Saara Aallon eka euroviisubiisi julkaistu
Kommentit (760)
Seuraa HUUTO äänestys. Jokainen huutaa no fear!
Kyllä tämä saadaan vielä kustua ja valitaan väärä biisi.
Euroviisuja ei voiteta aksentilla tai sen puutteella. Muutenhan britit voittaisivat kai vuodesta toiseen.
Ei sykähdyttänyt millään tapaa. Massaeuroviisurallatus. Tuskin tulee voittamaan. Ehkä vähän petyinkin. Epäilen että tuskin parempia on tarjolla niissä parissa muussakaan biisissä
Toisaalta ei pahinta mitä voisi kuvitella Aallolta ja hänen itsevarmuus esiintyjänä näkyy. Kaunis video.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoitukseen olisi pitänyt panostaa. Edes yksi kohta kunnollista oikeaa englantia. Jokin sanallinen oivallus.
Ja se helkutin itäblokin aksentti pois!
Kappaleesta puuttui SE JOKIN. Se mikä tekee siitä voittajabiisin, erottaa muista.
Yleensä voittajabiisit ovat nimenomaan ymmärrettävää helppoa englantia, koska suurin osa ei ole natiiveja. Nyt kahtena vuotena peräkkäin on voittanut muun-kielinen kappale ja se on harvinaista. (viimeksi näin kävi 1990-1991) eli todennäköisesti nyt jälleen englanninkielinen rallatus tulee voittamaan.
Sanoitukset halutaan pitää yksinkertaisina, koska on tasan 3min aikaa koittaa tehdä se vaikutus ja vain 3 maata äänestäjäkunnasta puhuu natiivienkkua, ja suurin osa heistäkään ei paljon keksiliäistä sanoituksista välitä, jos heidän listaykkösiä katsoo.
Juu, mutta ei sen sanoituksen tartte olla kliseekokoelma, jonka Saara nyt vielä ääntää vahvalla aksentilla. Miten sillä onkin toi aksentt nyt, kun X Factorissa ei ollut noin paha.
Esim Ranskalla on just tänä vuonna kaunis kappale ”french for dummies” -ranskalla, muuta on se silti oikeaa kieltä.
Nyt tosta ei saa mitään selvää. ihmettelin miksi se laulaa Dermotista, mutta se lauloikin unDER MY bed, painotti ja äänsi vain pieleen.
Ranskan kappale onkin tällä hetkellä mun top 3-listalla nyt valituista lauluista. Tietysti itse puhun ranskaa, mutta en usko sen olevan tarpeeksi vahva kappale, että voittaisi, mutta kiva kyllä silti.
Itse olen asunut Baltiassa ja Espanjassa, joten en koe Saaran aksenttia häiritseväksi enkä usko, että suurin osa muistakaan. Olen nytkin töissä yrityksessä, jossa meidän toimistolla 30 henkeä ja 20 kansallisuutta. Fiilistelemme yhdessä Euroviisuja ja kuuntelimme tuon laulun läpi eilen, kun se vuosi nettiin. Kellään ei ollut ongelmia sanoituksen ymmärtämisessä ja se on tällä hetkellä 22 meidän työporukasta oma voittajasuosikki nyt kuulluista (huom yksikään heistä ei suomalainen). Se antaa mun mielestä hyvin kuvaa siitä, miten tämä kappale toimii, koska sitä äänestäisi ruotsalainen, pari espanjalaista, 4 ranskalaista, muutama tsekki, australialainen, britti, irkku, norjalainen ja muutama muu.
Toivon kyllä itse vielä vahvempaa kappaletta, mutta tämä toimii hyvin artistin promoamisessa helpon kuunneltavuutensa ansiosta.
Se itäblokin aksentti on aina rasite. Aina.
Saaran ois kannattanut treenata se aksentti jonkun natiivin kanssa. Sen takia sille ei varmaan Lontoossa aksenttia tullut, kun apinoi paikallisia. Nyt ei ole ollut coachia ja sen kuulee.
Suomalaisilla ei kyllä ole itäinen aksentti vaan suomalais-ugrilainen. Mun mielestä ne on todella erilaisia. Kuuntele esimerkiksi viime vuonna tokaksi tulleen Bulgarian "Beautiful Mess" tai kolmanneksi tulleen Moldovan "Hey Mamma!". Molemmat myös todistanevat, että ei se itäinen aksentti ole kauhean vaarallinen ;)
No kyllä se muiden korvissa on itäblokin aksentti.
Jos sinne viisuihin lähdetään tällä ruotsalaisella kliinisellä ja hiotulla linjalla niin kaiken ptää sitten kanssa olla kliinistä ja hiottua. Vimpan päälle. Koska muuten se konsepti ei toimi. On vaan pliisua ja kopioidun oloista.
Outoa. Mulla on aika samanlainen aksentti kuin tolla Aallolla. Kaikki täällä Etelä-Euroopassa, missä asun, puhuu "skandiaksentista", vaikka en kyllä itse skandinaaviselta kuulosta. Luulen, että se tulee varmaan mielleyhtymästä. Suomea ei ajatella osaksi Itä-Eurooppaa. Toki meillä siis on esim. tsekki ja puolalainen töissä, jolloin ero meidän aksenttien välillä on tosi selkeä. Ehkä sä myös kuulet nyt jotain, mitä jotenkin oletat kuulevasi.
Ei sun tarvitse tästä viisurallatuksesta tykätä, eikä sitä olla vielä edes meidän edustuskappaleeksi valittu, mutta onhan se jotenkin surullista, että olet jo valmiiksi päättänyt menestyksen jonkun oman Suomi-häpeän pohjalta. Kyllä ihmisillä ulkomaailmassa on yleensä aika positiivinen kuva suomalaisista :)
Toi aksentti on itäblokin aksentti. Miksi muuten suomalaisnäyttelijätkin aina esittää venäläisiä roistoja ja ruumiita länsituotannoissa?
