Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sattuuko teillä papa-kokeen otto?

Vierailija
10.02.2018 |

Minulla ei ole yleensä sattunut mutta nyt kävin seulonnassa ja hoitaja otti sen, aiemmin aina lääkäri. Sattui sekä se pyyhkäisy ja sillä harjalla otto varsinkin melkoisesti, ja nyt on ollut vuotoa pari päivää. Eikö hoitaja vaan osannut olla varovainen kun aiemmin on ollut hyvä kun edes olen huomannut mitään??

Kommentit (329)

Vierailija
241/329 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulisee

Vierailija
242/329 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

trolli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/329 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jaa-a, en tiie.

Vierailija
244/329 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa on sekin mahdollista (pilailun lisäksi), että kipua valittavat ovat joutuneet pahoinpitelyn kohteeksi. Kuulostaa varmaan mahdottomalta, mutta ei ole. Tekijä voi käyttää pahoinpitelyyn "väärää välinettä".

Jos teillä on epäilys, pyytäkää kertomaan, mitä teille tekee ja millä välineellä, niin pahoinpitelyn mahdollisuus minimoituu. (Yksi epäilystä herättävä tekijä on tekijän ylipirteys TAI flegmaattisuus.)

Kipuhäiriöstä kärsivälle, ei-neitsyelle ei pitäisi olla yllätys, että keho reagoi kosketukseen kovana kipuna, eli siitä ei tässä voi olla kyse.

Vierailija
245/329 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekunnin kestoista pikkunipistystä ei kannata paljon jäädä miettimään....

Vierailija
246/329 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin koko ketjun. Monta asiaa mitkä tekee mieli kertoa, vaikka mitä hyötyä siitä on, ehkä ei mitään.

Papaseula otetaan nykyään yhdellä harjalla, kohdunnapukasta kohdunsuulta, joka on eri näköinen synnyttämättömällä ja synnyttäneellä.

Nyt, eikä ennenkään mitään ei " nipsastu " otettu koepalaa. Harja on pehmeää silikonia, enkä oikein usko sen tuntuvan miltään. Spekulan valinta emätintä näkemättä on välillä arvelua. Ihan totta, kuinka moni ei loukkaantuisi, jos näytteenottaja pyytäisi ensin kuvailemaan, onko värkki miten löysä tai tiukka? Kohdunnapukan etsiminen ja löytäminen on monesti helppoa, mutta siihen vaikuttaa paljolti muu kuin näytteenottajan osaamattomuus. Ikä, ruumiinrakenne, synnyttänyt, yhdynnät. Jos jännittää alavatsaa, kohdunnapukka vetäytyy ylöspäin, eikä sitä saa spekulalla näkyville. Ei siihen laverille ole tarkoitus mitään zeniä saada, riittää, että muutaman minuutin vaikka tietoisesti rentouttaa alapään lihaksia, jotta ennättää näyteharjaa pyöräyttää riittävästi.

Tässä näin aluksi.

Et usko sen tuntuvan miltään, sinulta ei sitten nähtävästi ole vielä koskaan otettu näytettä, kun et tiedä.

Otan itse joukkoseulaa, tiedän, ettei se pehmeä silikoninen harja voi tuntua miltään. Mutta minun kohdunnapukkani kokemus ei ole sinun, joten en voi täysin kiistää. Mutta se harja ei tee kipeää, se on aika saletti.

Vierailija
247/329 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin koko ketjun. Monta asiaa mitkä tekee mieli kertoa, vaikka mitä hyötyä siitä on, ehkä ei mitään.

Papaseula otetaan nykyään yhdellä harjalla, kohdunnapukasta kohdunsuulta, joka on eri näköinen synnyttämättömällä ja synnyttäneellä.

Nyt, eikä ennenkään mitään ei " nipsastu " otettu koepalaa. Harja on pehmeää silikonia, enkä oikein usko sen tuntuvan miltään. Spekulan valinta emätintä näkemättä on välillä arvelua. Ihan totta, kuinka moni ei loukkaantuisi, jos näytteenottaja pyytäisi ensin kuvailemaan, onko värkki miten löysä tai tiukka? Kohdunnapukan etsiminen ja löytäminen on monesti helppoa, mutta siihen vaikuttaa paljolti muu kuin näytteenottajan osaamattomuus. Ikä, ruumiinrakenne, synnyttänyt, yhdynnät. Jos jännittää alavatsaa, kohdunnapukka vetäytyy ylöspäin, eikä sitä saa spekulalla näkyville. Ei siihen laverille ole tarkoitus mitään zeniä saada, riittää, että muutaman minuutin vaikka tietoisesti rentouttaa alapään lihaksia, jotta ennättää näyteharjaa pyöräyttää riittävästi.

Tässä näin aluksi.

Et usko sen tuntuvan miltään, sinulta ei sitten nähtävästi ole vielä koskaan otettu näytettä, kun et tiedä.

Otan itse joukkoseulaa, tiedän, ettei se pehmeä silikoninen harja voi tuntua miltään. Mutta minun kohdunnapukkani kokemus ei ole sinun, joten en voi täysin kiistää. Mutta se harja ei tee kipeää, se on aika saletti.

Jos harja ei tee kipeää, niin mikä sitten tekee, kun kipu tuntuu raapimisena sisuksissa?

Itsellä eka papakoe otettiin opiskelijana ja sattui vietävästi. Ei ollut ollut yhdyntöjä vielä silloin ollut yhtään.

Myöhemmin sattui vähemmän ja toisinaan ei lainkaan.

Vaihdevuosien jälkeen sattui sitten niin paljon, ettei onnistunut lainkaan. Menin sitten yksityiselle gynelle, joka sanoi, että koska aiemmin näyte on ollut aina puhdas, niin ei tarvitse ottaa sitä enää lainkaan nyt tässä iässä. Tiedoksi muillekin.

Vierailija
248/329 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi ettei se kaikilla tunnu pikku nipistykseltä.

Kummallista kommentointia. "Sinuun ei voi sattua, koska minunkaan ei satu."

Vierailija
249/329 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi ettei se kaikilla tunnu pikku nipistykseltä.

Kummallista kommentointia. "Sinuun ei voi sattua, koska minunkaan ei satu."

En minä kipuhäiriötä kiellä. Enkä pahoinpitelyä, tai tekijän huomattavaa osaamattomuutta.

Vierailija
250/329 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sieltä sisuksista mitään edes raavita. Ainut mikä pahimmillaan tuntuu, on spekula, etenkin, jos on muovinen. Yleensä spekulakin solahtaa sujuvasti, ja kohdunnapukka tarjoutuu helposti. Ei aina, kaikkien sisätilat eivät ole kuin oppikirjasta.

Ihan hyvin voitaisiin nyt lopettaa tämä. Kaikki ovat selvinneet pöydältä a yhtenä kappaleena.

Vierailija
251/329 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satu.

Vierailija
252/329 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sieltä sisuksista mitään edes raavita. Ainut mikä pahimmillaan tuntuu, on spekula, etenkin, jos on muovinen. Yleensä spekulakin solahtaa sujuvasti, ja kohdunnapukka tarjoutuu helposti. Ei aina, kaikkien sisätilat eivät ole kuin oppikirjasta.

Ihan hyvin voitaisiin nyt lopettaa tämä. Kaikki ovat selvinneet pöydältä a yhtenä kappaleena.

Toki, mutta ymmärräthän, että on todella ärsyttävää, kun jotkut yrittävät kieltää kokemuksesi eivätkä usko, mitä kerrot?

" Ei se voi sattua."

Ei kai kukaan huvikseen niitä tilanteita pelkää!

Vierailija
253/329 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä näin aluksi.

Kyllä se pististykseltä tuntuu, sellaiselta vihlovalta. Ei sitä kovaksi kivuksi voi sanoa, mutta hyvin epämiellyttävää on.

Ei spekuloista ole mitään laajaa valikoimaa! Potilaan vartalotyypistä pitäisi jo äkkiseltään nähdä, onko normaali: nuori, sopusuhtainen, rento. Ei sellaisen kanssa mitään ihmeellistä tule. Ja vaikka potilas olisikin erikoinen rakenteeltaan, ei sitä tarvitse etukäteen tietää. Kyllä se suurin tekijä näytteenoton kestoon on ihan vain osaamattomuus.

Vierailija
254/329 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se harjan pyöräytys tuntuu vähän ikävältä, ei varsinaisesti satu. Epämiellyttävintä on se ankannokan virittely paikoilleen, silloin tuntuu, että jotakin nahkaa jää väliin väärään paikkaan.

Silloin nokan laitto (tai sen avaaminen?) sattuu enemmän jos jotain jää väliin, kannattaa sanoa tai itse ainakin olen sanonut. Minulle ei ole käynyt niin läheskään joka kerta.

Ankannokan virittely ei yleensä satu, mutta kerran oli harjoittelija ja sattui aivan älyttömästi, ja ohjaava hoitaja ottikin sen pois ja laittoi itse. Harjanäyte sattuu aina ja usein vuotaakin 1-2 päivää jälkikäteen vähän.

Vierailija
255/329 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

^nipistykseltä

Vierailija
256/329 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kävin pari vuotta sitten ja taisi sattua ekaa kertaa. Oikein kirpaisi ja vertakin tuli sen verran, että hoitaja sanoi, että voi olla etteivät saa näytteestä otettua tarvittavaa näytettä. Mutta onneksi olivat saaneet, niin ei tarvinnut uudestaan mennä.

Minulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja kohdunsuuta on kuulemma vaikea saada näkyville. Joka kerran sama kaivaminen niin kuin olisi jollain kaivostyömaalla...20min taitaa olla ennätys ja silloin joku opiskelija raukka yritti ensi alkuun. Sanoin kyllä heti, että älä sitten masennu, jos/kun et saa otettua, ei ole kokeneemmatkaan aina saaneet. Eikä saanutkaan, mutta oli kyllä varovainen eikä tullut kipeää yhtään.

Vierailija
257/329 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se harjan pyöräytys tuntuu vähän ikävältä, ei varsinaisesti satu. Epämiellyttävintä on se ankannokan virittely paikoilleen, silloin tuntuu, että jotakin nahkaa jää väliin väärään paikkaan.

Silloin nokan laitto (tai sen avaaminen?) sattuu enemmän jos jotain jää väliin, kannattaa sanoa tai itse ainakin olen sanonut. Minulle ei ole käynyt niin läheskään joka kerta.

Ankannokan virittely ei yleensä satu, mutta kerran oli harjoittelija ja sattui aivan älyttömästi, ja ohjaava hoitaja ottikin sen pois ja laittoi itse. Harjanäyte sattuu aina ja usein vuotaakin 1-2 päivää jälkikäteen vähän.

Joskus on niin, että naiset ovat kömpelöitä, kovakouraisia, jopa väkivaltaisia. Jos pelkää kipua, kannattaa mennä mieslääkärille. Ei millekkään lässyttäjälle, yöks, niitäkin varmasti on. Mutta yleisesti ottaen ja vähäisen kokemukseni perusteella, miehet onvatnaisia parempia käyttämään niitä välineitä, ja he ovat myös potilaan paremmin huomioon ottavia.

Vierailija
258/329 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet yleisesti ottaen ovat teknisesti paljon parempia, kuin naiset.

Vierailija
259/329 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kävin pari vuotta sitten ja taisi sattua ekaa kertaa. Oikein kirpaisi ja vertakin tuli sen verran, että hoitaja sanoi, että voi olla etteivät saa näytteestä otettua tarvittavaa näytettä. Mutta onneksi olivat saaneet, niin ei tarvinnut uudestaan mennä.

Minulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja kohdunsuuta on kuulemma vaikea saada näkyville. Joka kerran sama kaivaminen niin kuin olisi jollain kaivostyömaalla...20min taitaa olla ennätys ja silloin joku opiskelija raukka yritti ensi alkuun. Sanoin kyllä heti, että älä sitten masennu, jos/kun et saa otettua, ei ole kokeneemmatkaan aina saaneet. Eikä saanutkaan, mutta oli kyllä varovainen eikä tullut kipeää yhtään.

Niinhän se on, että joku osaa ottaa toiselta esim. verinäytteenkin ilman että satuttaa potilasta, ja toiselta se taas ei meinaa sujua - edes kokeneena.

Ei siinä pitäisi mitään "kaivamista" olla, jos kykenee - tai haluaa - ajatella systemaattisesti. Pitäisi opettaa oppilas tekemään se systemaattisesti, jos huomaa, ettei hän itse kykene tekemään hommaa järkevästi.

Vierailija
260/329 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla niin, että osaa ottaa nätisti ja oikein 99 näytettä, ja 1 kohdalla iskee totaalinen osaamattomuus. Kyllä siinä joku muu silloin on syynä kuin näytteenottajan taito tai taitamattonuus. Mutta uskokaa asia nyt ihan kuinka haluatte, ja vauhkotkaa, jos se jotenkin yhdistää ja helpottaa. Vassokuu, jatkakaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi