Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelpaisiko teille 1900e/kk palkka?

Vierailija
10.02.2018 |

Eli lähtöpalkka tuo ja verot tuosta siis jo vähennetty. Ja toinen vaihtoehto tällä hetkellä olisi ettei ole työtä laisinkaan. Olin ihan tyytyväinen kunnes kaveri sanoi että et kai sä voin paskaa palkkaa hyväksy. Hänen oma palkkansa on vajaa 3000e mutta onkin eri alalla kuin minä. En ole kyllä itse vielä koskaan ollut työpaikassa jossa palkka olisi neuvottelukysymys, se on aina se mikä se on ja jos ei kelpaa nin seuraava työntekijä on jo jonossa.

Kommentit (173)

Vierailija
61/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta. Mieheni tienaa kuitenkin sen 4-5000€/kk, niin tuo riittäisi ihan hyvin :) vähempikin.

Olet niin iloinen, mutta entä jos mies löytää paremman, nuoremman ja kauniimman?

Riittääkö se sitten?

Sinkkumies

Se on sen ajan murhe. Elän hetkessä tästä tilanteesta nauttien :) voihan elämässä tapahtua ihan mitä tahansa muutakin, vaikka kuolema meidät erottaa.

No jos sulla tommonen asenne on. Mä tykkään pitää omat asiat ominani, enkä leveillä sillä, että elelen toisten siivellä. En myöskään koe niitä omiksi ansioikseni, vaikka kaverini tienaisi 100 miljoonaa vuodessa.

Sinkkumies

Mielestäni on eri asia "leveillä" aviomiehen rahoilla, kun kaverin. Olemme kuitenkin avioliiton kautta yhtä, talous on yhteinen, lapset on yhteisiä, lainat on yhteisiä. Mutta niin, oletkin sinkkumies, et ehkä voi tätä ymmärtää.

Mutta kun ero tulee, niin sitten tapellaan (miehen) rahoista oikeudessa. Niinkö?

Tyypillinen gold digger, luuletko että sinusta pidetään tuommoisten puheiden jälkeen?

Kummallista. Eikö.

Sinkkumies

Sekin on sen ajan murhe. Ei ole mitään eroa nyt näköpiirissä, joten miksi murehtisin sellaista? En ymmärrä. Ja mitä tähän gold diggeriin tulee, niin aika kauas osuit nyt :)

Vierailija
62/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaisi! !

Tuntuisi tosi rikkaalta olo. Ja rikas olisinkin verrattuna nykyiseen.

Nyt 500e /kk tukia vuokran jälkeen. Tuolla palkalla jäisi 1200e vuokran jälkeen.

Pissaisin hunajaa. Älä kuuntele kaveriasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan 2700 e nettona ja olen korkeakoulutettu opettaja 22 vuoden kokemuksella. Brutto n.5100 e / kk. Kovat on verot, kun vähennyksiä olemattomasti. Siihen nähden 1900 e/ netto on hyvä, jos ei korkeakoulutusta tarvita ja on suorittavaa työtä. Suomessa koulutus kannattaa vain pienellä osalla nykytilanteessa palkan kannalta.

Vierailija
64/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta. Mieheni tienaa kuitenkin sen 4-5000€/kk, niin tuo riittäisi ihan hyvin :) vähempikin.

Olet niin iloinen, mutta entä jos mies löytää paremman, nuoremman ja kauniimman?

Riittääkö se sitten?

Sinkkumies

Se on sen ajan murhe. Elän hetkessä tästä tilanteesta nauttien :) voihan elämässä tapahtua ihan mitä tahansa muutakin, vaikka kuolema meidät erottaa.

No jos sulla tommonen asenne on. Mä tykkään pitää omat asiat ominani, enkä leveillä sillä, että elelen toisten siivellä. En myöskään koe niitä omiksi ansioikseni, vaikka kaverini tienaisi 100 miljoonaa vuodessa.

Sinkkumies

Mielestäni on eri asia "leveillä" aviomiehen rahoilla, kun kaverin. Olemme kuitenkin avioliiton kautta yhtä, talous on yhteinen, lapset on yhteisiä, lainat on yhteisiä. Mutta niin, oletkin sinkkumies, et ehkä voi tätä ymmärtää.

Mutta kun ero tulee, niin sitten tapellaan (miehen) rahoista oikeudessa. Niinkö?

Tyypillinen gold digger, luuletko että sinusta pidetään tuommoisten puheiden jälkeen?

Kummallista. Eikö.

Sinkkumies

Ei niistä tarvitse tapella oikeudessa, kun ei ole avioehtoa. Ohis.

Puhuit itsesi pussiin. Siis tiedät, ettei kyseisellä henkilöllä ole avioehtoa ja olet "Ohis" ;)

Salli mun nauraa .. 

Buahahaha.... 

Sinkkumies

Vierailija
65/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö se sitten?

Sinkkumies

Sinkkumies

Kummallista. Eikö.

Sinkkumies

Sekin on sen ajan murhe. Ei ole mitään eroa nyt näköpiirissä, joten miksi murehtisin sellaista? En ymmärrä. Ja mitä tähän gold diggeriin tulee, niin aika kauas osuit nyt :)

Olet siis vain yksinkertainen?

Sinkkumies

Vierailija
66/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kysyttiin mikä palkka SINULLE riittäisi. Ei sitä, että eleletkö miten hyvin _muiden_ siivellä.

Jotkut eivät ilmeisesti käsitä kysymystä.

Sinkkumies

Vierailija
67/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät vain osaa arvostaa itseään ja yritän hiukan opettaa. Anteeksi jos kovalla kädellä ..

Sinkkumies

Vierailija
68/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on maisterin paperit, oon koulutustani vastaavassa työssä (aineenopetttaja) ja 1900€ nettopalkka. Musta toi on siis ihan tavallinen, hyvä palkka. Helsingissä vuokralla asuessa, puoliso kotona lasten kanssa ei tällä palkalla juhlita mutta eletään nyt kuitenkin.

Vierailija
69/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kysyttiin mikä palkka SINULLE riittäisi. Ei sitä, että eleletkö miten hyvin _muiden_ siivellä.

Sinkkumies

Nimenomaan MINULLE riittäisi hyvinkin tuo 1900€/kk, sillä taloudessani asuu toinen, joka osallistuu myös meidän KOKO PERHEEN kuluihin ja tienaa 4-5000€/kk, joten tuo minun 1900 olisi pelkkää ekstraa, jonka voisi vaikka laittaa YHTEISELLE säästötilille.

Vierailija
70/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vidu 😂 Olen itse sairaanhoitaja, brutto hieman alle 2500€ ja netto noin 1880€ kuukaudessa. Kaikki ikälisät ei palkka ei tästä nouse. Ai niin, onhan meille tulossa nyt se iiiiso palkankorotus 1.25%>

Mitä sä valitat? Olisko parempi ollut jäädä ilman mitään korotuksia?

Vierailija
71/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä arvostaisit itseäsi, niin puheenaiheesi ei olisi miehesi palkka. Miehesi työ. Miehesti sitä sun tätä.

Sekä kantaisit vastuuta itsestäsi ja haluaisit riittävää palkkaa. Ei ihme, että naisen euro on pienempi kuin miehen.

Opettele sisko arvostamaan itseäsi!

Sinkkumies

Vierailija
72/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuo olisi liian iso palkka. Käteen kestää jäädä noin 1500 tai alkaa paukkua elarit. Päivärahoihin verrattuna pienessä palkassa on koominen veroprosentti, olematon. Periaate syistä en maksa elareita. Otan vaikka ikuisuuskarenssin jos ei muu auta. 

Eron takia pistin hanskat tiskiin ja vasta kun kaikki lapset on 18 voin harkita oikeita töitä. Tätä ei tietenkään kestä sanoa työkkärissä. Onneksi olen jo saanut pitkän työttömyyden ettei hätyytetä kuin korkeintaan palkkatuki tai 9 euron orja hommiin.

En kehtaa sanoa paljonko tienasin oikeissa töissä. Pelkkiin veroihin meni kuukaudesta riippuen vähintään yli 2000, yleensä enemmän. Siinä oli mukana sentään laillisia vähennyksiä. Nyt saa joku muu tienata ne mitä voisin. Selvyyden vuoksi en valita, tämä on täysin oma päätös.

Omituiset periaatteet sulla, ne lapsetko oli siis syypäitä teidän eroon, kun heille päätit kostaa?

Vierailija
73/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuo olisi liian iso palkka. Käteen kestää jäädä noin 1500 tai alkaa paukkua elarit. Päivärahoihin verrattuna pienessä palkassa on koominen veroprosentti, olematon. Periaate syistä en maksa elareita. Otan vaikka ikuisuuskarenssin jos ei muu auta. 

Eron takia pistin hanskat tiskiin ja vasta kun kaikki lapset on 18 voin harkita oikeita töitä. Tätä ei tietenkään kestä sanoa työkkärissä. Onneksi olen jo saanut pitkän työttömyyden ettei hätyytetä kuin korkeintaan palkkatuki tai 9 euron orja hommiin.

En kehtaa sanoa paljonko tienasin oikeissa töissä. Pelkkiin veroihin meni kuukaudesta riippuen vähintään yli 2000, yleensä enemmän. Siinä oli mukana sentään laillisia vähennyksiä. Nyt saa joku muu tienata ne mitä voisin. Selvyyden vuoksi en valita, tämä on täysin oma päätös.

Omituiset periaatteet sulla, ne lapsetko oli siis syypäitä teidän eroon, kun heille päätit kostaa?

Lapset ovat yleensä seuraus, kuten myös saamattomat elarit.

Sinkkumies

Vierailija
74/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy ja seuraus on sekaisin.

Sinkkumies

(tyypillistä naisille)

Vierailija
75/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuollainen palkka melkein 40 vuotta töissä ollessani ja nyt on eläke sitten siitä 1500 e kuussa. Eli palkka vaikuttaa eläkkeeseenkin. Jos työ on mieleistä, niin kuin mulla oli, ei haittaa vaikka rahoilla ei juhli. Tuet eivät kerrytä eläkettäsi yhtään. Mieluummin pienikin palkka kuin ei palkkaa ollenkaan. Eli menisin ilman muuta!

Sulla ei vielä vaikuttanutkaan elinaikakerroin eläkkeesi määrään. Nykyään sun palkalla saisi 1300 Br eläkettä. Siitä verot pois niin saa saman kuin takuueläke verottomana. Pienipalkkainen työ ei kannata millään mittarilla nykyään.

Tuo on kyllä harmi! Mä olen ollut vuoden eläkkeellä ja just just pärjään tuolla 1500 eurolla. Mulla on valtavat lääkekulut, onneksi niissä on katto. Mä olin töissä jo ennen kuin täytin 23 vuotta ja sitä ei kerrytetty eläkkeeseen. Musta sekin oli väärin. Kaksi vuotta tein ilman eläkekertymää. Mutta silti sain opintolainat maksettua kymmenessä vuodessa ja nyt pärjään säästäväisesti eläen. Työn tekoa pitäisi aina kannustaa.

Ei eläkettä meille 70-luvulla syntyneillekään kertynyt ennen kuin täytti 23v. Mulla on myös 25 vuotta työelämää jäljellä mutta lopetan työt kokonaan viimeistään 10 vuoden kuluttua. Eläkettä ajatellen työnteko ei kannata ja vapaa-aika vie heittämällä voiton stressaavasta sekä pienipalkkaiselta työstä.

Eikä 80-luvun alussa syntyneille. Olen tehnyt kesätöitä 14-vuotiaasta asti ja vakkarihommia 19-vuotiaasta asti. Neljä vuotta vakkarihommia ei näy missään.

Vierailija
76/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Nimenomaan MINULLE riittäisi hyvinkin tuo 1900€/kk, sillä taloudessani asuu toinen, joka osallistuu myös meidän KOKO PERHEEN kuluihin ja tienaa 4-5000€/kk, joten tuo minun 1900 olisi pelkkää ekstraa, jonka voisi vaikka laittaa YHTEISELLE säästötilille.

Riittääkö se sinulle yksinäänkin? Mikään ei ole kiveen kirjoitettua.

Sinkkumies

Vierailija
77/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellähän palkka on bruttona 1600 euroa :D 

Vierailija
78/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et SINÄ ole miehesi. Mutta pöljä ei vain tajua ..

Sinkkumies

Vierailija
79/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät vain osaa arvostaa itseään ja yritän hiukan opettaa. Anteeksi jos kovalla kädellä ..

Sinkkumies

Kerrankin olen samaa mieltä kanssasi.

Ja niin, jos ajatellaan että ei hätää kun mies tienaa 5000€/kk, joten nyt voi olla kotona työttömänä ja jos tulee ero, se on sen ajan murhe. No varmasti on sen ajan murhe, koska mistähän niitä töitä sitten löytyy kun työkokemusta ei ole, tai on kauan aikaa siitä kun viimeksi on ollut töissä, kun on miehen palkalla eletty ja pärjätty?

En ikinä, IKINÄ uskaltaisi laittaa omaa kohtaloani toisen käsiin, siis että jättäytyisin pois työelämästä tai en etsisi töitä, koska ei tarvitse kun mies tienaa ihan ok. Vähän vois kyrsiä jos tuleekin ero joskus.

Vierailija
80/173 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sä arvostaisit itseäsi, niin puheenaiheesi ei olisi miehesi palkka. Miehesi työ. Miehesti sitä sun tätä.

Sekä kantaisit vastuuta itsestäsi ja haluaisit riittävää palkkaa. Ei ihme, että naisen euro on pienempi kuin miehen.

Opettele sisko arvostamaan itseäsi!

Sinkkumies

Tässä olikin alunperin puhe jonkun muun palkasta, satutko muistamaan. Kysymys oli, riittäisikö se minulle. Vastasin ja perustelin miksi se riittäisi. En ole kertonut mitä itse oikeasti tienaan, vai olenko? Niin, en ole...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän