HS: ...Nyt Samuel hoitaa yksin lasta, jota hän ei halunnut
Voisiko joku rikas tilaaja pasteta tämän meille köyhille? Kiinnostaa todella!
https://www.hs.fi/elama/art-2000005575061.html
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hirveän masentava keskusteluketju. Eletään vuotta 2018 ja miehille on yhä hirveän kova pala se, että lastenhankinnasta ei joudu kantamaan vastuuta pelkästään nainen. Jos vahinkoraskaus sattuu, niin ei miehellä pitäisi olla mitään mussuttamista siinä, että hän joutuu kantamaan myös tapahtuneesta vastuunsa ja osallistumaan lapsen elättämiseen.
Ei pidä ajatella niin, että vahinkoraskauden sattuessa olisi naiselle kunniallista päästää mies mahdollisimman vähällä joko teettämällä vähin äänin abortti tai hoitamalla lapsen elatus täysin yksin. Päinvastoin, asian voisi miettiä niin, että henkisesti kypsälle miehelle olisi kunnia-asia hoitaa roolinsa isänä kunnialla vaikka se osittain yllättäen olisikin eteen sattunut. Ja jos ajatus aktiivisesta isän roolista tuntuu vaikealta, niin voisi vähintään ajatella, että olisi luonnollista siltikin elättää omaa lastaan. Nainenhan yh-äitinä kuitenkin arjessa suuremman vastuun lapsesta kantaa.
Naisille on aina korostettu sitä, että pitäisi miettiä sitä, kenen kanssa seksiä harrastaa, koska siitä voi olla seurauksia. Nyt kun samat seuraukset ja vaatimus miettiä etukäteen toimintaansa koskettavat lakien ja isyystestien yleistymisen takia myös miehiä, niin tästä nouseekin kauhea haloo. Hei, jos haluaa ihan varman päälle pelata, niin seksiä toista sukupuolta olevan henkilön kanssa ei ole pakko harrastaa. Ja jos ihan yllättäen kerta toisensa jälkeen huomaa päätyneensä yllättäen ja vasten tahtoaan vanhemmaksi, niin kannattaa miettiä, voisiko omaa elämäntyyliä hioa sellaiseen suuntaan, ettei niin enää kävisi.
tää kommentti palautti uskoni ihmiskuntaan. kiitokset siitä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltapäivälehdessähän se luki: Samuel luuli, että ehkäisy on kunnossa.
Kondomi on keksitty, ei tarvitse luulla kun itse vastaa sen käytöstä.
Älä viitsi! Satunnaisessa seksissä tuo on itsestään selvyys mutta kyllä vakiintuneessa suhteessa pitäisi voida näin tärkeässä asiassa luottaa toiseen. Ihan hullu ajatus että esim. 10 vuoden yhdessäolon jälkeen pitäisi käyttää kondomia ”varmuuden vuoksi” ettei nainen huijaa itseään raskaaksi. Minä olen nainen ja peräänkuulutan kyllä myös naisen vastuuta tässä! Tämänkin jutun tapauksessa äiti on se joka päätti jättää ehkäisyn pois eikä sitten halunnutkaan lasta vaikka ei tehnyt asialle mitään silloin kun vielä olisi voinut.
Mikä se vakiintuneen suhteen ehkäisy sitten on? Itselleni ei olisi tullut mieleenkään syödä vuosikymmeniä hormoneja.
No sehän on oma valinta! Jos et halua käyttää hormonaalista ehkäisyä niin varmaan sitten keskustelet asiasta miehesi kanssa ja mietitte yhdessä mitä muita vaihtoehtoja on. Tottakai kondomi voi olla ratkaisu mutta tällöin miehenkin kuuluu olla tietoinen ettei muuta ehkäisyä ole käytössä. Ja onhan kuparikierukka myös olemassa.
Meidän ehkäisyasiamme on hoidossa, siitä ei tarvitse huolehtia, kiitos. Minua vain ihmetyttää, että hormonaalista ehkäisyä kaikkine sivuvaikutuksineen pidetään itsestäänselvyytenä. Sitten ihmetellään, kun nainen ei halua seksiä tai kun hänen mielialansa heittelevät ja kun miehet naisistuvat (hormonijäämät vesistössä).
Edelleen : Silloin olisi järkevää keskustella miehen kanssa eri ehkäisyvaihtoehdoista, eikä jättää salaa sitä ehkäisyä pois!
Ei kukaan varmaan ole tästä eri mieltä eikä näin välttämättä tapahtunut tuossa hesarin tapauksessakaan.
Vaikka tää nainen olisikin vahingossa (eli huolimattomuuttaan ja välinpitämättömyyttään) tullut raskaaksi niin MIKSI hän päätti pitää lapsen vaikka ei sitä halunnut??? Tätä en tajua! Kuka hullu niin tekee!? Onneksi mies muutti mielensä, muuten lasta ei olisi kukaan halunnut.
Vaikka kuinka olisi huolimattomuuttaan tullut raskaaksi, ei se abortti aina ole niin helppo päätös. Itse en ymmärrä ihmisiä, joille se abortti on se ainoa autuaaksi tekevä asia joka käänteessä. Jos ei mitään alkoholi/mielenterveysohgelmia ole, voi vaikka kantaa niitä tekosistaan vastuun ja antaa alkuun panemalleen lapselle hyvän ja onnellisen elämän. Ja voipi olla, että siitä elämästä tulee kaikille osapuolille entistä parempi, täydempi ja onnellisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hesarin väliotsikosta sai sen kuvan että Samuli raskaudesta kuullessaan totesi että senkus teet abortin ja sillä selvä.
Miten tyhmä muija pitää ola, että antaa tollaselle k.u.s.i.p..ä.ä.l.l.e p.i.l.l.u.a, vielä paljaalla.
Kiitos tinder, että saatat vammaisia yhteen, ihanaa.
Mikään ehkäisy ei ole satavarma, eli yhdynnässä on aina riskinä raskaus. Siinähän itkee jos on seksiä omasta halustaan harrastanut.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen ei halua kondomia ja vakuuttaa syövänsä pillereitä! Jos kyseessä hottis nainen niin ei siitä voi perääntyä noin vain :D
Mikä ihme vöyhötys tää nyt? Missä tasa-arvo valtuutetut kun tämä otsikoihin pääsi?
Jokainen tuntee ainakin yhden "Saaran" jolle käynyt ihan samat. Kukaan tuu huuteleen ehkäisystä tai etteikö lastaan rakasta. Hö.
Meilläkin oli kortsu patjan alla ja e pillereitä kaapissa mutta lapsia on siunaantunut jo 3.
Ai eikö se riitäkään että asunnosta löytyy ehkäisyvälineitä?
Pitikö niitä käyttääkin?
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin oli kortsu patjan alla ja e pillereitä kaapissa mutta lapsia on siunaantunut jo 3.
Pitikö niitä käyttääkin?
Lisätään vielä että onneksi isällä sentään oli munaa kasvattaa lapsensa.
Äidistä siihen ei nähtävästi ollut.
Yhdyntä huonoissa parisuhteissa pitäisi lailla kieltää kun ei sitä muuten ymmärretä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdin ottaa pilerit. Oho. Unohdin ottaa diabeses lääkkeeni unohdin ottaa verenpaine lääkkeet. Niin varmaan joo.
Minulla on verenpaineeseen lääkitys ja aivan varmasti unohdan ottaa tabletin pari kertaa vuodessa. Pillereillä tuo tarkoittaisi, että kaksi kuukautta vuodessa olisi ehkäisyteho alentunut ja pitäisi ottaa lisäksi kondomit.
Ehkäisypillerin unohtimisen kyllä huomaa koska pillerit on päiväkohtaisesti merkattuja. Ja jos tietää unohtaneensa pillerin tietää myös olla varovaisempi ja kertoa myös miehelle että nyt on loppukierron ajan käytettävä kondomia. Jos ei välitä unohtumisesta ja jatkaa normaaliin malliin niin on kyllä ihan väliinpitämättömyyttä.
Bingo! Taas päästiin siihen, että kondomia pitää käyttää lisäehkäisynä. Unohtamisen huomaa, mutta eihän se tilannetta mitenkään muuta, miehen on käytettävä kondomia, jos seksiä haluaa. Kondomihan on ainakin palstamiehille jotain järkyttävän ikävää, aborttikin on heille pienempi paha.
Kuinkahan monta tuntia nainen jatkaisi seurustelua jos mies sanoisi, että vaikka sinulla onkin ehkäisy niin käytän kondomia raskauden ja sukupuolitautien välttämiseksi :)
Tämä! Tällä palstalla sellainen mies olisi automaattisesti pettäjä ja se sika pitäisi jättää välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdin ottaa pilerit. Oho. Unohdin ottaa diabeses lääkkeeni unohdin ottaa verenpaine lääkkeet. Niin varmaan joo.
Minulla on verenpaineeseen lääkitys ja aivan varmasti unohdan ottaa tabletin pari kertaa vuodessa. Pillereillä tuo tarkoittaisi, että kaksi kuukautta vuodessa olisi ehkäisyteho alentunut ja pitäisi ottaa lisäksi kondomit.
Ehkäisypillerin unohtimisen kyllä huomaa koska pillerit on päiväkohtaisesti merkattuja. Ja jos tietää unohtaneensa pillerin tietää myös olla varovaisempi ja kertoa myös miehelle että nyt on loppukierron ajan käytettävä kondomia. Jos ei välitä unohtumisesta ja jatkaa normaaliin malliin niin on kyllä ihan väliinpitämättömyyttä.
No eiköhän jokainen sanokin. Ei naisilla niin hirveä hinku ole saada niitä lapsia, kuin jotkut näyttää luulevan. Ja vielä harvempi niitä haluaa vasten miehen tahtoa. Lapsen "saaminen" on naiselle aika kova juttu. Raskaus ja synnytys ei ole leikintekoa. Ja synnytyksen jälkeen useamman viikon valut verta, maito pakottaa rintoja ja jos sattuu, että vauva imee nännit verille voi sitä imettämisen tuskaa. Monella nuorella naisella on ennemminkin se jatkuva pelko siitä raskaudesta, vaikka ehkäisykin olisi kunnossa. Jos naiset olisivat pelkästään vauvojen perään, ei Suomessakaan tehtäisi niin suurta määrää abortteja. Ja jos miehet saisi määrätä naiset aborttiin Suomessa suntyisi varmaan vain 100 lasta vuodessa ;)
Lue nyt toi juttu mihin aloituksessa viitataan ennen kuin alat ulisemaan. Juuri niin se nainen teki, eipä viitsinyt mainita ettei ole ottanut pillereitä äkkiä, tuli raskaaksi, synnytti lapsen jota ei sitten halunnutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi! Satunnaisessa seksissä tuo on itsestään selvyys mutta kyllä vakiintuneessa suhteessa pitäisi voida näin tärkeässä asiassa luottaa toiseen. Ihan hullu ajatus että esim. 10 vuoden yhdessäolon jälkeen pitäisi käyttää kondomia ”varmuuden vuoksi” ettei nainen huijaa itseään raskaaksi. Minä olen nainen ja peräänkuulutan kyllä myös naisen vastuuta tässä! Tämänkin jutun tapauksessa äiti on se joka päätti jättää ehkäisyn pois eikä sitten halunnutkaan lasta vaikka ei tehnyt asialle mitään silloin kun vielä olisi voinut.
Mikä se vakiintuneen suhteen ehkäisy sitten on? Itselleni ei olisi tullut mieleenkään syödä vuosikymmeniä hormoneja.
No sehän on oma valinta! Jos et halua käyttää hormonaalista ehkäisyä niin varmaan sitten keskustelet asiasta miehesi kanssa ja mietitte yhdessä mitä muita vaihtoehtoja on. Tottakai kondomi voi olla ratkaisu mutta tällöin miehenkin kuuluu olla tietoinen ettei muuta ehkäisyä ole käytössä. Ja onhan kuparikierukka myös olemassa.
Meidän ehkäisyasiamme on hoidossa, siitä ei tarvitse huolehtia, kiitos. Minua vain ihmetyttää, että hormonaalista ehkäisyä kaikkine sivuvaikutuksineen pidetään itsestäänselvyytenä. Sitten ihmetellään, kun nainen ei halua seksiä tai kun hänen mielialansa heittelevät ja kun miehet naisistuvat (hormonijäämät vesistössä).
Edelleen : Silloin olisi järkevää keskustella miehen kanssa eri ehkäisyvaihtoehdoista, eikä jättää salaa sitä ehkäisyä pois!
Ei kukaan varmaan ole tästä eri mieltä eikä näin välttämättä tapahtunut tuossa hesarin tapauksessakaan.
Vaikka tää nainen olisikin vahingossa (eli huolimattomuuttaan ja välinpitämättömyyttään) tullut raskaaksi niin MIKSI hän päätti pitää lapsen vaikka ei sitä halunnut??? Tätä en tajua! Kuka hullu niin tekee!? Onneksi mies muutti mielensä, muuten lasta ei olisi kukaan halunnut.
Vaikka kuinka olisi huolimattomuuttaan tullut raskaaksi, ei se abortti aina ole niin helppo päätös. Itse en ymmärrä ihmisiä, joille se abortti on se ainoa autuaaksi tekevä asia joka käänteessä. Jos ei mitään alkoholi/mielenterveysohgelmia ole, voi vaikka kantaa niitä tekosistaan vastuun ja antaa alkuun panemalleen lapselle hyvän ja onnellisen elämän. Ja voipi olla, että siitä elämästä tulee kaikille osapuolille entistä parempi, täydempi ja onnellisempi.
Ei se joka käänteessä olekaan mutta silloin on jos kumpikaan vanhemmista ei halua lasta. Jokaisella lapsella on oikeus syntyä toivottuna. Vihaksi pistää ettei aikuiset ihmiset välitä huolehtia kunnolla ehkäisystä ja seurauksena on sitten lapsia jotka ovat hyljeksittyjä ja ei-toivottuja. Hieno alku elämälle! Onneksi tässä tapauksessa oli onnellinen loppu. Jutun äidistä ei kyllä oo hyvää sanottavaa,
No nyt mä ymmärrän miksi on niin paljon yksinhuoltajia Suomessa. siis seksiä harrastavat parit eivät kykene keskustelemaan keskenään sopivista ehkäisymuodoista tai että haluataanko lasta ylipäätään.
Puhukaa nyt hyvät ihmiset asioista ennenkuin ne pissavehkeet yhteen laitatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, copy-paste sekaantui, otan uusiksi tästä:
USEAMPI kuin joka kolmas sanoi, ettei ollut käyttänyt ehkäisyä itse, sillä oli luullut kumppanin käyttävän. Monet ilmaisivat epäilevänsä, että kumppani olisi jättänyt salaa ehkäisyn pois.
Heille raskaus oli ollut erityisen suuri järkytys.
”Löi aivan tyhjää. Ensin en ollut ymmärtää, sitten vaivuin kuin yöhön. Luulin ehkäisyn olevan kunnossa, enkä oikeastaan koskaan saanut selitystä, miksei niin ollutkaan”, kuvaili tuntojaan eräs isä.
”Olin tehnyt päätöksen olla hankkimatta ikinä lapsia, joten olin surullinen ja vihainen. En ole tavannut lasta, koska olen asunut ulkomailla”, kertoi toinen.
MONISTA yllätysisistä poiketen Samuel on läheisissä väleissä lapsensa kanssa.
Vauvan syntymän jälkeen Samuel ja entinen kumppani erosivat. Lapsi, jonka tuloa maailmaan Samuel alun perin vastusti, asuu nyt pääsääntöisesti hänen luonaan.
Arki kerrostalokolmiossa kuulostaa perin tavalliselta.
”Herätään varhain, keitetään puuro ja katsotaan pari aamupiirrettyä. Sitten tarhaan, ja töiden jälkeen kiireessä hakemaan lasta”, Samuel kertoo.
Tänäkin päivänä hänen käsityksensä on, että kumppani söi ehkäisypillereitä. Samuel muistaa nähneensä kotona pilleripakkauksia.
”Kun tiedustelin, miten tämä [raskaaksi tulo] voi olla mahdollista, vastaus kuului, että ehkä hän on sitten unohtanut päivän tai parin pillerit.”
Selitys on epäilyttänyt lähipiiriä, Samuel kertoo. Erityisesti ehkäisypillereiden toimintaan perehtyneet kaverit ovat miettineet, oliko raskaus tahallinen.
”Minun on hankala uskoa, että raskaus olisi aiheutettu tahallisesti”, Samuel sanoo.
Aikuiset ihmiset eivät voi puhua asiasta vaan toinen olettaa, että kun kotona on pilleripakkauksia niin ehkäisy on kunnossa?
Aivan. Miksi se nainen ei voi puhua asiasta ja kertoa miehelle, että aikoo lopettaa pillerit? Tähdistäkö sen miehen pitäisi se tulkita?
En ole lukenut juttua. Esimerkkinä, että mm. masentunut voi unohtaa mikä viikonpäivä on ja unohtaa samalla ottaa pillerinsä jne. . Ilman masennustakin ihminen voi olla niin hömelö, ettei muista. Kokeilin kerran menkansiirtopillereitä ja eihän siitä mitään tullut kun en muistanut popsia niitä pillereitä. Seksiä en harrasta muista syistä.
No ei niitä noin vaan voi huomaamatta unohtaa ottaa kun ne on merkitty minä viikonpäivänä otettava. Heti seuraavana päivänä siis huomaa jos edellinen onkin ottamatta. Mikä hemmetin tarve täällä on puolustella ton jutun vastuutonta äitiä? Isähän hoiti homman hyvin! Onko pakko puolustaa äitiä ihan vaan periaatteesta tai inttämisen halusta? Onko niin hiton vaikeeta myöntää että joskus mies on se joka on toiminut oikein ja nainen väärin?
Voihan lapsen antaa myös adoptoitavaksi abortin sijaan. Silloin lapsi on kovasti toivottu heti alusta asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se joka käänteessä olekaan mutta silloin on jos kumpikaan vanhemmista ei halua lasta. Jokaisella lapsella on oikeus syntyä toivottuna. Vihaksi pistää ettei aikuiset ihmiset välitä huolehtia kunnolla ehkäisystä ja seurauksena on sitten lapsia jotka ovat hyljeksittyjä ja ei-toivottuja. Hieno alku elämälle! Onneksi tässä tapauksessa oli onnellinen loppu. Jutun äidistä ei kyllä oo hyvää sanottavaa,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen ei halua kondomia ja vakuuttaa syövänsä pillereitä! Jos kyseessä hottis nainen niin ei siitä voi perääntyä noin vain :D
Sitten täytyy olla valmis ottamaan se riski, että siitä hottiksesta tulee lapsesi äiti ja sinusta isä. Ei se sen kummenpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitikö niitä käyttääkin?Lisätään vielä että onneksi isällä sentään oli munaa kasvattaa lapsensa.
Yhdyntä huonoissa parisuhteissa pitäisi lailla kieltää kun ei sitä muuten ymmärretä.
Tätä yhtä isää"jolla oli munaa kasvattaa lapsensa" , löytyy naisissa mielettömät määrät. Suomessakin on varmaan tuhansia yh äitejä, joilla on "munaa" kasvattaa lasta, jonka isä on jättänyt, kun on lapsesta kuullut. Tunnen vaikka kuinka monta naista, joille mies on sanonut, että ei tarvitse tehdä aborttia, että kyllä hänkin on valmis huolehtimaan lapsestaan. Monesti isä ei ole ollut kuvioissa edes siihen asti, että lapsi olisi syntynyt tai isukki on kyllästynyt leikkimään isää parissa kuukaudessa. Kukaan näistä naisista ei itke hesarin sivuilla eikä muuallakaan, eikä heitä kukaan kehu tai nosta jalustalle. Onhan se nyt tietenkin lehtijutun arvoinen, kun yksi isi sitten hoitaakin lastaan. Ja voi paska nainen, kun ei huolehdi lapsestaan.... Näin vielä Herran vuonna 2018
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitikö niitä käyttääkin?Lisätään vielä että onneksi isällä sentään oli munaa kasvattaa lapsensa.
Yhdyntä huonoissa parisuhteissa pitäisi lailla kieltää kun ei sitä muuten ymmärretä.Tätä yhtä isää"jolla oli munaa kasvattaa lapsensa" , löytyy naisissa mielettömät määrät. Suomessakin on varmaan tuhansia yh äitejä, joilla on "munaa" kasvattaa lasta, jonka isä on jättänyt, kun on lapsesta kuullut. Tunnen vaikka kuinka monta naista, joille mies on sanonut, että ei tarvitse tehdä aborttia, että kyllä hänkin on valmis huolehtimaan lapsestaan. Monesti isä ei ole ollut kuvioissa edes siihen asti, että lapsi olisi syntynyt tai isukki on kyllästynyt leikkimään isää parissa kuukaudessa. Kukaan näistä naisista ei itke hesarin sivuilla eikä muuallakaan, eikä heitä kukaan kehu tai nosta jalustalle. Onhan se nyt tietenkin lehtijutun arvoinen, kun yksi isi sitten hoitaakin lastaan. Ja voi paska nainen, kun ei huolehdi lapsestaan.... Näin vielä Herran vuonna 2018
Naisella on kuitenkin Suomessa aina mahdollisuus tehdä abortti tai ottaa jälkiehkäisy niin halutessaan. Aina.
Yksinhuoltajuus on siis ollut heidän oma valintansa. Jos nyt puhutaan tuollaisesta tilanteesta mihin Samuel joutui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, copy-paste sekaantui, otan uusiksi tästä:
USEAMPI kuin joka kolmas sanoi, ettei ollut käyttänyt ehkäisyä itse, sillä oli luullut kumppanin käyttävän. Monet ilmaisivat epäilevänsä, että kumppani olisi jättänyt salaa ehkäisyn pois.
Heille raskaus oli ollut erityisen suuri järkytys.
”Löi aivan tyhjää. Ensin en ollut ymmärtää, sitten vaivuin kuin yöhön. Luulin ehkäisyn olevan kunnossa, enkä oikeastaan koskaan saanut selitystä, miksei niin ollutkaan”, kuvaili tuntojaan eräs isä.
”Olin tehnyt päätöksen olla hankkimatta ikinä lapsia, joten olin surullinen ja vihainen. En ole tavannut lasta, koska olen asunut ulkomailla”, kertoi toinen.
MONISTA yllätysisistä poiketen Samuel on läheisissä väleissä lapsensa kanssa.
Vauvan syntymän jälkeen Samuel ja entinen kumppani erosivat. Lapsi, jonka tuloa maailmaan Samuel alun perin vastusti, asuu nyt pääsääntöisesti hänen luonaan.
Arki kerrostalokolmiossa kuulostaa perin tavalliselta.
”Herätään varhain, keitetään puuro ja katsotaan pari aamupiirrettyä. Sitten tarhaan, ja töiden jälkeen kiireessä hakemaan lasta”, Samuel kertoo.
Tänäkin päivänä hänen käsityksensä on, että kumppani söi ehkäisypillereitä. Samuel muistaa nähneensä kotona pilleripakkauksia.
”Kun tiedustelin, miten tämä [raskaaksi tulo] voi olla mahdollista, vastaus kuului, että ehkä hän on sitten unohtanut päivän tai parin pillerit.”
Selitys on epäilyttänyt lähipiiriä, Samuel kertoo. Erityisesti ehkäisypillereiden toimintaan perehtyneet kaverit ovat miettineet, oliko raskaus tahallinen.
”Minun on hankala uskoa, että raskaus olisi aiheutettu tahallisesti”, Samuel sanoo.
Aikuiset ihmiset eivät voi puhua asiasta vaan toinen olettaa, että kun kotona on pilleripakkauksia niin ehkäisy on kunnossa?
Noista lainauksista ei millään tavalla todistettavasti tule ilmi sitä, että nainen olisi tahallaan halunnut tulla raskaaksi. Tulee ilmi ainoastaan se, että Samulin KAVERIT OVAT POHTINEET, oliko raskaus tahallinen. Ja sen perusteella aika moni on tuominnut naisen syylliseksi, spekulaatioiden perusteella. Vaikka todellisuudessa voi olla oikeasti sattunut vahinko, vahinkounohdus tai esim. ripuli joka heikentää e-pillereiden tehoa. Pillerit eivt todella ole 100 % ehkäisykeino.
Tää ei edes ole pointti vaan se että raskaaksi tultuaan nainen päätti synnyttää sen lapsen vaikka ei kuitenkaan halunnut sitä pitää. Hän myös tiesi ettei mieskään halua (ei siinä vaiheessa halunnut) mutta päätti silti noin! Se jos mikä on törkeää!!! Eli alunperin kukaan ei halunnut syntyvää lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdyntä huonoissa parisuhteissa pitäisi lailla kieltää kun ei sitä muuten ymmärretä.Tätä yhtä isää"jolla oli munaa kasvattaa lapsensa" , löytyy naisissa mielettömät määrät. Suomessakin on varmaan tuhansia yh äitejä, joilla on "munaa" kasvattaa lasta, jonka isä on jättänyt, kun on lapsesta kuullut. Tunnen vaikka kuinka monta naista, joille mies on sanonut, että ei tarvitse tehdä aborttia, että kyllä hänkin on valmis huolehtimaan lapsestaan. Monesti isä ei ole ollut kuvioissa edes siihen asti, että lapsi olisi syntynyt tai isukki on kyllästynyt leikkimään isää parissa kuukaudessa. Kukaan näistä naisista ei itke hesarin sivuilla eikä muuallakaan, eikä heitä kukaan kehu tai nosta jalustalle. Onhan se nyt tietenkin lehtijutun arvoinen, kun yksi isi sitten hoitaakin lastaan. Ja voi paska nainen, kun ei huolehdi lapsestaan.... Näin vielä Herran vuonna 2018
Meillä oltiin jo naimisissakin ja mies kinusi lasta. Tein selväksi ehdot ja mies lupasi hoitaa lasta kiska tiesi että minulle urani luominen on tärkeää.
Kun lapsi syntyi, mies muutti mielensä. Jäin yksin ja jouduin luopumaan urastani. Mies tekee nyt uraa ja rahaa, näkee lasta kerran kuussa.
Ymmärrän Samuelia jotenkin, on hirveää kun toiseen aikuiseen ihmiseen ei voi luottaa. Ja pahempaa miten ihmiset laistavat vastuustaan.
No eiköhän jokainen sanokin. Ei naisilla niin hirveä hinku ole saada niitä lapsia, kuin jotkut näyttää luulevan. Ja vielä harvempi niitä haluaa vasten miehen tahtoa. Lapsen "saaminen" on naiselle aika kova juttu. Raskaus ja synnytys ei ole leikintekoa. Ja synnytyksen jälkeen useamman viikon valut verta, maito pakottaa rintoja ja jos sattuu, että vauva imee nännit verille voi sitä imettämisen tuskaa. Monella nuorella naisella on ennemminkin se jatkuva pelko siitä raskaudesta, vaikka ehkäisykin olisi kunnossa. Jos naiset olisivat pelkästään vauvojen perään, ei Suomessakaan tehtäisi niin suurta määrää abortteja. Ja jos miehet saisi määrätä naiset aborttiin Suomessa suntyisi varmaan vain 100 lasta vuodessa ;)