HS: ...Nyt Samuel hoitaa yksin lasta, jota hän ei halunnut
Voisiko joku rikas tilaaja pasteta tämän meille köyhille? Kiinnostaa todella!
https://www.hs.fi/elama/art-2000005575061.html
Kommentit (211)
No mut tossahan on happy end ja mies on hyvin kiintynyt lapseensa.
Vierailija kirjoitti:
En pääse lukemaan juttua mutta voin silti sanoa jo heti alkuun, että kaikki sympatiat tälle lapairaukalle jota ilmeisesti kukaan ei halunnut. Oikeasti, kun seksiin lähtee niin riskinä on periaatteessa aina (heteroseksissä) raskaus. Ei vaan voi olla niin vastuuton, että raskauden sitten yllättäessä isä onkin ihan että apua, en mä tällaista olisi ikimaailmassa halunnut. Vastuu on kannettava.
Ja jos lukisit niin selviää että isä on ikionnellinen. Mutta kun ei pääse lukemaan niin on helppo haukkua sen klikkihoukutusotsikon takia mies alimpaan helvettiin.
Mietippä sitä että se on isä joka sen lapsen hoitaa tässä tapauksessa. Ei en hauku äitejä tms. otetaan vaan ihan tämä tapaus ja tämä viesti.
Ei en kiellä että on sikamaisia miehiä jotka häipyvät ja kusipäämäisesti (koska sellaisia itsekkäitä ovat) hylkäävät lapsen & äidin ja tuottavat ihan helvetillistä tuskaa näille.
Osa5
”Nauroimme yhdessä. Siitä se lähti. Tajusin, että rakastan lasta sydämeni pohjia myöten.”
Samuelin nimi on muutettu.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua käyttää ehkäisyä, eikö sitä voi silloin kertoa sille toiselle toiselle osapuolelle? Silloin mietitään yhdessä ratkaisua. minusta hemmetin yksinkertaista. Mutta näköjään 99% naisista on eri mieltä.
Olen itsekin nainen, enkä ymmärrä tuollaista ehkäisyn salaa pois jättämistä.
Lähde? Siis tuolle väitteelle, että 99 % naisista ei keskustele miehen kanssa ehkäisystä.
Että ei ole olemassakaan? Sitä minäkin.
Minä linkitin kaikki ja joku otti osakseen ne poistaa, kiitos vain paljon
Meillekin tuli lapsi niin ettei akka muistanut kertoa että oli vuotta aikaisemmin lopettanut pillerit.
lasta en olisi ikinä halunnut,mutta nyt kun tuo tuossa jaloissa pyörii en antaisi sitä mistään hinnasta pois.
on nyt 5v.
Vierailija kirjoitti:
Mitä arvelet palstan sääntöjen sanovan siitä, että tänne kopioidaan maksullinen artikkeli toisesta lehdestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pääse lukemaan juttua mutta voin silti sanoa jo heti alkuun, että kaikki sympatiat tälle lapairaukalle jota ilmeisesti kukaan ei halunnut. Oikeasti, kun seksiin lähtee niin riskinä on periaatteessa aina (heteroseksissä) raskaus. Ei vaan voi olla niin vastuuton, että raskauden sitten yllättäessä isä onkin ihan että apua, en mä tällaista olisi ikimaailmassa halunnut. Vastuu on kannettava.
Samoin äidin. Ehkä vielä enemmän painottaisin sitä äidin vastuuta koska hänellähän se valta loppupeleissä on päättää syntyykö lapsi vai ei (siinä vaiheessa kun on jo raskaana). Jos äitikään ei ole tällöin varma haluaako lapsen oikeasti niin hän sentään voi siihen vaikuttaa. Jos päättää pitää lapsen niin ei hänkään voi (ei pitäisi voida) pestä käsiään hommasta kun ei sitten haluakaan kun on haasteellisempaa kuin oli kuvitellut. Tästä tapauksesta en tiedä kun en ole juttua lukenut miksi isä huolehtii lapsesta yksin joten kommentoin nyt vaan yleisellä tasolla.
Tässä tapauksessa äidin elämänhallinta oli heikkoa ja oli juuri se syy miksi isä ei olisi halunnut suhteeseen lasta tai ylipäätään jatkaa suhdetta. Isä ei kuitenkaan pitänyt silti huolta omasta ehkäisystään. Vastuuttaisin isää, koska tiedosti partnerinsa elämänhallintaongelmat, ei olisi kannattanut luottaa etenkään kun ei edes kysynyt ehkäisystä.
