HS: ...Nyt Samuel hoitaa yksin lasta, jota hän ei halunnut
Voisiko joku rikas tilaaja pasteta tämän meille köyhille? Kiinnostaa todella!
https://www.hs.fi/elama/art-2000005575061.html
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä surkimus kaikin tavoin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En noteeraisi kuin elareissa, jos olisi valehtelun jälkeen saanut alkunsa.
Itse en vastaavassa tilanteessa maksa edes elareita😏
Se ei kannaltasi valitettavasti ole sinun päätettävissäsi että maksatko, jos olet mennyt lapsen siittämään. Viranomaiset pitävät kyllä asiasta huolen ilman että edes olet yhteistyöhaluinen heidän kanssaan. Suomessa lapsen juridiset oikeudet kuitenkin menevät vastuuta pakoilevien vanhempien oikeuksien edelle.
Onneksi ”ei ole” verotettavia tuloja niin ei tarvitse maksaa😏
Akka saa yhä elatustukea. Minulta ei saa mitään koska en lasta halunnut.
Olet pohjasakkaa. Vastenmielinen luuseri. Ei se "akka " sitä rahaa tarvitse vaan sinun OMA lapsesi. Mutta ehkä lapselle on todellakin parempi, ettet ole myrkyttämässä hänen elämäänsä millään tavalla. Tiedän tapauksen, jossa isä ei halunnut olla missään tekemisessä lapsensa kanssa, eikä tietenkään maksanut elareita, vaan pakoili vastuutaan. Aikuisena lapsi halusi kuitenkin tutustua isäänsä. Löysikin tämän, mutta totesi kerran isänsä tavattuaan, että eipä tarvitse toistakertaa tavata. Onneton vanha ukko se hänelle oli. Ei muuta. Ei herättänyt mitään tunteita. Hyvä niin.
Yhteiskunta ei harrastanut puolestasi seksiä. Sinä panit menemään tietoisena että seurauksia voi tulla. Nyt yhteiskunta saa elättää lapsesi, kun välttelet vastuutasi pienen lapsen vanhempana ja leuhkit vielä asialla. Olet oksettava ihminen!
quote=Vierailija]
Vierailija kirjoitti:
Mikä surkimus kaikin tavoin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En noteeraisi kuin elareissa, jos olisi valehtelun jälkeen saanut alkunsa.
Itse en vastaavassa tilanteessa maksa edes elareita😏
Se ei kannaltasi valitettavasti ole sinun päätettävissäsi että maksatko, jos olet mennyt lapsen siittämään. Viranomaiset pitävät kyllä asiasta huolen ilman että edes olet yhteistyöhaluinen heidän kanssaan. Suomessa lapsen juridiset oikeudet kuitenkin menevät vastuuta pakoilevien vanhempien oikeuksien edelle.
Onneksi ”ei ole” verotettavia tuloja niin ei tarvitse maksaa😏
Akka saa yhä elatustukea. Minulta ei saa mitään koska en lasta halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen oikeudesta aborttiin on jotenkin nyt saatu väännettyä naisen velvollisuus aborttiin.Naisen aborttioikeudessa on kyse itsemääräämisoikeudesta.Nyt miehet taas haluavat määrätä naisen kehosta, tällä kertaa niin päin että nainen ei saa olla raskaana.Nainen joutuu tahattomassa raskaudessa joko olemaan raskaana tai käymään läpi abortin.
Miehet haluavat määrätä omasta vanhemmuudestaan. Asian voi toki hoitaa niinkin, että mies tekee "juridisen abortin", jossa vapautuu kaikesta vastuusta ja velovollisuudesta syntyvän lapsen suhteen, mutta jostain syystä tämäkään vaihtoehto ei uhriutujanaisille käy.
No ei se käy kyllä ihan meidän lainsäätäjille, kas kun heidän tehtävänään ei ole elätellä sinne tänne mällinsä roiskineiden casanovien jälkeläisiä. Se vastuu kun nyt vaan sattuu olemaan miehen.
Ja se on LAPSEN oikeus se elatus. JA isän sekä ÄIDIN velvollisuus.
Luin jutun. Isä itse haki yksinhuoltajuutta, ja lapsen äiti on kuvioissa viikonloppuisin.
Miehet täällä valittaa, että miehen täytyy saada itse päättää isyydestään. No niinhän mies saakin. Kukaan ei oikeasti pakota miestä nai*aan ketään ja ainoa keino tulla isäksi on se, että nait naisen kanssa. Lukuunottamatta keinosellaista, mutta tuskin sekäään mieheltä salaa tapahtuu. Miehillä on 100% oikeus päättää omasta kul*istaan ja mihin sen työntää. MOT
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltapäivälehdessähän se luki: Samuel luuli, että ehkäisy on kunnossa.
Kondomi on keksitty, ei tarvitse luulla kun itse vastaa sen käytöstä.
Eli lähtökohdaksi parisuhteessa pitää aina ottaa se, että naiseen ei voi luottaa? Tämä selvä. Kiva kuulla se vaihteeksi naisten itsensä sanomana. :)
Uliuli olkiukkoilee. Lähtökohta on se että yhteen ehkäisykeinoon ei pidä luottaa. Toki vinkujat vinkuu että naisen pitää olla yksin vastuussa ehkäisystä koska kumilla ei ole kivaa äidin pojilla kun äiskän kanssa niitä ei täydy pitää. Byäääh 🤢
Vierailija kirjoitti:
Miehet täällä valittaa, että miehen täytyy saada itse päättää isyydestään. No niinhän mies saakin. Kukaan ei oikeasti pakota miestä nai*aan ketään ja ainoa keino tulla isäksi on se, että nait naisen kanssa. Lukuunottamatta keinosellaista, mutta tuskin sekäään mieheltä salaa tapahtuu. Miehillä on 100% oikeus päättää omasta kul*istaan ja mihin sen työntää. MOT
Mitä jos nainen haluaa munaa? Kyllä molemmilla osapuolilla suhteessa on haluja. Kovin moni täällä yleistää että nainen on vain joku jumppapatja jolla mies käy vähän kuntoilemassa. Suurimmassa osassa parisuhteista seksiä harrastetaan sen tuottaman nautinnon takia. Sitten valitettavasti on näitä jotka käyttävät luottamusta hyväksi omien itsekkäiden syiden takia (tarkoitan naisia jotka lopettavat ehkäisyn kertomatta miehelle). Pitäisivätkö naiset siitä että kaikki miehet lopettaisivat harrastamasta seksiä?
Monen tutun parisuhteessa lapsia on " tullut" silleen, että nainen tulee sopivaan ikään, ja ilmoittaa (selkeästi) ettei halua enää syödä hormoneja, ja että jos emme halua lapsia, on ehkäistävä muuten. Mies ei halua lapsia, ja on "joojoo" ja sitten menee tovi, ja tadaa :D kumi unohtuu välistä niin äkkiä... Onnellisia isiä ja perheitä ovat :)
Tai ne sinkkuepelit, joiden kanssa saa kinata, että ei, en syö pilleireitä, pitää olla kumi. "No et sä ny kerrasta paksuksi pamahda", "ei mulla mitään tauteja oo" :o
N33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos nainen haluaa munaa? Kyllä molemmilla osapuolilla suhteessa on haluja. Kovin moni täällä yleistää että nainen on vain joku jumppapatja jolla mies käy vähän kuntoilemassa. Suurimmassa osassa parisuhteista seksiä harrastetaan sen tuottaman nautinnon takia. Sitten valitettavasti on näitä jotka käyttävät luottamusta hyväksi omien itsekkäiden syiden takia (tarkoitan naisia jotka lopettavat ehkäisyn kertomatta miehelle). Pitäisivätkö naiset siitä että kaikki miehet lopettaisivat harrastamasta seksiä?
Jos nainen haluaa munaa, hän ei silti yleensä raiskaa miestä(mieshän saattaa näinkin tehdä ja luulee kai, että se on oikein koska mies itse haluaa) Ei se, että haluaa miestä tarkoita, että se mies raahataan sinne sänkyyn väkisin. Yleensä se mies tulee ihan vapaaehtoisesti mukaan. Ja silloin se mieskin ottaa riskin, että voi tulla isäksi. Samalla tavalla nainenkin se sen riskin ottaa. Yhtinen päätös mennä sänkyyn , yhteinen riski, josta molemmat vastaa. Ei se. että naisella on halut, tee miehestä yhtään vähemmän vastuullista. Kukaan ei vätiä, että nainen menisi sänkyyn sen takia, että haluaisi olla joku miehen "patja". Naurettavaa edes sellaista väittää. Eli vaikka seksiä harrastetaan ja nainenkin sitä haluaa, ei se tarkoita, että kaikki vastuu on naisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi! Satunnaisessa seksissä tuo on itsestään selvyys mutta kyllä vakiintuneessa suhteessa pitäisi voida näin tärkeässä asiassa luottaa toiseen. Ihan hullu ajatus että esim. 10 vuoden yhdessäolon jälkeen pitäisi käyttää kondomia ”varmuuden vuoksi” ettei nainen huijaa itseään raskaaksi. Minä olen nainen ja peräänkuulutan kyllä myös naisen vastuuta tässä! Tämänkin jutun tapauksessa äiti on se joka päätti jättää ehkäisyn pois eikä sitten halunnutkaan lasta vaikka ei tehnyt asialle mitään silloin kun vielä olisi voinut.
Mikä se vakiintuneen suhteen ehkäisy sitten on? Itselleni ei olisi tullut mieleenkään syödä vuosikymmeniä hormoneja.
No sehän on oma valinta! Jos et halua käyttää hormonaalista ehkäisyä niin varmaan sitten keskustelet asiasta miehesi kanssa ja mietitte yhdessä mitä muita vaihtoehtoja on. Tottakai kondomi voi olla ratkaisu mutta tällöin miehenkin kuuluu olla tietoinen ettei muuta ehkäisyä ole käytössä. Ja onhan kuparikierukka myös olemassa.
Meidän ehkäisyasiamme on hoidossa, siitä ei tarvitse huolehtia, kiitos. Minua vain ihmetyttää, että hormonaalista ehkäisyä kaikkine sivuvaikutuksineen pidetään itsestäänselvyytenä. Sitten ihmetellään, kun nainen ei halua seksiä tai kun hänen mielialansa heittelevät ja kun miehet naisistuvat (hormonijäämät vesistössä).
Edelleen : Silloin olisi järkevää keskustella miehen kanssa eri ehkäisyvaihtoehdoista, eikä jättää salaa sitä ehkäisyä pois!
Ei kukaan varmaan ole tästä eri mieltä eikä näin välttämättä tapahtunut tuossa hesarin tapauksessakaan.
Vaikka tää nainen olisikin vahingossa (eli huolimattomuuttaan ja välinpitämättömyyttään) tullut raskaaksi niin MIKSI hän päätti pitää lapsen vaikka ei sitä halunnut??? Tätä en tajua! Kuka hullu niin tekee!? Onneksi mies muutti mielensä, muuten lasta ei olisi kukaan halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdin ottaa pilerit. Oho. Unohdin ottaa diabeses lääkkeeni unohdin ottaa verenpaine lääkkeet. Niin varmaan joo.
Minulla on verenpaineeseen lääkitys ja aivan varmasti unohdan ottaa tabletin pari kertaa vuodessa. Pillereillä tuo tarkoittaisi, että kaksi kuukautta vuodessa olisi ehkäisyteho alentunut ja pitäisi ottaa lisäksi kondomit.
Ehkäisypillerin unohtimisen kyllä huomaa koska pillerit on päiväkohtaisesti merkattuja. Ja jos tietää unohtaneensa pillerin tietää myös olla varovaisempi ja kertoa myös miehelle että nyt on loppukierron ajan käytettävä kondomia. Jos ei välitä unohtumisesta ja jatkaa normaaliin malliin niin on kyllä ihan väliinpitämättömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdin ottaa pilerit. Oho. Unohdin ottaa diabeses lääkkeeni unohdin ottaa verenpaine lääkkeet. Niin varmaan joo.
Minulla on verenpaineeseen lääkitys ja aivan varmasti unohdan ottaa tabletin pari kertaa vuodessa. Pillereillä tuo tarkoittaisi, että kaksi kuukautta vuodessa olisi ehkäisyteho alentunut ja pitäisi ottaa lisäksi kondomit.
Ehkäisypillerin unohtimisen kyllä huomaa koska pillerit on päiväkohtaisesti merkattuja. Ja jos tietää unohtaneensa pillerin tietää myös olla varovaisempi ja kertoa myös miehelle että nyt on loppukierron ajan käytettävä kondomia. Jos ei välitä unohtumisesta ja jatkaa normaaliin malliin niin on kyllä ihan väliinpitämättömyyttä.
Bingo! Taas päästiin siihen, että kondomia pitää käyttää lisäehkäisynä. Unohtamisen huomaa, mutta eihän se tilannetta mitenkään muuta, miehen on käytettävä kondomia, jos seksiä haluaa. Kondomihan on ainakin palstamiehille jotain järkyttävän ikävää, aborttikin on heille pienempi paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bingo! Taas päästiin siihen, että kondomia pitää käyttää lisäehkäisynä. Unohtamisen huomaa, mutta eihän se tilannetta mitenkään muuta, miehen on käytettävä kondomia, jos seksiä haluaa. Kondomihan on ainakin palstamiehille jotain järkyttävän ikävää, aborttikin on heille pienempi paha.
Kuinkahan monta tuntia nainen jatkaisi seurustelua jos mies sanoisi, että vaikka sinulla onkin ehkäisy niin käytän kondomia raskauden ja sukupuolitautien välttämiseksi :)
Tämä on hirveän masentava keskusteluketju. Eletään vuotta 2018 ja miehille on yhä hirveän kova pala se, että lastenhankinnasta ei joudu kantamaan vastuuta pelkästään nainen. Jos vahinkoraskaus sattuu, niin ei miehellä pitäisi olla mitään mussuttamista siinä, että hän joutuu kantamaan myös tapahtuneesta vastuunsa ja osallistumaan lapsen elättämiseen.
Ei pidä ajatella niin, että vahinkoraskauden sattuessa olisi naiselle kunniallista päästää mies mahdollisimman vähällä joko teettämällä vähin äänin abortti tai hoitamalla lapsen elatus täysin yksin. Päinvastoin, asian voisi miettiä niin, että henkisesti kypsälle miehelle olisi kunnia-asia hoitaa roolinsa isänä kunnialla vaikka se osittain yllättäen olisikin eteen sattunut. Ja jos ajatus aktiivisesta isän roolista tuntuu vaikealta, niin voisi vähintään ajatella, että olisi luonnollista siltikin elättää omaa lastaan. Nainenhan yh-äitinä kuitenkin arjessa suuremman vastuun lapsesta kantaa.
Naisille on aina korostettu sitä, että pitäisi miettiä sitä, kenen kanssa seksiä harrastaa, koska siitä voi olla seurauksia. Nyt kun samat seuraukset ja vaatimus miettiä etukäteen toimintaansa koskettavat lakien ja isyystestien yleistymisen takia myös miehiä, niin tästä nouseekin kauhea haloo. Hei, jos haluaa ihan varman päälle pelata, niin seksiä toista sukupuolta olevan henkilön kanssa ei ole pakko harrastaa. Ja jos ihan yllättäen kerta toisensa jälkeen huomaa päätyneensä yllättäen ja vasten tahtoaan vanhemmaksi, niin kannattaa miettiä, voisiko omaa elämäntyyliä hioa sellaiseen suuntaan, ettei niin enää kävisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö tajua! NAINEN on se joka tietää onko ottanut pillerin vai ei! Ja jos ei ole ottanut on HÄNEN velvollisuutensa kertoa siitä miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monta tuntia nainen jatkaisi seurustelua jos mies sanoisi, että vaikka sinulla onkin ehkäisy niin käytän kondomia raskauden ja sukupuolitautien välttämiseksi :)
Tuohan on mieheltä ihan fiksua itse ehdottaa, miehet nyt tuppaavat loukkaantumaan naisen ehdottaessa. Se on kuule mieletön stressi, kun jossain vaiheessa huomaa, että muistinkohan minä ottaa pillerin. Jos miehellä on aikaisempia seurustelusuhteita, niin mistäs sitä tietää, millaisia pöpöjä siellä liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö tajua! NAINEN on se joka tietää onko ottanut pillerin vai ei! Ja jos ei ole ottanut on HÄNEN velvollisuutensa kertoa siitä miehelle.
