Sattuuko teillä papa-kokeen otto?
Minulla ei ole yleensä sattunut mutta nyt kävin seulonnassa ja hoitaja otti sen, aiemmin aina lääkäri. Sattui sekä se pyyhkäisy ja sillä harjalla otto varsinkin melkoisesti, ja nyt on ollut vuotoa pari päivää. Eikö hoitaja vaan osannut olla varovainen kun aiemmin on ollut hyvä kun edes olen huomannut mitään??
Kommentit (329)
Kävin kesällä ensi kerran vuosikausiin joukkopapassa. Oli hirveä järkytys kun ankankaula sattui todella paljon. Hoitaja vaihtoi sen ja sitten ei enää sattunut. Ei harja eikä muukaan. Sanoi että 'se on painunut niin vähän hankalaa'. En tiedä mikä oli painunut minne kun olin vähän shokissa siitä alusta kun sattui se asettimen laitto niin en tajunnut kysyä enempää. Halusin vain pois tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Joukkoseulonta on edessä mutta kannattaako sinne mennä jos ei ole seksikokemusta? Mitä siellä tehdään? En ole koskaan käynyt gynellä joten lievästi sanottuna pelottaa..
Kannattaisi käydä ensin gynellä niin saat miellyttävämmän ja rauhallisen alun. Pyydä vähän kertomaan mitä tapahtuu ja että olet ensikertalainen. Kerro, että joukkopapa on tulossa niin ei oteta näytettä kahteen kertaan, yleensä kyllä tarkistavat iän ihan itsekin. Helpoimmalla pääset, jos annat gynen ottaa myös papan, hintaa vain tulee vähän enemmän. Sitten vain jätät joukkopapan varaamatta tai perut ajan, jos olet jo varannut.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole sattunut tippaakaan, ihan sama onko otettu gynekologilla vai seurantatutkimuksessa.
Mitä ihmeen kauhukertomuksia täällä levitellään, että joku on ihan itkenyt kivusta...hohhoijaa :DD
Joopa joo. Sä varmaan vähättelet menkkakipujakin. Itse olen kuukausittain menkkojen kaksi ensimmäistä päivää niin kipeä, että oksennan. Mirenan asennuksessa muhun sattui niin paljon, että pyörryin ja sen jälkeen oksensin.
Vierailija kirjoitti:
Viime kerralla ei sattunut, kävin ehkäisyneuvolassa ja hoitaja otti. Sitä edelliset kerrat ovat sattuneet aina. Yksi lääkäri vielä haukkui päävikaiseksi, kun itkin kivusta.
Minulle on joskus aikoinaan väitetty, ettei kohdunkaulassa muka olisi kovin paljoa tuntoa. Mieslääkäri oli. Ehkä kaikilla ei ole, mutta minulla on totta totisesti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joukkoseulonta on edessä mutta kannattaako sinne mennä jos ei ole seksikokemusta? Mitä siellä tehdään? En ole koskaan käynyt gynellä joten lievästi sanottuna pelottaa..
Kannattaisi käydä ensin gynellä niin saat miellyttävämmän ja rauhallisen alun. Pyydä vähän kertomaan mitä tapahtuu ja että olet ensikertalainen. Kerro, että joukkopapa on tulossa niin ei oteta näytettä kahteen kertaan, yleensä kyllä tarkistavat iän ihan itsekin. Helpoimmalla pääset, jos annat gynen ottaa myös papan, hintaa vain tulee vähän enemmän. Sitten vain jätät joukkopapan varaamatta tai perut ajan, jos olet jo varannut.
Miksi maksaisin turhasta käynnistä gynellä kun en harrasta seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Sattuu ja sen takia se otetaan minulta paikallispuudutuksessa.
Vale !
Vierailija kirjoitti:
Kävin kesällä ensi kerran vuosikausiin joukkopapassa. Oli hirveä järkytys kun ankankaula sattui todella paljon. Hoitaja vaihtoi sen ja sitten ei enää sattunut. Ei harja eikä muukaan. Sanoi että 'se on painunut niin vähän hankalaa'. En tiedä mikä oli painunut minne kun olin vähän shokissa siitä alusta kun sattui se asettimen laitto niin en tajunnut kysyä enempää. Halusin vain pois tilanteesta.
Ehkä tarkoitti kohdunkaulaa? Ei kannata huolestua, se voi olla kuukautiskierron vaiheesta riippuen ylempänä tai alempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime kerralla ei sattunut, kävin ehkäisyneuvolassa ja hoitaja otti. Sitä edelliset kerrat ovat sattuneet aina. Yksi lääkäri vielä haukkui päävikaiseksi, kun itkin kivusta.
Minulle on joskus aikoinaan väitetty, ettei kohdunkaulassa muka olisi kovin paljoa tuntoa. Mieslääkäri oli. Ehkä kaikilla ei ole, mutta minulla on totta totisesti!
Mulla oli naislääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli vain ehdotus ja syyt on kerrottu. Ihan hyvin voit mennä joukkopapaan suoraan, jos ei pelota.
Kerran otti joku täti niin kovakouraisesti, että sattui s**tanasti ja vuodin varmaan viisi päivää. Muilla kerroilla ei ole juuri sattunut, enkä ole vuotanut.
Ite otan aina kipulääkettä ennen papaa. Ennen synnytystä sattui helvetisti, nyt ei enää niin pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli vain ehdotus ja syyt on kerrottu. Ihan hyvin voit mennä joukkopapaan suoraan, jos ei pelota.
Myös tavallinen yleislääkäri voi tehdä sisätutkimuksen, ei tarvitse olla gynekologi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös tavallinen yleislääkäri voi tehdä sisätutkimuksen, ei tarvitse olla gynekologi.
Tavallisen yleislääkärin tekemä sisätutkimus on lähes turha, koska osaaminen on melko heikolla tasolla.
Yhden ainoan kerran ei ole ottanut kipeää, ja silloin oli ottaja kättärillä joku vanhempi kokenut hoitaja. On tullut jos jonkinlaista lääkäriä koettua ja aina on ottanut enemmän tai vähemmän kipeää, ja joka kerta tukkivat sitä isointa metallihökötystä mun sisälle kun luulevat että lihava ihminen on myös sisuskaluiltaan iso. Sitten ovat että oho anteeksi ja vaihtavat pieneen.
Mä saan aina orkun kun levitin laitetaan,mut meillä on kotonakin :)
Ei ole ikinä sattunut, yksityisellä gynellä otettu ehkä noin 10 kertaa. Olenko sitten tunnoton? Seksikään ei tunnu miltään ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallisen yleislääkärin tekemä sisätutkimus on lähes turha, koska osaaminen on melko heikolla tasolla.
Useissa paikoissa on joku tietty yleislääkäri, jolle tutkimukset on keskitetty ja jolla on enemmän kokemusta.
Liian hellävarainen näytteenotto johtaa huonoihin tuloksiin, koska näytteeseen ei irtoa riittävästi soluja. Eikä se ole mikään gyne joka niitä laseja tihrustelee, vaan bioanalyytikko, joka sitten merkkaa mahdolliset muutokset lausuttaviksi. Gyne ei siis tiedä niistä edustavuuksista mitään. Gynet myös luvattoman usein unohtelee merkata potilastiedot laseihin, jolloin ne näytteet heitetään roskiin (terveisin labrahoitaja).
Minulla on papa sattunut kerran enemmän kuin piti, kun kokematon hoitsu yritti tunkea tähystintä sisään vaakatasossa. Pitäisi laittaa pystysuunnassa sisään ja sitten kääntää.