Laihdutin ja aloin pukeutua naisellisesti: naisten myrkylliset katseet
Laihdutin ja hoikkana pukeudun nyt naisellisesti. Koska vyötärö_lantio linja on hyvä hoikkana, tyköistuvat hameet näyttävät hyviltä päällä. Painonpudotusprojektin myötä olen aloittanut myös urheilun ja kroppa on siis ns kuosissa.
Juttu on se, että olen ihan viimeaikoina alkanut saada ikäviä katseita ensimmäisen kerran, naisilta! Tähän asti miehet ovat vain tuijotelleet, mutta nyt sitten itselleni yllätyksenä naiset, Miesten kuolaamisen jotenkin ymmärrän kun varmaan kuolaavat tuhannen muunkin naisen perään (en mitenkään ajattele olevani erityislaatuinen) mutta yllättävää siis on tuo naisten myrtsikatseet. Sitä on alkanut nyt tulemaan, kun koen olevani naisellisesti pukeutunut ja koen että kroppa näyttää nyt hyvältä hoikkana vihdoin, niin NAISILTA saan katseita jotka ovat ikäviä: minua katsotaan kylmästi, halveksivasti tai jotenkin ”kuka sinäkin luulet olevasi” ylimielisesti. Tätä tapahtuu jos pukeudun niin että hoikkuus ja muodikkuus tulee esiin esim kynähameessa ja tyköistuvassa silkkipuserossa. Huom. En pukeudu minihameisiin, enkä puseroihin jotka paljastaisivat esim tissivaon tmv
Olen ihan ihmeissäni tästä naisten negatiivisuuden määrästä. Tämä on ihan uusi juttu minulle, ikinä en ole toisia naisia naisena katso tuo ” pahalla silmällä” ihan uusi juuttu että tätä oikeasti tapahtuu.
Kommentit (269)
Anna itsellesi lupa olla nättinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos keski-ikäisiä naisia tarkoitat niin niillä perusilme on monesti sellainen kuin sitruunaa nielisivät. Mulkoilevat kaikkia sillä ilmeellä; nuoria, lapsia, miehiä, naisia jne.
Mieti vähän heidän kokemustaan naiseudestaan. Millaista viestiä heidän äitinsä ja isänsä ovat naisellisuudesta heille kertoneet? Pohdi sitä kautta niin ymmärrät. He tarvitsevat kovien sanojen sijaan kauniita sanoja, niitä joita ei koskaan heille sanottu, eivätkä he siten itselleen kauniisti puhu. Olethan ystävällinen.
Kindness, sprinkle it everywhere!
Kiitos tästä, tämä herätti ajatuksia "70-luvulla syntyneet" -ketjuun kirjoittaneessa. Kokonainen sukupolvi rikkinäisiä naisia taistelee häpeän kanssa, edelleen, ja yrittää katkaista kierteen omien tytärten kohdalla. Maailmassa tuskin on liikaa empatiaa vaille jääneitä kohtaan.
Kyllä tätä tapahtuu.On myös paikkakuntakohtaista. Itse en enää muista välitä vaan laitan itseni juuri niin nätiksi kuin huvittaa.Joskus nuorempana minulla oli vähän huorahtava vaihe mutta nykyään olen tyylikkäämpi. Jokainen olkoon mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos keski-ikäisiä naisia tarkoitat niin niillä perusilme on monesti sellainen kuin sitruunaa nielisivät. Mulkoilevat kaikkia sillä ilmeellä; nuoria, lapsia, miehiä, naisia jne.
Mieti vähän heidän kokemustaan naiseudestaan. Millaista viestiä heidän äitinsä ja isänsä ovat naisellisuudesta heille kertoneet? Pohdi sitä kautta niin ymmärrät. He tarvitsevat kovien sanojen sijaan kauniita sanoja, niitä joita ei koskaan heille sanottu, eivätkä he siten itselleen kauniisti puhu. Olethan ystävällinen.
Kindness, sprinkle it everywhere!
