Kelpaisiko teille 1900e/kk palkka?
Eli lähtöpalkka tuo ja verot tuosta siis jo vähennetty. Ja toinen vaihtoehto tällä hetkellä olisi ettei ole työtä laisinkaan. Olin ihan tyytyväinen kunnes kaveri sanoi että et kai sä voin paskaa palkkaa hyväksy. Hänen oma palkkansa on vajaa 3000e mutta onkin eri alalla kuin minä. En ole kyllä itse vielä koskaan ollut työpaikassa jossa palkka olisi neuvottelukysymys, se on aina se mikä se on ja jos ei kelpaa nin seuraava työntekijä on jo jonossa.
Kommentit (173)
Eihän tuo ole edes huono palkka! Mä sain vielä jokunen aika sitten 1900 euroa/kk ja siitä otettiin vielä verotkin päältä. Tyytyväinen olin. Myöhemmin pääsinkin sitten parempiin hommiin ja palkka nousi, mutta vaikken olisi päässytkään, aina työ työttömyyden voittaa.
Tienaan nyt kutakuinkin tuon verran tekemällä hoitoalan keikkatyötä. Elän kuin kuningas. Pakolliset menot on n. 900 euroa/kk, saa syödä ja harrastaa, mitä haluaa, auto on käytössä...ei oo valittamista.
Suunnilleen tonni menee siis kuussa säästöön. Jos ois puoliso tai lapsia, niin rahaa palais varmasti enemmän, joten siinä tapauksessa pitäisi ansaita ainakin 2900€/kk, riippuen tietenkin lasten määrästä.
Yksinelävälle tuollainen palkka on enemmän kuin tarpeeksi, ellei ole paljon velkoja tai luonteeltaan holtiton tuhlaajapoika. Perheelliset tarvitsevat yleensä suuremmat tulot.
Vierailija kirjoitti:
Eli lähtöpalkka tuo ja verot tuosta siis jo vähennetty. Ja toinen vaihtoehto tällä hetkellä olisi ettei ole työtä laisinkaan. Olin ihan tyytyväinen kunnes kaveri sanoi että et kai sä voin paskaa palkkaa hyväksy. Hänen oma palkkansa on vajaa 3000e mutta onkin eri alalla kuin minä. En ole kyllä itse vielä koskaan ollut työpaikassa jossa palkka olisi neuvottelukysymys, se on aina se mikä se on ja jos ei kelpaa nin seuraava työntekijä on jo jonossa.
Kysymys on melko älyvapaa ja ilmaisee vielä kielteistä työasennettakin. Varmuudella voi sanoa vain, että tarjous on korkeampi kuin olisi syytä olla, joten sinun kannattaa olla tuohon palkkaan hyvin tyytyväinen.
Kuten jossain vaiheessa kävi ilmi, että kyse on palvelualasta, ja sillä alalla 1900€ netto on todella hyvä palkka.
Palvelualan tuntipalkat on yleensä vähän alle tai vähän yli 10€, riippuen työstä ja koulutuksesta.
Eli kannattaisi olla enemmän kun tyytyväinen tuohon palkkaan.
Nojoo bruttopalkka keskimäärin 5700e/kk ja ihan hyvin pärjää. Käteen jää noin 3500e/kk. Pärjää. Koulutusta ei ole. Mielipiteitä?
Kelpaisi vaikka 1500€ käteen, vaikka "pitäisi" saada 3000€ koulutuksen perusteella.
Helvetti tätä maata kun töitä ei saa ilman suhteita& kokemusta, eikä jatkuvalla kouluttautumisellakaan pelasta tilannetta.
Ainut mikä muuttuu on ammatti jonka voi kirjoitella hakemuksiin
T: insinööri/maisteri
No jos verot tosta jo pois niin todellakin hyväksyisin. Mikä kysymys tää nyt on? Mieluumminko sitä vetää 518e työttömyystuella kuussa? Huhheijaa :)
Jos olisin uran alussa niin joo, että saisi kokemusta. Parempi kuin ei mitään. Itse joudun teke,ään 500E/kk harjoitteluita, koska alalle ei muuten pääse.
Mä oon aspa-tehtävissä isossa rahoitusalan kv-firmassa ja aloituspalkka on tuo. Oon kyllä miettinyt, että koska en ole älykkyydeltäni tyhmimmästä päästä enkä saikuta, niin hinaan tuon palkan lähemmäs 2500e tai vaihdan suosiolla firmaa. Hyvät opit ja koulutuksen tuolta saa anyways.
Olen työtön, ansiopäivärahan netto on n. 1250€ kuussa (nostan aina tasan 4vkon jaksoissa).
Hain kokoaikaista työtä, jossa brutto 2200€. Eli käteen jäisi varmaan just sen 1800€, mikä on mun mielestä vähän.
En tiedä miks mun maailmankuva palkoista on sit näin vääristynyt, oon aina ajatellut että *käteen* pitäisi jäädä vähintään 2200€. Vaikka siis tiedän ettei suurin osa tienaa sen vertaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä nettopalkan kertomisessa? Paljonko brutto on?
Mitä väliä sillä brutolla on? Sehän se ratkaisee, mitä viivan alle jää.
Samasta brutosta vaan jää eri ihmisille erilaisia summia riippuen asuinpaikkakunnasta, seurakunnasta ja vähennyksistä.
Eli netto ratkaisee.
Jos verot on tosiaan päältä jo vähennetty, niin ei tuo ainakaan huono palkka ole. Itselläni jäisi tuosta jo reilusti kuukaudessa säästöönkin.
Minäpä saan 650€/kk käteen. Revi siitä huumoria. Ei oo helppo olla köyhä.
20 vuotta töitä tehty eikä vieläkään ton parempi...
Olen menossa onnesta soikeana työhön, josta tulen saamaan n. 1900 e/kk nettona. Jäin vuoden vaihteessa työttömäksi ja olen ollut tuskassa uutta työpaikkaa etsiessäni. Tuntuu aivan mielettömältä onnenpotkulta, että tärppäsi näin nopeasti ja palkkakin on ihan kohtuullinen.
Mä saan käteen 1200 e (teen n. 90-100 tuntia / 3vkoa). Siitä miinus päiväkotimaksu ja työmatkakulut, niin käteen jää enää n. 750 euroa. Kallis harrastus tämä työssäkäynti...
Vierailija kirjoitti:
Mä saan käteen 1200 e (teen n. 90-100 tuntia / 3vkoa). Siitä miinus päiväkotimaksu ja työmatkakulut, niin käteen jää enää n. 750 euroa. Kallis harrastus tämä työssäkäynti...
Puolisolkasi varmasti on tuloja, koska muuten tuosta ei mene päivähoitomaksua.
Minulla on sairaanhoitajana noin 2500e brutto ja kaksi lasta. Juuri tuli uusi päätös että hoitomaksu putosi nollille.
Vastaus siis alkuperäiseen, kyllä menisin tuolla töihin.
Riippuu toki siitä, mikä työ on kyseessä? Jos olisin sinä enkä saisi isompaa työttömyyspäivärahaa ja vaihtoehtona olisi olla työttömänä, niin menisin ehdottomasti. Helpompi saada sitten parempipalkkaisempi työ vaihtamalla kuin saada suoraan kortistosta parempipalkkaiseen. Työnantajana katsoisin, että työt on parempi cv:ssä kuin aukko. Toki jos ennen olet ansainnut 4000 e -nettona, niin pieni palkka tuo on.
Tuohan on hyvä palkka. Itse tienaan noin 2100 käteen kuussa vaativasta esimiestyöstä. Kaksivuorotyö 7 päivää viikossa
Kelpaisi, mutta se ei tarkoita, mutta muille pitäisi kelvata. Itse asiassa 1900 euroa kuussa on huono palkka melkein mistä tahansa kokoaikatyöstä. Perusteluni on se, että kun lähes 20 vuotta sitten hain töitä ensimmäisen kerran, pyysin 1800 euroa ja sain sen.
Jos 20 vuotta sitten alkupalkka tavallisessa, ei erityisen vaativassa toimistotyössä oli 1800 euroa, niin kyllä sen pitäisi olla enemmän nyt. Ovathan kaikki hinnatkin nousseet tuossa ajassa jo vaikka kuinka.