Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelpaisiko teille 1900e/kk palkka?

Vierailija
10.02.2018 |

Eli lähtöpalkka tuo ja verot tuosta siis jo vähennetty. Ja toinen vaihtoehto tällä hetkellä olisi ettei ole työtä laisinkaan. Olin ihan tyytyväinen kunnes kaveri sanoi että et kai sä voin paskaa palkkaa hyväksy. Hänen oma palkkansa on vajaa 3000e mutta onkin eri alalla kuin minä. En ole kyllä itse vielä koskaan ollut työpaikassa jossa palkka olisi neuvottelukysymys, se on aina se mikä se on ja jos ei kelpaa nin seuraava työntekijä on jo jonossa.

Kommentit (173)

Vierailija
81/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuotta sitten olin töissä isossa ketjumyymälässä, palkkani oli 1800€/kk. Vastuualueeni myynti oli vuositasolla yli miljoona euroa. Vaikka yhtenä päivänä myin 40.000 eurolla ja seuraavana päivänä 50 eurolla niin sillä ei ollut mitään vaikutusta palkkaani.

Vaihdoin toisella orjana olemisen omaan osakeyhtiöön. Nyt kun myyn miljoonalla niin nettoa siitä firmalle 200.000 euroa.

Viime vuonna myin 8 miljoonalla.

Laske siitä.

Vierailija
82/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka ei ole kaikki kaikessa, kun hyvin usein huippupalkka tarkoittaa sitä, ett töissä saa venyä ja kotonakin sähköposti huutaa. Mitä sillä rahalla edes tekee, jos vapaa-aikaa ei ole?. Jos palkka on pienempi, mutta korvaamatonta aikaa enemmän, on se aina parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät vain osaa arvostaa itseään ja yritän hiukan opettaa. Anteeksi jos kovalla kädellä ..

Sinkkumies

Kerrankin olen samaa mieltä kanssasi.

Ja niin, jos ajatellaan että ei hätää kun mies tienaa 5000€/kk, joten nyt voi olla kotona työttömänä ja jos tulee ero, se on sen ajan murhe. No varmasti on sen ajan murhe, koska mistähän niitä töitä sitten löytyy kun työkokemusta ei ole, tai on kauan aikaa siitä kun viimeksi on ollut töissä, kun on miehen palkalla eletty ja pärjätty?

En ikinä, IKINÄ uskaltaisi laittaa omaa kohtaloani toisen käsiin, siis että jättäytyisin pois työelämästä tai en etsisi töitä, koska ei tarvitse kun mies tienaa ihan ok. Vähän vois kyrsiä jos tuleekin ero joskus.

Kuka on heittäytynyt miehen tulojen varaan kotiin makaamaan työttömäksi? En minä ainakaan, vaikka olette nyt niin olettaneet.

T. Se, jonka kanssa tämä sinkkumies alkoi vänkäämään.

Vierailija
84/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin tuon työn heti, jos se vaan olisi sellaista, mitä osaan ja pystyn tekemään. Osa-aikatöihin lähtisin saman suuruisella palkalla, kuin työmarkkinatuki on, koska verotus. Työmarkkinatuesta pidätetään 20% veroja, kun taas saman suuruisesta palkasta vain 3%. 

Vierailija
85/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sä arvostaisit itseäsi, niin puheenaiheesi ei olisi miehesi palkka. Miehesi työ. Miehesti sitä sun tätä.

Sekä kantaisit vastuuta itsestäsi ja haluaisit riittävää palkkaa. Ei ihme, että naisen euro on pienempi kuin miehen.

Opettele sisko arvostamaan itseäsi!

Sinkkumies

Tässä olikin alunperin puhe jonkun muun palkasta, satutko muistamaan. Kysymys oli, riittäisikö se minulle. Vastasin ja perustelin miksi se riittäisi. En ole kertonut mitä itse oikeasti tienaan, vai olenko? Niin, en ole...

Tämä on sivuseikka. Kysymys on sitä mitä tuotat suustasi.

Jos kerrot ihmisille, että siivelläeläjän elämä on hienoa, niin voi olla, voi olla, että joku päivä putoat siiveltä ..

Sinkkumies

Vierailija
86/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen akateemisesti koulutettu ja koulutustani vastaavassa työssä, ja palkkani on juurikin tuo 1900€ nettona. Mielestäni tällä palkalla pärjää ihan kohtuullisesti. Mitään ihmeellistä ei toki ostella, mutta eipä tarvitse kaupassa hintojakaan hirveästi katsella.

Vierailija
87/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sä arvostaisit itseäsi, niin puheenaiheesi ei olisi miehesi palkka. Miehesi työ. Miehesti sitä sun tätä.

Sekä kantaisit vastuuta itsestäsi ja haluaisit riittävää palkkaa. Ei ihme, että naisen euro on pienempi kuin miehen.

Sinkkumies

Tässä olikin alunperin puhe jonkun muun palkasta, satutko muistamaan. Kysymys oli, riittäisikö se minulle. Vastasin ja perustelin miksi se riittäisi. En ole kertonut mitä itse oikeasti tienaan, vai olenko? Niin, en ole...

Jos kerrot ihmisille, että siivelläeläjän elämä on hienoa, niin voi olla, voi olla, että joku päivä putoat siiveltä ..

Sinkkumies

Miten niin olen siivellä eläjä? Tienaan kyllä rahaa tämän perheen elättämiseen, mutta kerroin vain, että vähempikin riittäisi :)

Vierailija
88/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät vain osaa arvostaa itseään ja yritän hiukan opettaa. Anteeksi jos kovalla kädellä ..

Sinkkumies

Ja niin, jos ajatellaan että ei hätää kun mies tienaa 5000€/kk, joten nyt voi olla kotona työttömänä ja jos tulee ero, se on sen ajan murhe. No varmasti on sen ajan murhe, koska mistähän niitä töitä sitten löytyy kun työkokemusta ei ole, tai on kauan aikaa siitä kun viimeksi on ollut töissä, kun on miehen palkalla eletty ja pärjätty?

En ikinä, IKINÄ uskaltaisi laittaa omaa kohtaloani toisen käsiin, siis että jättäytyisin pois työelämästä tai en etsisi töitä, koska ei tarvitse kun mies tienaa ihan ok. Vähän vois kyrsiä jos tuleekin ero joskus.

Kuka on heittäytynyt miehen tulojen varaan kotiin makaamaan työttömäksi? En minä ainakaan, vaikka olette nyt niin olettaneet.

Miksi yrität esittää minut huonossa valossa. En minä esitä sinua huonossa valossa. Vastaan vain väitteisiisi ja argumentteihin joita olet esittänyt.

Sinkkumies

(me kaikki tiedämme, että henkilöhyökkäys ei ole hyvästä ja kaikki alkaa aina pienestä)

Vierailija
89/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunari kirjoitti:

Kymmenen vuotta sitten olin töissä isossa ketjumyymälässä, palkkani oli 1800€/kk. Vastuualueeni myynti oli vuositasolla yli miljoona euroa. Vaikka yhtenä päivänä myin 40.000 eurolla ja seuraavana päivänä 50 eurolla niin sillä ei ollut mitään vaikutusta palkkaani.

Vaihdoin toisella orjana olemisen omaan osakeyhtiöön. Nyt kun myyn miljoonalla niin nettoa siitä firmalle 200.000 euroa.

Laske siitä.

Mikä on sellainen tuote jota yksi ihminen voi vuodessa myydä 8 miljoonaa? Mahtaa olla hittituote, ja hyvä katekin sun firmalla.

Vierailija
90/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Sinkkumies

Miten niin olen siivellä eläjä? Tienaan kyllä rahaa tämän perheen elättämiseen, mutta kerroin vain, että vähempikin riittäisi :)

Tärkeämpi kysymys on kuitenkin paljonko miehesi tienaa?

Sinkkumies

Vierailija
91/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kysymys: paljonko miehesi tienaa?

Arvaat kyllä kuka

Vierailija
92/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Sinkkumies

Miten niin olen siivelläeläjä? Tienaan kyllä rahaa tämän perheen elättämiseen, mutta kerroin vain, että vähempikin riittäisi :)

Vierailija
93/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duunari kirjoitti:

Laske siitä.

Mikä on sellainen tuote jota yksi ihminen voi vuodessa myydä 8 miljoonaa? Mahtaa olla hittituote, ja hyvä katekin sun firmalla.

Näillä ei ole mitään tekemistä keskenään. Voi myydä vaikka sadalla miljoonalla, eikä tienata yhtään mitään, jos vain myyntihinta on alhainen, niin hullut ostaa.

nöyrästi,

Sinkkumies

Vierailija
94/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä nettopalkan kertomisessa? Paljonko brutto on?

Ei se kerro muuta kuin että ap on tyhmä.

V*tuttaa tän palstan tyhmiksi huutelijat. Mutsis oli kun sua teki.

Vierailija
95/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyö ohjaajana väkivaltaisten autistien lanssa, brutto 1800e kk. En kehtaa jäädä kotiin joten lähden opiskelemaan tähän maisterintutkinnon ja etsin jotain muuta työtä.

Vierailija
96/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hemmetin takia puhut nettopalkasta? Harhaanjohtavaa tuo on. Tuohon nettopalkkaan tarvitaan 2500e bruttopalkka joka taitaa olla suomalaisten yleisin liksa. 

Mutta kysymykseen vastaten: Ei kelpaisi. Saan nykyisin 3100e nettona ja tuntuu että vasta nyt on Suomen hintatasolla varaa mukavaan elämään jossa ei tarvitse murehtia rahasta. 

Vierailija
97/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Sinkkumies

Jos kysymys kuuluu, "kelpaisiko sinulle 1900€/kk palkka", ja sinä vastaat, "ihan hyvin, vähempikin, koska mieheni tienaa sen 4-5000€/kk", niin mitähän siitä pitäisi päätellä? Käyt ihan itse kelalta hakemassa rahaa, vai mitä tarkoitat? Miten sun miehen, tai kenenkään muun palkka tähän liittyy?

Kyllä sun vastauksesta kävi ilmi että tukeudut miehesi tuloihin ja olet rahallisesti riippuvainen miehestäsi.

Vierailija
98/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Juurihan vastasit, että perheessä on 5000€ tienaava mies ja 1900€ olisi extraa jonka voisi laittaa vaikka yhteiselle säästötilille.

Vierailija
99/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Juurihan vastasit, että perheessä on 5000€ tienaava mies ja 1900€ olisi extraa jonka voisi laittaa vaikka yhteiselle säästötilille.

Niin, tällä hetkellä ektraa tulee 2500€. Kyllä, tienaan vähemmän kuin mieheni. Ja kaikki tuloni menee säästöön. Yhteiselle tilille, josta maksamme ulkomaanmatkat ym. ekstrat.

Vierailija
100/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No herranen aika, sehän tietysti riippuu ihan siitä, millä alalla kukin on ja mikä on lähtötilanne. Missä asuu, mikä on työtilanne, mikä on koulutustaso ja oma työkokemus jnejne.

Itse olen akateeminen viisikymppinen toimittaja, ollut alalla jo melkein 30 vuotta ja bruttopalkka noin 4,5 tonnia, vuoroista riippuen. Tietenkään en NYT vaihtaisi alle kahden tonnin nettopalkkaan.

Mutta jos olisin nuori ja työtön, niin totta mooses.

En ymmärrä palstalaisten vimmaa hakea vastauksia tuollaisiin kysymyksiin. Ei OLE OLEMASSA mitään yhteistä arviota, koska se, millaisen palkan kukin kokee riittäväksi riippuu niin monesta eri tekijästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi