Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sattuuko teillä papa-kokeen otto?

Vierailija
10.02.2018 |

Minulla ei ole yleensä sattunut mutta nyt kävin seulonnassa ja hoitaja otti sen, aiemmin aina lääkäri. Sattui sekä se pyyhkäisy ja sillä harjalla otto varsinkin melkoisesti, ja nyt on ollut vuotoa pari päivää. Eikö hoitaja vaan osannut olla varovainen kun aiemmin on ollut hyvä kun edes olen huomannut mitään??

Kommentit (329)

Vierailija
301/329 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi yäk.

Miksi papakokeessa pitää käydä?

Tarkistamassa ettei ole mitään ongelmia tai viitteitä sairauksista esim. kohdunkaulansyöpä.

Ei papakokeessa mitään muita ongelmia tai viitteitä muista sairauksista näe.

Minulle gynekologi sanoi, ettei papakokeessa ole syytä enää käydä, koska olen täyttänyt 60 eikä ole aiemminkaan papasta mitään löytynyt.

Sain silloin sen käsityksen, ettei tarvitse käydä nuorenakaan, jos ei ole ollut seksisuhteita. Pitääkö tämä paikkansa?

Siis että siellä tutkitaan mahdollinen HPV-tartunta ja jos sitä ei ole voinut saada mistään, niin papassa ei tarvitse käydä?

Vierailija
302/329 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satu yhtään, siis en tunne mitään kokeen aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/329 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan. Naurattaa lähinnä, että aikuiset naiset valittaa, että sattuu....Miten ootte selvinneet synnytyksistä yms.

Synnytys ei ollut mitään. 3x.kokenut.

Tämä on sikäli totta, että synnytys on luonnollinen biologinen tapahtuma. Vaikka synnytys sattuu, niin pakkohan lapsi on saada ulos. Loppuraskaudessa olo on usein niin raskas ja epämukava, että äiti toivookin vauvan pian syntyvän.

Vierailija
304/329 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi yäk.

Tarkistamassa ettei ole mitään ongelmia tai viitteitä sairauksista esim. kohdunkaulansyöpä.

Minulle gynekologi sanoi, ettei papakokeessa ole syytä enää käydä, koska olen täyttänyt 60 eikä ole aiemminkaan papasta mitään löytynyt.

Sain silloin sen käsityksen, ettei tarvitse käydä nuorenakaan, jos ei ole ollut seksisuhteita. Pitääkö tämä paikkansa?

Siis että siellä tutkitaan mahdollinen HPV-tartunta ja jos sitä ei ole voinut saada mistään, niin papassa ei tarvitse käydä?

Mäkin luulin näin, mutta silti gyneni vaatii että koe otetaan joka vuosi, vaikka mitään ei ole löytynyt koskaan enkä ole seksuaalisesti aktiivinen enää (yksi kumppani oli kauan sitten hetken). En tiedä ketä uskoa.

Vierailija
305/329 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosalla on HPV kehossaan ja se aktivoituu jossain vaiheessa elämää. Kyllä neitsytkin voi saada kohdunkaulansyövän.

Vierailija
306/329 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis todellakin sattuu 😖... Joka kerta on sattunut yhtä paljon, vaikka se on otettu eri paikkakunnilla ja eri ihmiset.

Olen niin rento kuin siinä voi olla ( ajattelen jotain muuta asiaa), mutta sitten kirpaisee , nipistää ja tuntuu kuin otettaisiin KOEPALOJA! ! !

Pakko on vähän ähkyä ...

Ja se nipistyksen tunne kestää muutamia tuntea jälkeenpäinkin.

Vierailija
307/329 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sattui!

T:Iso karvainen mies

Vierailija
308/329 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi yäk.

Mäkin luulin näin, mutta silti gyneni vaatii että koe otetaan joka vuosi, vaikka mitään ei ole löytynyt koskaan enkä ole seksuaalisesti aktiivinen enää (yksi kumppani oli kauan sitten hetken). En tiedä ketä uskoa.

Niinpä. Tuntuisi oudolta, että naisten pitäisi käydä näissä epämiellyttävissä tutkimuksissa turhaan ja eivät nuo joukkoseulonnatkaan ilmaisia yhteiskunnalle ole.

Toisaalta gynekologin pitäisi kyllä tietää nämä asiat.

Vierailija
309/329 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis todellakin sattuu 😖... Joka kerta on sattunut yhtä paljon, vaikka se on otettu eri paikkakunnilla ja eri ihmiset.

Olen niin rento kuin siinä voi olla ( ajattelen jotain muuta asiaa), mutta sitten kirpaisee , nipistää ja tuntuu kuin otettaisiin KOEPALOJA! ! !

Pakko on vähän ähkyä ...

Ja se nipistyksen tunne kestää muutamia tuntea jälkeenpäinkin.

Todellakin. ja sit kun niitä vihlaisuja alavatsassa saattaa tulla vielä joidenkin päivien päästäkin.

Vierailija
310/329 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ottajasta :(

Sama kokemus mulla että riippuu ottajasta . Yksityisellä kävin viimeksi ja yllätyin kuinka kivuttomasti ja nopeasti meni sillä kertaa . Myös verikoe välillä sattuu kivuliaasti ja välillä tuntuu vain kuin hyttysen pisto riippuen ottajasta .

Vierailija
311/329 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi aiemmin ei ole sattunut juurikaan mutta nyt vanhempana sattuu vaikka sama kokenut näytteenottaja. Toki limakalvot ohenee mutta ei sen luulisi siihen harjanäytteen tuntemuksiin vaikuttavan.

Vierailija
312/329 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varsinaisesti satu mutta tuntuu kyllä tosi epämiellyttävältä, kramppimaiselta.

Pari päivää näytteenoton jälkeen aina pienesti vuotanut verta.

Minulla alkoi tuntua inhottavia nipistyksiä vasta pari päivää näytteenoton jälkeen. Ei se itse papakaan kivalta tuntunut mutta jälkeenpäin ei ollut mitään kunnes nyt vasta. Mistähän voisi johtua?

Voisko olla jokin tulehdus?

Vierailija
313/329 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papa-koe kipu oli ensimmäistä kertaa elämässäni niin raju, sattui kuin olisi elävältä kalalta revitty kidukset irti. Tämä tapahtui seulonnassa. Eipä sinne kohta enää uskalla mennä. Huusin kivusta ja hoitaja selitti, että on uudenlaiset vehkeet, millä otetaan.

Miksi vaihtaa vehkeet, jos pahentaa asiakkaiden kokemusta?

Vierailija
314/329 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne mitään. Siis yhtään mitään tuntoaistimusta. Oikein yritin nyt keskittyä tuntuisiko jotain, jos oikein yrittäisi tuntea. Ei niin mitään. Outoa.

Vierailija
315/329 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin näitä ennen näytteenottoa ja olin paniikissa. Ei sattunut siis yhtään :D Mielestäni ei millään harjalla edes otettu vaan ihan pumpulipuikoilla. 

Vierailija
316/329 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HPV-viruksen voi saada jo synnytyksessä äidiltä.

Vierailija
317/329 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Papa-koe kipu oli ensimmäistä kertaa elämässäni niin raju, sattui kuin olisi elävältä kalalta revitty kidukset irti. Tämä tapahtui seulonnassa. Eipä sinne kohta enää uskalla mennä. Huusin kivusta ja hoitaja selitti, että on uudenlaiset vehkeet, millä otetaan.

Miksi vaihtaa vehkeet, jos pahentaa asiakkaiden kokemusta?

Minäkin ihmettelin, että olenko jo ehtinyt unohtaa että sattui noin paljon. Tosi kova kipu oli ja verta tuli pari päivää sen jälkeen. Kai se on vaan sitten välineistä tai ottajasta kiinni.

Vierailija
318/329 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että sattuuko riippuu myös kohdunkaulan asennosta. Se vaihtelee kierron mukaan paljonkin. 

Vierailija
319/329 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhdyntöjä pitkään aikaan, ei synnytyksiä, viimeksi eka hoituri ei saanut otettua, tuli vanhempi konkari ja onnistui. Kohtuni on kallistunut, kohdunsuu 'kateissa'. Ole vaan rentona, 'kun rautaa työnnetään sisään'😠😠😠

N63

Vierailija
320/329 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satu yhtään, eikä ole koskaan sattunut. 5 tai 6 kertaa otettu, ainut epämukava kohta on spekulan laitto ja sekään ei tunnu pahalta kun pyydän aina että käyttävät pienintä mallia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi