ilmoittaa olevani sairaana, olisin saanut korvauksen kyseiseltä päivältä. Älkää olko liian rehellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin aku ankka äänellä puhuminen ja yli-hengitys.Sairaseläke vai mikälie työkyvyttömyyseläke on melkoista arpapeliä. Saattaa päästä sellaiselle jopa esittämällä sairauksia, mutta moni sellainen ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle, joka ehdottomasti sinne kuuluisi. Täydellistä arpapeliä ja on muutenkin pitkä ja kivinen tie...
Kannattaa muistaa että suurimman vahingon näistä aloittajan kaltaisten systeemin väärinkäyttäjien toimista eivät suinkaan kärsi tavalliset veronmaksajat vaan nimen omaan ne, jotka todellisuudessa sosiaaliturvan tukea tarvitsisivat.
Aloittajan kaltaiset tyypit lisäävät turhaan systeemiin kustannuksia ja heidän toimensa johtavat supistuksiin, kun raha ei yksinkertaisesti riitä. Sitten tulee aktivopintimalleja, terveyspalveluiden taso laskee, avohoitoa tarjotaan niillekin joille se ei riitä jne.
Sosiaalipummi syö toki jokaisen pöydässä. Mutta eniten vahinkoa hän tekee kaikkein heikoimmassa samassa oleville. AP on tästä varmaan ylpeä.
Vierailija kirjoitti:
Töitä thyiii! kirjoitti:
Kertokaa miksi olette suostuneet ilmaiseksi töihin? Entä miksi ette saikuta vaan suostutte ilmaiseksi töihin? Moraaliko estää? Eikö yhtään soi hälytyskellot, että moraaliton hallitus pakottaa teidät ilmaiseksi töihin ja vääristää vielä samalla yritysten välistä kilpailua? Peli meni rumaksi kun ihmisiä alettiin pakottamaan orjiksi, joten pelaa sinäkin samaa peliä. Saat kyllä vapaudut orjuudesta-kortin kunhan pelaat korttisi oikein.
Ap
Ihan omasta halustani olen orjaksi mennyt, ei ole koskaan ehdotettu :D Miksi? No, kotona päivät pitkät makaaminen käy pidemmän päälle tylsäksi. Lisäksi oon saanut päivärahaa korotettuna (nostanut n. 100€/kk tuloja) ja 9€/osallistunispäivä (nostanut n. 200€/kk tuloja). Kyllä mulle se 300€ enemmän on kelvannut. Rahan lisäksi olen päässyt pois neljän seinän sisältä, nähnyt muita seiniä ja ihmisiä. Saanut uusia ystäviä, kokemusta ja hetkellisesti elintasoa kohennettua. Toimeentulotukeen eivät ole vaikuttaneet, vaan ovat jääneet käteen ylinmääräiseksi.
Eikö sinulla ole muita ystäviä, perhettä tms kun sinun pitää maata kotona kaiket päivät. Ei koti mikään vankila työttömälle ole tietääkseni.
Juuri sen vuoksihan aktivointimallissa ei olekaan mitään järkeä, se ei pure meihin "totaalikieltäytyjiin". Homma nyt vaan menee niin, että jos joku päättää olla loppuelämänsä tekemättä töitä, niin se onnistuu esim. jo mainitun saikuttamisen turvin. Ei saikutukselle mahda mikään sääntö mitään.
Ikävästi sanottu. Kun itse kuitenkin olen aina yrittänyt töitä tehdä.
Joku vielä halveksii meitä duunareita. Ei kiinnosta kovin pimeään ja pakkaseen lähteä. Perkele.
Kyllä on asennevikaista sakkia. Kaikki pitää tuoda tarjottimella eteen, työpaikka vielä +3000 palkalla ilman että itse näkee vaivaa opiskeluihin, työntekoon ja omilla saavutuksilla ansaittuun ylennykseen ja parempaan elämään.
Mikään työ ei ole joutavaa!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on asennevikaista sakkia. Kaikki pitää tuoda tarjottimella eteen, työpaikka vielä +3000 palkalla ilman että itse näkee vaivaa opiskeluihin, työntekoon ja omilla saavutuksilla ansaittuun ylennykseen ja parempaan elämään.
Mikään työ ei ole joutavaa!
Oletko lukenut koko keskustelun ja tullut siitä huolimatta sellaiseen johtopäätökseen, että tässä keskustelussa halveerattaisiin työntekoa jotenkin vai wtf?
Ap vaikuttaa älykkäältä ja sabavalmiilta tyypiltä. Jotain on mennyt jossain vaiheessa"ohi" häneltä kun mitään häntä tyydyttävää koulutusta ja uraa ei ole löytynyt. Ja nyt ei enää edes viitsi etsiäkään.