Suomalaiset tosin vaihtavat aksenttiaan itäeurooppalaiseksi eli heidän omansa ei ainakaan noihin tuotantoihin ole koskaan ollut riittävä. Luulisin, että meillä kai sinne haikailleet ovat näyttäneet sopivilta juuri venäläiseksi ganstereiksi tms ennemmin kuin italialaisiksi mafioosoiksi. Onhan esim. joku Peter Stormare tehnyt ihan merkittävän uran näyttelemällä aina itäeurooppalaista huolimatta siitä, että on kotoisin Ruotsista.
En myöskään koe suomalaista aksenttia rumana tai että Saaralla olisi erityisen vahva aksentti, joten en osaa samaistua tähän sun tunnetilaan nyt ollenkaan.
On tuossa enemmän hittiainesta enemmän kuin Saaran missään aikaisemmissa biiseissä. Hyvä tuotanto, tarttuva rallatus, mutta ei kauheen tuoreen kuulonen.
Tämä on ruotsalaisten tekemä kappale. Miksi suomalaiset eivät tee omia kilpailukappaleitaan? Aika noloa..
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ruotsalaisten tekemä kappale. Miksi suomalaiset eivät tee omia kilpailukappaleitaan? Aika noloa..
Koska ne ruotsalaiset tekee suunnilleen puolet kappaleista, joita siellä Viisuissa soitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vielä kysytkin :D
Vierailija kirjoitti:
No, edellisvuosina suomalaiset ovat itse tehneet viisukappaleitaan, ja mitenkäs ne ovatkaan pärjänneet... aivan.
Ruotsalaiset tekevät myös monille muille maille viisubiisit.
Ruotsin humppa alkaa jo kyllästyttämään, koska tätä samaa on usealla maalla. Norjanki biisin teki ruottalaiset.
Jumalainen Saara, olet paras kaikista!
Hyvä biisi! Tämä toimii hyvin euroviisubiisinä ja Saara on varma esiintyjä. Hän tulee nauttimaan euroviisulavalla olemisesta. Kyllä tällä pitkälle mennään ja finaaliin heittämällä.
Mutta täytyy muistaa, että hyvä biisi on vain 40% koko paketista. Show, tanssijat, koreografiat, esiintyjä, valot tuovat sen loput.
Sen pitää olla viihdyttävää, koskettavaa, tarttuvaa, ennen kaikkea mieleenpainuvaa.
Mulle tarttui tämä biisi heti, ehkä vähän yllätyksetön mutta ihan toista kuin ne kotikutoiset laulelmat mistä ollaan jouduttu umk:ssa valitsemaan. Ehkä tämä sittenkin oli hyvä veto yleltä.
Video oli mielestäni kehno. ’Monsterit’ olivat halvalla mentyjä sinihuulisia friikkihombbeleita, tylsä ja itäblokki - tyylinen halpis. Njääh, video olis voinu olla parempi.
Saara toimii ohjailtuna hyvin. Kun hänelle annetaan hyvä biisi ja hänelle rakennetaan näyttävä show, eikä anneta tehdä mitään itse, niin kyllä pesee.
Kaksi biisiä tulossa. Uskon, että tämä paras.
Vierailija kirjoitti:
Onko se siis Saaran itsensä tekemä biisi?
Luojan kiitos häntä ei päästetty vauhtiin omien kikkailukappaleidensa kanssa. Nyt Saaran hyvä ääni palvelee biisiä, eikä Saaran kikkaile äänellään biisin kustannuksella.
minä1234567890 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, edellisvuosina suomalaiset ovat itse tehneet viisukappaleitaan, ja mitenkäs ne ovatkaan pärjänneet... aivan.
Ruotsalaiset tekevät myös monille muille maille viisubiisit.
Eli jos Saara voittaa, niin muistakaamme se että kappale oli ruotsalaisten tekemä.
Samoin kun muistamme sen että kun suomi voitti -95 lätkän, niin joukkueella oli Ruotsalainen valmentaja.
Héja Sverige!
En tykännyt. Tykätköön ne, jotka tykkää. Olisi myös parempi, jos jokainen maa tekisi itse omat kilpailukappaleensa.
En pidä Saara Aallosta, mutta tää biisi yllätti tällaisen paatuneen haterinkin. Vihdoin kunnon Euroviisubiisi Suomelta, toivottavasti joko muut ovat yhtä vahvoja tai tämä valitaan. Saaran ääni pääsee oikeuksiinsa ja tästä saa varmasti hyvän lavashown myös.
Saaralla on hyvä ääni, mutta esiintymisessään joku ei vain vakuuta. Liikaa yrittämistä ja dramaattisuutta, joka näkyy epäaitoutena esiintymistilanteissa, kuten tällä uudella monsterivideollakin. Biisi sinänsä peruseuroviisuhumppaa, joka voi olla hyvä tai huono asia. Pari muuta biisiä vielä julkistamatta, joten katsotaan mikä näistä olisi se paras sitten.
Ei se aksentti niin tärkeä ole euroviisuissa. Niinkuin joku sanoi, siellä on vain muutama natiivienglantia puhuva osallistuja, muut laulavat kukin omillaan. Kokonaisuus on tärkeämpi.
Melania Trumpilla ja varsinkin Ivana Trumpilla on itäaksentti, vaikka ovat asuneet vuosikymmeniä Amerikassa. Suomalaisten puhe on kaukana siitä.