Tietenkin, enhän minä sellaista väittänytkään. Mutta koska pilleritkään eivät ole 100% varmoja, kondomin käyttäminen lisänä on vain viisasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi! Satunnaisessa seksissä tuo on itsestään selvyys mutta kyllä vakiintuneessa suhteessa pitäisi voida näin tärkeässä asiassa luottaa toiseen. Ihan hullu ajatus että esim. 10 vuoden yhdessäolon jälkeen pitäisi käyttää kondomia ”varmuuden vuoksi” ettei nainen huijaa itseään raskaaksi. Minä olen nainen ja peräänkuulutan kyllä myös naisen vastuuta tässä! Tämänkin jutun tapauksessa äiti on se joka päätti jättää ehkäisyn pois eikä sitten halunnutkaan lasta vaikka ei tehnyt asialle mitään silloin kun vielä olisi voinut.
Mikä se vakiintuneen suhteen ehkäisy sitten on? Itselleni ei olisi tullut mieleenkään syödä vuosikymmeniä hormoneja.
No sehän on oma valinta! Jos et halua käyttää hormonaalista ehkäisyä niin varmaan sitten keskustelet asiasta miehesi kanssa ja mietitte yhdessä mitä muita vaihtoehtoja on. Tottakai kondomi voi olla ratkaisu mutta tällöin miehenkin kuuluu olla tietoinen ettei muuta ehkäisyä ole käytössä. Ja onhan kuparikierukka myös olemassa.
Meidän ehkäisyasiamme on hoidossa, siitä ei tarvitse huolehtia, kiitos. Minua vain ihmetyttää, että hormonaalista ehkäisyä kaikkine sivuvaikutuksineen pidetään itsestäänselvyytenä. Sitten ihmetellään, kun nainen ei halua seksiä tai kun hänen mielialansa heittelevät ja kun miehet naisistuvat (hormonijäämät vesistössä).
Edelleen : Silloin olisi järkevää keskustella miehen kanssa eri ehkäisyvaihtoehdoista, eikä jättää salaa sitä ehkäisyä pois!
Ei kukaan varmaan ole tästä eri mieltä eikä näin välttämättä tapahtunut tuossa hesarin tapauksessakaan.
Vaikka tää nainen olisikin vahingossa (eli huolimattomuuttaan ja välinpitämättömyyttään) tullut raskaaksi niin MIKSI hän päätti pitää lapsen vaikka ei sitä halunnut??? Tätä en tajua! Kuka hullu niin tekee!? Onneksi mies muutti mielensä, muuten lasta ei olisi kukaan halunnut.
jos sen huomaa liian myöhään niin sitä aborttia ei saa, kuten ehkä tiedät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos sen huomaa liian myöhään niin sitä aborttia ei saa, kuten ehkä tiedät
Kyllä normaali ihminen ymmärtää aika pian mistä on kyse, varsinkin lun tietää ettei ole ottanut pillereitään säännöllisesti. Sitäpaitsi tuossa jutussahan sanottiin että nainen itse päätti pitää lapsen.
Minullakin on säännöllinen lääkitys. Yksi pilleri pitäisi muistaa ottaa joka päivä. Aika usein näyttää unohtuvan. Tänäaamuna huomasin, että eilinen pilleri oli vielä pakkauksessa. Onneksi en enää ole hedelmällisessä iässä, enkä tarvitse pilleriä ehkäisyyn. Ja kyllä meillä
mies unohtaisi jokapäivä tehtävän pienen asian, kuten pillerin oton varmasti vielä useammin kuin minä. Sitä ei vaan kukaan voi aina muistaa. Se on ihan inhimillistä. Jos joku mies on niin varma, että itse muistaisi sen pillerin VARMASTI ottaa joka päivä, hän voi alkaa joka päivä sitä kumppania muistuttamaan, että ota pilleri. Kumppani ei ottaisi pilleriä, kuin vain niinä päivinä, kun mies muistuttaa. Aina suunnilleen samaan kellon aikaan. Kuinkahan monta pilleriä olisi jakson lopussa pilleriliuskassa jäljellä? Arvaan, että aika monta. Ja tätä muistutusta pitäisi muistaa joka päivä, vuodesta vuoteen...