Poikaystävä saapuu ensi kertaa visiitille Suomeen. Ehdottakaa tekemistä ja ruokia, joita maistella
=) Lohisoppaa olen pari kertaa kokeillut, mutta mitä muuta? Luonnosta pitää paljon.
Kommentit (57)
No sitten jonnekin kansallispuistoon. Kalastusta ja kalan paistamista (jos ei tärppää niin grillimakkaraa) tulipaikalla. Rohkealle vieraalle lanttukukkoa.
Suomalaiset ruuat eivät kovin kummoisia ole tai poikkea muiden maiden perinneruuista muutoin kuin mauttomuudellaan, mutta riisipiirikat yleensä uppoavat kaikille. Makaronilaatikosta ovat myös monet tykänneet, kun olen arkena kotiruokaa tarjonnut. Poikaystävän kotimaasta riippuu, onko korvapuusti jotain erilaista vai ei, mutta ne ovat myös monille mieleen.
Poronkäristys ja leipäjuusto, muttei mämmiä.
No tekemisestä tiedän jotain: Lähetä se seuraavalla koneella, laivalla, uimalla tai millä tahansa kulkuvälineellä tänne tuleekin takaisin sinne mistä tuli ja mene itse samaa matkaa hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä maasta tulee?
Gambiasta.
Siis tautipesäke tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä maasta tulee?
Gambiasta.
Kaipa sinä muistit maksaa matkan?
Tietenkin maksoin gambialaiselle. Nigeriaiselle en olisi maksanut kun olen kuullut niistä kirjeistä.
Perussuomalaisten puoluekokoukseen olette tervetulleita, meillä ei harrasteta rasismia
Tosi laadukkaita vastauksia ketjussa. Mikä saa ihmisen kirjoittamaan tällaisia viestejä, selityksiä?
Vierailija kirjoitti:
Tosi laadukkaita vastauksia ketjussa. Mikä saa ihmisen kirjoittamaan tällaisia viestejä, selityksiä?
Naisen pitää tyytyä kotimaan jämiin..?
Helsingissä Suomi ravintolat. Lue arvosteluita.
Esittelet paikallisen marketin karkkihyllyt, jäätelöaltaat ja grillituotevalikoiman. Veisin myös Tokmannille ja Rustaan.
Lehdessä luki, että naiset tuovat Gambiasta tuliaisena muutakin kuin rusketuksen. Entä mies? Testiin ensin, sitten 1 kk karanteeni (s-puolitaudit) ja sitten vasta tasting.
Meidän keskieurooppalaiset sukulaiset pitävät esim. kaalilaatikosta ja puolukkasurvoksesta, myös uudet perunat erilaisten kalojen kanssa menee hyvin kaupaksi. Kaikki marjat piirakassa tai jälkiruoissa tai suoraan metsästä on heistä herkkua. Myös nuotiolla paistettu makkara kelpaa, puhumattakaan itse tehdystä loimulohesta.
Parasta Suomen kesässä on saunominen ja järvessä uiminen!
Ap, kertoisitko mistä maasta hän tulee niin voi suositella jotain ja poissulkea jotain?
Unohda nuo asiattomat.
Menkää ajamaan rallia jos mies on hurjapää tai jos rauhallinen niin kalastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan kun venäläinen poikaystäväni tuli ensimmäisiä kertoja Suomeen käymään luonani, niin tykkäsi olla mökillä ja luonnossa. Käytiin järvessä uimassa, saunottiin ja sellaista peruskesäsettiä. Suomalaisista ruoista tykkäsi erityisesti karjalanpiirakoita, munakastikkeesta, leipäjuustosta, pullista...
Ei olla käyty Suomessa yli viiteen vuoteen, olisipa kiva käydä. Ehkä ensi vuonna.
Ai niin, myös kalakeitto, lohikeitto, lohi ja uudet perunat olivat mieleisiä ruokia. Ensin maito/kerma keitossa oli aivan ihmetys hänelle, mutta tykkäsi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kertoisitko mistä maasta hän tulee niin voi suositella jotain ja poissulkea jotain?
Unohda nuo asiattomat.
Sivistysvaltiosta Aasiasta.
Mistä maasta tulee?