Laihdutin ja aloin pukeutua naisellisesti: naisten myrkylliset katseet
Laihdutin ja hoikkana pukeudun nyt naisellisesti. Koska vyötärö_lantio linja on hyvä hoikkana, tyköistuvat hameet näyttävät hyviltä päällä. Painonpudotusprojektin myötä olen aloittanut myös urheilun ja kroppa on siis ns kuosissa.
Juttu on se, että olen ihan viimeaikoina alkanut saada ikäviä katseita ensimmäisen kerran, naisilta! Tähän asti miehet ovat vain tuijotelleet, mutta nyt sitten itselleni yllätyksenä naiset, Miesten kuolaamisen jotenkin ymmärrän kun varmaan kuolaavat tuhannen muunkin naisen perään (en mitenkään ajattele olevani erityislaatuinen) mutta yllättävää siis on tuo naisten myrtsikatseet. Sitä on alkanut nyt tulemaan, kun koen olevani naisellisesti pukeutunut ja koen että kroppa näyttää nyt hyvältä hoikkana vihdoin, niin NAISILTA saan katseita jotka ovat ikäviä: minua katsotaan kylmästi, halveksivasti tai jotenkin ”kuka sinäkin luulet olevasi” ylimielisesti. Tätä tapahtuu jos pukeudun niin että hoikkuus ja muodikkuus tulee esiin esim kynähameessa ja tyköistuvassa silkkipuserossa. Huom. En pukeudu minihameisiin, enkä puseroihin jotka paljastaisivat esim tissivaon tmv
Olen ihan ihmeissäni tästä naisten negatiivisuuden määrästä. Tämä on ihan uusi juttu minulle, ikinä en ole toisia naisia naisena katso tuo ” pahalla silmällä” ihan uusi juuttu että tätä oikeasti tapahtuu.
Kommentit (269)
Vierailija kirjoitti:
No just joo, lopettakaa tämä "naiset eivät koskaan sano pahaa toisistaan". Hyvin moni nainen on katkera muille naisille ja kyllä niitä pahoja katseita vaan tulee, vaikka kuinka alapeukutatte täällä sellaisille kommenteille. Aivan mahtavaa, että ette ole tälläiseen törmänneet, mutta se ei tarkoita, että sellaista ei tapahtuisi muille.
Ikipäivänä. Kukaan ei voi voittaa lotossa, koska itse en ole koskaan voittanut lotossa. Tässä kyse samasta ilmiöstä. Valkoihoisen keskiluokkaisen pulliaisen on vähän paha sanoa sanaa rasismista, kun ei ole itse elänyt tummaihoisena... Kysykää niiltä, jotka oikeasti on kauniita, ihailtuna ja hyväkroppaisia, eli n 5-10% naisista....
Vierailija kirjoitti:
Oletko hyvin nuori? Yleensä tuosta muiden reaktioiden jatkuvasta tarkkailusta pääsee eteenpäin itsetunnon kasvaessa, kun ei ole enää tarvetta miettiä niin paljon muita ja peilata itseään heidän kauttaan. Hyvää kevättä kaikille meille. :)
Aamen, sisko! Hyvää kevättä myös sinulle
Me ihmiset usein myös rakastetaan seurailla toisia ihmisiä, heidän liikehdintään ja toimintaansa, se on ihan perustarve ihmisellä. Sitten on vielä paljon itsessään mielenkiintoisia ihmisiä, joita on vielä kiinnostavampaa seurata. Ihminen on utelias olento, joka katselee toisiaan monesta syystä, joskus hakee vahvistusta laumasta, joskus ihailee, joskus kummeksuu häntä jne. Me kaikki tarvitsemme myös hyväksyntää ja vahvistusta sille, että olemme riittäviä ja kelpaamme. vaikka sanon sen nyt SINÄ OLET HYVÄ! se ei riitä, vaan sen tarvitsee oikeassa elämässä kuulla. Kerro toiselle positiivisia juttuja. Opetellaan yhdessä iloisemmiksi!
Me Olemme Ihmisiä Kaikki. Saa katsoa!
En koskaan katso tarkoituksella ketään tuntematonta mitenkään. Jos hymyillen sinulle, en oikeasti hymyile SINULLE vaan jollekin muulle asialle. Jos katson sinua nyrpeästi, en katso SINUA nyrpeästi. En ymmärrä kuka jaksaa ottaa itseensä. Miks musta tuntuu, että nimenomaan sinä AP itse kyyläät muita naisia silmä tarkkana minkä kerkeät?!
Ota se kohteliaisuutena. Minua katsoivat aikoinaan venäläiset naiset Hgissä pitkään mutta ihan myönteisesti kun olin korkkareissa, turkissa ja pitkässä tukassa meikattuna. Varmaan ajattelivat että olenko myös slaavi (kasvoissani on slaavilaisia piirteitä).
Suomessa ei olla totuttu naisellisuuteen vaan ollaan jotain wt-juntteja tai pellehipstereitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen on naiselle susi.
Ähh, vanha juttu..
Vanhakin juttu voi olla totta.
Naisellisuus on ihana asia elämässä! ja niin on miehisyyskin! Samanlaisia ja silti niin erilaisia.
Minulla on erittäin kaunis ystävä, suomalainen brunette nainen. Olen ihaillut ja kadehtinut häntä pienestä pitäen. Mutta hänelläkin on taakkansa, hän ei ole koskaan laittanut huulipunaa, koska isänsä humalassa kirosi sitä laittavat naiset huoriksi. trauma jäi, eikä tyttö halunnut tietenkään olla oman isän mielestä huora. Olen ostanut hänelle tusinan huulipunia lahjaksi että uskaltaisi opetella ilmaisemaan itseään kun hän tykkää meikata.
Me opetelemme kaikki.
Mulle tulee kaksi juttua mieleen. Eka, että katselevat sua koska olet kiva katseltava, ja heillä vaan on resting bitchface.
Toinen on femmefobia, ilmiö josta feministien ja lgbt-yhteisön parissa on jonkun aikaa puhuttu. Tarkoittaa suunnilleen, että kaikki naisellisuus laskee ihmisen statusta ja kerää vihaa ja halveksuntaa. Naisilta osaksi sen takia, että heidän näkökulmastaan alistut sortoon kiitollisena.
Harva ilmeilee tarkoituksella ventovieraalle ihmiselle. Ja sinä aloittaja tosiaan taidat itse kyylätä aika paljon toisia.... He aistivat kyllä kyyläämisesi, ja ehkäpä se v*tuttaa? Mua ainakin ärsyttää tosi paljon, jos aistin sivusilmällä jonkin randomin kyyläämisen.
Vierailija kirjoitti:
AP tässä. Kiitos kommenteista!
Tiedän tuon epäuskon siitä, että naiset katsoisivat myrtsisti, koska itsekään en uskonut näihin juttuihin ennen, perustuen siihen, etten ITSE koskaan katso muita naisia vihaisesti/halveksivasti. Se tässä YLLÄTTÄVINTÄ onkin, että tätä oikeasti tapahtuu!
Ja siis tätä tapahtuu vain jos on naisellisesti pukeutunut, oman kokemukseni mukaan. Miksi näin on? Miksi naisellisuus koetaan niin voimakkaasti?Mulle on ihan sama jos jotkut ei usko kokemustani, koska itse tiedän nyt, että tätä tapahtuu.
Vaikeahan tuohon on mitään syytä antaa, jos kommentoijat eivät mielestään ole katsoneet ketään pahalla silmällä naisellisen tyylin vuoksi. Itselläni on myös kapea vyötärö ja leveä lantio, olen perusnätti ja pukeudun joskus kuvailemallasi tavalla silkkipaitoihin ja kynähameisiin. En silti tunnista kuvaamaasi ilmiötä: en saa erityishuomiota miehiltä enkä pahoja katseita naisilta. Itse saatan katsoa henkilöä pitkään, jos hän pukeutuu jotenkin tilanteesta erityisen poikkeavalla tavalla tai huomionhakuisesti. Tätä en tarkoita pahalla, reaktio johtuu ihmetyksestä.
Ap kysyy mielipiteitä mutta silti valtaosa "on väärässä" :D
Vierailija kirjoitti:
Musta on kuulkaas ihan herätä 5.30 huomenna, suihkun kautta meikata kevyestä, laittaa vartaloa imartelevat mun mielestä kauniit ja mukavat vaatteet ylle ja lähteä töihin. musta on kiva hieman näyttäytyä siellä, tulla huomatuksi kuten itse huomioin toisia. Katselle kivoja vaatteita, ihailla hyvännäköisiä miehiä ja naisia. Kehua toisen paitaa kun siltä tuntuu, hiuksia tai tuntemattoman työkaverin uusia kenkiä. uusia hiuksia jne. Se on mun mielestäni kivaa elämässä, että voi nauttia esteettisestäkin puolesta. Silti olla henkevä ja syvällinen.
Vitsit kun tästä tuli hyvä mieli, näin kirjoittaa ihminen, joka on sivuissa itsensä ja maailman kanssa. Ei tarvetta hakea vastakkainasettelua tai eripuraa. Vielä hienompaa on nähdä, että tässä ketjussa erilaiset naiset eivät näyki toisiaan, mikäli se on aloittajan tavoite (trollejahan täällä riittää). Me ollaan naiset hyviä tyyppejä, loppujen lopuksi. Lippu korkealle!
Vierailija kirjoitti:
--- Miesten kuolaamisen jotenkin ymmärrän --- (en mitenkään ajattele olevani erityislaatuinen)---
Ymmärrät varmaan, että tässä on nyt pieni ristiriita.
Näen päivittäin kymmeniä kivan näköisiä/ kivasti pukeutuneita naisia, miksi kyräilisin heitä, täysin vieraita ihmisiä?! Itsekin sain vain positiivista palautetta, kun nuorena jaksoin vielä pukeutua mekkoihin arkena.
Vierailija kirjoitti:
Ota se kohteliaisuutena. Minua katsoivat aikoinaan venäläiset naiset Hgissä pitkään mutta ihan myönteisesti kun olin korkkareissa, turkissa ja pitkässä tukassa meikattuna. Varmaan ajattelivat että olenko myös slaavi (kasvoissani on slaavilaisia piirteitä).
Suomessa ei olla totuttu naisellisuuteen vaan ollaan jotain wt-juntteja tai pellehipstereitä.
olen pohtinut paljon, mistä se naiseuden alentaminen on tullut kulttuuriimme. Ainakin meidän suvussa toisella puolella on puhuttu " rumat ne vaatteilla koreilee " jne. Olen päätynyt myös moniin tuloksiin.
ITse opettelen käyttämään hieman korollisia kenkiä, istuvia vaatteita, kauniita asusteita, hyvin istuvia vaatteita jne. TUlen hyvin köyhästä yh-kodista, jossa isä ei koskaan ostanut mitään vaatetta. Olen tullut pitkän matkan, että alan itse hyväksyä naisellisuuttani ja sitä että minulla on lupa ilmaista hyvää oloani myös ulkoisesti. Se alkaa siitä, että antaa luvan itselleen olla kiinnostunut vaatteista. ja ulkonäöstä. Siinä meni kauan. Ehkä tänä kevään saan vihdoin laitettua hameen uloskin! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on kuulkaas ihan herätä 5.30 huomenna, suihkun kautta meikata kevyestä, laittaa vartaloa imartelevat mun mielestä kauniit ja mukavat vaatteet ylle ja lähteä töihin. musta on kiva hieman näyttäytyä siellä, tulla huomatuksi kuten itse huomioin toisia. Katselle kivoja vaatteita, ihailla hyvännäköisiä miehiä ja naisia. Kehua toisen paitaa kun siltä tuntuu, hiuksia tai tuntemattoman työkaverin uusia kenkiä. uusia hiuksia jne. Se on mun mielestäni kivaa elämässä, että voi nauttia esteettisestäkin puolesta. Silti olla henkevä ja syvällinen.
Vitsit kun tästä tuli hyvä mieli, näin kirjoittaa ihminen, joka on sivuissa itsensä ja maailman kanssa. Ei tarvetta hakea vastakkainasettelua tai eripuraa. Vielä hienompaa on nähdä, että tässä ketjussa erilaiset naiset eivät näyki toisiaan, mikäli se on aloittajan tavoite (trollejahan täällä riittää). Me ollaan naiset hyviä tyyppejä, loppujen lopuksi. Lippu korkealle!
Ja näin vastaa sen kirjoittaja! Olet ihana! PUs! :)
Olen itsekin hoikka nainen ja pukeudun naisellisesti, mutta en ole kyllä KOSKAAN saanut yhtään mitään ihmeempiä katseita toisilta naisilta.
Vierailija kirjoitti:
Näen päivittäin kymmeniä kivan näköisiä/ kivasti pukeutuneita naisia, miksi kyräilisin heitä, täysin vieraita ihmisiä?! Itsekin sain vain positiivista palautetta, kun nuorena jaksoin vielä pukeutua mekkoihin arkena.
Elä Sie luovuta! Olet vieläkin hyvännäköinen Nainen! :)
Äh, ei kannata miettiä tuommoisia! "Massasta" erottuvat nyt aina kiinnittävät ihmisten huomiota. Itse ainakin saatan katsoa pidempään ja useamman kerran mielenkiintoisia ihmisiä ajattelematta sen ihmeempiä. Toisen katse on helppo tulkita negatiivisesti jos hänellä on naama peruslukemilla. Paljon matkustelleena olen taas itse opetellut karistamaan paikallisten ihmisten tuijotuksesta aiheutuneet kiusalliset fiilikset. Jossain maissa tuijottamista ei pidetä epäkohteliaana.
Oletko hyvin nuori? Yleensä tuosta muiden reaktioiden jatkuvasta tarkkailusta pääsee eteenpäin itsetunnon kasvaessa, kun ei ole enää tarvetta miettiä niin paljon muita ja peilata itseään heidän kauttaan. Hyvää kevättä kaikille meille. :)