Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ladulla kävely kiellettyä?? Missä sitten pitäisi kävellä?

Vierailija
04.02.2018 |

V-tuttaa nämä talvikelit! Mulla bussipysäkille melkein kilometrin lyhyempi matka kun oikaisee pururadan kautta, mutta tänäänkin sai taas kuunnella menopaussimonstereiden riehuntaa että talvella pururata on kävelijöiltä kielletty.
Sama juttu aikaisemmin kun olin 5v pojan kanssa hiihtämässä, poika väsyi kesken ja halusi kävellä. Joten minä hiihdän vieressä pojan sukset selässä ja poika kävelee. Eikö vaan joku aamulääkket unohtanut alkanut riehumaan että ladulle ei pidä kävelijöitä tuoda! Siitä hyvästä ei poika taida enää tänä talvena ladulle haluta.

Missä kiellettään ladulla kävely? Netissä kun monessa paikassa lukee että saa kävellä, mutta latua ei saa rikkoa. Toivottavasti nää lumet sulaa pian että saa rauhassa kävellä työmatkat ja muutkin reissut...

Kommentit (201)

Vierailija
181/201 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ladut pitää saada kävellä tallustaa kunttupoluiksi. Lisäisin tähän vielä ehdottomasti koirat juoksemaan vapaana.

Vierailija
182/201 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän moottoritiellä ei saa kävellä edes kesäisin? Miksi Jalkakäytävällä ei saa ajaa autolla? Miksi rautatiellä ei saa kävellä? Voisikohan olla mahdollista, että ne on suunniteltu jotain muuta käyttöä, kuin kävelyä varten? Olisiko käyttökelpoisuudella tai turvallisuudella jotain tekemistä asian kanssa? Etkö ole miettinyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/201 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laduilla on varmasti muutenkin ruuhkaista, eikä sinne siten varmasti kaivata kävelijöitäkin eteen kulkemaan, kun kävelyreittejä on kaupunki täynnä toisin kuin latuja. Siten ymmärrän ihan hyvin sen, että jotain ärsyttää, vaikka en itse hiihdäkään muualla kuin järven jäällä juurikin em. syystä. 

Kävelyreittejä on kyllä, mutta omassa tapauksessani sille bussipysäkille ei ole muita oikoreittejä. Ja muutenkin täällä KAIKKI pururadat latuja nyt, eli ei ole mitään asiaa luontoon/metsään jos niitä ei käytä. Kävelylle/lenkille menen suosiolla kävelyteille tietenkin, mutta olisi joskus kiva nähdä sitä luontoakin.

Ap

Osta lumikengät ja kävele siellä metsässä! Pääset ihan oikeasti luontoon, eikä

Ei köyhällä ole varaa ostaa kenkiä millä kävellä. Kyllä se on rikkaat jotka siellä laduilla elvistelevät talvikengillään. 

Vierailija
184/201 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laduilla on varmasti muutenkin ruuhkaista, eikä sinne siten varmasti kaivata kävelijöitäkin eteen kulkemaan, kun kävelyreittejä on kaupunki täynnä toisin kuin latuja. Siten ymmärrän ihan hyvin sen, että jotain ärsyttää, vaikka en itse hiihdäkään muualla kuin järven jäällä juurikin em. syystä. 

Kävelyreittejä on kyllä, mutta omassa tapauksessani sille bussipysäkille ei ole muita oikoreittejä. Ja muutenkin täällä KAIKKI pururadat latuja nyt, eli ei ole mitään asiaa luontoon/metsään jos niitä ei käytä. Kävelylle/lenkille menen suosiolla kävelyteille tietenkin, mutta olisi joskus kiva nähdä sitä luontoakin.

Ap

Osta lumikengät ja kävele siellä metsässä! Pääset ihan oikeasti luontoon, eikä

niin haluat että joku tekee pururadalle hiihtoladun että sinä pääsisit sinne kävelemään.  Eikö riitä että saat kävellä siellä ilmaiseksi 8kk vuodesta, sitten kun muutama kuukausi varattaisiin hiihtäjille niin sinä poraat. 

Vierailija
185/201 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laduilla käveleminen on yksiselitteisesti kielletty. Samoin kaikilta kulkuneuvoilta on pääsy latu-uralle kielletty. Myöskään lemmikkien ulkoiluttamista ei sallita. Talvisin hiihtoladut ovat vain ja ainoastaan hiihtäjien käytössä.

- Hiihtokausi on nykyään vain kolme kuukautta, muun ajan vuodesta ulkoilureitit ovat kävelijöiden käytössä, muistuttaa vs. liikuntapalveluiden päällikkö Saku Kekäläinen Kuopion kaupungilta.

Turvallisuus ennen kaikkea

Latu-uralla kävely on kielletty, koska se heikentää ladun kuntoa. Tärkein seikka kävelemisen ja lemmikkien ulkoiluttamisen kieltämiseen hiihtolatualueella on kuitenkin turvallisuus. Hiihtäjän ja jalankulkijan yhteentörmäyksessä syntyisi pahaa jälkeä."

Ap oli väärässä paikassa ja ap:n poika oli väärässä paikassa. Muiden nimitteleminen siksi että itse tekee väärin on pahimman luokan WeeTee-touhua. Ap kasvattaa piiperostaan kusipäistä inceliä.

Vierailija
186/201 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän moottoritiellä ei saa kävellä edes kesäisin? Miksi Jalkakäytävällä ei saa ajaa autolla? Miksi rautatiellä ei saa kävellä? Voisikohan olla mahdollista, että ne on suunniteltu jotain muuta käyttöä, kuin kävelyä varten? Olisiko käyttökelpoisuudella tai turvallisuudella jotain tekemistä asian kanssa? Etkö ole miettinyt?

Ap on persu. Ei hänellä ole vehkeitä, joilla mietitään.

Vierailija
187/201 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on lunta hiihtoon asti nykysin maksimissaan 2-4 kuuautta vuodesta. Silloin tehdään ihan rahalla latuja hiihtämistä varten.

Mikä on se juttu joillekin, että sinne hiihtoladulle on pakko päästä kävelemään se latu rikki? Selittäisikö joku?

Vierailija
188/201 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli taas v*tun junttia huuto kun jouduin kävelemään "ladulla" eli siinä keskellä mutta reunassa ja jos takaa tuli joku vaihdoin toiselle puolelle... Mitään jälkeä en tehnyt ja laduille en astunut.

Maksaako hiihtäjät jotain lisäveroa koko pururada varauksesta talvisin?

Ehkä pitäisi ja voisi olla järkevää tehdä vaikka vain puoli pururataa laduksi. En näe mitään ideaa että muutama hiihtäjät valtaa koko alueen.

Missä kohtaa oikein on keskellä mutta reunassa?

Vierailija
189/201 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Turussa lumet ovat loppuviikkoon mennessä sulaneet pois.

Vierailija
190/201 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungeissa on jalkakäytäviä ja pyöräteitä satoja kilometrejä, joita kävellä vaikka aamusta iltaan, mutta silti joku kausiluontoinen 3 km latu on ongelma, ja juuri sinne pitäisi päästä kävelemään. Ihmiset on kyllä hanurista.

Vierailija
191/201 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kommentti selkokielellä: "Minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä..."

Vierailija
192/201 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli viime talvena ladut yli 4 kuukautta, melkein 5 kk. Kaikki ulkoilureitit varattuina yhden lajin harrastajille ja muiden on pakko mennä kaduille. Ei mitään järkeä. Ostakaa jotkut maastosukset ja menkää pöpelikköön hiihtämään. 

Vierailija
193/201 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli viime talvena ladut yli 4 kuukautta, melkein 5 kk. Kaikki ulkoilureitit varattuina yhden lajin harrastajille ja muiden on pakko mennä kaduille. Ei mitään järkeä. Ostakaa jotkut maastosukset ja menkää pöpelikköön hiihtämään. 

Ei köyhällä ole varaa maastosuksiin. Noilla vanhoilla sälesuksilla mennään. Parin vuoden välein tervaan.

Vierailija
194/201 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missä on "täällä", mutta selittäisitkö vielä mikä vetää pelloille ajetuille laduille tallustamaan?

Vierailija
195/201 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli yli puolet vuodesta ne reitit on muiden kuin hiihtäjien käytössä. Silti valitat.

Vierailija
196/201 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sinä kävelet siellä, missä ei ole latuja? 

Vierailija
197/201 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kävelijä voi kävellä missään. Helsingissä kyllä aurataan pyörätiet, mutta jalankulkijat, rollaattorit ja lapsenvaunut mönkivät lumihangessa, johon pyörätieltä aurattu vielä lumikinokset. Bussipysäkeillä on isot lumivallit, johon sitten hyppäät bussista nilkkoja myöten. Sitten liukastelelet ajotien reunasta pyörätien taakse omalle kaistallesi, jossa sinun pitää mönkiä eteenpäin. Vieressä on tyhjä, aurattu pyörätie, muuta uskallappas astua siihen, johan joku alkaa huutaa, että etkö säsaat..anan taliaivo tiedä, että siinä ei saa kävellä. Voi kun oppisi lentämään!

Vierailija
198/201 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukset pitäisi kieltää. Häiriintyneintä porukkaa mitä on. Suurin lysti mennä pari kertaa vuodessa terrorisoimaan muita ihmisiä ja vaatii ladut apteekkiinkin. Jos kunnan johdossa on hiihtäjä niin kunta takuuvarmasti konkurssissa  rahat laitettu niiden latujen vetelemiseen ristiin rastiin.

Vierailija
199/201 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin täälläkin. Pitkään mussutettiin, että nyt pakko tehdä reittejä myös kävelijöille (iso omakotitaloalue ison metsän reunassa mikä täynnä latuja). No niitä tehtiinkin moottorikelkalla ja oli hetken taas kivaa, mutta sitten ne keksi tämän kaupungin maastopyöräilijät ja ne vasta hulluja ovatkin. Onneksi nyt sataa vettä. 

Vierailija
200/201 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikaisen n. 50m latupohjaa pitkin kun kävelen lähikauppaan. Ilman oikaisua tarvis kiertää kilsan verran. 

Ei oo kukaan sanonut koskaan mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi