Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni ei halua mennä vanhojentansseihin. Onko joku ollut menemättä? Mistä syystä?

Vierailija
16.02.2018 |

Sehän ei ole millään tavalla pakollinen, joten ei siitä mitään rangaistustakaan tule. Tyttöni ei ole oikein päässyt lukiossa sisälle mihinkään kaveriporukkaan ja kuulemma paritkin on jaettu jo nyt ekan luokan aikana, koska poikia on 2 jokaista 10 tyttöä kohden. Loput joutuvat tanssimaan lukion ekaluokkalaisten tai poikaystäviensä tai sukulaispoikien kanssa.

Mielestäni saa olla pois, jos ei halua mennä - kuluupa vähemmän rahaakin. Mutta onko joku ollut menemättä ja sitten katunut jälkikäteen? Ainutkertainen tilaisuus jää välistä?

Kommentit (206)

Vierailija
81/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ei yksinkertaisesti kiinnostanut tippaakaan. En pidä paritansseista eikä päivä ns. prinsessana tuntunut omalta jutulta. Yksi stressi vähemmän, kun ei tarvinnut miettiä mekkoa eikä kampausta. Taisin olla vuosikurssini (-98) ainoa tyttö joka jätti tanssit väliin. En kokenut paineita mennä massan mukana. Ja ihan hyvä, että kiinnostusta ei löytynyt. Säästin äitini rahahuolilta.

KÖYHÄ

Vierailija
82/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oiskin päässyt. Ei ollut varaa. Tästä toki parikymmentä vuotta jo.

Jos joku ei oikeasti halua, eli homma ei aidosti kiinnosta, ei poisjäänti kaduta. Sitten voi olla eri asia, jos pohjimmiltaan haluaisi osallistua, muttei vaan ole kavereita.

OUTO/KOULUKIUSATTU

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut mennä, luulen että se touhu sopii enemmän ihmisille jotka sopivat siihen "perinteiseen" mies ja nainen -muottiin.

Vierailija
84/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halunnut mennä, luulen että se touhu sopii enemmän ihmisille jotka sopivat siihen "perinteiseen" mies ja nainen -muottiin.

MUUNSUKUPUOLINEN

Vierailija
85/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin niin ujo ja epävarma että ajatuskin noista tansseista oli ihan kauhistus. En muutenkaan kuulunut mihinkään porukkaan eikä ollut yhtään kaveria koko lukion aikana joten epäilen ettei kukaan edes huomannut poissaoloani. En osallistunut myöskään niille tanssikursseille enkä abiristeilylle.

Vierailija
86/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut suvulla pukua ja ostaminen oli liian kallista, eikä muutenkaan napannut. Skippasin sen päivän yksinkertaisesti jäämällä kotiin.

Vierailija
87/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin väliin, koska ei huvittanut eikä ole koskaan kaduttanut.

Vierailija
88/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa tarina Tuhkimosta

On muuten satua...

Vierailija
89/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutte lasten kuullen rahanpuutteesta nuori ei kehtaa haluta mennä tansseihin.

Vierailija
90/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä ihan aiheen mukainen tilanne, koska en itse päättänyt jättää väliin.

Minä en tanssinut vanhojentansseja. Olisin kyllä kovasti halunnut (varsinkin kun oli jo niin kauan unelmoinut niistä), kävin pareissa harjoituksissakin, mutta en saanut paria, joten omat tanssini jäivät tanssimatta :( Siitä on jo muutama vuosi, eikä nyt enää sillei harmita, mutta tietysti tulee pikkasen haikea olo aina tähän aikaan vuodesta, kun en itse ole saanut kokea sitä toista lukion merkkipaalua.

Vierailija
91/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhutte lasten kuullen rahanpuutteesta nuori ei kehtaa haluta mennä tansseihin.

.

Ihmeellinen on perhe, jos 17v ei tiedä perheen rahatilanetta.

Vierailija
92/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojista kumpikaan ei tanssinut eikä käynyt kurssia, ei ne vaan jostain syystä halunneet. Onneksi säästyi nekin rahat :)

Toinen katui hetken siinä kohtaa kun oli jo kirjoittanut ylioppilaaksi mutta lukiosta puuttui yksi kurssi. Sanoi että piru vie, olisi pitänyt käydä vaikka se vanhojen tanssi, niin saisi tokarin ulos. Mutta suoritti sitten yhden tentin ja sai sen tokarinsa.

Vierailija
93/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistunut. Koin, että se olisi ollut vaan turhaa rahan ja ajan tuhlausta. Katsomassa kyllä olin kun luokkakaverit siellä tanssivat.

Katunut en ole päivääkään.

Vierailija
94/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Ihmeellinen on perhe, jos 17v ei tiedä perheen rahatilanetta.

Ihmeelliset ovat vanhemmat, jotka kaatavat perheen taloudellisen tilanteen lasten/nuorten niskaan. Lasten ja nuorten ei pidä kantaa vanhempiensa huolia. Varmasti nuoruudessa ja opiskelussa muutenkin stressattavaa.

Vierailija
95/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi poikaa ja kumpikaan ei mennyt. Oli heidän mielestään idioottia touhua. Molemmilla olisi ollut pari ja useampikin ja jo tokalla luokalla heitä kysyttiin pariksi. Kaikkia ei vaan tuo touhu kiinnosta. Ei ainakaan meidän pojat ole katuneet, en tiedä onko tytöillä eri juttu, tytöthän sitä erityisesti hehkuttaa.

Vierailija
96/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani varattiin jo lukion alussa. Vuokrafrakissa tanssi valkoisine hanskoineen ja kenkineen. Onhan ne upeeta katseltavaa ja nuorelle ikimuistoinen. Ei oo tyttöä ja tyttö tuleekin kalliiksi mitä tulee tansseihin. Se on kerran elämässä tapahtuma. 

Vierailija
97/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ystäväni oli köyhästä perheestä eikä halunnut omia kesätyörahojaan tuhlata moiseen turhuuteen. Itse jätin tanssimatta osin solidaarisuudesta, osin moisen esiintymistilanteen jännittämisestä. Aikaa tästä on 15 vuotta eikä kaduta kumpaakaan.

Vierailija
98/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa meidän ryhmässä oli tyyliin 24 ihmistä ja 16 ei mennyt tanssimaan ollenkaan. Olihan se luku varmasti muissa ryhmissä ja keskimäärin pienempi, mutta helpotti kyllä tuon huomatessani, etten ollutkaan niin outo kun en tanssinut vanhoja.

M24

Vierailija
99/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Loput joutuvat tanssimaan lukion ekaluokkalaisten tai poikaystäviensä tai sukulaispoikien kanssa."

Ööh,  sukulaispoikien? Mitä ihmettä? Kuka muka tanssisi sukulaisensa kanssa? :D

Vierailija
100/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin menestyjien perheet satsaavat paljon kun nuoren pitää jo sisäistää verkostoutuminen ja suhdetoiminta johon sitten tälläiset tapahtumat aina kuuluneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi