Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sattuuko teillä papa-kokeen otto?

Vierailija
10.02.2018 |

Minulla ei ole yleensä sattunut mutta nyt kävin seulonnassa ja hoitaja otti sen, aiemmin aina lääkäri. Sattui sekä se pyyhkäisy ja sillä harjalla otto varsinkin melkoisesti, ja nyt on ollut vuotoa pari päivää. Eikö hoitaja vaan osannut olla varovainen kun aiemmin on ollut hyvä kun edes olen huomannut mitään??

Kommentit (329)

Vierailija
281/329 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ottaa aina oma gyne, ei satu yhtään. Poikkeuksena vuosi pari konisaation jälkeen, kun limakalvot eivät olleet vielä kasvaneet takaisin.

Vierailija
282/329 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa harjattiin viime kerralla eri henkilö otti jollain nipistimellä näytepaloja ja kyllä sattui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/329 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi yäk.

Miksi papakokeessa pitää käydä?

Vierailija
284/329 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua yököttää gynen tutkimukset niin paljon, etten ole käynyt sitten teinivuosien. Nyt 40v ja sama kumppani ollut 13 vuotta. Sitä ennen 1 kumppani 10 vuotta. En uskalla mennä kun pelkään sitä kipua niin paljon.

Vierailija
285/329 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi yäk.

Tarkistamassa ettei ole mitään ongelmia tai viitteitä sairauksista esim. kohdunkaulansyöpä.

Vierailija
286/329 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan. Naurattaa lähinnä, että aikuiset naiset valittaa, että sattuu....Miten ootte selvinneet synnytyksistä yms.

Vierailija
287/329 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku mä kävin, niin hoitajan piti vaihtaa se ankannokka pienempään, sano jotaki että kohtu niin alhalla

Vierailija
288/329 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan. Naurattaa lähinnä, että aikuiset naiset valittaa, että sattuu....Miten ootte selvinneet synnytyksistä yms.

Synnytys ei ollut mitään. 3x.kokenut.

Vierailija
289/329 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla huvikseen rampata. Jos mielii saada reseptin uusintaan niin siellä käydään. Papaa ei tarvitse ottaa kuin 2,5 tai jopa 5 vuoden välein. Itselläni koko iän ollut sama kumppani ja seksi muutenkin vähäistä. Ja silti kun tätä ikää tuli niin reilu vuosi sitten papanäyte ei ollutkaan täysin puhdas. Niinpä 6kk-12kk jälkeen uusi koe. Uusi näyte sitten olikin puhdas. 

Just tuo on se syy, miksi ei kannata jättää kovin montaa vuotta käymättä. Joskus voi löytyä jotain ja parempi ajoissa kuin myöhässä. Itse olen jo vähän iän myötä tottunut noihin käynteihin, vaikka on sitä edelleenkin kuin muurahaisia housuissa ja keskittyminen lähes 0 kun tuo käynti tulee. 

Vierailija
290/329 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ihmetyttää, että itketään papa-kokeista, jos on synnytetty. Vaikka ois suht helppo synnytys, niin on kuitenkin pikkuisen eri mittaluokan kipu ja kesto kuin papa- koe, joka kestää pari sekuntia. Mutta ilmeisesti nämä kauhistelijat ovat nuoria, joille papa- koe on isokin toimenpide. Sattuuhan rokotus ja verikoekin joitain. Kivultaan samaa luokkaa tai vähemmän, joten ei kovin kaameaa.

Vierailija
291/329 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varsinaisesti satu mutta tuntuu kyllä tosi epämiellyttävältä, kramppimaiselta.

Pari päivää näytteenoton jälkeen aina pienesti vuotanut verta.

Minulla alkoi tuntua inhottavia nipistyksiä vasta pari päivää näytteenoton jälkeen. Ei se itse papakaan kivalta tuntunut mutta jälkeenpäin ei ollut mitään kunnes nyt vasta. Mistähän voisi johtua?

Vierailija
292/329 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi yäk.

Tarkistamassa ettei ole mitään ongelmia tai viitteitä sairauksista esim. kohdunkaulansyöpä.

Ei papakokeessa mitään muita ongelmia tai viitteitä muista sairauksista näe.

Vierailija
293/329 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan tuntunut yhtään miltä - gyne aina ottanut.

Vierailija
294/329 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuolla aiemmin tässä ketjussa  kertoi, että ankannokat (uudenlaiset spekulat) on nykyään sellaisia ettei niitä voi hiljakseen säätää vaan ponnahtavat auki siellä emättimessä. Miksi näin? Tuntuu melko väkivaltaiselta venyttämiseltä, aiheuttaneeko juuri tuo repeämiä/vuotoa?

Vierailija
295/329 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se harjan pyöritteoly tuntuu ikävältä.

Vierailija
296/329 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helvetisti. Saattaa johtua siitä että on synnyttänyt, tullut endometrioosi, synnyttänyt kiireellisellä sektiolla jne. pirustako sen tietää. Joskus nuorena saattoi mennä kivuttomastikin tai vähän nippaisi, mutta nykyään ei auta edes puudutteet kun se kohdunkaulan nipukka on jotenkin niin takana ja se ottaja kaivaa ja vääntää siellä ihan hulluna.

Vierailija
297/329 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko joku oikeasti että miesten paneminen liittyy tähän? 30v. jälkeen kutsutaan automaattisesti seulontaan, tällä huolehditaan että mahdollinen kohdunkaulansyöpä havaitaan ajoissa. Olen aina ollut rento enkä osannut jännittää koetta koska ei ole ollut jännitettävää ennen tätä tapausta.

Olen "paksukaisen" kanssa ollut jo 10 vuotta, ja edelleen toivoisin että paikkani olisi jo tottunut häneen. Eipä ole paikat venyneet, sattuu jonkin verran aina, kun venyy niin paljon ja se tekee kipeää.

Papakoe ei minulla kyllä satu, paitsi tietenkin se näytteenotto sillä harjalla nipistää.

Vierailija
298/329 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan tuntunut yhtään miltä - gyne aina ottanut.

Minultakin ottanut gyne mutta viimeksi sekin sattui. Uudenlaiset välineet tai tekniikka?

Vierailija
299/329 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tulehdusta ja otetaan papa, niin voiko tulehdus sen näytteenoton yhteydessä levitä kohdunkaulaan tai kohtuonteloon? Etenkin jos nykyään venytetään tehokkaammin niillä laitteilla?

Vierailija
300/329 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä ihmetyttää, että itketään papa-kokeista, jos on synnytetty. Vaikka ois suht helppo synnytys, niin on kuitenkin pikkuisen eri mittaluokan kipu ja kesto kuin papa- koe, joka kestää pari sekuntia. Mutta ilmeisesti nämä kauhistelijat ovat nuoria, joille papa- koe on isokin toimenpide. Sattuuhan rokotus ja verikoekin joitain. Kivultaan samaa luokkaa tai vähemmän, joten ei kovin kaameaa.

Et selkeästi ole kokenut oikeasti kivuliasta papakokeen ottamista. Se kestää minuutteja ja vielä uudestaan minuutteja kun toinen ottaja tulee kokeilemaan että saisiko hän otettua, kun se ottaja kaivelee ja vääntelee siellä, ja se näytteen ottokin ottaa sitten ihan helvetin kipeää ja viiltävä tykyttävä kipu jatkuu pitkään jälkeenpäinkin.

Esikoisen synnytys ei ollut älyttömän paha kipu muutenkaan, kun vertaa vaikka ibs kipuun, joka mulla on ollut aina. Mutta se kipu, kun repeämiä ommeltiin jostain virtsa-aukon lähistöltä, hyi saatana! Mikään puudutekaan ei auta. Sama järkyttävä kipu tuli myös nuorimmaisten synnytyksessä kun katetri laitettiin, kun jouduttiin tekemään kiireellinen sektio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan