Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni ei halua mennä vanhojentansseihin. Onko joku ollut menemättä? Mistä syystä?

Vierailija
16.02.2018 |

Sehän ei ole millään tavalla pakollinen, joten ei siitä mitään rangaistustakaan tule. Tyttöni ei ole oikein päässyt lukiossa sisälle mihinkään kaveriporukkaan ja kuulemma paritkin on jaettu jo nyt ekan luokan aikana, koska poikia on 2 jokaista 10 tyttöä kohden. Loput joutuvat tanssimaan lukion ekaluokkalaisten tai poikaystäviensä tai sukulaispoikien kanssa.

Mielestäni saa olla pois, jos ei halua mennä - kuluupa vähemmän rahaakin. Mutta onko joku ollut menemättä ja sitten katunut jälkikäteen? Ainutkertainen tilaisuus jää välistä?

Kommentit (206)

Vierailija
101/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tai tai pari vuotta nuorempi siskoni tanssittu kumpikaan, minulla isoin syy oli, että tuli ero poikaystävän kanssa pari kk ennen tansseja ja kaveripoika joka oli aikaisemmin pyytänyt pariksi oli tässä vaiheessa saanut jo parin. Olisin varmaan jonkun voinutkin keksiä pariksi, mutta meni sitten fiilis koko touhuun. Kävin kuitenkin vanhat katsomassa, mutta en osallistunut niihin mitenkään eikä ole kyllä kertaakaan kaduttanut jälkeenpäin. Pikkusisko ei tanssinut, koska häntä ei vain kiinnostanut. Kovin aamu-unisena ei tainnut aamutreenit kiinnostaa :D Eikä ole kuulemma katunut yhtään. Penkkarit olivat tarpeeksi ikimuistoiset :)

Vierailija
102/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin jatkaa, että meidän lukiossa ei ollut mitään selvää tyttöenemmistöä, taisi olla tyyliin 51% tyttöjä ja 49% poikia. Minua ei kukaan tyttö pyytänyt tanssimaan, luultavasti olisinkin mennyt jos joku olisi kysynyt.

Ymmärtääkseni lukion vanhat on muutenkin vähän sellainen naisten haku; tytöt etsii itselleen parin, ja jos kukaan tyttö ei ekan tai tokan vuoden alun aikana kysy, ei vaan ole tarpeeksi haluttu tanssipariksi. Ei sillä, vanhat eivät kiinnostaneet sitten yhtään, ja minulla oli todella raskas 2. vuosi lukiossa kun minulla oli niin älytön määrä kursseja, että siihen viimeiseen jaksoon ennen abien lähtöä en olisi pystynyt senaikaisella lukkarilla ottamaan tanssiharjoituksia, kun minulla oli kummankin harjoituskurssin päällä joku muu kurssi. Toki olisihan sitä lukkaria voinut varmaan sen verran tuunata, siirtää jonkun kurssin myöhemmälle. Minulla tosiaan oli paljon kursseja, koska pitkä matikka, pitkä fysiikka, ranska, pitkä kemia ja kirjoitin vielä ruotsinkin. Lukiosta valmistuin 87 kurssilla eli 12 kurssia vaadittua enemmän.

Ei ole päivääkään kaduttanut, etten mennyt. Eniten harmittaa vaan tuo, ettei kukaan tyttö koskaan kysynyt pariksi. No, olinhan minä jokseenkin ruma ja aika ujo ja hiljainen, en siis tosiaan mikään lukion suosituimmista pojista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt, olin liian "cool". Eipä ole kaduttanut jälkikäteen.

Vierailija
104/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita edellisessä, että minä tosiaan olen myös 101.

t. 104

Vierailija
105/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kuulunut mihinkään piireihin mutta en silti olisi voinut jättää tansseja välistä. Heittämällä yksi parhaista päivistä koko lukioaikana penkkareiden ohella. Ei ollut paria joten tanssin meidän liikunnanopettajan kanssa. Osa tytöistä tanssi tyttöbestiksensä kanssa, ei siinä sen kummempaa ollut.

Rahallisesti ei ollut iso panostus. Mekko saatiin jostain suht edullisesti, äidin tuttu laittoi hiukset ja meikit. Kenkinä olivat jotkut leveäkorkoiset sandaalikengät, en sitä 3cm koroketta viitsi edes korkokengäksi sanoa. Illalla mentiin koko porukka hyvään ravintolaan syömään.

Vierailija
106/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tanssinut, ei kaduta, täytän 2kk päästä 30v

Vierailija
107/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poika joka olisi halunnut tanssia. Tyttö kysyi minua tanssimaan ja mutta päätti viikkoa ennen tansseja että hän tanssii mieluummin ensivuonna mieleisemmän pojan kanssa. Istuin yksin reunalla 

Vierailija
108/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin jatkaa, että meidän lukiossa ei ollut mitään selvää tyttöenemmistöä, taisi olla tyyliin 51% tyttöjä ja 49% poikia. Minua ei kukaan tyttö pyytänyt tanssimaan, luultavasti olisinkin mennyt jos joku olisi kysynyt.

Ymmärtääkseni lukion vanhat on muutenkin vähän sellainen naisten haku; tytöt etsii itselleen parin, ja jos kukaan tyttö ei ekan tai tokan vuoden alun aikana kysy, ei vaan ole tarpeeksi haluttu tanssipariksi. Ei sillä, vanhat eivät kiinnostaneet sitten yhtään, ja minulla oli todella raskas 2. vuosi lukiossa kun minulla oli niin älytön määrä kursseja, että siihen viimeiseen jaksoon ennen abien lähtöä en olisi pystynyt senaikaisella lukkarilla ottamaan tanssiharjoituksia, kun minulla oli kummankin harjoituskurssin päällä joku muu kurssi. Toki olisihan sitä lukkaria voinut varmaan sen verran tuunata, siirtää jonkun kurssin myöhemmälle. Minulla tosiaan oli paljon kursseja, koska pitkä matikka, pitkä fysiikka, ranska, pitkä kemia ja kirjoitin vielä ruotsinkin. Lukiosta valmistuin 87 kurssilla eli 12 kurssia vaadittua enemmän.

Ei ole päivääkään kaduttanut, etten mennyt. Eniten harmittaa vaan tuo, ettei kukaan tyttö koskaan kysynyt pariksi. No, olinhan minä jokseenkin ruma ja aika ujo ja hiljainen, en siis tosiaan mikään lukion suosituimmista pojista.

Uliuli valivali yhyy

Vierailija
109/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tanssinut. Ensin odotin että joku poika pyytäisi- ei tapahtunut. Sitten selitin ettei olisi varaa yh äidin tyttärenä. Tuplasin tokan osin tästä syystä. En myöskään tanssinut toisella vuodella. Järkeilin että olen sitten omissa häissäni ” päivä prinsessana”. Nyt ikää 46v, en ole naimisissa ja parisuhdetta takana 19v.

Vierailija
110/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin väliin. Prinsessamekkoilu jumppasalissa ei napannut. Eipä se ole kovin tärkeältä ikinä tuntunut. En koe sitä suomalaisessa kulttuurissa kovin merkittäväksi asiaksi. Ehkä jos ylioppilasjuhlat olisivat jääneet juhlimatta, niin sitä saattaisi miettiä?

Vierailija
111/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puhutte lasten kuullen rahanpuutteesta nuori ei kehtaa haluta mennä tansseihin.

.

Ihmeellinen on perhe, jos 17v ei tiedä perheen rahatilanetta.

Ihmeelliset ovat vanhemmat, jotka kaatavat perheen taloudellisen tilanteen lasten/nuorten niskaan. Lasten ja nuorten ei pidä kantaa vanhempiensa huolia. Varmasti nuoruudessa ja opiskelussa muutenkin stressattavaa.

.

Jos 17v uskoo, että rahaa tulee, kun vain seinästä ottaa, on taloudenhallintakasvatus pahasti myöhässä.

Vierailija
112/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en 10v sitten tanssinut vanhoja. Minusta se oli tyhmä hypetystä enkä ole yhtään sellainen nainen jota tuollainen kiinnostaisi. Ikinä en ole katunut. Häät meni vähän samaan tyyliin ilman mitään morsiushöpötyksiä. En vaan kestä tuollaisia.

Ruma..lihava..outo..köyhä

Itseasiassa olen monella mittapuulla hyvännäköinen nainen, hoikka ja treenattu ollut aina. Ei vaan noi prinsessajutut ole koskaan uponnut minuun, lapsena kuljin kumisaappaissa lippis päässä kaikissa juhlissa. Onni on että perheeseeni kuuluu kaksi poikaa :D

Vierailija
113/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ulkomailla juuri silloin lomalla. Olisin periaatteessa tykännyt tanssimisesta, mutta prinsessameininki ei ole minua varten. Jos olisivat edelleen wanhat tanssit ja vanhat hienot puvut, niin olisin ollut innostuneempi. Nykyään tuntuu olevan ihan kummallista suihkurusketus, tekoripset, geelikynnet ym, joten olisin varmaan pistänyt silmään porukasta.. :D

Vierailija
114/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri ei mennyt joskus vuonna 2006-2007. Ei vaan kiinnostanut ja pelasi tietokonepelejä. Päivisin kävi koulussa ja illat pelasi WoWia :D

Vierailija
115/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö ei halunnut, poika olis halunnut muttei saanut paria :(

Ei saanut PIparia

Vierailija
116/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt, mulla oli treenit samaan aikaan.

Vierailija
117/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osallistunut viimevuonna, eikä kaduta. En koe tarvetta millekkään ”prinsessapäivälle” jonka vanhemmat kustantaa. Kunnioitus niille nuorille jotka maksaa itse mekot yms. Mekotkin olivat tosi kalliita.

Vierailija
118/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt 20 vuotta sitten. En ottanut lukiossa liikuntaa, oli ehtona vanhojen tansseihin (jotka eivät vielä silloin olleet mitään promhenkisiä varustelukilpailuja. Ei ole kaduttanut, olen saanut myöhemmin parikin päivää prinsessana ja todennut, ettei sellainen vaan ole mun juttuni.

Vierailija
119/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan myös sen takia en mennyt, koska eivät nuo nykyään enää ole oikeat vanhojen tanssit...

Vierailija
120/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt, eikä ole koskaan kaduttanut. Aikaa on kulunut jo noin 15 vuotta. Myöskään penkkareihin en osallistunut.

Suurin syy oli kaiketi se, että molemmat tuntuivat sisällöttömiltä päiviltä. Se laittautuminen, tuntien odottelu ja paineen alla tanssittu vanhanaikaiset tanssit eivät houkutelleet. Sen sijaan seurasin ystävieni tanssit, pukeuduin hyvin ja menimme yhdessä hienoon ravintolaan syömään.

Myös sillä oli vaikutusta, että parin hankkimista aloiteltiin jo heti lukion alussa. Se ei kiinnostanut, eikä vähiten sen vuoksi, että olen naisiin päin suuntautunut. Toisaalta tyttöpareja kyllä oli, sekään ei saanut lähtemään.

Sen sijaan meillä oli lukiossa perinteenä jokavuotiset itsenäisyyspäivän juhlat. Ne kestivät illasta puoleen yöhön, tarjolla oli ruokaa, pitkiä näytelmä- ja musiikkiesityksiä, ja loppuilta tanssittiin koulun bändin tahdissa. Pukeutuminen ja laittautuminen samaa tasoa kuin tansseissa. Eli juhlat, joissa oli oikeasti sisältöä ja joita on vieläkin mahtava muistella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi