Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni ei halua mennä vanhojentansseihin. Onko joku ollut menemättä? Mistä syystä?

Vierailija
16.02.2018 |

Sehän ei ole millään tavalla pakollinen, joten ei siitä mitään rangaistustakaan tule. Tyttöni ei ole oikein päässyt lukiossa sisälle mihinkään kaveriporukkaan ja kuulemma paritkin on jaettu jo nyt ekan luokan aikana, koska poikia on 2 jokaista 10 tyttöä kohden. Loput joutuvat tanssimaan lukion ekaluokkalaisten tai poikaystäviensä tai sukulaispoikien kanssa.

Mielestäni saa olla pois, jos ei halua mennä - kuluupa vähemmän rahaakin. Mutta onko joku ollut menemättä ja sitten katunut jälkikäteen? Ainutkertainen tilaisuus jää välistä?

Kommentit (206)

Vierailija
1/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ei halunnut, poika olis halunnut muttei saanut paria :(

Vierailija
2/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tyttö tanssinut, koki että se rahan meno ja prinsessatouhu ei ole häneä varten. Eikä ole ratkaisua katunut, on nyt 24-vuotias. 

Oli kyllä mukana katselemassa touhuja ja valokuvasi päivän, muistaakseni oli jatkoillakin sitten illalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en mennyt. En ole koskaan ollut kiinnostunut tuollaisista hömppätapahtumista. Joukolla tälläydytään älyttömiin prinsessamekkoihin ja valssataan ympäri salia. En mennyt myöskään penkkareihin. Ei ole mun juttu. Eikä ole kaduttanut koskaan. 

Vierailija
4/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut, enkä ole katunut. 

Vierailija
5/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö ei halunnut, poika olis halunnut muttei saanut paria :(

Voi kurjuus. Onpa ikävää, että halusi, mutta jäi parista kiinni :( Meillä luultavasti saisikin parin ekalta luokalta, sillä koulu yrittää järjestää kaikille parin, mutta tyttö vaan ei halua.

ap

Vierailija
6/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Ei kyllä ikinä kiinnostanut ne meiningit :’D suosittu olin ja oli kavereita mutta ne tanssithan on ihan turhat… en vaan nähnyt mitään tarvetta mennä kun ei ollut pakko ja pääsi vaan aiemmin koulusta tekemään jotain muuta. Yhtenä vuonna jäin kattomaan siskon tanssei vähäks ajaks ja aika turhaa oli sen kaiken draaman lisäks. Ei kaduta yhtään että jätin välistä :D

Vierailija
7/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en aikanaan ollut sillä poikia ei riittänyt kaikille. Kävin taidelukion jossa poikia vain n. 20% oppilaista. Kun lukioon tuli uudet pojat niin toisen vuoden tytöt kävivät heti niidenkin kimppuun ja pyysivät parikseen. Monet pojat siis lukiossamme tanssivat vanhat useampana vuotena. 

Vierailija
8/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt, koska en halunnut pukeutua tai tanssia. Menin kyllä ihan normivaatteissa katsomaan, kun kaveri tanssi. Ei ole kaduttanut hetkeäkään. Turhaa rahanmenoa koko touhu.

Vierailija
9/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista vanhojen tansseista on jo hetki aikaa, mutten minäkään halunnut. En kokenut, että olisin jäänyt mistään paitsi. Hirveä rahanmeno vaan. Tansseja oli harjoiteltu meidän koulussa jo ala-asteen 3. luokalta lähtien, mutta jotenkin sitten vaan lukiossa se ei kiinnostanut enää pätkääkään.

En ole katunut ollenkaan. Penkkareihin osallistuin, oli kiva heitellä karkkeja. Millekään abiristeilylle en kuitenkaan mennyt.

Vierailija
10/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halunnut osallistua vanhoihin. Painostus oli kovaa mutta pidin pääni. En nauti vanhanaikaisten paritanssien tanssimisesta enkä pitkän kaavan mukaan laittautumisesta, siinä perusteluni tanssien skippaamiseen. En ole katunut valintaani jälkeenpäin. Tämä siis vuonna 2003.

Vierailija
11/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt, ajatus aikaisista herätyksistä tanssikurssille ja epämukavassa mekossa tanssimisesta ei kiinnostanut. Vihaan tanssimista, vihaan kuvissa olemista, hikoilen helposti, en voi käyttää tai edes pidä korkokengistä ja en välitä vanhojentanssimekoista. Kavereiden stressaamista seuratessa ei kaduttanut yhtään.

Vierailija
12/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne parit ehtii vielä vaihtuakin tässä vuoden aikana... 

Vierailija
13/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse parisenkymmentä vuotta sitten kävin tanssiharjoitukset vain kurssina, en ollut siis vanhojen päivänä tanssimassa. Jatkoilla kyllä, mutta sielläkin vähemmän tuota tanssimista. Meillä kanssa kova pula pojista, joten paria ei ollut. Tosin koko konsepti ei ollut minua varten muutoinkaan, joten ei harmittanut silloin eikä ole harmittanut sen jälkeen.

Vierailija
14/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en mennyt paristakin syystä.

Ei ollut paria minulle. Poikia ei riittänyt meidänkään pienessä lukiossa.

En halunnut; minusta ideakin mekkoineen oli aika karmiva, saati itse tanssiminen. Ei ole ikinä ollut tuollaisenaan minun juttu.

Rahakin painoi; ei olisi varmaan ollut vanhemmillani pahemmin varaakaan.

Siskoni jätti tanssit väliin koska ei saanut paria hänkään. Lisäksi oli hyvin ujo ja ulkopuolinen.

Ei ole harmittanut.

Abi-päivään osallistuin mielelläni ja iltajuhliin myös, jotka nyt oli lähinnä mökillä ryyppäystä tunturissa. Vain kaksi abeista oli silloin täysikäisiä (meitä oli n.15kpl).

Jos lapseni joskus lukioon menevät ja tanssia haluavat, niin asia ok. Mutta jos eivät halua niin ei pakko.

Nykyään vanhojentanssit on muuttuneet siitä mitä ne olivat vielä 20-vuotta sitten. Nykyinen meininki on amerikkalaista "köyhät-kyykkyyn" meininkiä, johon panostus on jotain ihan järjetöntä.

Vierailija
15/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halusin osallistua, perin ihanan leningin ja muut vermeet isosiskolta. Oli ihan mukavaa, jäi kivat muistot.

Mutta se on vain yksi tapahtuma muistojen kirjassa.

Vierailija
16/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjotin itse jo vuonna 96 enkä silloin tajunnut, ettei niihin tarvitse osallistua. Tiesin kyllä ettei ole pakko, mutta en vaan uskaltanut jäädä pois. Harmittaa, ettei kukaan esim. opettajista sanonut ääneen, ettei niihin tarvitse osallistua. Onnejsi siihen aikaan ei ollut niin lovia paineita puvun, meikin ja kampauksen suhteen.

Oma tyttäreni jätti tanssit väliin monesta syystä. Hän halusi valita jotain tärkeämpää sen tilalle, on ujohko, niin parin kysely olisi tuottanut ongelmia, on tyyliltään enemmän punkkari kuin prinsessa, niin pelkäsi ettei miellyttävää pukua löytyisi. Ei ole toistaiseksi harmitellut.

Vierailija
17/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tanssinut kun parit oli jo jaettu ja poikia vähän. Armeijastakin tuotiin tanssijia mutta silti olisi jäänyt tyttöpareja. Vanhempani eivät olleet innostuneita rahanmenoon ja kaikki olisi mennyt halvemman kautta. ei sitten innostanut koko homma. Menin katsomaan ja olin jatkoillakin mukana.

Vierailija
18/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt, en pidä tanssimisesta. Olen edelleen tyytyväinen, että en vasten tahtoani osallistunut.

Vierailija
19/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan pyytänyt.

T: ihan komea, mutta ujo mies

Vierailija
20/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt, ei kiinnostanut yhtään. Ihan turhaa rahanmenoa. Ei ole ikinä kaduttanut. En ollut koskaan mikään paritanssityyppi enkä välitä prinsessamekoista. Anna tyttäresi tehdä kuin haluaa :) Tehkää samalla budjetilla vaikka jotain kivaa yhdessä. Niin minä tein äitini kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän