Kelpaisiko teille 1900e/kk palkka?
Eli lähtöpalkka tuo ja verot tuosta siis jo vähennetty. Ja toinen vaihtoehto tällä hetkellä olisi ettei ole työtä laisinkaan. Olin ihan tyytyväinen kunnes kaveri sanoi että et kai sä voin paskaa palkkaa hyväksy. Hänen oma palkkansa on vajaa 3000e mutta onkin eri alalla kuin minä. En ole kyllä itse vielä koskaan ollut työpaikassa jossa palkka olisi neuvottelukysymys, se on aina se mikä se on ja jos ei kelpaa nin seuraava työntekijä on jo jonossa.
Kommentit (173)
Pyörtysin varmaan onnesta, jos saisin työn mistä saa noin paljon!
t. tahattomasti työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuollainen palkka melkein 40 vuotta töissä ollessani ja nyt on eläke sitten siitä 1500 e kuussa. Eli palkka vaikuttaa eläkkeeseenkin. Jos työ on mieleistä, niin kuin mulla oli, ei haittaa vaikka rahoilla ei juhli. Tuet eivät kerrytä eläkettäsi yhtään. Mieluummin pienikin palkka kuin ei palkkaa ollenkaan. Eli menisin ilman muuta!
Sulla ei vielä vaikuttanutkaan elinaikakerroin eläkkeesi määrään. Nykyään sun palkalla saisi 1300 Br eläkettä. Siitä verot pois niin saa saman kuin takuueläke verottomana. Pienipalkkainen työ ei kannata millään mittarilla nykyään.
Tuo on kyllä harmi! Mä olen ollut vuoden eläkkeellä ja just just pärjään tuolla 1500 eurolla. Mulla on valtavat lääkekulut, onneksi niissä on katto. Mä olin töissä jo ennen kuin täytin 23 vuotta ja sitä ei kerrytetty eläkkeeseen. Musta sekin oli väärin. Kaksi vuotta tein ilman eläkekertymää. Mutta silti sain opintolainat maksettua kymmenessä vuodessa ja nyt pärjään säästäväisesti eläen. Työn tekoa pitäisi aina kannustaa.
Ei eläkettä meille 70-luvulla syntyneillekään kertynyt ennen kuin täytti 23v. Mulla on myös 25 vuotta työelämää jäljellä mutta lopetan työt kokonaan viimeistään 10 vuoden kuluttua. Eläkettä ajatellen työnteko ei kannata ja vapaa-aika vie heittämällä voiton stressaavasta sekä pienipalkkaiselta työstä.
Vierailija kirjoitti:
Käteen kestää jäädä noin 1500 tai alkaa paukkua elarit. Päivärahoihin verrattuna pienessä palkassa on koominen veroprosentti, olematon. Periaate syistä en maksa elareita. .
Pidät siis lapsiasi köyhyydessä periaatteesta? Mikä k*pää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä työ?
Palveluala. Mistään korkeakoulutettujen alasta ei ole kyse.
1900€ on palvelualalla jo bruttopalkkana hyvä, saati sitten jos puhutaan nettopalkasta. Silloin se on todella hyvä.
Ap:lla on käynyt todella hyvä tuuri löytäessään noin hyväpalkkaisen työn palvelualalta, tai sitten aloitus on provo.Osaatko sanoa paljonko palvelualalla on minimipalkka vai riippuuko työstä?
Aika usein n 10€/tunti, eli brutto olis n.1600€/kk.
Voi tietysti vähän vaihdella, riippuen työstä, mutta usein tuota kympin tunti luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Pyörtysin varmaan onnesta, jos saisin työn mistä saa noin paljon!
t. tahattomasti työtön
Sama! Olen osa-aikatyöstä työtön, entinen itsensä työllistänyt yrittäjä (ei kannattanut, liian kallista, vaikka kävi välillä pätkätöissä muualla, että sai maksettua firmanpidon kulut!)
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä nettopalkan kertomisessa? Paljonko brutto on?
Mitä väliä sillä brutolla on? Sehän se ratkaisee, mitä viivan alle jää.
Toki kelpaisi, jos se tulisi palkkani päälle. Jotkut tekevätkin kahta työtä.
Sinkkumies
Ilman muuta. Mieheni tienaa kuitenkin sen 4-5000€/kk, niin tuo riittäisi ihan hyvin :) vähempikin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuo olisi liian iso palkka. Käteen kestää jäädä noin 1500 tai alkaa paukkua elarit. Päivärahoihin verrattuna pienessä palkassa on koominen veroprosentti, olematon. Periaate syistä en maksa elareita. Otan vaikka ikuisuuskarenssin jos ei muu auta.
Respectiä. Mä olen samoilla linjoilla, että elarit pitäisi lopettaa. Eletään kuten itse on sovittu tai sitten itse kärsitään.
Sinkkumies
Mulle jää himppu alle kaksitonnia. Kelpaa ja riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä nettopalkan kertomisessa? Paljonko brutto on?
Mitä väliä sillä brutolla on? Sehän se ratkaisee, mitä viivan alle jää.
Samasta brutosta vaan jää eri ihmisille erilaisia summia riippuen asuinpaikkakunnasta, seurakunnasta ja vähennyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta. Mieheni tienaa kuitenkin sen 4-5000€/kk, niin tuo riittäisi ihan hyvin :) vähempikin.
Olet niin iloinen, mutta entä jos mies löytää paremman, nuoremman ja kauniimman?
Riittääkö se sitten?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet niin iloinen, mutta entä jos mies löytää paremman, nuoremman ja kauniimman?
Riittääkö se sitten?
Sinkkumies
Se on sen ajan murhe. Elän hetkessä tästä tilanteesta nauttien :) voihan elämässä tapahtua ihan mitä tahansa muutakin, vaikka kuolema meidät erottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittääkö se sitten?
Sinkkumies
Se on sen ajan murhe. Elän hetkessä tästä tilanteesta nauttien :) voihan elämässä tapahtua ihan mitä tahansa muutakin, vaikka kuolema meidät erottaa.
No jos sulla tommonen asenne on. Mä tykkään pitää omat asiat ominani, enkä leveillä sillä, että elelen toisten siivellä. En myöskään koe niitä omiksi ansioikseni, vaikka kaverini tienaisi 100 miljoonaa vuodessa.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittääkö se sitten?
Sinkkumies
No jos sulla tommonen asenne on. Mä tykkään pitää omat asiat ominani, enkä leveillä sillä, että elelen toisten siivellä. En myöskään koe niitä omiksi ansioikseni, vaikka kaverini tienaisi 100 miljoonaa vuodessa.
Sinkkumies
Mielestäni on eri asia "leveillä" aviomiehen rahoilla, kun kaverin. Olemme kuitenkin avioliiton kautta yhtä, talous on yhteinen, lapset on yhteisiä, lainat on yhteisiä. Mutta niin, oletkin sinkkumies, et ehkä voi tätä ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittääkö se sitten?
Sinkkumies
Sinkkumies
Mielestäni on eri asia "leveillä" aviomiehen rahoilla, kun kaverin. Olemme kuitenkin avioliiton kautta yhtä, talous on yhteinen, lapset on yhteisiä, lainat on yhteisiä. Mutta niin, oletkin sinkkumies, et ehkä voi tätä ymmärtää.
Mutta kun ero tulee, niin sitten tapellaan (miehen) rahoista oikeudessa. Niinkö?
Tyypillinen gold digger, luuletko että sinusta pidetään tuommoisten puheiden jälkeen?
Kummallista. Eikö.
Sinkkumies
Opettajan lähtöpalkka ap:lla näköjään. Mutta opettajilla katsotaan toki osaksi palkkaa lomaetu, lomaa on pari päivää enemmän kuin duunarilla, joka saa pekkasia ja ylityöt vapaina. Muita luontaisetuja ei sitten olekaan. Ei autoa, puhelinta, asuntoa, smartum-seteleitä, työterveydenhuoltoa akuutteihin sairastumisiin, joita on tuolla duunarimiehelläni, joka saa 500 euroa pienempää palkkaa mutta ajaa uudella autolla ja käyttää kännykkää niin paljon kuin sielu sietää ja jolle maksetaan kaikki terveydenhoitokulut (lääkärikäynnit, reseptit, hammashuolto, silmälasit tutkimuksineen)jne.
t. opettaja, joka pitää tässä pientä taukoa aineiden korjaamisesta
Tienaan 1300e/kk, joten kelpaisi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittääkö se sitten?
Sinkkumies
Sinkkumies
Mutta kun ero tulee, niin sitten tapellaan (miehen) rahoista oikeudessa. Niinkö?
Tyypillinen gold digger, luuletko että sinusta pidetään tuommoisten puheiden jälkeen?
Kummallista. Eikö.
Sinkkumies
Ei niistä tarvitse tapella oikeudessa, kun ei ole avioehtoa. Ohis.
Tapana pyöristää tuo kun työttömyys kohta koittaa. Sillä 490 e saa tosiaan miettiä miten sen saa riittämään. Suomi kun ei ole mitenkään halpa maa. Yksi säästöjä tuova ehdotus ei saa kannatusta. Joka vapaaehtoisesti suostuu lähtemään johonkin halpaan maahan esim. intiaan saisi 500-600 euroa kuukaudessa.
Se olisi karkeasti puolet vähemmän kustannuksia veronmaksajilla ja halvassa maassa sillä pärjäisi.
Siihen ei vain ikinä suostuta vaikka se olisi halvempi kuin esim. aktiivimalli. Mielummin potkitaan työttömiä kalliimmaksi tulevilla orjuutuksilla ja pupuleikkikursseilla.