Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen työttömyydestä nauttiva ja nyt sain kutsun työkkäriin

Töitä thyiii!
22.02.2018 |

Työllistymissuunnitelman teko kutsuu. Naurattaa jo vähän etukäteen, sillä en todellakaan ole lähdössä minkäänlaisiin töihin. Systeemin olen voittanut aina, eikä tälläkään kertaa jännitä tippaakaan tuo muka-uhka työllistymisestä.

Tilastojen siivoamiseen saavat käyttää minua korkeintaan jollain viikon kestävällä työnhakukurssilla. Ja jos yrittävät pakottaa mihinkään minne en halua, niin onneksi saikutus varma viimeinen oljenkorsi ja koska minulla on todettu masennuskin jo yli 15 vuotta sitten, niin pelkästään sen avulla voin luikerrella kaikista velvotteista, jotka eivät minua kiinnosta. Joskus olen saikuttanut ihan vaan vaihtelun vuoksi myös fyysisistä vaivoista (niska-, selkä- ja olkapäävaivoista).

Älkää hyvät ihmiset suostuko ilmaistöihin, jos ette itse jostain kumman syystä halua ilmaistyövoimaksi. Keinot ovat monet.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa miksi olette suostuneet ilmaiseksi töihin? Entä miksi ette saikuta vaan suostutte ilmaiseksi töihin? Moraaliko estää? Eikö yhtään soi hälytyskellot, että moraaliton hallitus pakottaa teidät ilmaiseksi töihin ja vääristää vielä samalla yritysten välistä kilpailua? Peli meni rumaksi kun ihmisiä alettiin pakottamaan orjiksi, joten pelaa sinäkin samaa peliä. Saat kyllä vapaudut orjuudesta-kortin kunhan pelaat korttisi oikein.

Ap

Vierailija
2/87 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaudut orjuudesta -kortti, jonka saa kun pelaa korttinsa oikein. Tuo oli hyvä! Olen samalla linjalla. Yhtään tuntia ilmaista työtä en tule tekemään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuu 5 päivän kurssille ja yht'äkkiä joutuukin saikulle, niin saako noista päivistä mitään rahallista korvausta, vai meneekö saikku omavastuun piikkiin palkattomana? 

Vierailija
4/87 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joutuu 5 päivän kurssille ja yht'äkkiä joutuukin saikulle, niin saako noista päivistä mitään rahallista korvausta, vai meneekö saikku omavastuun piikkiin palkattomana? 

oho, rahatta siis piti olla tuos  eikä palkatta, mutta kuitenkin.

Vierailija
5/87 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työkkäri laita ketään ilmaiseksi töihin.

Toisaalta sinulle käy hyvin vuonna 2020, kun työkkärit lakkautetaan ja masentuneet jne.siirretään kokonaan pois työttömyysetuuksien piiristä toimeentulotuelle.

Vierailija
6/87 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo onkin kiinnostava kysymys. Käsittääkseni menee omavastuun piikkiin. Kannattaa siksikin olla tarkkana, mihin pelleilyihin työntyy.

Vierailija
7/87 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvo mulle konsteja, kun en pääse saikulle, vaikka olen ahdistunut enkä kestä mitään ryhmämuotoisia koulutuksia ja en saa töitä tehdyksi kun muisti pätkii.

Vierailija
8/87 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo,ja vielä huono sellainen.

Vierailija
9/87 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö itseäsi sankarina?

Vierailija
10/87 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo onkin kiinnostava kysymys. Käsittääkseni menee omavastuun piikkiin. Kannattaa siksikin olla tarkkana, mihin pelleilyihin työntyy.

No mut jos pakotetaan tuonne pelleilemään enkä halua tai kykene pelleillä.

Vierailija
11/87 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvo mulle konsteja, kun en pääse saikulle, vaikka olen ahdistunut enkä kestä mitään ryhmämuotoisia koulutuksia ja en saa töitä tehdyksi kun muisti pätkii.

Joku lääkitys?

Vierailija
12/87 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle kelpasi ne parisataa ylimääräistä neljän tunnin viikkotyömäärästä.

Vierailija
13/87 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku lääkitys?

Ei auta tähän tällaiseen.

Vierailija
14/87 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, kun joskus menet töihin, voi alkaa ottamaan korkea veroprosentti pannuun. Silloin kannattaa muistella, miksi niitä veroja joudutaan aika hitosti makselemaan - jotta työnvieroksujien elämä voidaan kustantaa. Ihan turha lätistä, ettei ole töitä, niitä on koko maa pullollaan. On vaan nirsoja ihmisiä! Kukaan ei esimerkiksi tahtoisi siivoojaksi, vaikka varmasti tulisi kauhea valitusvirsi, jos oma työpaikka olisi ilman siivoojaa. Alipalkattu alahan se on, mutta varmasti saa tehdä niin paljon töitä, että palkalla elääkin. Kyllä tekevälle löytyy aina työtä, itse teen tälläkin hetkellä kahta työtä, enkä ole ollut kuin 21 vuotta sitten 3 kuukautta työttömänä. Ja ei, minulla ei ole oikeastaan yo-tutkintoa kummempaa koulutusta edes. Mutta, ei muuta kuin hauskaa sohvaperunointia, välillä voit valittaa, kuinka kaikki on myös kovin kallista ja vetää vaikka vähän lisää suklaata ja euron burgereita, kaupantekijäisinä pääset nauttimaan diabeteksestä, kun persauskin vaan leviää...

Vierailija
15/87 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat karenssin :) Eikö hävetä elää muiden rahoilla? (Joo tiedän jo, ei)

Vierailija
16/87 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin mistä? eikö kurssit ole 6 h pv/5 pv. saa siitä jonku 9 e/pv kait, eli viikossa 45 e.

Vierailija
17/87 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten, kun joskus menet töihin, voi alkaa ottamaan korkea veroprosentti pannuun. Silloin kannattaa muistella, miksi niitä veroja joudutaan aika hitosti makselemaan - jotta työnvieroksujien elämä voidaan kustantaa. Ihan turha lätistä, ettei ole töitä, niitä on koko maa pullollaan. On vaan nirsoja ihmisiä! Kukaan ei esimerkiksi tahtoisi siivoojaksi, vaikka varmasti tulisi kauhea valitusvirsi, jos oma työpaikka olisi ilman siivoojaa. Alipalkattu alahan se on, mutta varmasti saa tehdä niin paljon töitä, että palkalla elääkin. Kyllä tekevälle löytyy aina työtä, itse teen tälläkin hetkellä kahta työtä, enkä ole ollut kuin 21 vuotta sitten 3 kuukautta työttömänä. Ja ei, minulla ei ole oikeastaan yo-tutkintoa kummempaa koulutusta edes. Mutta, ei muuta kuin hauskaa sohvaperunointia, välillä voit valittaa, kuinka kaikki on myös kovin kallista ja vetää vaikka vähän lisää suklaata ja euron burgereita, kaupantekijäisinä pääset nauttimaan diabeteksestä, kun persauskin vaan leviää...

Olet kyllä idiootti. Siivoojaksikaan ei pääse kuka vaan, yritetty on ja niin on monet muutkin. Ei sillä ole väliä jos sulla ei ole koulutusta, jos olet kerta koko elämäsi tehnyt töitä, hyvä sulle. Mutta jos on mennyt suoraan lukiosta ja opiskellut itselleen ammatin ei välttämättä ole yhtään työkokemusta. Ja näin on hankala saada esim. siivoojan/kassan/varastomiehen töitä. 

Vierailija
18/87 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa aloittajasta mallia muutkin. Saadaan tämä mätä systeemi nopeammin nurin ja voidaan aloittaa puhtaalta pöydältä.

Vierailija
19/87 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt niitä neuvoja kehiin.

Vierailija
20/87 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niin mistä? eikö kurssit ole 6 h pv/5 pv. saa siitä jonku 9 e/pv kait, eli viikossa 45 e.

Kuntouttavasta. Oli kerran viikossa 4h/päivä. En itse asiassa edes tiedä mitä ylimääräistä rahaa siitä sain mutta kyllä se oli paljon enemmän kuin 9e/päivä.