Ai äidillä ei ole mitään vastuuta? Vaikka on aiemmin syönyt pillereitä ja sitten vaan mitään ilmoittamatta jättänyt ne pois tai huolimattomuuttaan ottanut miten sattuu? Ja sitten huomatessaan olevansa raskaana päättnyt yksipuolisesti synnyttää lapsen mutta ei halua sitä kuitenkaan itse pitää, hoitaa ja kasvattaa? Ja selitys on että on vaan ongelmia elämän hallinnassa niin sillä välttää vastuun? Kyllä jokainen aikuinen ihminen tietää miten lapsia tehdään eikä kenellekään tule myöskään yllätyksenä että lapsi vaatii pienenä hoitoa ja huolenpitoa 24/7. Kyllä tässä on täysi välinpitmättömyys vaan nyt se todellinen syy, voihan sitä yrittää kaunistella tuolla elämänhallinnan puutteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin jutun ja kyseessä oli viimeisiään vetelevä, erittäin ongelmainen parisuhde. Mies ei halunnut siis lasta _tuohon suhteeseen_, mutta kävi ilmeisesti vahinko (mies on siinä käsityksessä edelleen, että ehkäisy oli kunnossa).
Isä on lapsen lähivanhempi, ja lapsen äiti ei ole ilmeisesti edes halukas ottamaan viikonloppuja enempää vastuuta. Isä kertoo rakastavansa lastaan ja käsitelleensä noita tunteitaan raskautta kohtaan ammattilaisten kanssa.
T. Jutun lukenut
Ei, kyllä asia on nyt Samulin vika ja hän on paha ihminen, kun on negatiivisia tunteita! Kasatkaa rovio, polttakaa se ruoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua käyttää ehkäisyä, eikö sitä voi silloin kertoa sille toiselle toiselle osapuolelle? Silloin mietitään yhdessä ratkaisua. minusta hemmetin yksinkertaista. Mutta näköjään 99% naisista on eri mieltä.
Lähde? Siis tuolle väitteelle, että 99 % naisista ei keskustele miehen kanssa ehkäisystä.
Eihän tässä mitään lähteitä tarvita, lue vaan ketjun kommentit läpi niin tulee kyllä selväksi...
Täytyy käyttää kumia pojun jos pano kaveri lähes tuntematon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä arvelet palstan sääntöjen sanovan siitä, että tänne kopioidaan maksullinen artikkeli toisesta lehdestä?
Sanoo että kaikki rahat Sanomalle.
Naiset ovat hoitaneet yllätyslapsia maailman sivu.
Miksei mieskin pystyisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä mitään lähteitä tarvita, lue vaan ketjun kommentit läpi niin tulee kyllä selväksi...
Teet vauvapalstan kommenteista johtopäätöksiä naisten ja miesten käyttäytymisestä? Wow. Maailmankuvasi mahtaa olla mielenkiintoinen.
Vahva suositus: hanki ihan oikeita ystäviä. Keskustele heidän kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo että kaikki rahat Sanomalle.
Jos Sanoma haluaisi kaikki rahat, se voisi ihan hyvin jättää tekstin paikalleen ja lähettää laskun tuolle kopioijalle. Näinhän kuvavarkauksissakin menetellään, lasku perään vaan ja vähän ekstraa luvattomasta käytöstä.
Juu Samuel oli hyvä tyyppi, mutta minua hämmästytti se totaalinen hämmästyksen suuruus ja laajuus joka näissä miehissä ilmeni kun raskaudesta kerrottiin. Seksuaalivalistusta pitäisi lisätä 20-40 -vuotiaiden keskuudessa rajusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on mammat sekaisin ja tukehtuvat omaan katkeruuteensa. Tuossa jutussa isä sanoi, ettei hän halunnut lasta, ehkäisyn piti olla kunnossa. Kun vahinko kävi, toivoi aborttia, koska EI HALUNNUT ISÄKSI. Ja suhde oli ollut pitkään huono, ei missään nimessä halunnut lapsia tämän naisen kanssa. Joka on ymmärrettävää. Täälläkin monen kohdalla usein miettii että kuka on näiden tampioiden kanssa oikeasti, vapaaehtoisesti halunnut lisääntyä. Kun ei niin hyvää äitimateriaaliakaan ole. No, nainen oli sanonut että sinähän et minun kehostani määrää. Niinkuin av-mammulitkin valtaansa usein julistavat. Lopputulos on se, että ääliö äiti on etävanhempi, ja mies vastuullinen isä, joka huolehtii lapsestaan jota ei halunnut. Vastuu ja velvollisuudentunto on siinä miehessä, mutta se toista hyväkikäyttåänyt äiti ei halunnut/kelvannut edes lähivanhemmaksi. Monessa vastauksessa oli, että mies kantaa vastuunsa ja velvollisuudet, vaikka ero tuli ja katkeruutta moista hyväksikäyttöä kohtaan on saanut käsitellä paljon. MIehen ovat vastuullisia useinkin, toista ei voi sanoa näistä katkerista, toisia hyväksikäyttävistä naisista, jotka tekevät mitä lystäävät, piittaamatta siitä onko se lapselle tai hänen isälleen oikein. Että kyllä se peruskatkera av-mamma häviää 6-0 vastuullisuudessa tuon jutun miehille.
Suhde oli pitkään ollut huono, ja silti vielä sekstasivat :O Johan on säälittävää! Ihan itseään saa syyttää. Itse en sekstailisi ihmisen kanssa, jonka kanssa minulla on huono suhde. Heteroseksistä voi AINA seurata raskaus, on se kumma kun vielä vuonna 2018:kaan tätä ei muisteta tai ymmärretä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, copy-paste sekaantui, otan uusiksi tästä:
USEAMPI kuin joka kolmas sanoi, ettei ollut käyttänyt ehkäisyä itse, sillä oli luullut kumppanin käyttävän. Monet ilmaisivat epäilevänsä, että kumppani olisi jättänyt salaa ehkäisyn pois.
Heille raskaus oli ollut erityisen suuri järkytys.
”Löi aivan tyhjää. Ensin en ollut ymmärtää, sitten vaivuin kuin yöhön. Luulin ehkäisyn olevan kunnossa, enkä oikeastaan koskaan saanut selitystä, miksei niin ollutkaan”, kuvaili tuntojaan eräs isä.
”Olin tehnyt päätöksen olla hankkimatta ikinä lapsia, joten olin surullinen ja vihainen. En ole tavannut lasta, koska olen asunut ulkomailla”, kertoi toinen.
MONISTA yllätysisistä poiketen Samuel on läheisissä väleissä lapsensa kanssa.
Vauvan syntymän jälkeen Samuel ja entinen kumppani erosivat. Lapsi, jonka tuloa maailmaan Samuel alun perin vastusti, asuu nyt pääsääntöisesti hänen luonaan.
Arki kerrostalokolmiossa kuulostaa perin tavalliselta.
”Herätään varhain, keitetään puuro ja katsotaan pari aamupiirrettyä. Sitten tarhaan, ja töiden jälkeen kiireessä hakemaan lasta”, Samuel kertoo.
Tänäkin päivänä hänen käsityksensä on, että kumppani söi ehkäisypillereitä. Samuel muistaa nähneensä kotona pilleripakkauksia.
”Kun tiedustelin, miten tämä [raskaaksi tulo] voi olla mahdollista, vastaus kuului, että ehkä hän on sitten unohtanut päivän tai parin pillerit.”
Selitys on epäilyttänyt lähipiiriä, Samuel kertoo. Erityisesti ehkäisypillereiden toimintaan perehtyneet kaverit ovat miettineet, oliko raskaus tahallinen.
”Minun on hankala uskoa, että raskaus olisi aiheutettu tahallisesti”, Samuel sanoo.
Aikuiset ihmiset eivät voi puhua asiasta vaan toinen olettaa, että kun kotona on pilleripakkauksia niin ehkäisy on kunnossa?
Kuinka usein asiasta pitäisi puhua jos se kerran on käyty läpi? Pitäisikö miehen kysyä ennen jokaista seksikertaa, että syöthän edelleen pillereitä?
Vierailija kirjoitti:
Osa5
”Nauroimme yhdessä. Siitä se lähti. Tajusin, että rakastan lasta sydämeni pohjia myöten.”
Samuelin nimi on muutettu.
Kaunista ja oikein <3 Näin se on, ensin ei haluta lasta koska a) halutaan helppoa elämää ja b) ei ymmärretä, kuinka paljon rakkautta ja onnea lapsi antaa. Sitten kun se lapsi on siinä, niin elämä saa parhaimmillaan ihan uuden ulottuvuuden.
Näin sen kuuluu mennä, ihmisen kasvaa ja kehittyä itsekkäästä vaiheesta yli, aikuistua. Niin moni nykyisin haluaa jäädä hedonismiinsa, mutta toisaalta jäävätpähän monta ihanaa kokemusta ja elämänmerkitystä köyhemmäksi.
Tässä tapauksessa äidin elämänhallinta oli heikkoa ja oli juuri se syy miksi isä ei olisi halunnut suhteeseen lasta tai ylipäätään jatkaa suhdetta. Isä ei kuitenkaan pitänyt silti huolta omasta ehkäisystään. Vastuuttaisin isää, koska tiedosti partnerinsa elämänhallintaongelmat, ei olisi kannattanut luottaa etenkään kun ei edes kysynyt ehkäisystä.