Kiitos tästä, tämä herätti ajatuksia "70-luvulla syntyneet" -ketjuun kirjoittaneessa. Kokonainen sukupolvi rikkinäisiä naisia taistelee häpeän kanssa, edelleen, ja yrittää katkaista kierteen omien tytärten kohdalla. Maailmassa tuskin on liikaa empatiaa vaille jääneitä kohtaan.
Kiitos kun ymmärrät. Silkkaa rakkautta sinne.
Minä olen aina ollut vyötäröstäni hoikka ja pyöreäpyllyinen, enkä ole koskaan huomannut pahoja katseita muilta naisilta. Vaikka tietysti pukeudun vyötäröäni korostaen, säkkimäisissä vaatteissa näytän vain muodottomalle pötkölle. Hoikan naisen kannattaa pukeutua aika tyköistuvasti ettei muodot katoa.
Oletko varma että saat pahoja katseita? Vai onko sinulla joku ristiriita itselläsi uuden ulkomuotosi suhteen?
Naispuolinen työkaverini ilmestyi tällä vkolla kirkuvan vaalean oranssissa lyhyessä tukassa töihin.
Itse en IKINÄ tekisi mitään moista, arvostan Jackie O tyyppistä tyylikkyyttä.
Mutta kehuin hänen uusia hiuksiaan, koska arvostan sitä, että hän kokeilee erilaisia lookeja ja ilmaisee itseään. Kuulema violetti on seuraavana vuorossa. PItäisi pitää vähän ehkä väliä ettei hiukset rasitu liikaa värjäyksistä
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tätä tapahtuu.On myös paikkakuntakohtaista. Itse en enää muista välitä vaan laitan itseni juuri niin nätiksi kuin huvittaa.Joskus nuorempana minulla oli vähän huorahtava vaihe mutta nykyään olen tyylikkäämpi. Jokainen olkoon mitä on.
Hienoa! Otan sun asenteestasi mallia!
AP tässä. Ymmärtäkää nyt en tarkkaile tai kyylää muita, tein vain tällaisen huomion, ja voin sanoa että kyllä ne myrtsit katseet huomaa vaikka ei todellakaan erityisemmin tarkkailijoita, sillä ihminen nyt on sosiaalinen olento joka huomaa toisten ilmeet ellei ole autisti tai aspergerihminen.
Ja en siis koe että asiani olisi jotenkin itselle järisyttävä asia vaan sellainen pieni, sivuhuomio josta nyt ajattelin tylsyyttä tehdä avauksen. Huvittaa miten paljon tule konemuksiani torppaavia viestejä, jos itse ei ole sitä kokenut kukaan mukaan ei voi sitä kokea, tämä väite on missä tahansa keskustelussa epätosi, oli kyse mistä tahansa asiasta näin ohiksena.
Lisäksi minua mollaavat viestit eivät myöskään pure.
Miksi kokemukseni yritetään mitätöidä. Miksi aihe herättää niinpaljon keskustelua? Onko aihe naisille arka tai asia mitä ei vain haluta tunnustaa?
Vierailija kirjoitti:
AP tässä. Ymmärtäkää nyt en tarkkaile tai kyylää muita, tein vain tällaisen huomion, ja voin sanoa että kyllä ne myrtsit katseet huomaa vaikka ei todellakaan erityisemmin tarkkailijoita, sillä ihminen nyt on sosiaalinen olento joka huomaa toisten ilmeet ellei ole autisti tai aspergerihminen.
Ja en siis koe että asiani olisi jotenkin itselle järisyttävä asia vaan sellainen pieni, sivuhuomio josta nyt ajattelin tylsyyttä tehdä avauksen. Huvittaa miten paljon tule konemuksiani torppaavia viestejä, jos itse ei ole sitä kokenut kukaan mukaan ei voi sitä kokea, tämä väite on missä tahansa keskustelussa epätosi, oli kyse mistä tahansa asiasta näin ohiksena.
Miksi kokemukseni yritetään mitätöidä. Miksi aihe herättää niinpaljon keskustelua? Onko aihe naisille arka tai asia mitä ei vain haluta tunnustaa?
Hei, ei sun tarvitse puolustautua mitenkään. Itse ymmärrän täydelisesti mitä tarkoitat. ja aihe on arka. naisten kesken on myös kilpailua ulkonäöstä. syyllistyn siihen itsekin, koska en ole kovin varma pohjimmiltani kasvoistani, vieläkään tämän ikäisenä. Kroppaani rakastan. mutta kasvoissa teen vieläkin työtä että hyväksyn itseni omana itsenäni. Viimeksi eilen poikaystävä sanoi nätiksi ja kauniiksi,mutta kun itse ei usko niin ei.
Hienoa ap, kun laittaudut! Sunlaiseten asenteen vuoksi jaksan itsekin yrittää ja uskallan ilmentää naiseuttani myös ulkoisesti.
Mä tiedän monia kauniita naisia. Vain yksi jaksaa jauhaa sitä, kuinka muut naiset tuijottavat häntä kateellisena.
Sanomattakin selvää, että tämä kaunis ja näyttävä nainen ei ole mitenkään muuten kovinkaan mukava ja tutustumisen arvoinen ihminen. On monessa muussakin asiassa täysin harhainen. Sitä näkee, mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni täällä on keskustellut mielestäni ihan asiallisesti toteamalla, että ei tunnista ilmiötä omassa kokemuspiirissään. Jos he eivät sitä tunnista, miten muuten he voisivat kommentoida, kuin asiaa ihmettelemällä? Voisitko itse antaa jotain lisätietoa, esim. millaisia ovat nämä naiset, jotka sinua myrtsisti katsovat?
Itse saatan katsoa kummeksuen, jos joku vetää arkiympäristössä vesirajamekossa ja iltameikeissä, mutta sinun kuvailemasi kynähametyyli kuulostaa hyvältä toimistolookilta.
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän monia kauniita naisia. Vain yksi jaksaa jauhaa sitä, kuinka muut naiset tuijottavat häntä kateellisena.
Sanomattakin selvää, että tämä kaunis ja näyttävä nainen ei ole mitenkään muuten kovinkaan mukava ja tutustumisen arvoinen ihminen. On monessa muussakin asiassa täysin harhainen. Sitä näkee, mitä on.
Mulle se ei ole selvää, mutta sulle se on sanomattakin selvää. Itse olen monelle kauniille naiselle ollut kateellinen, kunnes aloin tykätä itsestäni niin paljon, että voin nauttia myös muiden kauneudesta.
parasta tässä on se, että mua on haukuttu jopa rumaksi, mutta itse pidän itsestäni jo niin paljon, ettei haittaa! Mullehan se on tärkeintä, kun itseni kanssa elelen, mitä mieltä olen itsestäni eikä muiden mielipiteet
Nättiä!
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin... Miksi naiset katselisivat sinua? Lesbopari ehkä saattavat kats lla, mutta ainakaan minä en edes huomaa naisia, kun olen vaikka ostoskeskuksessa. En katsele muita naisia ja en katsele sitä, että katselevatko naiset minua.
Luulenpa siis, että olet nyt ihan itse keksinyt nuo katseet tai sitten olet niin överit näköinen, että porukka nauraa sinulle. :D
N43
Minä olen kyllä törmännyt usein naistyyppiin, joka katselee nenänvarttaan pitkin päästä varpaisiin ja takaisin kun menen käymään vaikka kahvilassa kahvilla. Minulla ei ole edes mitään erikoista tyyliä vaan olen todella normcore-nainen. Aluksi luulin, että olen jotenkin loukannut näitä katselijoita enkä muistanut tilannetta mutta nyt ymmärrän, että on olemassa naistyyppi, joka katselee nenänvarttaan pitkin päästä varpaisiin vaikka itse kuningatar Silvia tulisi ja istuisi ostoksineen johonkin kahvilan vapaaseen pöytään.
Todella harmi kahvilanpitäjälle, että viihtyisyyttä on pilaamassa tuollainen nenänvartta pitkin katselijatar. Arempi ihminen ei uskalla sinne toista kertaa.
Naisten mielestä hyvännäköinen on ihan eri kuin miesten mielestä hyvännäköinen. Kun nainen huomaa miesten ihailevan toista naista niin SILLOIN iskee viha. Moni nainen on kaunis, harva on seksikäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni täällä on keskustellut mielestäni ihan asiallisesti toteamalla, että ei tunnista ilmiötä omassa kokemuspiirissään. Jos he eivät sitä tunnista, miten muuten he voisivat kommentoida, kuin asiaa ihmettelemällä? Voisitko itse antaa jotain lisätietoa, esim. millaisia ovat nämä naiset, jotka sinua myrtsisti katsovat?
Itse saatan katsoa kummeksuen, jos joku vetää arkiympäristössä vesirajamekossa ja iltameikeissä, mutta sinun kuvailemasi kynähametyyli kuulostaa hyvältä toimistolookilta.
Anteeksi jo etukäteen kun sanon tämän, en ole ap, mutta olisit varmaan suu auki koko ajan Etelä-Euroopassa ja maailmalla. Siellä kun usein laittaudutaan yhtä hyvin töihin joka päivä kun meillä illanviettoon tai ravintolaan. mutta kukin siis tavallaan kuten parhaaksi kokee ja tuntee
Vierailija kirjoitti:
Naisten mielestä hyvännäköinen on ihan eri kuin miesten mielestä hyvännäköinen. Kun nainen huomaa miesten ihailevan toista naista niin SILLOIN iskee viha. Moni nainen on kaunis, harva on seksikäs.
Se on kyllä aika inhaa kun mies huomioi toista naista, olipa vaikka ihan vaan työkaveri. Nykyään osaan jo siihenkin suhtautua kun ikää on tullut, että onpa kivaa kun noilla synkkaa ja on vähän pientä viatonta flirttiä meneillään. Se näkyy hyvänä omana asenteena taas eteenpäin.
Pakko kertoa tämä. Kävin Tallinnassa yksin äskettäin. Kolme täysin vierasta ihmistaä, kaksi miestä ja yksi nainen pysähtyi kehumaan minua keskellä kirkasta päivää. Elin tällä noin viikon! Kuulema hiukseni olivat upeat kampaajan jälkeen, vaikken ollut sinä aamuna edes pessyt hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi jo etukäteen kun sanon tämän, en ole ap, mutta olisit varmaan suu auki koko ajan Etelä-Euroopassa ja maailmalla. Siellä kun usein laittaudutaan yhtä hyvin töihin joka päivä kun meillä illanviettoon tai ravintolaan. mutta kukin siis tavallaan kuten parhaaksi kokee ja tuntee
Jaa vesirajamekossa töihin? Älä viitsi.
Minua häiritsee vain se, että lyhenteistä puuttuvat pisteet tai välilyöntejä on liikaa.
Miksi ihmeessä minua - heteronaista - kiinnostaisi toisen naisen pukeutuminen, hiukset, meikit tms.? Pidän ilahduttavana ihmisiä, jotka pukeutuvat kauniisti. Olivatpa he naisia tai miehiä.
.. jatkuu kun tulin Tallinnasta päätin kehua kaikki tuntemani ihmiset maasta taivaaseen! Ja niin tein! He olivat ymmällään! Niin vaikea meille on ottaa kehuja vastaan. Töissä kehun joka päivä ihmisiä milloin mistäkin kun sille tuntuu. Miksei?
Ihan tyypillistä naisille. Muuttuu pahemmaksi vain, kun itse entisestään ikääntyvät ja leviävät. Jos satut olemaan vielä sinkku, niin yrittävät väkisin parittaa sinut vaikka naapurin paitaressulle, etteivät kokisi asemaansa oman paitaressunsa kanssa uhatuksi.